boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, November 29, 2013

Tahniah - Sekarang dah jelas dan terbukti apa yang aku perjuangkan..

Ramai pembaca blog maki hamun sumpah seranah aku. alhamdulillah aku terima,,,  dan hari ini jelas sudah,, aku dah puas hati...


Ulama Pro Umno mungkir janji - Apa hukumnya..

Rasa-rasanya semua orang masih ingat bagaimana pengakuan seorang ulama yang juga selebriti terkenal membuat pengakuan.... 


Video Pagi Jumaat - Wak Juragan 69 kena belasah?..

Kejadian berlaku di Dewan Tun Razak Sabak Bernam, kekecohan berlaku sewaktu mengira undi,, apakah Juragan 69 terlibat sekali dalm hal ini,, kalau benar kesian,,, 

Thursday, November 28, 2013

Antara Kominis Melayu dengan Kominis Cina.

Aku menulis ini di atas dasar keadilan, jadi aku harap pembaca tolong buang perasaan perkauman...


Satu lagi "perkataan bahasa" baru untuk mencekik rakyat..

Sebelum ini bilaada kenaikan harga barang, sudah menjadi kebiasaan umno menukar dari harga naik ke satu perkataan yang lain,, moga-moga dengan perkataan tersebut dapat menipu rakyat ...

Sebagai contoh satu ketika dulu,, harga minyak petrol diselaras semula... yang sebenarnya harga minyak naik..


Tuesday, November 26, 2013

Maklumat buat pengundi Parlimen Lumut Siri l

Minggu lepas, jumaat aku terima permintaan dari Laksma Bersara Haji Imran Ahli Parlimen Lumut, minta aku siarkan soalan-soalan yang lakukan dalam sessi parlimen baru-baru ini,,,

Bukan apa, bila aku siar, sekurang-kurang pengundi Parlimen Lumut tahu apa yang YB Lumut buat kerja,,, bukan hadhirkan diri di parlimen dan makan elaun buta..


Tahniah - Peranan Ahli Parlimen PAS dihargai oleh Kerajaan BN..

Tidak sesia kerja-kerja amal yang beliau lakukan selama ini,, walaupun ada sesetengah pihak dalam Pas sendiri tidak menyenangi...

Panasss.. Pengakuan dari seorang Menteri Kanan umno...

Tak sepatutnya satu ketika seorang menteri menyuarakan pada rakyat,,, kalau tak suka.. keluar dari negara ini (Malaysia) sedangkan ibu dan bapanya pun rupa-rupanya pendatang asing...


Monday, November 25, 2013

Sunday, November 24, 2013

Pemimpin Umno terkedu... wakaka

Puas aku cari kut-kut ada komen dari pemimpin umno,, terutama sekali Najib,,, namun sedih sekali... tak ada yang berani kecuali MB Johor terpaksa mengiyakan apa yang berlaku...

Saturday, November 23, 2013

Thursday, November 21, 2013

Masya Allah - Timbalan Presiden Pas Haji Mat Sabu di tuduh sebagai KAFIR ?

Aku tak tau nak kata apa lagi dah,,, mereka-mereka ini lah sebelum ini melabelkan kepala anjing, mohon maaf, label lagi,, dan terkini mereka sanggup mengkafir saudara mereka sesama islam,,, 


Pegawai Wanita TLDM masuk Ratu Rania - Komen dari anggota TLDM.

Dalam minggu akhir ni, aku sibuk dengan pemilihan Pas, tup-tup datang pula email, yang mempersoalkan bagaimana seorang  Pegawai TLDM boleh turut serta dalam pertandingan Ratu Rania,,,

Apa ke benda program tu aku pun tak tau,, jadi pagi tadi selepas baca email, tanya kat bini,,, ho ho ho,, fahamlah kisahnya...

Jadi aku copy paste apa ceriat email tu,, tanpa sebarang edit walaupun satu huruf,, kecuali gambar aku crop .. segala kebenaran cerita adalah tanggungan sipenghantar emai... aku sekadar menyampaikan..


Wednesday, November 20, 2013

Jom Pakat-pakat dengar, apa komen Tuan Guru Dato Nik Aziz ,,,

Tak perlu aku nak tulis apa-apa lagi,, hangpa pakat dengaq sendiri apa Tuan Guru Mursyidul Am Dato Nik Aziz sebutkan.. Moga-moga ada faedahnya ...

Panas - Pengakuan Ahli Parlimen Bukit Gantang YB Ustaz Idris bin Ahmad ..

Masih ramai para ustaz-ustaz yang melabelkan Timbalan Presiden Pas Haji Mad Sabu sebagai menganut fahamah Syiah sepertimana kecoh sekarang ini...
Walaupun penafian dan Mat Sabu sendiri dah pun bersumpah di hadapan ahli Majlis Dewan Ulama Pas... namun musuh politik Mat Sabu terutama ustaz-ustaz tetap mengatakan Mat Sabu Syiah... 


Kehebatan Menteri Umno mencipta sejarah .. Terbaik..

Seingat-ingat aku belum ada lagi menteri umno yang sama taraf dengan menteri di negara India yang datang dari pelakon filem...

Cuma ada seorang sebelum ini menteri besar umno dari kedah,, belakon juga jadi Montoya,,, tapi tak diiktiran oleh persatuan seniman waktu itu,..


Tuesday, November 19, 2013

Monday, November 18, 2013

Jom Pakat beli kereta baru,, harga dah turun.. phuii..

Satu persatu, sikit demi sikit hak rakyat marhaein ditarik balik oleh umno tanpa ada perasaan belas kasihan... 

Sebelum ini motor cc rendah @ kapcai tak boleh guna laluan lebuh raya,,,..tak cukup motor, kereta pulak..


Saturday, November 16, 2013

Hukum Hudud di Kelantan - Sekadar gula-gula dari umno untuk jawatan Timbalan Presiden Pas.

Terkejut juga aku, kerana sebelum ini pemimpin umno bermula dari presiden hingga ke ketua cawangan begitu fobia dengan jenama hudud, melainkan seorang Adun Umno dari Johor satu ketika yang mencadangkan hukuman hudud dilaksanakan, namun hilang diarus ditelan zaman...


Wow,, jom tengok, awek, makcik,mak saudara Juragan 69 sedang bergembira..

Memang patutler.. puak-puak ni mati idup balik tak mau nak sokong parti Pas,,, kalau macam ni punya kelaku.. aduhai...
Dari pemimpin sampai ke macai...

Jawapan dan penjelasan dari YB Khalid Samad...

Satu jawapan, penjelasan dan seruan buat semua perwakilan Pas ke Muktamar 59 nanti...


Friday, November 15, 2013

Awas... Dr Hasan Ali dalang kempen untuk ulama menuju perpecahan Pas

Apa tujuannya semuanya,,, melainkan ini semua kerana atas perpaduan melayu atas arahan umno yang bakal pupus dari bumi Malaysia...


Apakah ini suatu perangkap Umno buat Pas nak bermuktamar

Seingat-ingat aku selama 22 tahun Nik Aziz jadi MB Kelantan, sekali pun tak pernah nak dapat berucap dalam Radio RTM Kelantan untuk mengucapkan selamat hari raya .....

Tetapi kali ini lain pula...


Ulama-ulama Pas pun assobiyah juga ka ?

Hari ke hari bila semakin dekat dengan muktamar, maka semakin terserlah,, apa nak dikata,, nilailah sendiri...


Wednesday, November 13, 2013

Semalam minta maaf, hari ini buat hal cerita baru, nak bergabung dengan umno

Aku tak faham dengan sikap puak-puak yang sebelum ini mengaku ulama pimpinan kami, kemudian ubah pula Fikrah Islamiah Pilihan Kami,, tetapi perangai masya Allah..


Saranan Lim Kit Siang untuk PRU14 - Mampukah Pas melaksanakannya ?

Bila aku duk tengok kelaku dan gelagat apa yang sekarang ini dalam Pas, dan jika apa yang aku duk risaukan berlaku, maka saranan Lim Kit Siang ni lupakan sajalah...


Datuk Nik Mohd Amar mendahului jawatan Timbalan Presiden Pas.

Jika ini benar-benar berlaku, maka satu kemenangan besar buat umno dan sekutu-kutunya yang ingin mempertahan kuasa memerintah yang dah pun lebih dari setengah abad...


Tuesday, November 12, 2013

Phuii... Kantoi - Penyokong pro ulama minta maaf bila dah nak kena siasat?

Ikhlas ke puak-puak ni minta maaf? setelah dibapa anjing, dianjing sesedap sesuka hati... 


Jika PAS keluar dari Pakatan Rakyat, Umno akan selamat.

Patut sangat la, ada beberapa pimpinan yang nak sangat-sangat tahalluf siyasi Pas bersama PKR dan DAP dikaji semula,,, kononnya untuk tarik undi melayu undi Pas...


Sedih,, Pemimpin Umno diugut oleh rakan parti BN sendiri...

Konon-kononnya mereka sesama dalam komponen BN aman harmoni... namun sekarang boleh lihat sendiri....

Dah ugut nak joint PR pulak..

Pra Muktamar PAS - Cadangan buat Calon Timbalan Presiden Pas.

Satu permohonan dan cadangan yang ikhlas dari seorang penyokong Pas yang aku jumpa,,, aku copy paste balik untuk tatapan para pembaca...


Sunday, November 10, 2013

Pra Muktamar Pas - Kempen Pemilihan lebih teruk daripada Umno ?

Mereka-mereka inikah yang bakal menjadi pemimpin parti yang memperjuangkan Islam berdasarkan AlQuran dan Asssunah..


Tahniah dan Terima Kasih Dato Nik Amar , kerana nak meneruskan agenda Multada Ulama..

Wow,wow,, bestnya,, aku duk sangkakan, dah selesai isu ni, bila Presiden dan Mursyidul Am Pas sendiri buat keluar kenyataan mengenai tahalluf siyasi Pas dgn PKR dan DAP perlu dan akan diteruskan,, namun apa yang aku sangkaan meleset semata-mata..


Timbalan Presiden Pas Haji Mat Sabu dah mula kena serang dengan pencacai umno..

Tajuk cerita Memperkasakan Ulama dalam Pas...bila baca isi ceritanya woww.. penuh dengan hentaman kepada Mat Sabu...


2 Adun BN Perak bakal melompat parti ke PKR?

Kehangatan suasana politik kembali panas-panas tahi ayam.....


Friday, November 8, 2013

Majlis Perbandaran Manjung - Apa cerita dengan penduduk Sitiawan.

Pagi, tadi dalam aku tengah mesyuarat, masuk pula talipon,, macam biasa panggilan orang yang memang aku kenali,,, tanya tengah kerja kerja, aku jawab la,, ia pun cara rengkas bagi tau tengok surat khabar Kosmo, minta aku tolong belasah sama.. tudia..


Thursday, November 7, 2013

Gambar malam jumaat - Mempermainkan Kalimah Allah..

Baru-baru ini selepas hari raya korban, timbul satu isu dimana seorang guru besar diserang oleh seorang lelaki india kerana membuat sembelihan lembu korban disekolah...


Masya Allah !..Timbalan Presiden Pas dilabelkan sebagai Bapa Anjing..

Nampaknya apa yang diperkatakan oleh Mat Sabu bahawa Pas sejak 35 tahun, kali inilah kempen yang paling teruk terjadi,, yang akhirnya menimpa diri beliau sendiri..

PRK N20 Dun Sungai Limau - Menteri Umno dakwa wujud pengundi hantu ?

Selalunya dari pembangkang yang dyuk dakwa wujudnya pengundi hantu,, tetapi dakwaan itu sentiasa disangkal oleh SPR?,,

Bagaimana dengan dakwaan menteri ni..


Wednesday, November 6, 2013

PRK N20 DUN Sungai Limau - Adengan yang tak ingin kita lihat

Apabila pimpinan Pas menjalankan secara simbolik menabur benih padi dalam sawan, timbul suara-suara cai umno yang negatif....

Tetapi bagaimana dengan program ni, umno yang pelopori.. errmm

Terima Kasih Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

PRK N20 Sungai Limau dan selesai, sekarang tumpuan aku siapa bakal menerajui Pas di tempat kedua tertinggi selepas Presiden Parti.


Monday, November 4, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Terima Kasih Ustaz Azhar Idrus..

Rasanya semua kita dah tahu keputusan siapa yang menang dalam PRK Dun Sungai Limau - Nak tunggu pengumuman TV3 atau RTM tak ada dah pun,, macam tak ada PRK pula....cuma Astro Awani 7.45 umum BN menang secara tak rasmi majoriti 500 lebih..


PRK N20 Dun Sungai Limau - Jom kenali ahli Pas berhijrah ke Umno..

Nama saja menteri yang agama,, tetapi,,, sanggup melakukan serba serbi,, bohong atau auta letak tepi.... patutlar sanggup masuk duduk dalam umno...


Saturday, November 2, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Budaya Jahililiyyah di salorkan kepada pengundi..

Umno semakin terdesak untuk menarik perhatian pendundi-pengundi dengan nak merosakan budaya orang melayu islam di Sungai Limau...

PRK N20 Dun Sungai Limau - Ini dia AMANAT dari Allahyarham Tan Sri Azizan !

Apakah benar ini satu amanat dari arwah,, Wallahhuaklam, bagi aku umno sanggup melakukan apa saja kerana bagi mereka semuanya halal belaka tiada yang haram bagi mereka melainkan halal jua..

Friday, November 1, 2013

Comotnya muka orang tua ni bila marah ?

Ha ha ha ha ... buku bertemu ruas,,, lu setakat marah ajalah,, apa yang lu boleh buat lagi... lu punya kuasa dah tak ada dah,, hanya boleh sekadar menyalak aja...


Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari