boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, November 27, 2012

Menteri, Perdana Menteri, Timbalan PM, sama-sama melaksanakan kerja Bidaah..

Adat melayu yang amat sukar nak dihapuskan,, ini bertentangan sekali dengan hukum Islam,, 
Masaalahnya macam mana nak dihapuskan, kalau dah Menteri yang buat, lepas tu Perdana Menteri dengan Timbalannya sekali tumpang toi sekali... 




 KUALA LUMPUR, 26 Nov -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak (kiri) merenjis air mawar semasa majlis persandingan anak kepada Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin iaitu Raja Farhana Datuk Raja Nong Chik bersama pasangannya Mohd Ari Zulkainain Datuk Raja Zainal Putih di Pusat Komuniti Lembah Pantai di sini malam ini.
-- fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA


KUALA LUMPUR, 26 Nov -- Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin (depan, kiri) merenjis air mawar semasa majlis persandingan anak kepada Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin iaitu Raja Farhana Datuk Raja Nong Chik bersama pasangannya Mohd Ari Zulkainain Datuk Raja Zainal Putih di Pusat Komuniti Lembah Pantai di sini malam ini.
Turut hadir isterinya Puan Sri Norainee Abdul Rahman (belakang, kiri).
-- fotoBERNAMA (2012) HAKCIPTA TERPELIHARA


Bersanding dah satu hal,,, renjis air mawar, tepung tawar, bunga rampai dan segara caca marba,, ni apa benda ni... mana majlis fatwa,, apakah menteri majlis fatwa nak diam..., bagaimana pulak rakyat yang dok melihatnya...
Jawapnya berkekalan kerja-kerja bidaah ni dikalangan orang melayu terutamannya UMNO..




10 comments:

  1. jangan doakan Ko sudah lah YB yang tu lagi BIDAAH KUBRA

    ReplyDelete
  2. Penduduk Tanjung Tokong di sini menentang tindakan Majlis Agama Islam dan Mufti membenarkan untuk merobohkan Madrasah Al-Taqwa yang berusia 87 tanpa mendapatkan persetujuan jawatankuasa madrasah berkenaan. Madrasah itu ditubuhkan oleh nelayan kawasan itu dan tapak asalnya adalah di tepi laut. Setelah ditebus guna ia dipindahkan ke tapak baru iaitu tapak sekarang.

    Setiausahanya, Shafiq Iqmal Md Elias berkata, beliau kesal dengan tindakan Majlis Agama Islam negeri dan pihak mufti meluluskan untuk merobohkan madrasah itu dan membina semula di tapak asal berhampiran Masjid Tuan Guru Tanjong Tokong.

    “Kami tidak bersetuju madrasah ini dipindahkan di tempat lain terutama di sebelah Masjid Tuan Guru Tanjong Tokong dan patut dinaik taraf di tapak yang sedia ada dan dimakmurkan terus dari masa ke semasa. “Persoalannya, bagaimana pihak mufti dan Majlis Agama Islam negeri boleh memberi kebenaran untuk merobohkan madrasah berkenaan tanpa merujuk kepada Jawatankuasa Madrasah At-Taqwa,” katanya di sini, kelmarin.

    Menurutnya, selama ini segala pengurusan dan perbelanjaan madrasah diuruskan oleh jawatankuasanya tanpa mendapat bantuan daripada Majlis Agama Islam negeri sehingga wujud bangunan yang sedia ada seperti sekarang. Beliau yang menentang segala usaha untuk merobohkan madrasah itu mendakwa, pembinaan madrasah didirikan secara sah dan sesuai ditempatkan di tapak yang sedia ada untuk mengekalkan sebagai kampung warisan ketika sidang Dun Pada 3 November lalu.

    “Sebarang keputusan tentang masa depan madrasah ini wajib mendapat persetujuan kami yang bertanggungjawab terhadap kelestarian,” katanya. Bantahan itu disuarakan oleh wakil dan penduduk kampung itu dengan dihadiri kira-kira 50 orang.

    Sementara itu, penduduk, Suraya Kader Ibrahim, 24, berkata, madrasah itu sering diakses oleh penduduk untuk mendirikan solat berjemaah, majlis-majlis ilmu, ceramah, usrah dan solat hari raya. “Tempat ibadat ini sering diimarahkan oleh penduduk setempat terutamanya untuk menguruskan hal-hal yang berkenaan kematian. “Ia tidak boleh dirobohkan kerana banyak kegunaan kepada masyarakat setempat,” katanya

    ReplyDelete
  3. Yg meroyan ngapa? macam orang gila pulak

    ReplyDelete
  4. Apa yg nk heran kalau tgk dari cara cakap dan perbuatan org umno mmg dh lam dh x takut ngna tuhan, masa mahataik hina nabi org umno ramai2 tepuk tangan, masa najib paki rantai emas org umno kata tak salah, pdhal org lelaki pakai emas haram dgn nas.... Jd apasal nk heboh bila org berdoa korang kan mmg tak takut kat tuhan jadi takyah lah takut...

    ReplyDelete
  5. ulaRmak umnu faethul barie kata ok pasai umnu kalu pas bidaah

    ReplyDelete
  6. dah biasa jd terus tebal bebal di jiwa Melayu.

    ReplyDelete
  7. bodoh punya anon.Kalau tengok babi haram ke?Makan dn tengok dua benda berbeza le bahlol bin samdol.

    ReplyDelete
  8. hahah bidaah mender gok bodo manjung eh, ibadat ke tuh? mmg geng2 wahabi ni gile babi sungguh la nie... tp dosa lain lah

    ReplyDelete
  9. Terima kasih Manjungmari atas tindakan menukar font. Teruskan penulisan Tuan. Samasama kita jatuh umno dan bn. Usaha murni tuan pasti akan ada ganjaran dariNya. InsyAllah.

    Bagaimana dengan perkembangan budak-budak navy dengan sokongan PAKATAN?.

    Hancur umno. Malaysia Bahagia. Navy akan Cangih.

    X TNS (S)8 sekupang.
    x Fasa 2D

    ReplyDelete
  10. Anon tu bongok. Dah la. Kita jgn layan.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari