boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, October 31, 2013

PRK N20 Dun Sungai Limau - Video Panas malam jumaat... hadiah dari Umno ..

Sebelum PRU13 berbagai janji manis dari Najib dan kuncu-kuncunya rakyat akan diutamakan,, namun belum setahun tempoh masa mereka mengaut kemenangan,, satu ketidak adilan terhadap rakyat telah berlaku...


Surat Terbuka Bekas Ketua Pengarang Harakah kepada 5 calon Timbalan Presiden Pas.

Cara sebegini aku setuju, luahkan apa yang perlu secara terus terang tanpa nak berselindung... 


Siapakah Faridah Osman - Kakak El-Haraki atau wanita umno suruhan Zahid Hamidi?

Semalam, mula-mula aku terbaca dalam laman Malaysia Insider, kemudian malam tadi, woii ada lagi, laman akhbar Sinar pula,, cerita yang sama dari orang yang sama?..
Kenapa ni..


Wednesday, October 30, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Pengakuan Otai Umno sendiri dan sedih bila TPM jadi Imam.

Apa-apa pun,,, masa untuk hari mengundi masih lama lagi, petugas Pas jangan ambik pot dengan cerita sebegini... kena kerja keras lagi untuk mempertahankan kemenangan..


Apakah kerana cucu DS Najib maka ada berita yang mengelirukan.

Sebelum ini kisah jenayah pengawal bank tembak pegawai bank wanita,,, keluar kenyataan dari SUK Dalam Negeri Datuk Alwi Ibrahim, syarikat kawalan keselamatan telah digantung....


PRK N20 DUN Sungai Limau - Calon BN berbini dua ?.

Heboh dialam maya,, kononnya calon BN Dr Sohaimi berbini 2... La apalah yang ko orang kalut ni,, salah ka?...


Tuesday, October 29, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Muhyidin Yasin macam tak ikhlas memohon maaf? ..

Memang jenis dasar pemimpin umno yang tak nak mengaku kesilapan apabila mereka telah melakukannya... Inilah sikap pemimpin umno... hipokrt... merasakan apa yang mereka lakukan semuanya benar belaka,, phuii..


PRK N20 Sungai Limau - Sah Calon BN Umno seorang ulama ?

Patut sangat la Muhyiddin Yassin dan kuncu-kuncunya duk mempertahankan kononnya PRK di Sungai Limau Umno atau Pas adalah sama....


Calon Timbalan Presiden Pas - Kalau ulama ini aku sokong..

Bila duk terbaca satu berita menarik,,, cantik,, memang itu yang aku harapkan...Satu berita menarik..


Monday, October 28, 2013

PRK N20 DUN Sungai Limau - Mahfuz Omar VS Muhyiddin Yasin , siapa lebih kurang ajar !...

Secara disedari atau pun tidak, nampaknya pertembungan umno yang cuba nak merampas kerusi tradisi Pas telah sampai ke kemuncaknya...

Sekarang bukan lagi isu calon kedua-kedua parti, yang telah pun tenggelam,,, isu utama sekarang?...


PRK N20 Sungai Limau - Apakah yang Zahid Hamidi berbual dengan pimpinan Pas dalam gambar ni?

Semasa hari penamaan calon PRK Dun N20 Sungai Limau, ada sesuatu cerita yang anda perlu tahu,, maklumat ini aku dapat semalam,, cerita benar daripada tuan badannya sendiri..


GST - Apa dan dimana peranan Dewan Ulama Pas.

Hari jumaat lepas Najib secara rasminya dah mengistiharkan bahawa negara Malaysia akan melaksanakan cukai baru, salah satu cara untuk mendera rakyat, yang miskin bertambah miskin, manakala kroni akan bertambah kaya.

Saturday, October 26, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Ikhlaskah Dr Sohaimi Lazim calon umno?

Standard atau trade mark pemimpin melayu umno ialah sinonim dengan songkok hitam,, tak siapa yang nak mempertikaikan... 
Tak kisahlah,, nak pakai songkok hitam ka atau tengkolok sekali pun,, lantak pi lah,,


Apakah yang tak kena dengan wanita melayu ini ? Tak baguskah umno!!

Nak kata hairan memanglah aku hairan, kenapalah ya,.. bagaimana seorang wanita melayu boleh menjadi ahli parti politik percampuran kaum, 

Dua orang Ahli Parlimen Pas buat lawak GST..

Petang semalam bila aku duk tengok gambar-gambar di wall FB Abah Anas Rembawi (OKZ), dah terdetik dihati kecil, ish,ish,, awat boleh jadi macam ni... ?

Friday, October 25, 2013

PRK N20 Dun Sungai Limau - Mukhriz Mahathir dah mula ketaq lutut...

Apakah badi kekalahan tipis dalam pemilihan naib presiden umno akan berlarutan dalam PRK Dun Sungai Limau.. Insya Allah, Pas akan mengekal kerusi tersebut..

PRK N20 Dun Sungai Limau - Woi ! Menteri ... mai ke sini ko kejap...

Menteri ni tiap-tiap tahun pi ke Mekah sesama jemaah haji,, ni pun rasanya baru balik dari Mekah lagi ni,, entah hidayah apa yang dia dapat ?..


Naib Ketua Pemuda Umno - Gambar dengan wanita politik murahan..

Jawab mesti mau jawab, cuma mengaku atau tidak lu orang sendiri baca dan fikir... bagi aku no komen,,, kalau macam ni bakal pemimpin umno,, errmhhh.. nasib malanglah orang melayu...

Batal syarikat - Yang mati boleh hidup semula ka..

Apa nak jadi, malang yang bertingkat-tingkat,, kepda manusia,, semuanya akibat kelalaian dari tangan-tangan manusia sendiri...


Thursday, October 24, 2013

PRK N20 Dun Sungai Limau - Bapa menteri Umno pun turut sama mendoakan kemenangan calon Pas.

Memang benar kata-kata lirik lagu kumpulan Raihan kut, Iman tak dapat diwarisi dari ayah yang bertakwa... Nak buat macam mana... 


Dimana wartawan dari akhbar Harakah...

Satu yang menghairankan,, dimana satu kes mahkamah yang melibatkan pimpinan Pas dan akhbar harakahdaily tetapi tiada seorang pun wartawan dari akhbar harakah,


Pemilihan Umno - Ada berlaku lampu padam juga ... kah kah kah .. dasar penipu..

Kalau dalam PRU13 yang lalu berlaku macam-macam penipuan, maka tidak sahlah kalau dalam pemilihan umno sendiri jika tak berlaku penipuan,,, 


Memalukan - Pimpinan Umno Kelantan ikthiraf tindakan Dato Husam Musa.

Situasi semasa politik melayu di Kelantan dah umpama macam cerita melayu arahan P Ramlee Keluarga 69... 

Dah terbalik .. apa tidaknya..


Tuesday, October 22, 2013

Biar betul - SOP Polis Negeri Perak Cuci Pistol di tangga rumah mertua..?

Polis oh polis,,, macam-macam hal,,, kalau sebelum ni laporan audit mengesahkan berapa puloh senjata hilang, jawapannya jatuh laut,,,hentam sajalah wahai Tan Sri IGP... 

Tapi kali ini lain sikit cerita...

Jawapan buat Otai Pas dalam isu Timbalan Presiden PAS Mat Sabu.

Semalam aku cuba siar isu Timbalan Presiden Pas, maka hari ini ada lagi otai Pas Dato Tarmizi Mohd Jam keluarkan dalam isu yang lebih kurang sama-sama,, moga-moga ada manafaatnya demi masa depan perjuangan Parti Islam SeMalaysia PAS.


Aqidah Umat Islam Malaysia di Sabah dan Sarawak hebat belaka ka?

Tak mau nak komen apa-apa ,,, eeeiiii takut dengan amaran penasihat agama negeri Johor,,, boleh murtad woooo.... 


Monday, October 21, 2013

Amaran Otai Pas kepada Timbalan Presiden Pas Haji Mat Sabu.

Aku terjumpa satu artikel dari orang lama Pas, Tuan Haji Subky Latif, yang juga penulis dan pemerhati yang amat tajam.. Moga-moga ada manafaatnya dengan membaca apa yang tuliskan. 


Siapakah yang arah ulama Fathul Bari bertemu Anwar Ibrahim..

Dalam politik tak ada yang mustahil, apatah lagi bila bersandarkan atas nama perpaduan... he he he... yang menjadi mangsanya penyokong yang taksub kepada individu pemimpin parti...


Sunday, October 20, 2013

Friday, October 18, 2013

Penjajah Brazil era moden di Seri Manjung @ZambryKadiaq..

Kesian,,, bahana yang mereka sendiri lakukan dah mula memakan diri,, yang lagi sedih mereka hanya sekadar mengadu dalam dunia maya ... Facebook,,,
Jadi aku ambik copy screen balik, mana tau,, kut-kut macai-macai Zambry ada membacanya...


Boleh Murtadkah Dr Asri Zainal Abidin !..

Dua tiga hari yang lepas, seorang tokoh agama (kononnya) meneluarkan kenyataan,, jangan pertikai keputusan mahkamah,, boleh jatuh murtad woo... hangpa tau ka apa itu murtad..? 

Jadi bila aku duk baca tulisan artikel Dr Asri ni macam mana.. mana satu yang betui,,, 




Tersirap darah aku dipagi jumaat ini..

Apa nak dikatakan lagi,, inilah hasilnya selepas umno diberi peluang memerintah negara dah lebih 54 tahun,,, hal ehwal islam masih lagi dipertikai oleh bangsa asing..


Monday, October 14, 2013

Terhebat - Kini terbukti sudah..

Sebelum ini setiap kali nak pilihan raya nak PRU, seringkali terdengar petugas parti pembangkang kena belasah dengan ahli-ahli samseng umno... malah ada sehingga kes ada kematian seperti di Lubuk Merbau, namun tiada apa-apa tindakan undang-undang sehingga hari ini..

Mari kita kenal Barisan Panglima Pejuang Islam Malaysia.

Memang terhebatlah orang melayu malaysia sekarang ni... ha ha ha.. hangpa jangan duk gelak guling-guling pulak...

Sunday, October 13, 2013

Pakat-pakat ler tolong baca artikel ni,,, Aduii..

Nak hilang penyakit,,, kena ler makan ubat,, rasa ubat mana ada yang sedap,, semuanya pahit, maung,, nak telan pun tak lepas... 

Tapi terpaksalah kena telan juga... aku hanya copy&paste...
tanpa ada tokok tambah..

Carta pemilihan Wanita Umno - Siapa Paling tercorot ! Kesian...

Sah! Terserlah mentaliti umno-umno ni,, mereka lebih berminat menjadikan golongan-golongan tengin menjadi pimpinan mereka... 

Friday, October 11, 2013

Siapa dan Kenapa dengan 7 orang Bekas Menteri ni ?

Dah pencen dari tugas menteri, dah kaya dah kumpul harta berjuta-juta,, tapi masih diberikan tugas-tugas awam yangtak sepatutnya,, banyak lagi penjawat awam yang lebih layak...


Wednesday, October 9, 2013

Apakah ini penggal terakhir Dato Husam Musa sebagai ADUN di Kelantan?

Sejak beberapa hari ini, timbul polemik baru dalam Kerajaan Pas negeri Kelantan.
Tahniah diucapkan kepada Adun Salor Dato Husam Musa kerana berani membuat Islah atau pembaharuan dalam politik Pas negeri Kelantan...
Namun....


Tahniah ler buat PAS kerana dan menjejaki perangai Umno,, Baguih..

Apa yang aku ingat, politik dalaman Malaysia, yang duk berebut jawatan paling top parti MIC, sehingga berlaku baling kerusi dan seumpamanya,, kemudian sekarang dah lekat pada parti bani melayu umno..


Memang patut sesangat ler mereka berebut-rebutkan jawatan....ermm

Kenapa seseorang tu berminat inginkan kuasa?... Tak kira sesiapa, baik Pas, DAP ataupun Umno,, namun sayang,, tak fikir pulak akan kelemahan mereka nak jadi pemimpin,,,

tapi yang sedih sekali parti bani melayu...

Tuesday, October 8, 2013

Kesejahteraan Rakyat dari menteri cap ayam...

Kalau makanan segera ikan sardin cap ayam,, kira yang terbaiklah,, tetapi kalau menteri dah dikategori cap ayam,, aku rasa,, yang paling suka pun Wak Juragan ajalah...


Monday, October 7, 2013

Saturday, October 5, 2013

Siapa yang upah/bayar Penulis/Blogger Mohd Sayuti Omar

Penulis politik sensasi pulak kena tibai,,, kononya dah tua, tak reti dosa pahala,,, adui,,,, ini rupanya tulisan penyokong golongan ulama yang sibuk duk berkempen tolak pimpinan profesional ganti dengan ulama..

Wednesday, October 2, 2013

Tahniah buat YB Menteri Khairy Jamaludin...

Pembaziran wang rakyat secara terang-terangan,, apa nak kata lagi wahai umat melayu umno.... moga-moga ko orang semua pakat-pakat sama tolong menolong mengekalkan perbuatan laknat itu sama-sama mendapat habuan dari Allah..


Berita Fitnah di muka Hadapan Akhbar Harakah!..Pas dijangkiti Virus Umno.

Aku mula mengenali Parti Pas sewaktu di alam sekolah menengah, lokasi sekolah Simpang Ampat, Semanggol, Kerian Perak, diera tahun 78, Pilihan Raya Umum ke 5, manakala aku pun tahun tu tingkatan 5, 

Bill Board Majlis Perbandaran Manjung - Cuba teka apa yang sepoil..

Ada seorang hamba Allah yang perihatin dengan apa yang berlaku ... memang bagui dia ni,,, Aku yang setiap hari duk lalu ulang alik pun tak perasaan.., Harap Majlis Perbandaran Manjung ambik la tindakan.... malu wei...


Tuesday, October 1, 2013

Keluhan ayahnda Pekida - Penjualan Tanah Ladang Mara (Malay Reserve) di Stiawan !

Terjumpa kisah ni,, rasanya memang ada sesuatu yang tak berapa nak betul berlaku,, jadi aku tolong sampai-sampaikan, kut-kut ada pihak berwajib rasa nak siasat kes mengikut kanun akta tanah negara, itu pun kalau pihak berwajib tu bertelor..


Tuan Menteri Zahid Hamidi - Apa cerita ni dengan keanggotaan anda?

Kalau isu lembu yang melibatkan RM250 juta dengan terbabitnya menteriwanita yang juga ketua wanita umno aku tak kisah sangat,,, 
Tetapi isu ni aku kira berat, walaupun wang rakyat lepas RM1.33 juta,, tetapi yang mengerikan kehilangan ....


PRK Sungai Limau - PAS Kedah perlu mengadakan GENCATAN SENJATA . !

Dalam suasana nak menghadapi PRK Sungai Limau, kenapa nak diadakan gencatan senjata? Apakah kerana ketua utama umno Dr Mahathir dan kuncu-kuncu pi ziarah Allahyarham, manaka anak Mukriz selaku MB Kedah telah menggunakan kuasanya mengarahkan semua masjid dan surau dalam negeri Kedah mengadakan majlis tahlil selama 3 malam berturut-turut..

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari