boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, June 30, 2013

Bekas Pelakon Hebat dilantik jadi Pengerusi Tabung Haji ...

Rasanya ramai ingat kisah hari penamaan calon di Dun Bagan Pinang Negeri Sembilan 2009... Satu pertembungan hebat setelah UMNO tewas di beberapa kerusi di Dun Pulau Pinang, Kedah dan Perak.


Piala FA 2013 - Sokongan yang menjijikkan...

Apakah sukan dapat menyatukan rakyat.... itulah salah satu tujuan diadakan sukan,, namun kesimpulannya tidak,,apa yang berlaku dah lari dari tujuan sebenar,


Saturday, June 29, 2013

Tolonglah.. Pas Perak janganlah duk buat lawak ! Malu weeii...

Sekadar menang satu kerusi baru di Dun Sungai Rapat, tetapi 3 kerusi Pas di Changkat Jong, Pasir Panjang dan Lubok Merbau Pas gagal mempertahankan,, tak kiralah kalah majoriti kurang dari 1%, tetapi tetap kalah..

Bila aku terbaca berita ni...


Friday, June 28, 2013

DUN Perak - Zambry menuruti kehendaki MIC... Tahniah buat umno!

Apa sahaja kehendaki MIC tak perlu gusar, tak perlu risau,,, Zambry yang baik hati akan menurutinya,,,, 
Apa lagi yang ada pada umno..... kah kah kah.. nak mempertahankan hak melayu.... phiiirahhh...


Calon Ketua wanita Umno - Shahrizat tersenyum lebar ...

Aku tak tau dan tak pasti apakah seorang bekas menteri yang juga sekarang masih lagi ahli Parlimen bercita-cita nak mencabar Kaj Ijat.... fikir panjang ke tidak..


JOm kita kenali mangsa belasahan sang menteri Umno...

Mentang-mentang ada kuasa sebagai menteri, boleh kemudahan serba serbi, apa saja yang berkenan dihati , beres,, boleh diatur... maka inilah kesudahannya..


Thursday, June 27, 2013

Menderam hindu mana yang dah tersangkut dalam diri Najib...

Entah apa malang yang umat melayu terutamanya puak penyokong kebangsaan,, apabila presiden semakin hari lebih berminat dengan memandang ke bollywood...


Kabinet 1Malaysia semakin tercalar...

Kelmarin heboh dengan kes perbicaraan rayuan Koperal Sirul yang ada kaitan dengan Altantunya,,, entah mcam mana terselit sekali nama Najib bin Tun Abd Razak yang dikatakan tidak terlibat,,,


Setelah di matikan, dihidupkan semula, 25 tahun berlalu, baru nak bertelor..

Kerana kuasa,,, mereka sesama mereka berebutan, ada penipuan dibawa ke mahkamah,, lalu parti mereka diharamkan... maka matilah parti itu...
Lalu segera ditubuhkan semula dengan kuasa yang ada pada mereka... sehinggalah 


Menteri @ Rasuah @ Pegawai Khas Menteri @ Rasuah ?....

Cadangan, kertas kerja baik punya... tetapi boleh percaya ka... 


Wednesday, June 26, 2013

PRK Kuala Besut di bulan puasa ! Berani ke Umno nak menghadapinya..

Baru jelas dan nyata sekarang,,, memang dah lebih sudu dari kuah mamat mangkok hayun ni... 
Dia dah melebih-lebih dari umno lagi,,, dah tak sabar dah.... 


RM851,700 nilai satu nyawa rakyat Malaysia!

Tak sampai RM 1 juta... Malah hadiah untuk kemenangan sesuatu sukan lebih mahal dari harga nyawa...


PRK pertama 2013 bermula di Kuala Besut Terengganu.

Inna lillah ... pepagi tadi aku terbaca dah sehat pun... kemudian,, terkini...


Kesian - Team Media Kedah kena kencing dengan Umno Kedah

Ambik ko,,, berjuang atas kebendaan, mengharap sesuatu imbuhan, maka inilah jadinya...

Perjuangan mereka dh menepati sasaran,, masing-masing menunggu habuan... alih-alih tersasar...


Tuesday, June 25, 2013

Siapa wanita disebelah Kazim tu?

Seorang pembaca hantar mai sekeping gambar kat aku,, tanya siapa wanita disebelah kazim,, bininya ka?  
Manalah aku nak kenai cek oii.. Dia kat Manjoi... Aku kat Manjong.... 


Tiada Bukti ... Tak Bersalah...Sebab Perdana Menteri... Kalau Rakyat ?

Tak perlulah nak menegakkan apa yang dah diketahui umum.... rakyat yang akalnya waras boleh memikir dengan secara jelas, melainkan manusia-manusia yang berotak tetapi tiada akal yang sama seperti lembu..


Ini punca UTAMA jerebu dalam negara...

Hari ini dalam sejarah,,, dalam daerah Manjung 102 buah sekolah ditutup akibat jerebu...

Punca utama akibat pembakaran hutan yang tak dikawal......betul ke....

Monday, June 24, 2013

Awal-awal lagi dah kantoi dalam Parlimen buka sidang,,, Ahli parlimen PR pulak yu...

Bersangka baiklah ya,,, mungkin sejak petang semalam ada program Malam Nisfu Syaaban kut, baca SurahYassin 3 kali.... 
Jadi hari ini awai-awai sesi parlimen kantoi.... Woii 1Malaysia pandang weiii..


Saturday, June 22, 2013

Blogger Wanita mesra umno pertikai ranking No 1 DS Rosmah Mansur!

Apakah atas dasar kemelayuan yang tinggi, DS Najib telah diserang sikit demi sedikit sehingga ke Perhimpunan Agung Umno November ini..


Friday, June 21, 2013

Kali ini aku setuju 100% kenyataan YB Ketua Pemuda..

Berbaliklah kepada keadaan yang sebenarnya... seperti kata-kata Tuan Guru Nik Aziz sebelum dia nak bersara dari MB... Islam itu adalah hak semua umatnya, masing-masing bertanggunjawab....


Thursday, June 20, 2013

Adun Wanita PKR pula di tuduh Pendatang Asing.

Umno di Sabah semakin meroyan dengan isu pendatang asing,, sampai ada jadi setiausaha cawangan umno ...

Apakah nak lepas geram dengan isu tersebut, maka Adun Wanita Pkr pun turut terpalit sama...


Wednesday, June 19, 2013

Buat para bakal perwakilan muktamar - Tolong dengar dan lihat, dan berfikiran positif..

Ini tak ada kena mengena dengan perjuangan melayu... hangpa tak payah nak sibuk,,,, 
Ini hanya sesuai untuk perwakilan Pas ke muktamar nanti,, aku tak tau bila tarikhnya...


Petunjuk buat Sang Presiden....

Perghhh... ahli-ahli yang dah tak sabar-sabar lagi.... ada seorang sahabat umnuu hantar mai kat aku gambar ni.... 

Apa kaitan dan kenapa nak berforum dengan negara yang dipilihnya ?

Kenapa... ? Dalam begitu punya banyak negara-negara di dunia ini,,, negera itu yang dipilihnya, Why.... ?


Meroyan, menyesal dan Nyanyok! Dah mulai nak main kacau taik sendiri..

Akibat terlalu lama berkuasa,, secara kuku besi sehingga di gelar mahafiraun dan berbagai gelaran lagi...Kini dia dah mula nak sampai main kacau taik sendiri.....


Awal-awal lagi,, kempen untuk Husam dah bermula ..?

Bulan lepas,,, sebaik habis sahaja hari mengundi, bermula  dari 6/5/13 sehinggalah beberapa hari seterusnya, aku telah dihubungi oleh seorang blogger Pas tegar,,,, meminta aku buat entry sokongan untuk Husam menjadi calon Timbalan Presiden Pas,,,

Aku hanya berdiam diri tanpa memberi jawapan,, setuju tidak, bangkang pun tidak,, bagi aku,, kali ini biarlah perwakilan di muktamar yang menentukan,,,,cukuplah... parasit yang ada dalam Pas dah tak ada lagi...sekarang sesiapa sahaja pimpinan yang dicalonkan jikalau bertepatan dan ada kesuaian aku akan sokong,, Insyaallah.

Cuma bila aku terbaca berita ni,,,,

Tuesday, June 18, 2013

Seorang lagi muka baru pembodek Najib, Nor Zahidi Alias, bakal mencekik kocek rakyat...

Sebelum ini, dah pun keluar kenyataan,,, GST tak perlu dilaksanakan lagi,, belum masanya, belum sesuai....

Alih-alih ada pula manusia @ bangkai bernyawa yang lebih terror dalam ekonomi sambil nak membunuh rakyat..


Tolong Habaq Mai .. Melayu mana yang banyak bodoh punya orang tu?

Tuduh menuduh,, biasalah...masing-masing dah mula meroyan...dan yang akhirnya melayu juga yang bodoh,, ambik ko,,, betul ka bodoh,,


Mampuih la Lim Guan Eng lepas ni,, nak bersidang DUN.

Rasanya rakyat Pulau Pinang belum lupa lagi apa yang berlaku pada satu sidang Dun tahun 2009 yang lalu....


Tanya sama Anwar -- Wakaka... Anwar lagi.... hebat..

Satu persatu apa yang berlaku ada kaitan dengan Anwar,,, tapi kejadian ini Anwar dah tak boleh nak elak rasanya... apa pula jawabnya... 


Ambik ko, Rasict,racist..100 orang ahli umno masuk DAP..

Kenapalah terjadinya peristiwa ini selepas PRU 13,, alangkah baiknya kalau waktu panas tengah berkempen PRU 13 yang lalu,,,


Monday, June 17, 2013

Bestnya.. ada pembersihan dosa dalam parti umno...

Kalau ada sesiapa berkata Pas dan umno tiada apa-apa perbezaan dalam sebuah parti politik,,, maka ini adalah satu berbezanya anta Pas dengan umno...


Proton Saga SV RM5,000 lebih rendah , Betul ke turun harga.

Seorang kawan tadi mai duk sembang dengan isu kereta dah turun harga,, dari cara gaya dia bercakap macam berminat aja,, aku tanya dia balik ... betul ke harga dah turun...


Pasca PRU 13 - Apakah Najib hanya sekadar 50 hari menjawat jawatan PM!

Ada keberangkalian Najib bertemu dengan Anwar di Indonesia seperti yang dihebohkan,,, Apa tidaknya,,, talian hayatnya sebagai PM kemungkinan besar tinggal beberapa sahaja lagi,,


Saturday, June 15, 2013

Friday, June 14, 2013

Ini dia Menteri umno paling menonjol... Bakal Calon Timbalan Presiden Umno?

Terpaksa beb,,, tinggal 5 bulan lagi sebelum nak Pemilihan Jawatan dalam Perhimpunan Agung... 

Jadi apa saja kerja pun sanggup,, janji popular...


Zin Badak di kambing hitam kan atas kekalahan umno di Selangor... Anwar Ibrahim apa cerita?

Terbaik apa yang berlaku didalam umno Selangor.. Saling tuduh menuduh,,,pandai orang-orang yang merancang.....

Lantak korang la,,, Itu lah dasar umno,,, terbaik...


Tahniah - Hadiah dari kemenangan BN dah bermula..

Apa helah, apa alasan... Apakah nak mengurangkan kematian maut di jalan raya?...


Tahniah UMNO Kedah - menyelesaikan masaalah KUIN.

Masaalah yang tak boleh nak diselesaikan oleh kerajaan negeri pentadbiran Pas kedah sebelum ini,, sehingga inimenjadi satu topik kekalahan Pas di Kedah.

Bila Umno dah ambik balik Kedah,, masaalah ini macam kacang aja,, ambik ngap masuk ke mulut.. nyap-nyap... nyap sayot jadi..


Fitnah Umno di Pagi Jumaat - Dato Seri IR Zain ditudoh Rasuah.

Apakah umno sudah sampai ke saat kehancurannya,,, Berbagai petunjuk kejadian yang rasa tak masuk di akal dah berlaku,,, 
Patutker seorang Ketua pemuda Umno negeri menuduh pimpinan negeri menerima rasuah... 

Thursday, June 13, 2013

Gambar-gambar dan Video suasana angin ribut menyebabkan runtuhnya pencawang Bangunan Umno Penang.

Runtuh lagi,,,, sebelum ini Jambatan Kedua Pulau Pinang yang runtuh,,, maka keluarlah cerita syarikat kontraktor yang menjalankan projek tersebut kroni Lim Guan Eng...

Allah maha kaya...


Apa cerita ni - Undang-undang buat blogger...

Apabila keputusan PRU 13, peranan media sosial tidak dapat menguntungkan pihak umno,,, maka inilah jadinya... 


Bukan 73% Beb,, Keputusan sebenar akhirnya 75%...Malu woo..

Aku ingat dah banyak dah,, sebab dah 73%,, tanpa tunggu keputusan akhir,,, terus tibai,,,, Klik Sini

Namun bila semak balik, pagi tudi,,, ada penambahan jadi 75%...

Apakah Teori RAHMAN berulang semula... Melepaslah Muhyiddin Yassin.

Politik Malaysia masih panas,, baik dipersekutuan atau di negeri aku.., masih ada degup-degup nadi yang bakal berdenyut pantas...


MB Ingkar araran atau PKR yang kemaruk jawatan.

Politik gila kuasa... sama sahaja... baik BN mau pun PR... masing-masing kebuloq jawatan bila parti dah berkuasa...
Malah yang tak ada kuasa pun nak juga...


Wednesday, June 12, 2013

Panas ... mangsa terbaru liwat membuat sumpah lahanat..

Saifol kini rasanya sedang tengah berbulan madu,,, dan mungkin dah melupai peristiwa apa yang berlaku...

Rupa-rupanya ada lagi yang mengambil kesempatan diatas ketiadaan Saifol....

Saksikan...


Kepada Utusan Malaysia / Awang Selamat - Ini ada lagi cerita kisah Nazir adik Najib.

Dalam utusan Malaysia hari ini, ada cerita kisah adik Najib yang umpama seperti kacang lupakan kulit...Klik Sini

Ada lagi berita terkini dari bernama..

Utusan Malaysia lepaskan geram,, Muhyiddin juga yang beruntung!

Apakah perkara-perkara yang duk berlaku ini akan menamatkan karieer Najib sebagai Presiden Umno dan juga Perdana Menteri Malaysia...


Zambry Kadiaq makin meroyan ... Apa cerita ni?

Banyak benda yang tak dapat nak diselesaikan,, walaupun dah pergi bermunajat berdoa di Tanah Suci Mekah...
Kenapa yer...


Tuesday, June 11, 2013

Wanita mana pulak ni, begitu mesra dengan Najib..

Apa mata aku ni rabun,, atau ini gambar super imposse? Hangpa tengok sendiri lah....


Muhyiddin boleh tarik nampak lega - 73% tolak Najib!

Bukan aku nak menyibuk sebab umno bukan parti anutan aku dari dulu kini dan selamanya,,,, 

Tetapi disebabkan Najib presiden umno tempiasnya aku kena juga....


Tolong baca ini,, hina nabi atau tidak,,..kerana nak bodek Najib!

Aku terjumpa dalam satu wall FB,,, hanya mampu istigfar sahajalah.. Nak buat apa lagi... Melayu beb,, bukan cina atau india kapiak..


Putih Mata ! Kereta BMW kepunyaan Blogger "BN" bernilai RM350,000.00 kena rompak.

Malaysia negara aman selamat sejahtera...ha ha ha ha.. itulah yang menteri-menteri duk ucap jaja siang malam,,, Betul.. aku setuju... 
Lagi sekali ...Betul aku setuju malaysia negara aman selamat sejahtera..


Monday, June 10, 2013

Hebat lakonan aksi bermisai tebal dengan sedondonnya...

Siapa punya skrip ni,,, nampaknya ahli umno Perak akan tertipulah dengan tipu daya muslihat Zambry.... Jam 7.45 berita Astro Awani siap temuramah Zambry nak bagi panas isu...


Panas... Perebutan jawatan tertinggi dalam umno bakal jadi kenyataan..

Sekejap tadi aku baru terima komen dari sahabat sebelah sana yang aku rasa sebagai pengampu Najib iaitu Juragan 69,, 
Hahaha...bhai MM...tak cukup panazzzz lh bhai, kasi api lagi...kasi batu lagi...hahaha...takkan bnyk ini jew batu api yg lu mmpu sajikn...kasi lagi bhai...smpi semua org akan rasakn tiada beza antara harapan ts muhyiddin dgn anwar,kit siang,karpal dan hj hadi...nasib baik sultan kelantan dah jemu ngan bks mb...
ReplyDelete


Perjanjian Zambry Kadiaq dengan Syaitan yang dah mula menuntut hak!

Persoalan aku terhadap Zambry kadiaq dah pun terjawab.. ha ha ha ha.. Hari jumaat penghujung bulan lepas,, 31 May 2013, aku ada tulis satu entry Siapa Tuan Speaker Dun Perak ?

Dan rasanya kini terjawablah sudah.... Umpama manusia bersahabat dgn syaitanlah rupernya,,, bila dah selesai sesuatu perjanjian,, maka secara tak langsung si syaitan lahanat menuntut habuan yang dijanjikan..


Walaupun dah berumur, Muhyiddin Yassin tetap bernafsu besar!

Jika penjawat awam atau swasta sekali, umur 66 tahun dah pun bersara duduk rumah bersama-sama cucu... Tetapi dalam berpolitik, jika tak mencapai sasaran, umur dah gayut macam mana sekali pun, perjuangan terpaksa diteruskan..


Sunday, June 9, 2013

Lihat gambar mereka berdua... ada yang kelakar tak?...

Ada mata tengok dah ler...tak payah nak komen-komen,,,, kalau rasa ada nak gelak ... jangan sampai guling-guling..


Amboi-amboi...mesranya mereka berdua! ...ada apa-apa ke ni?

Bapa Si a dengan bapa si B bermusuh,, tak semestinya bermusuh ikut anak-anak sampai tujuh keturunan...

Ini baru profesional...

Rakyat mahu kerajaan bertindak lebih tegas...Siapa rakyat-rakyat tu...

Menghina institusi Raja,,, itu yang menjadi topik panas yang hidangkan kepada media untuk paparan rakyat....

Timbullah saranan buat akta derhaka pulak? Seorang bekas hakim kanan yang cuba nak mempopularkan dirinya...


Panas - Lagi kisah Ostad belasah pelajar ! (Video)

Isu belasah pelajar oleh ostad-ostad ni tak kunjung padam,, sering kali ada... Kisah yang paling hangat diPerlis, beberapa tahun yang lalu, sehingga melibatkan kematian..

Di Manjung - 

Saturday, June 8, 2013

Friday, June 7, 2013

Pegawai polis diburu dipercayai terlibat kematian Dharmenderan - Boleh percaya ka?

Bila kes isu mata lebam Anwar Ibrahin 1999 kena belasah dengan Mantan KPN Rahim Noor, kepercayaan aku ke atas kewibawaan polis terus hilang,,, 

Sampai sekarang.....


Ada berani Ahli-ahli Parlimen PR nak boikot angkat sumpah?

Bila dengar pada cadangan memang terbaik,, tetapi berani ka? Orang yang buat cadangan tu memanglah berani,, tetapi berapa orang daripada 89 orang ahli parlimen tu,,, aku rasa 10 orang pun belum tentu ada bila mereka baca kenyataan ni..


Pemimpin Umno di label sebagai Pondan ... Eeiii siapa yang hina? You...!

Cantik,, selepas memenangi PRU 13 dengan bangganya Najib memaklumkan umno sebagai parti terkuat, alih-aih, boleh dikatakan setiap hari ada saja sindirin dan kritikan oleh sesama mereka sendiri... 

Apa nak dikato,, aku hanya tukang sampaikan... 

Exco agama umno nak membelit isu, yang akhirnya diri sendiri terbelit.

Apakah ini dasar munafiq atau dasar Assobiyah,,, sanggup nak mempertahankan kaum suku sakat BN dari nak menentng kemungkaran... 


Thursday, June 6, 2013

Kerajaan Umno Perak @Zambry bakal tumbang pada bulan 9/2013

Ini bukan kenyataan gempar dari Ds Nizar Jamaluddin ,, tapi ini maklumat yang datang  dari seorang sahabat aku, siap bagi copy paste kat aku,,,, orang kuat umno beb..


Jambatan Ke2 Pulau Pinang di Batu Maung runtuh..

Apa yang tak kena, dan apa pula yang tak betul.... Lingkup 
wang rakyat....


Mampos Kita, Najib lantik Dracula jadi Pengerusi Bank Darah - Ketua Bhg Umno.

Semakin porak peranda nampaknya umno untuk menuju ke hari-hari akhir riwayatnya...

Masing-masing menggunakan blog untuk melepaskan nafsu amarah kepada Najib,,, kenapa...

Cadangan paling bangang dari pembodek !

Tak payahlah nak bersusaha payah bersengkang mata nak buat sesuatu untuk mempertahankan seseorang individu  tanpa kerelaan atau keikhlasan dari rakyat....


Woii.. Kempen untuk balas budi pun ramai wooo...

Secara terang-terangan hak ahli-ahli akar umbi parti umno telah dirompak oleh pimpinan mereka sendiri... Lihat sahaja di negeri Sembilan,, secara automatik,, bukan lagi manual... sebulat suara menyokong jawatan Presiden dan Timbalan tidak dipertandingkan..


Wednesday, June 5, 2013

Ketua Pemuda DAP Kecam Utusan ! Apa pula Umno nak boikot?

Bila CEO Air AsiaX Azran Osman Rani kecam Utusan Malaysia, maka pakat bangun habis pejuang melayu haprak meminta orang melayu boikot penerbangan Air Asia...


Sepatutnya Mantan Mufti Dr Asri yang dapat, tapi suku sakat umno yang pulon..

Hujung tahun 2009, satu memorandum oleh beberapa NGO Islam yang tak berapa nak faham Islam telah dihantar kepada YD Agung Sultan Mizan menolak lantikan kepada Dr Asri sebagai Yang DiPertuan Yadim..


Woi !..Mari la tolong jawabkan soalan ini,, Aku tak reti...

Dah mula panas beb !! Berita semalam Satu Negeri Sembilan dah setuju!!, Pemimpin-pemimpin lain tak payah nak kira la,, dah mula bersuara seia sekata,,
Melainkan seorang Naib Presiden Umno yang baru mula nak tunjuk hero dan kejantanan..


Ini Dia Watikah Malaysia negara paling aman !

Beberapa hari yang lalu, Ketua Polis Negara yan baru, tela melontar idea,,, penggunaan motosikal di kawasan ibu kota besar akan diharamkan,, untuk mengelak kejadian jenayah ragut..

Maka hari ini punya berita,,,


Apa Kata Umno - Ketua MCA Segamat selar PAS isu tarian Gelek.

Umno dan pejuang ketuanan melayu tak habis-habis berzikir dengan kalimah "perpaduan-perpaduan ,Pas -Umno, Pas-umno,,, 
Kemudian timbul satu lagi isu,, boikot barangan Cina,, melayu dulu, kemudian cina...,,

Sekarang apa macam,,,tengok ni..


Tuesday, June 4, 2013

HOT & SPICY - Blogger dan komentar Umno menghentam Najib kerana tunduk kepada Cina..

Apa yang aku rasa ni bukan marah sangat pun,, ni tentu sebab fulush tak masuk ni.. Kalau fulush masyuk macam Papagomo tu, diam aja la...  



Apa orang Cina Mahu - Ah Jib Gor sudah kasi maa!

Hari minggu yang lalu anugerah pingat Tan Seri..Bagi selagi apa yang ada....


Sekoq lagi spesis mamak pembodek menyelamat Najib,,, woi bahaya ni...

Ni kenyataan yang amat berbahaya,,, kalau lu nak bodek, nak ampu lu punya pasal la,, lantak pi la... 



He he .. Sesekali pandang mereka ni macam dua beradik bersaudara.

Diberitakan pergi ke Mekah tempohari secara senyap-senyap, bila dah pergi secara senyap,, balik pun secara senyaplah... tak heboh-heboh pun,,, save budjet..he he..


Siapa wanita ini - Bini Blogger Papagomo yang baru ke?

Sehari dua ini kita duk sebuk gambar pengantin Saifol bersama isterinya bergambar dengan Nasha yang menjadi topik panas...

Tapi kita tak perasan ada lagi muka baru....



Mahathir tak setuju BN jadi parti tunggal ! Kenapa....

Pemimpin tertinggi umno yang mula bersuara BN akan jadi parti tunggal, kalau tak silap aku dimulai oleh Timbalan presiden umno sendiri,,, Kemudian Najib pun seolah-olah mengikut arus,, akan menyetujui walaupun akan dikaji...

Tapi....


Monday, June 3, 2013

Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam bakal di kambing hitamkan?

Ding dong, ding dong, PI Bala dah pun pergi tak kembali lagi, menuruti Altantunya..... Razak Baginda pun sekarang dah berani komen isu racist pasca PRU13 baru-baru ini...


"Beri kepercayaan kepada kami untuk siasat’ - Tobat aku tak percaya !

Mulalah berjanji dan membuat pengakuan bermacam-macam,, nak siasat,, betui ka?


Mereka dan bermula untuk PRU 14 - Di Bawah selia Dr Mahathir ..

Mereka mengaku mereka gagal menyaingi media siber PR dalam PRU 13 yang lalu...

Apakah dengan penubuhan kali ini .......


Jom tengok, siapa yang bergambar dengan Pengantin Saifol ..?

Yang penting ia sekarang mengejar glamour,,, kalau sebelum ini berbangga dapat duduk disebelah Najib,,, tapi kali ini ia lebih berbangga dapat bergambar dengan Saifol Sumpah pulak...


Gelagat Pemimpin Umno - Tangan Kanan ambik projek, Tangan Kiri suap Rakyat!

Aku tak tau, puak-puak umno ni ikut kaedah mana aku pun tak tau,,, Kalau nak ikut sunnah nabi,, harammmm, janganlah nak diharap..


Dah bermula !.. Mantan Timbalan Menteri Umno mula membodek menyelamatkan Najib !

Sebelum PRU 13, Najib telah melantiknya sebagi Timbalan Menteri Pelajaran,,, untuk memerhati apa aktiviti Muhyidin di Kementerian Pelajaran...

Tetapi....


Sunday, June 2, 2013

DS Dr Wan Azizah Presiden PKR lebih matang dari Timbalannya Azmin Ali.

Walaupun beliau seorang wanita,, namun ketajaman pemikirannya berpolitik 10 kali lebih baik dari Timbalannya.. Beliau yang sentiasa berkeadaan tenang , cool,,, namun mata hatinya amat tajam,,, Tahniah..


Jom Lihat Gambar Pengantin Duda bertemu Janda .. Apa Yang Tak kena..

Semalam Sabtu, aku dapat 4 jemputan makan kenduri kahwin, yang sempat pergi 3 sahaja, hari ini pula ada 2, aku hanya pergi Sabtu,, tapi dalam semua jemputan tu tak ada lagi pengantin bersanding..

Sekejap tadi, bila duk merayau-rayau,, terjumpa gambar ni, sekali pandang macam gambar pengantin bersanding, biasalah,, musim kenduri...


Hebat Lakonan AG dengan Khir Toyo Arahan Pengarah DS Najib dan Rosmah ?

Rasanya kita rakyat Malaysia boleh ingat sejarah pengdakwaan terhadap pemimpin politik umno yang melakukan salahguna kuasa dan rasuah...


Saturday, June 1, 2013

Bravo Zulu buat Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaludin...

Oleh sebab pengakuan Khairy sebelum ini, beliau bukan menteri belia BN,, tetapi Menteri Belia dan Sukan Malaysia,, buat semua rakyat Malaysia..., 

Tahniah diatas ketegasan memberi pendapat yang membina untuk masa depan sukan,,, 


Anugerah Pingat Tertinggi untuk ambil hati kaum Cina.

Entahlah, memang meeka menempa nama dan nama negara Malaysia turut tersenarai.... 

Tapi ramai kagi rakyat Malaysia yang mencipta nama,,, tapi entahlah...ermmh...


Hampir 30 Tahun Berlalu, Najib kembalikan demokrasi dalam pemilihan umno.. Tahniah.

Bagi peminat politik yang berumur 30 tahun ke bawah, rasanya tak ingat apa yang berlaku dalam umno pada tahun 1987.... Umno diharamkan,, Kenapa?


Minta tolong Tuan Juragan 69 translatekan berita ini

Aku sekolah malay medium dulu,, jadi bahasa orang putih ni boleh sepatah dua yang aku faham,,, 

Pembaca blog aku Juragan 69, bila membuat komen, dapat menambah minda aku, banyak komen-komen membina, walaupun fikrahnya mirip disebelah sana..

Semalam ada satu berita, yang aku sendiri tak berapa nak faham,,, Juragan tolong....



Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari