boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, August 31, 2013

Gambar Klimax sambut merdeka ,,

Kibarkan jalur gemilang,, kibarkan jalur gemilang,,, tengah hari tadi waktu balik dari makan kenduri dari Beruas, sampai di Air Tawar, ternampak kumpulan anak muda naik motor kibar jalur gemilang saiz besar di belakang motor, bila berkibar memang merbahaya.... 

Berleter bini aku duduk disebelah, bila melihat gelagat mat motor berkeadaan sedemikian,, sebab sebelum ni dah ada kejadian kemalangan yang meninggal...


Friday, August 30, 2013

Dato Seri Anwar ! Baca ni apa kata anak lelaki musuh politik anda..

Ha ha ha,,, aku tak boleh nak kata apa dalam isu ni,, kang ada pula yang melenting.... cuma kekadang duk terfikir,, apakah Anwar dah nak angkat bendera putih dengan Najib...

Ada Datuk yang menyesal kenapa tak jadi menantu Perdana Menteri !

Persengketaan yang begitu lama masih lagi belum selesai,,, semenjak daripada kena pecat dari Umno hingga sekarang,,, tak dapat lawan dengan orang yang pecat dirinya, lawan dengan menantu pun tak apa..


Thursday, August 29, 2013

Dr Mahathir sokong Syiah di Syria?

Sebelum ini Dr Mahatir pernah mengeluar kenyataan bersama dengan mantan Presiden Iran mengenai isu Syiah... hangpa cari ler balik apa dia kata.... 


Perghh,,, Cayalah Menteri Belia dan Sukan,,,

Perghh... tak sesia Najib ambik si Khairy menjadi menteri Kabinetnya,,, memang terbaik... boleh bagi 4 bintang wooo..


Memang patut pun .... sepadan dengan namanya...

Selagi tidak menyalahi hukum,, tidak mengganggui orang lain, lantak pi lah,, di punya pasal... patriotik, ka merapu ka, atau membazir lantak kedia lah.., apapun macam inilah yang umno sangat sangat,, nak merdeka atau nak menunjuk-nunjuk.....


Wednesday, August 28, 2013

Dugaan Besar buat Ahli Parlimen Shah Alam.

Sebelum ini kita semua tahu bagaimana Ahli Parlimen Shah Alam YB Khalid Samad mendapat dugaan yang agak besar, entah dari parasit mana, aku sendiri pun tak pasti...

Tapi yang ini aku rasa dugaan ni lagi besar....


Tuesday, August 27, 2013

Serba serbi sama.... ,sama padan..ngam!!!.

Bila dah popular,, dah dapat nombor one, jadi biasalah,,, mendapat tumpuan.... bukan nak mengumpat atau nak mengata,,,cuma dah kenyataan...


Monday, August 26, 2013

Gambar-gambar Pak Syeikh Umno berseronok suka berhari raya...

Memang betui la apa yang dikatakan dalam tek khutbah Jumaat, rakyat Malaysia sekarang berpuasa sebulan, beraya juga sebulan,, budaya ni kalau ditahun 80 han sewaktu aku di Singapura, hanya masyarakat Johor yang aku duk nampak raya sampai sebulan syawal, tapi 4-5 tahun kebelakangan ni dan menular ke seluruh Malaysia....

Apakah kerana Umno yang mempopularkan budaya berhari raya 30 hari dalam bulan syawal ni..


Pemimpin Umno yang kalah PRU13 bakal di Kitar Semula oleh Najib.

Rakyat dah tolak secara jelas pada PRU13 yang lalu,, terima ajalah,, kenapa nak dipungut dan digunakan juga.... memang tabiat suka barangan terbuang ke...


Anak buah Ibrahim Ali dah mula menghengtam Najib....

Nampaknya Ibrahim Ali selaku Presiden Perkasa dah melaksanakan kata-katanya sebelum ini... mungkin beliau tak mampu melakukannya,, maka anak-anak macai nya yang menyampaikan niatnya itu..


Saturday, August 24, 2013

Buat semua ahli PAS... apa sudah jadi ni.. dah macam umno juga..

Adoi,,, aku duk perati lama dah,,, adui,,,, entah sakit yang tak tahu kat mana,,, 
tak sebut rasa duk terbuku dalam hati dan perasaan,, bila sebut atau tulis dah terlepas macam-macam...


Friday, August 23, 2013

Timbalan Menteri Umno pulak guna menantu lelaki kerja di kementeriannya.

kalau benar sperti yang dilaporkan,, makan perbuatan ini samalah dengan mantan PM Pak Lah,, jadi tak perlulah nak dihebohkan lagi,,,, weii tak gitu...


Kenapa Sirul & Azillah di bebaskan? - Ini jawapannya...

kenapa?... Jawapan mesti diadakan, tepat atau tidak belakang kira, tak peduli orang nak kata macam kanak-kanak tadika kemas atau pun juga boleh disamakan lirik bangau oh bangau...


Tuesday, August 20, 2013

Apa punya Imam kalau macam ni... boleh senyum bila bininya..

Jumaat 2 syawal, bila aku solat jumaat, tok khatib yang juga imam membaca khutbah tidak jemu-jemu mengingatkan makmum dengan menjaga tatasusila ketika kita menjalani suka ria berhari raya, terutama dalam adat aurat dan mahram antara sepupu, ipar duai dan banyak lagi.... 


Saturday, August 17, 2013

DR Mahathir dan tunai janji dicapati ...

Sebelum PRU 13 yang lalu,, Najib dah berjanji nak turunkan harga kereta,,, aku rasa kereta ni murah kut.. ala-ala kepala otak Mahathir...


Raja... Islam ... Tetapi inilah manusia paling Celaka dan Bangsat.

Hati dan perasaan sudah tidak ada lagi dalam diri bila syaitan dan nafsu yang menguasainya.... 
Apakah berita ini akan menjadi Najib dan kuncu-kuncu pada masa akan datang terhadap rakyat Malaysia...


Thursday, August 15, 2013

Kapal Selam Meletup - 18 orang anak kapal terperangkap..

Satu berita kemalangan laut yang jarang-jarang sesekali kita dengar,,, moga-moga diambil perhatian oleh pihak Tentera Laut Malaysia..


Wednesday, August 14, 2013

Tudia.. Bapa menteri,, anak lelakinya jadi Pegawai Khas...

Sekarang ni kalau sesiapa rajin, masuk ke laman-laman blog umno, akan terjumpa nama-nama menteri ang kena hentam,,, kalau sebelum PRU13 jarang berlaku,, tetapi hari ini macam-macam ada...


Tuesday, August 13, 2013

Sunday, August 11, 2013

Berita sedih buat para suami-suami di bulan syawal....

Dah masuk hari raya keempat hari ini,, hi hi hi,, aku duk ngat nak relax,,lagi,, malas nak update blog,,,, ingatkut besuk Isnin baru nak mula balik... 

Tetapi bila baca berita ni,, adui... tercabar beb.... 


Thursday, August 8, 2013

Monday, August 5, 2013

Santapan Rohani khas buat kaum bani melayu dan Umno sahaja.

Aku terbaca satu luahan rasa dari bekas seorang artis satu ketika masa dahulu, rasanya semua kenal,,, apa yang aku rasa dia ada kaitan dengan resolusi orang melayu umno yang depa tengah duk perjuangkan.... 


Terkini - Apa yang berlaku dalam Mazhab Syiah ada dalam Parti Umno...

Memang terkejut giala beb bila aku terbaca kenyataan ucapan aluan-aluan Presiden Bari Iran....


Kejadian tembak menembak di bulan Ramadhan - Ini sebabnya...

Malang yang tak habis-habis dan tidka akan selesai buat rakyat Malaysia.... 

Ada pulak menteri bagi kenyataan jangan salahkan polis.... Tetapi kalau polis rupa ini apa macam....

Sunday, August 4, 2013

Fahtul Bari - Cuba tengok apa kat celah bontot tu,,, ada tahi ke tak?

Syiah pulak dah.... Syiah  mengancam negara, Ok lah.. bab itu aku terima.,, Tapi yang aku tak terima umno nak ambik kesempatan diatas isu yang dah lama berlaku...


Friday, August 2, 2013

Thursday, August 1, 2013

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari