boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, July 31, 2013

PAU 2013 - Wanita Sejati VS Wanita tak berlaki ?

Kawan-kawan kita nun dibelah sana dah mula,, tak peduli bula posa ke tidak,, yang penting lawan tetap lawan sesama depa,,, 
Kalau semalam Khir toyo menyindir Khairy,, hari ini konco-konco tokeh lembu dah mula menyerang pencabar jawatan tokehnya...


Gambar Penembak Pengasas AmBank Hussain Ahmad Najadi.

Sama-sama kita membantu pencegahan jenayah... 


Najib pula kena tembak dari bekas menteri umno?

Apa yang rakyat marhaen merasai musibah dari kelalaian pihak penguatkuasaan sekarang ini dah menular kepada ketua jabatan kerajaan ditembak mati, anak perempuan menteri di rompak di parking pasaraya, rumah menteri dimasuki perompak, dan terkini VVIP pengasas bank maut di tembak..

Apa lagi yang nak dikata....

Tuesday, July 30, 2013

Bulan Ramadhan beribadat , solat tasbih,, Bila bulan Syawal ?...

Apakah mereka-mereka ini mengambil kira fatwa melayu minya dengan ayak tak bercampor,,, bukan aku nak memandai kata,,, tetapi itulah yang berlaku setiap kali Ramadhan....


Minta Tolong!,,, Tolong kira berapa banyak dalam senarai ni...

Fakta beb,,, bukan sikit,, aku sendiri tak larat nak semak atau nak ingat ,, bila aku terjumpa dalam FB,, ada hamba Allah, yang sanggup senarai kan semula..

Ha ha ha , malaysia negara paling selamat dalam Asia.... 


Monday, July 29, 2013

Perhimpunan Agung Umno - Khir Toyo dah mula menhentam Khairy...

Dendam yang tak sudah kerana kalah dalam pertembungan 3 penjuru untuk jawatan Ketua Pemuda Umno....
He he he,, kenapa marah sangat ni...


Dalam Bulan Ramdhan pun Zambry Kadiaq tak percaya kepada orang Umno Lumut..

He he he ,, penat berkempen dan menabur sedekah kepada pengundi semasa PRU13 rasanya masih baru lagi,, belum pun 3 bulan,, kini terpaksa bersedekah lagi,,, nak buat macam mana,, kawasan inilah yang bagi menang umno di Dun Pangkor..


Sunday, July 28, 2013

PRK Kuala Besut - Dah kalah,, cukuplah.. tak payah nak tuding jari ?..

Sebelum ni aku malas nak komen-komen isu PRK Kuala Besut terhadap parti Pas,,, tetapi bila aku baca berita,, adui.... 


Anwar Ibrahin dah pun kecam .... Najib Tun Razak bila ?

Kedua-dua mereka memang dah diketahui melayu dan beragama Islam,, sepatutnya kedua-dua mereka masing-masing ada perasaan bila musibah menimpa sama saudara seislam...


3 Abdul Zaman P Ramlee, Zaman Umno ada sorang Abdul ?

Filem melayu P.Ramlee 3 Abdul, rasanya semua peminat filem melayu ingat jalan ceritanya,, bagaimana P.Ramlee watak Abdul Wahud yang cerdik,, mengenakan bapa mertuanya bersedekah dan juga berzakat sehingga habis bangkrap kena jual bapa mertua bersama Mr Penasihat 25%


Friday, July 26, 2013

Tengok! Tak sesia Najib&Rosmah lantik Azeez jadi Pengerusi Tabung Haji..

10 kilo kurma berapa harganya,, kalau jenis mariami paling murah RM30.00 sekilo, 

Air zam-zam pulak 20 liter, berapa seliter,, RM10 seliter, jumlah kedua-duanya dharab 7261...berapa,, hangpa kira sendiri..


Thursday, July 25, 2013

Apa yang boleh dikatakan,,, tengok dan nganga ajalah... Undang-undang Malaysia...

Nak harap umno selaku tonggak pemerintahan dalam negara nak membela agama Islam... Phuiii...

Yang depa tau, buat isu,, depa yang izin, depa yang bising balik kalimah Allah... 

Kini ada satu lagi masaalah....

Woii... Banyaknya kek harijadi..Buat Kak Mah berbuka posa...

Dalam suasana rakyat Malaysia menggeletat tak cukup nak makan, daging ayam pun dah susah, tak boleh nak kawal,,, Najib masih lagi boleh bermewahan.... 
Redho aja la...


DS Najib lebih hebat daripada TS Khalid Ibrahim...

Bukan kerana Najib PM 1Malaysia, dan Tan Sri Khalid hanya Mb negeri Selangor,,, itu siapa pun tahu.... tak payah nak cerita lagi..


Tuesday, July 23, 2013

Daripada jawatan menteri pergi ke Pengerusi Mara pulak....

Atas faktor apa Najib masih melantik ahli-ahli politik umno yang juga ahli Parlimen sebagai pengerusi sesuatu syarikat GLC dan sebagainya...


Tazkirah - Mari kita sama-sama buat perubahan untuk bertemu Allah.

He he he,, aku pun nak bagi tazkirah juga,,, awat hangpa ingat blogger tak boleh bagi tazkirah ka.. ha ha... 
Tak,, aku sekadar nak sampaikan apa yang ku lihat, supaya kita dapat kongsi bersama-sama apabila kita kijemput oleh malaikat maut kerana sampai ajal..


Monday, July 22, 2013

PRK ke 2 - Apakah akan berlaku di Parlimen Permatang Pauh.

Sebagai pembukaan perlawanan perlawanan bermulanya PRK selepas PRU13 berlaku di N01 Kuala Besut,,, 

Bagaimana pula untuk kali ke 2 ?..

Aku rasa akan berlaku di Parlimen Permatang Pauh ? kenapa..


PRK Kuala Besut - Gelagat seorang menteri umno -

Beruntung benar buat penduduk-penduduk yang mana kawasannya ada PRK,, mintalah apa saja,, malah tak minta pun kekadang ada menteri yang sanggup melakukan sesuatu dalam waktu mengempen...


Bala dalam bulan Ramdhan di Johor akibat kecuaian manusia!

Jika kejadian musibah berlaku di Pulau Pinang hebaoh sentor Malaysia,, tetapi bila kejadian berlaku di negero totok umno Johor,,, sunyi sepi....

Sunday, July 21, 2013

Saturday, July 20, 2013

PRK Kuala Besut - Surat terbuka untuk perantau Kuala Besut

Aku sekadar sampaikan pesanan buat para perantau yang berasal dan juga pengundi Kuala Besut..


Hebat - Dalam 9 bulan boleh pungut lebih RM20 juta wang rakyat....

Senang saja kerajaan BN yang memerintah Malaysia untuk mencari sumber kewangan sambil membantu kroni-kroni...

Terima Kasihlah buat pengundi yang memenangkan BN pada PRU13 yang lalu...


Friday, July 19, 2013

Tahniah ... Seorang lagi pendatang baru datang dari seorang Naib Presiden Umno..

Semenjak Najib duk umum Islam di Malaysia adalah dari prinsip syariah maqasid...Islam sederhana... maka nampaknya dah ada pembaharuan....


Tahniah buat Artis Kita Abby Abady...

Waktu mula-mula beliau nak berjinak-jinak diatas pentas bersama penceramah Pas, beliau ada bersuara bersedia menerima mana-mana Ustaz-ustaz dari Pas,,,

Namun,, tak kesampaian rasanya...


Thursday, July 18, 2013

Pemimpin Politik BN, Datuk Seri dituduh menipu ? Baru ngam dgn UMNO ?

Pemimpin Umno dah selalu dengar dengan kes mahkamah, kemudian dituruti oleh pemimpin MCA, paling panas,, berbillion ringgit lingkup ke depa dalam isu PKFZ, ...

Hari ini beri,, MIC pun ada sekali,,, cantik.. baru ngam duduk dalam BN,, lu tipu, gua pun tipu juga..


"Taring" buat anggota Polis Malaysia., Menteri dah mula biol, hina Peguam Negara...

Baru-baru ini kita rakyat Malaysia di hebohkan bagaimana Menteri Yang jaga Keselamatan dalam negeri turut kena tindakan mahkamah didapati bersalah diatas kesalahan dot.dot.dot..., 


Wednesday, July 17, 2013

PRK Kuala Besut - Berita yang mengembirakan PAS Terengganu..

Aku terbaca satu coretan yang rasa-rasa perlu kita ketahui... moga-moga beri peransang buat kemenangan PAS pada 24 Julai nanti .... Ins Sya Allah.


PRK Kuala Besut - Tak sesia Muhyiddin Yasin jadi Pengarah PRK ..

Tahniah ler buat parti umno,,,, bakal Presiden umno yang turut sama berkempen untuk dirinya pada PAU nanti....


Hadiah sempena Raya - Kos Pendidikan Kekal Rendah -- Phuii!!..

Apa yang aku nak komen lagi dah,,, tawaran buat rakyat dah pun diberikan sebelum ini dalam manifesto PR... Kos Pendidikan dan Kos kesihatan adalah percuma.... 

Namun rakyat Malaysia yang yang terdiri dari ahli umno dan penyokong adalah manusia-manusia jenis tak faham bahasa... 

Sekarang ambik ko...


Tuesday, July 16, 2013

Petua / Tip buat warga Seri Manjung @ Dun Pasir Panjang.

Situasi kedudukan majoriti kerusi Dun Terengganu dan Dun Negeri Perak adalah hampir-hampir sama,, Terengganu Bn majoriti 2 kerusi, manakala Perak 3 kerusi,,,,


Parti DAP taja Alvin, Vivian untuk hina Islam!

Umno sekarang dapat modal besar dengan isu dua orang anak Cina yang hina Islam,, habis semua dah kena kerekau dengannya...


PRK Kuala Besut - Blogger Umno dah menggelupor nak duit sambut raya ?..

Blogger gaduh sesama blogger,,, lantak ke depa,, malas aku nak ambik pot,,, tetapi yang stau ni aku rasa nak gelak guling-guling.... ish,ish,ish...


Monday, July 15, 2013

SAH - Polis gunakan kekerasan keterlaluan... Hebat Malaysia

Pecah berita... Polis Malaysia telah melakukan kekerasan terhadap peserta Bersih 03 ... Berita yang tak ada disiarkan oleh semua akhbar perdana dalam negara..


Sunday, July 14, 2013

PRK Kuala Besut - Lakonan Hebat 2 pemimpin utama Umno Terengganu..

Semua peminat politik Malaysia masih tertanya-tanya kenapa Muhyiddin Yassin yang dilantik sebagai Pengarah PRK Kuala Besut... Di mana kreadibilti MB Terengganu...


Nak kenal siapa Pemimpin Umno takut air banjir...

Selalunya yang paling takut dengan air ni kambing,,, tapi sungguh kambing takut dengan air,, dagingnya mahal beb ! Kalau daging manusia,,, bagi kat buaya aja la...


Saturday, July 13, 2013

PRK Kuala Besut - Berani ke Shabery Chik menyahut cabaran Husam Musa berforum royalti minyak.

Sebelum ini kita dah lihat secara live bagaimana Shabery Chik berdebat dengan bekas mentornya sendiri Anwar Ibrahim,, sampai berbuih mulutnya berhujah untuk mematahkan hujah Anwar....


PRK Kuala Besut - Calon Bn bukan anak tempatan?

Nampaknya umno awal-awal dah kantoi dalam isu calon... Apakan senario PRK Kuala Terengganu 2008 akan mengulangi sejarah PRK di Malaysia?


Dimana Zahid Hamidi dan Umno - KDN dah diambil alih oleh Menteri MIC !

Najib dan umno semakin tersepit akibat terlepas cakap Najib yang terlalu nak kan 1Malaysia berjalan lancar....

Tahun lepas Najib dengan senang hati dah berjanji nak hapuskan akta hasutan...  Bila akta baru ganti akta hasutan dah digubal, umno baru terasa ini akan merbahayakan masa depan parti tersebut...,,


Friday, July 12, 2013

Woii.. Pendatang baru ! Ganti Hasan Ali & Zulkifli Nordin..

Dimanakah Hasan Ali Jalur Tiga dan Zulkifli Nordin selepas sahaja selesai PRU 13 ! Dah tak kedengaraan lagi suara lunak merdu mereka membela Islam ala-ala Melayu lai sekarang ni,,,
Maka akhirnya...


Adun Umno negeri Johor MUFLIS?

Ambik ko Najib.., pilih punya pilih calon,, winable candidade konon,,, ha ha ha..apa cerita.ni...


PRK Kuala Besut - Hadiah UTAMA buat orang Terengganu..

Apa yang rakyat Malaysia harapkan apabila selesai PRU 13, banyak masalah rakyat yang melibatkan soal ekonomi dan kewangan dapat diselesaikan oleh BN Umno yang menang PRU13 yang lalu... 

Namun hampeh....


Jamil Khir menteri agama merendahkan undang-undang syariah!

Aku tak pasti apakah berita ini,, ataupun menteri berkenaan sendiri yang terkeliru....


Thursday, July 11, 2013

Pemalu rupanya atlet-atlet muda Malaysia ni...

Mereka tak mengaku bersalah,,, he he he,, macam mana nak mengaku,, rezeki dah ada depan mata,,, ngap le...salah ke tidak belakang kira....


Alahai bang polis,,, penjenayah boleh terlepas lagi....

Baru lagi,,, enam bulan yang lepas,,, bagaimana 9 orang tahanan polis melarikan bersama kenderaan polis di Butterwoth,,, 

Semalam kejadian lebih kurang sama berlaku lagi,, tapi lokasi kejadian,,, berhampiran dengan kampung aku sendiri...



PRK Kuala Besut - Bidaah ke Calon Umno ? Ulama umno jawab....

Besok adalah hari penamaan calon untk PRK N01 Kuala Besut,,, macam-macam dah berlaku...


Wednesday, July 10, 2013

Awal Mula - Pas dah kena KO satu kosong.... Adoi..

Ikut mana yang tak memenuhi syarat aku pun tak pasti,, tapi sedih juga lah, awai-awai dah kena reject dengan hakim... Dimana penasihat undang-undang sebelum nak buat petisyen..


Menteri Umno kaki pukul... Ha ha ha, terima kasih YB Govind

Kita rasa beruntung dengan adanya Ahli Parlimen Pembangkang yang berani atau bertelur.., berani menegur walaupun kepada seorang menteri yang menjaga polis,,,


PRK Kuala Besut - Calon-calon terkini..

Keputusan terkini calon PAS dan Umno dah pun diketahui...
Apakah akan ada calon-calon bebas yang bakal ditaja untuk memecahkan undi Pas...


Monday, July 8, 2013

ERmmm... Timbalan Presiden pun tak boleh pakai juga.!

Sebelum ni duk terpandang juga sang timbalan presiden ada sedikit sebanyak pemimpin sejati,, dan boleh jadi imam solat berjemaah,,, kira Oklah.. berbanding dengan Presiden..

Anda kenal siapa dia Zombie - Diberitakan mengganas di Ipoh.

Kisah perangai ni dah lama berlaku, semenjak dilantik menjadi MB Perak haram 2009 yang lalu....

Namun blogger-blogger umno baru nak tersedar.... dah terlambat dah....


Sunday, July 7, 2013

Friday, July 5, 2013

Gaya samseng seorang menteri umno ?

Sebelum ini beliau sering dikatakan dengan sinonim auww... Tetapi bila dilihat pada gayanya ish,ish,,,



Apakah berita ini 13 tahun yang lalu berulang kembali...

Kejadian dan situasi yang hampir sama,,, dimana Kerajaan BN memerlukan kemenangan kerusi tersebut untuk mendapat majoriti 2/3.., suasana PRKnya pun dalam bulan puasa...

Thursday, July 4, 2013

Wajah-wajah handsome gila .. Tapi sayang ?

Apakah jika rumah-rumah rakyat marhaein dimasuki perompak, pihak polis akan mengambil tindakan pantas sebegini, 

Berbanding dengan rumah menteri, first class 5 star punya layanan..


Terbukti - cium tangan Rosmah dapat jadi CEO, Cium Tangan Najib dapat jadi menteri.

Usaha dan ikhtiar untuk mencapai cita-cita dalam sesuatu perkara,, tak kiralah perbuatan itu sesuai atau tidak dan bertepatan dengan tata susila melayu...


Wednesday, July 3, 2013

He he he .... Merajuk ler tu...

Asam garam buat yang suka berpolitik,, begitulah,,, nasib tak selalu baik... adakalanya..ermmmm...


Sepatutnya Adun-Adun UMNO Selangor yang keluarkan kenyataan ni..

Masuk penggal kedua, Pakatan Rakyat mentadbir negeri Selangor, komposisi rakyat Selangor tidak seperti di Kelantan  dimana ramai penduduk Melayu berbanding bukan melayu..


Tuesday, July 2, 2013

Dimana suara Ahli Parlimen Islam PR yang lain-lain...

Agensi Lembaga Urusan Tabung Haji,, ditubuhkan oleh Professor Ungku Aziz atas tujuan untuk membantu umat Islam di Malaysia memudahkan menunaikan rukun Islam ke5 iaitu fardhu Haji...


Datuk Dr Subra mana pulak ni, dapat habuan tanah dari Zambry Kadiaq..

Aku pun naik hairan dengan MB Negeri Perak ni,,, berbaik hati sungguh dengan kaum yang  .......,, kenapa ya.... 


Monday, July 1, 2013

Terima Kasih Datuk Seri Hishamudin Tun Husein - Tak sesia anda jadi menteri!

Pilihanraya 13 dah pun selesai,,, tunggulah 4 tahun 10 bulan lagi untuk PRU14,,, janji-janji menteri pun dah tak valid lagi dah,,, sekarang mereka dah berkuasa,, siap sedia wahai rakyat-rakyat...


Boleh tahan MENGGATAL Zahid Hamidi di Bukit Kayu Hitam.

Dari gambar menunjukkan segala-galanya... eermmhhh....

Boleh tahan juga gatal...


Rompak - Petunjuk buat menteri muda umno...

Perompak kat Malaysia ni dia tak pilih bulu, siapa saja akan menjadi mangsa jika peluang yang ada depan matanya memudahkan untuk ia melaksanakan tugas merompak..


Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari