boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, September 30, 2013

PAS Kedah bakal hilang kerusi DUN Sg.Limau ?

Tenaga muda, muka baru, malah kuasa yang mereka dapat semula pun juga baru, selepas hilang selama 5 tahun, jadi prestasi kerja mesti yang terbaik,,,


Saturday, September 28, 2013

Siapa sebenarnya Pengkianat Negara di bumi Sabah..

Ada matakan masing-masing,, jadi sila lihat, ada telinga silalah dengar dan akal yang ada juga gynalah untuk berfikir... jangan jadi tolol, adik beradik toyol...


Calon NP Umno - Dah yakin menang tipis ? Demang politik la tu..

Aku nak tengok bagaimana pengundi-pengundi umno yang akan memilih Naib Presiden mereka pada kali ini,, bengong ke ceredik... 

PRK Sungai Limau - Fitnah dan bermula ke atas anak lelaki Ustaz Azizan - Dituduh pukol polis.

Aku tak paham macam mana perangai umno lahanat ni,, semalam pemimpin mereka lebih menyibuk dari waris dan pimpinan Pas, hari ini pulak depa dah mula buat cerita fitnah yang tak masuk akal..


Friday, September 27, 2013

Kebulor dan pelahapnya umno Kedah pimpinan Mukhris...

Ho ho ho baru perasan kenapa puak-puak umno semalam begitu turut sam mengiringi jenazah Allahyarham Tan Sri Azizan,,, ada makna rupanya... 


Kenapa muka Shahrijat berpaling dan muncong ketika bergambar dgn Hishamudin..

Apa yang aku faham pada asalnya program Ketua Wanita Bani Melayu,, yang si menteri ni sibuk pi terjah program tu apa pasal,, mungkin kawasan tu dibawah parlimennya kut...
Akhirnya lu orang boleh lihat,, kak Ijat muncong sedepa..


Tahniah bertingkat-tingkat buat DS Dr Zambry Abd Kadir MB Perak!

Dalam 2-3 lepas satu berita yang agak menyayat hati buat peminat bola sepak negeri Perak,, sampai pengurus pasukan buat report kepada sprm,,, apa yang tak kena...
Apa kah ada kaitan dengan cerita di bawah..


Thursday, September 26, 2013

Senang aja menteri umno ni jawab isu anak lelakinya..

Nak kata tak bersekolah,, mustahil,,, tapi cara jawapannya macam ... macam apa ya....?!)(*&^%$#@!...


Anak menteri umno beli rumah RM7 juta...

Anak menteri,, apa nak hairan kan,, dah bapaknya menteri umno, sendiri mau faham la,,, perkara biasalah dalam umno.. 
Sebelum ni anaknya itu memang pegawai khas kepada menteri tu pun...


Jangan Percaya - Ini berita Fitnah dari Utusan Malaysia kepada DS Najib.

Jika benar berita ini seperti yang dilaporkan, maka aku ucapkan tahniah la kepada najib kerana tak gopoh,,, dia buat sikit-sikit dulu,, baru padan dengan muka hangpa....


Petunjuk awal buat pemimpin pro ulama...

Pertama sekali aku ingin ucap tahniah kepada perwakilan Pas Kawasan Indera Mahkota Pahang, kerana berani memecahkan kebuntuan dan bijak membuat perubahan untuk Parti Islam di Malaysia..


Wednesday, September 25, 2013

Calon Naib Presiden Umno - Budak Hingusan dah mula menggelabah...

Wakaka... anak ayah lagi ,,, pemilihan umno yang lepas masuk bertanding Ketua Pemuda,, tewas,,tanpa mengukur kemampuan yang ada, kali ini nak bertanding Naib Presiden pula,, maklumlah, aura ayah masih kuat dalam umno...

Namun belum apa-apa lagi,, dah mula dah..,


Siapa Datuk Shamsul Anuar Nasarah nak arahkan Tuk Guru Nik Abdul Aziz..

Dasar melayu pembodek dan penjilat Najib dan Rosmah,, inilah manusianya...


Tuesday, September 24, 2013

Sukan Perpaduan Islam ! ?!@#$%^&*{}

Nak bersukan, ke nak buat apa pun buat ler,, tapi jangan ler dinamakan atau kaitan dengan Islam...

Calon Ketua Pemuda Umno anak Sanusi Junid di tuduh PENIPU !

Memang terbaiklah umno ni,,, lengkap, package complete,, macam-macam ada,, pertama rasuah,, sudah tentu,, tak afdhal la kalau setakat rasuah,, mesti ada tipu-tipu sikit,, baru ngam..


Babi lebih mulia dari melayu penerima subsidi - Ulama muda umno.

Ha ambik ko orang semua,,, cai-cai puak umno apa rasa sekarang,,, masam, masin, pahit atau manis.. 


"Nasib baik Rahim Noor yang kata, kalau Mohd Sabu ...........

Semalam aku terbaca berita, kenyataan dari seorang menteri, dokumen mengenai manusia bernama Chin Peng tak ada dalam simpanan JPN... 
Sejak dari 16 Sep 2013 hingga ke hari ini, isu ni masih belum selesai...he he,, terbantut isu berita lembu-lembu yang bersidang tidak lama lagi...


Sunday, September 22, 2013

Tujuh Agenda Resolusi Muktamar PAS Pusat.

Tinggal beberapa bulan sahaja lagi, Pas akan bermuktamar, jadi demi untuk rakyat Malaysia Pas perlu ambik perhatian mengenai Desakan Aktivis Kelantan.

Harus diingat, Kelantan adalah satu-satunya negeri yang ditadbir Pas sejak tahun 1990 lagi,,, jadi aku rasa mereka ada kelebihan dan kuasa mendesak Muktamar PAS membincang dan mengambil kira beberapa resolusi seperti dibawah...

Baguih ler ulama Pas,, Utusan diutamakan, Harakah dipinggirkan.

Aku tak faham dengan sesetengah ustaz yang mewakili ulama dalam parti Pas ni,, macam mana fikrah mereka bila setiap kali nak menghampiri muktamar yang ada pemilihan kepimpinan,,,


Saturday, September 21, 2013

Derhaka tak pesara guru ini ...

Cerita pesta demang politik lagi ni.... Kisah seorang guru pencen,, tak kenal pulak Cikgu ni,,, mungkin sahabat Cikgu Lin Labun kut...

Rasuah @Demang politik,,, Pesta merebut harta rakyat dah bermula dengan sumpah lahanat.

Inilah rupanya burok kelaku bani melayu,, dalam banayk kes, aku rasa ini salah satu terhebat dengan kebangangannya... sorrylah Juragan 69.,, pepagi begini dah mula duk mengutuk, dah buat camna, kalau dah bangang..


Friday, September 20, 2013

Tudia... Demang oh Demang ... dah mula dah... syoknya msyuuuuukk..

Aku dapat dapat tahu ada blogger umno baru nak berkembang duk kata aku dibayar upah oleh pimpinan DAP,,, tak apalah,, ish,ish.. kayalah aku beb...tak apalah,, buat lah apa yang hangpa suka..


Thursday, September 19, 2013

Melayu 50 Sen...

Melayu,,,melayu,,,melayu... duk ingat, bila habis PRU13, habis cerita melayu,, rupanya nak kurang pun tak nampak lagi rasanya,,, 



Wednesday, September 18, 2013

Terkini - Ini dia jawapan buat TPM dan umno sekeliannya...

Nasib baik tak kena ludah, macam Tuan Guru Nik Aziz ucapkan tempohari.... masih tak faham-faham atau sengaja buat-buat tak faham...


Mari kita kenali sejarah Bapa PM 1Malaysia..

Rasanya dah beberapa tahun, setiap kali menjelangnya 31 Ogos hari kemerdekaan, salah satu rancangan popular siaran TV ialah menayangkan cerita lakonan arwah Tan Sri P.Ramlee bertajuk "Sarjan Hasan".. 


Kesian Penduduk KDSK , Banner dah berganti, Janji ..?

Hari Sabtu lepas,,, sewaktu aku nak tanah perkuburan Teluk Pencalang,,, terpandang satu banner,, wow,, baru punya lagi rasanya... 


Tuesday, September 17, 2013

Bekas Presiden Majlis Belia Malaysia ditahan SPRM dituduh Rasuah.

Bekas menteri ni tak ada kes rasuah,, yang ada kes lembu tidoq dalam kondo,,,, jadi tak ada masaalah,, yang buat masalah ialah Setiausaha politik menteri tu... hi hi hi..


Cerita-cerita dari SMS mengenai umno Seri Manjung

Hari Sabtu pagi, aku terima satu SMS, panjang isi cerita,, sesak nafas hp buruk nak menerimanya,, kemudian petang semalam,, terima lagi satu,, lagi panjang ceritanya,, adui,,,, 


Gambar Nenek kebayan era umno nak bunuh cucunya.

Ingat kut bila dah menikah dapat laki muda,, dah berubah perangainya,,, rupa-rupanya dah jadi lain....


Sunday, September 15, 2013

Buat Perhatian Perwakilan PAS Kawasan Lumut..

Aku duk sangka kut kekalutan berlaku dalm Pas Pusat sahaja, rupa-rupanya tidak... aduiiii... sakit kepala...


Ulama mana yang perlu kita sokong? ....

Seorang ulama kategori kotemporari,,..semua ia tegur,,, tak kira sesiapa,,, Umno atau pun PAS,,, dua-dua ia bedal kalau tak betul,,, manakala seorang lagi ulama muda, tengah mencipta nama, duduk dalam gelanggang politik berdaftar,, 
cuba mengaitkan agama islam bagi menyamai kepentingan politik semasa yang dia anuti....


Friday, September 13, 2013

Video ala-ala Mesir yang berlaku siang pagi tadi di negeri ku.

Aku tak mau nak komen apa-apa lagi dengan undang-undang buatan umno di Malaysia, sendiri fikirla...


Tukar pulak dak,, dari RASUAH ke DEMANG pulak...

Aku bukan pakar bahasa Melayu,, malah tulisan aku dalam blog ni pun haru, lingkup tata bahasa, dengan ejaan nya pun kekadang lingtang pukang,,
Tetapi dalam pada tu aku tetap alert aakn penggunaan bahasa...


Ha ha ha,, mulai detik ini bermula bahananya, moga-moga akan berterusan.

Rasanya detik hari jumaat hari ini, maka bermulalah satu ketetepan dari pihak berkuasa kerajaan sendiri,,, terimalah..


Thursday, September 12, 2013

Kenal ke siapa menteri umno dikatakan BERUK oleh Blogger umno ?

Patutla pun seorang pengkomen Juragan 69 yang aku rasa pencacai umno no wahid sendiri tak sanggup nak masuk ke laman-laman blog umno,,, ha ha ha...


Kenapa nak ubah tajuk, juga kenapa nak menyibuk?

Ho ho,, baru aku tau,,, dapat gaji dari duit rakyat setiap bulan sebanyak RM15,000 sebulan,, sila rujuk tweet Dr Asri,,  patutlah mengampu sakan Najib dalam isu kenaikan harga barang,,, 
Bila dah tak terjawab,, kantoi,, buat isu lain pulak,,, 

Wednesday, September 11, 2013

Tuesday, September 10, 2013

Ha ha ha,,Bekas Menteri Umno dah mula nak terberak,, terkencing...

Ha ha ha,, ambik ko,,, rasanya kali ini baru nak serik kut,,, sebelum ini,, macam-macam yang dia tulis, malah satu ketika pernah kena saman dengan Presiden Pas, apabila ditulisnya Nabi Abdul Hadi dalam kolum pojok Awang Selamat..

Hari ini,, baru ada akai....


Mukhriz masuk bertanding! Siapa diantara 3 Naib Presiden bakal terkeluar ?

Beruntunglah para perwakilan umno kali ini kerana bakal mendapat habuan yang lumayan di perhimpunan agung umno hujung tahun nanti...

Sebabnya...


Monday, September 9, 2013

Hebat - Bapa Presiden Parti Kaki Betina, anak jantannya pula kaki ugut macam kongsi gelap...

Rasanya peristiwa 2007 masih lagi dalam ingatan rakyat Malasyia,, bagaimana seorang Presiden parti kantoi bila kelakuannya dalam bilik hotel dirakam.. menyebabkan beliau letak jawatan....


Khairy Jamaludin bakal kecundang jawatan Ketua Pemuda Umno?

Menteri Belia dan Sukan yang terkini YB Khairy Jamaludin telah mendapat pujian dari pelbagai pihak termasuk dari pro pembangkang diatas cara beliau melaksanakan tugas sebagai menteri...
Tetapi...


KWSP - kenapalah susah-susah sangat nak bantu pencarum.?

Setiap tahun laporan penyata keuntungan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (EPF) untung berbillion-billion,,, tapi bila baca masaalah yang dilaporkankan macam hampeh..


Kenapalah Pengundi Negara Australia tak seperti pengundi Malaysia..

Berita yang tak sedap didengar oleh umno dan kuncu-kuncunya di Malaysia...


Sunday, September 8, 2013

Apa perasaan Dr Mahathir bila melihat video ni? Sedih atau Bangga ?

Rasanya kita semua rakyat Malaysia tahu, idea cetusan hati siapa sehingga sekarang ini dijalanraya Malaysia dipenuhi dengan kereta model jenama Proton...

Saturday, September 7, 2013

Kenapa lah polis-polis ni rajin sangat,,, dah tak ada tugas kain kut?..

Aku pun tak faham dengan pihak polis ni, Sepatutnya mereka kena berterima kasih kepada pejuang-pejuang untuk rakyat ini semua,,, sebab polis pun penjawat awam dengan kerajaan, yang dibayar gaji..., apa kah polis-polis dapat minyak percuma setiap kali menggunakan kenderaan ketika pergi pasar, hantar anak sekolah, cuti balik kampong?, ...

Friday, September 6, 2013

Wanita cun Farah Intan dikatakan ada kaitan dengan Anwar Ibrahim...

Memang reput dah kepala otak bebudak blogger pencacai umno ni,,, apa taknya,,, betina-betina yang dilantik najib, buat hal dikaitkan dengan Anwar.... ha ha ha... 

Fitnah orang umno di pagi jumaat..

Kalau orang-orang umno nak buat fitnah pun agak-agakla,,, janganlah buat main dengan hukum Allah, Rukun Islam pun nak dipermainkan...


Thursday, September 5, 2013

Pandai sungguh Mahathir nasihat Najib,, hak tui..

Apa yang mantan PM Dr Mahatihir kata betui ke tidak aku tak pasti,,, sebab sewaktu dia dulu pun sama juga dengan apa yang Najib lakukan sekarang...


Siapa ketua Kongsi Gelap jadi Ketua Bahagian Politik ?

Aku duk ingat bila isu minyak petrol/diesel naik dua kupang, isu ketua kongsi gelap akan terpadam,,, rupanya tidak,, padam sehari dua sahaja,, hari ini isu ni timbul balik..

Wednesday, September 4, 2013

Pengarah Filem dah tukar jadi pelakon/pembohong..

Kempen baguih punya ... heboh satu Malaysia, Kerajaan DAP Pulau Pinnag pun turut kempen secara tidak sengaja,,, namun tetap tidak mendapat sambutan...
Akibatnya....


Pelakon wayang opera Cina sebagai bekalan Pemilihan Agung Umno..

Macam-macam idea,,, semuanya untuk perhatian maca-macai umno... boleh lah nak cakap apa pun,, sekadar bercakap bila dah tak berkuasa dan tak berjawatan... siapa nak ikut...


Tuesday, September 3, 2013

Ni ular ayaq atau Naga ...

Cekap la konon ketua Kongsi Cerah, hipokrit tahap gaban dia ni...


Tip bagaimana nak harga mintak petrol murah.

Harapan aku pagi ini rakyat Malaysia semuanya ceria belaka,,, jangan murung macam ayam berak kapoq pulaq kerana minyak naik dua kupang....
Cuba hangpa perati orang umno? relax aja... tau tak kenapa ?


Monday, September 2, 2013

Hadiah dari Najib sendiri buat rakyat selepas 100 hari..

Terima dan redho ajalah,,, terima kasih buat semua pengundi yang pangkat BN,,, terima kasih banyak-banyak...


Hebat negara Malaysia Berdaulat - Bekas Tentera Jadi Ketua Kongsi Gelap..

Minggu lepas, seorang pembaca setia blog aku, telefon,, ingat kut nak ajak pi rumah buat majlis terbuka hari raya ka.... rupanya tak,,, dia duk geram isu kongsi gelap,,, suruh aku komen sikit....


Sunday, September 1, 2013

Panasss.. Jawatan Ketua Umno Bahagian Lumut Bakal di Cabar..

Apa yang tak kena, apa yang tak puas dihati,, apa lagi yang mereka mahu... apakah ada yang tak telus...hebat wanita umno Lumut,,, siapa Ketua Bahagiannya? sampai wanita dibawahnya dah mula duk tak puas hati,,,


Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari