boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, January 31, 2014

Thursday, January 30, 2014

Apa kata dari Majlis Fatwa Kebangsaan..Haram ke tidak ?

Disebabkan masing-masing sibuk duk layan isu PRK Kajang, satu isu yang dalaman parti dengan nak mempermainkan kuasa rakyat, kita dah terlepas pandang kerana ada lagi yang lebih diutamakan ..


Wednesday, January 29, 2014

PRK Kajang - Sapo yg mengaku PAS, korang sini jap!

Ramai yang marah kat aku dalam komen-komen mereka,, marahlah, aku peduli apa,, aku pun ada perasaan marah juga, tu pasai aku tulis macam tu,, masing-masing kita ada pendapat...

Cuma ...

Tuesday, January 28, 2014

Cuba tengok apa kata pemimpin wanita PKR sekoq ni,, cukup meloyakan..

Bila aku tulis isu krisis MB Selangor/Anwar banyak komen yang hentam aku,,, ada yang kata Selangor tak mau ikut macam apa yang berlaku dgn Pas Kedah...


PRK Dun Kajang - Aku tak akan sokong !

Aku tak faham apa permainan politik yang berlaku dalam parti PKR?. terutama sekali permainan dari Anwar Ibrahim...


Yahoo.. kalau betul berita ini !.. Best nyeerr..

Kalau sebelum ini,, ia mencipta nama hingga hampir-hampir nak sampai ke puncak dalam parti perjuangan melayu rasict umno,, namun tak kesampaian,, 

Apakah ?..


Monday, January 27, 2014

Perghhh... Nasib baik Khairy Jamaluddin bukan Menteri Pendidikan..

Sepatutnya ibu bapa atau penjaga kepada anak-anak sebelum menghantar anak-anak mereka ke Sekolah Cina (SRJK) , kaji dulu budaya di sekolah Cina...

Kang, kang, kang.. KABINET sudah marah wooo..

Mau cakap cakap bodoh tak guna akai marah,, tetapi memang bodoh pun,, nak tipu rakyat,, dia ingat rakyat boleh diperbodohkan sebagaimana dia diperbodohkan oleh pegawai-pegawainya sendiri..


Sunday, January 26, 2014

Renungan buat PERKASA dan Macai Umno ...

Kadang kalak aku naik kesian juga bila melihat NGO Perkasa dan yang seangkatan dengannya termasuk macai-macai umno dalam nak menangani isu Kalimah Allah dengan pihak Kristian...


Tuesday, January 21, 2014

Woii.. Cekap mereka berlakon - sampai boleh kata "BODOH"

Bagi aku ini semua satu lakonan wayang cina,,, memang cina pun yang berlakon watak ni dengan melayu Sabah,, setelah wang rakyat Malaysia berbillion telah mereka sapu... 


He he he.. Ini dia bukti menteri umno yang ikhlas..

Semalam punya cerita kisah menteri umno yang ikhlas konon,, ikhlas dia nak pelahap harta rakyat masuk kekocek sendiri adala... 

Huhh!.. Macai umno berkata benar walaupun pahit.. Lu derhaka bro...

Sejak dari awal lagi mamat ni ada sedikit sebanyak dna darah hang jebat dalam badannya... hi hi... baguih juga ni,,, secara peribadi kenyataannya aku sokong...


Monday, January 20, 2014

Siapakah pemimpin Malaysia yang ikhlas tu ? Siapa tau..

Menteri umno sekoq ni buat hal lagi...rasa nak tergelak guling-guling pun ada,, menyampah meluat pun ada rasa juga...


Melayu Perak tunggu apa lagi ! - pergi jahanam dengan melayu!

Aku memang dilahirkan dinegeri Perak,, mengikut status bangsa dalam sijil kelahiran memang orang melayu,, nak kata aku berbangga dengan melayu,, ohh tidak....


Sunday, January 19, 2014

Tak Malukah Najib menumpang glamour di atas kejayaan orang Cina?

Apakah penasihat Najib tidak memaklumkan apa yang berlaku, terutama macai-macai umno sekarang ini... 

Ha ha ha,, aku dah dapat jawap syarikat penerbangan mana ni...

Hairan betul aku, dengan tatacara laporan akhbar,, kekadang tu bila nak siar berita, ceritanya sekerat tak habis,,, jadi pengguna atau pembaca tak dapat maklumat yang penuh...


Saturday, January 18, 2014

Santai Malam Minggu.. JOm Layan lagu... Best woo..

Apakah lagi ini yang menyebabkan penciptanya di tahan polis sehari yang lepas...
Lagu ini pun aku jumpa dalam blog otai umno...

Friday, January 17, 2014

Akibat perbuatan bodoh Menteri Zahid Hamidi, keselamatan rakyat M'sia di Iraq terancam

Itulah Najib,,, pi ambik Zahid anak jawa tu jadi menteri,, sekarang dah mula timbul masaalah besar,,, Kalau di imbau balik zaman Mahathir,,, si Zahid ni hanya sekadar pengerusi BSN sahaja,, semasa dia menjadi Ketua Pemuda.. Menteri sorry,, sebab ia tahu Zahid ni tak cerdik...

Ahli/Penyokong parti BN menyimpan senjata api!

Rasanya kalaulah pesalah tu dari parti pembangkang, atau memakai baju lambang parti pembakang sudah tentu riuh rendah di media masa...
Tetapi disebabkan penyokong BN.. ermmm .. 


Siapa pimpinan PR yang nak sambut Cabaran ni..

Fuiyo cayalah,,,,hebat ni,, nampaknya ada yang berani,, walaupun presiden parti mereka adalah dari golongan roti canai kosong...

Thursday, January 16, 2014

Kesian Najib - Macam-macam ada... adoi sakit mata !

Rakyat marhaen dah tak peduli apa lagi dah,, selagi ada peluang boleh taroh, hentam,, belasah,, depa belasah,, dengan kemudahan yang sedia ada...

Keputusan yang memang dah dijangka.. errmphh..

Tolak pi tolak mai,, Fakta dan hujah parti Pas tetap tak diterima pakai oleh badan kehakiman yang perlu dihormati,,


Wednesday, January 15, 2014

Uuweeik.. Buat peminat restoren mamak ..

Kalau sebelum ni heboh restoren mamak,, ada yang sangkal balik dan sebagainya,,, tetapi kali ini siap ada bukti..

Lembu punya susu , Sapi dapat nama ! ..Umno .....?

Peribahasa melayu lama dah,,, kisah lembu,,, ha ha ha,, lembu... termasuklah kisah lembu dalam kondo ni.... memang lembu dah pun...


Aku Tabik Hormat dengan Mamat ni !

Secara peribadi aku tabik kat Mamat ni,, memecah sejarah orang melayu, apakah beliau berketurunan Tok Sagor, Tok Maharaja Lela yang membunuh J.W.Birch ... 


Tuesday, January 14, 2014

Siapakah yang berkuasa di Malaysia ? Umno atau Raja?

Sebelum ini kita semua sedia maklum, umno mendakwa merekalah selama ini yang duk mempertahankan raja-raja melayu..

Aduhai .. Mufti jadi bughah,, MB Umno kena bertaubat .

Masya Allah, pakat-pakat peratilah,, apa yang sedang berlaku dalam negara kita,, Allah pertontonkan kepada kita selaku hambanya umat islam supaya berfikir tentang kedangkalan pemimpin umno dan pencacai-cacainya walaupun sebelum ini digelar ulama atau agamawan...


Berita pagi cuti - Memang Menteri Umno ini Pundek!

Kalau sebelum ini kelmarin dulu PM meminta jangan menyalahkan kerajaan bila harga barang naik kecuali kangkong.... aku kata ini berita pundek... 


Monday, January 13, 2014

Peringatan untuk program besok hari...

Terpulang kepada semua yng dah melihat dan mendengarnya,, aku sekadar menyampaikan kerana ini sahaja peluang aku ada.. moga-moga ada keberkatannya..

Kesian - Najib terkena lagi dengan MB Terengganu pula..

Nasib malang Najib semakin menjadi-jadi,, bertingket-tingket... kalau sebelum ini diperdajal oleh kumpulan PEMANDU,, tetapi yang ini oleh Mat Said MB Terengganu..


S/Usaha Pemuda Umno tumbok Timbalan Menteri MIC... Cantik !...

Ha ha ha,, baru aku tahu, puak-puak umno ni memang suka guna cable menteri untuk guna sesuatu kepentingan diri.., kini terbukti sudah,, apa mau cerita lagi..


Besok, 14 Jan 2014 - Ramai Umat Islam Malaysia bakal ikut mazhab Syiah ?..

Ha ha ha,, isu Syiah dah sejuk seketika,, bila isu bughah yang sedang diperdendangkan sekarang..makin dilupakan bila isu Kalimah diperhangatkan lagi di Selangor.. 

Maka aku pula, nak perangatkan balik isu Syiah, Sebelum ini ada beberapa Pimpinan Pas yang duk pertikai Maulid Nabi sebagai bidaah,,, OK lar aku setuju 100%,,, 

Sunday, January 12, 2014

Woi, jom pakat baca ni,, BERITA PUNDEK !

Memang patutlar ada blogger umno mengatakan Najib belajaq tak habis, ada juga kata tak lulus,,, bukan aku kata... tak percaya ..

Santai Pagi Minggu - Jom dengar dan lihat apa cerita sebenar "KALIMAH ALLAH"

Kalau yang buat cerita Timbalan Presiden Pas, mungkin orang kata atas kepentingan politik semata-mata,,, 
Tetapi isu ni yang buat pendedahan ialah bekas paderi Kristian sendiri,, 

Saturday, January 11, 2014

Woi Mahathir ! Ko nampak penumbuk ni!

Apa yang sang menteri sorang ni buat,, ada saja sanggahan Mahathir,, kenapa ia suka sangat campor tangan dalam hal pentadbiran negara.... cukuplah 22 tahun sebagai PM,,,

Ha ha ha .... Sama-sama kita hadapinya atau ?....

Apakah pemberian BR1M akan dapat menyelesaikannya?....
Inikah yang dikatakan yang dikatakan umno hebat mentadbir negara... 



Fuiyo - Hebat sungguh Tok Mufti negeri aku...

Sekadar melihat apa yang berlaku dalam negri,, adalah amat malang sekali umat Islam negeri Darul Ridzuan bila keadaan berlaku sedemikian...


Friday, January 10, 2014

Tudia -- Berjuta umat Islam Selangor bangun mempertahankan kalimah Allah !

Ha ha,, tahniah buat umat Islam selangor, bijak dan mengerti apa itu Islam yang Syumul... 


Panas .. Menteri umno @ bakal letak jawatan!..

Sumber berita yang aku dapat dari macai otai umno sendiri,, seorang dari menteri telah menyatakan hasrat untuk meletakkan jawatan secara sukarela ini ekoran kerelaan beliau yang telah melihat menjadi Liabiliti kepada kepimpinan YAB Perdana Menteri dalam mentadbir Negara. 


Cerita Pagi Jumaat - Jom Layan cerita BUGHAH dan Tok Mufti ..

Cerita terkini isu Bughah yang hangat diperkatakan setelah isu ni di timbulkan oleh mufti Perak...

Tuesday, January 7, 2014

Jom kita KENALI siapa SETPOL DS Najib yang baru ni..

Pada mulanya bila terpampang namanya,, rasa macam ingat,, tetapi dimana ya....

Namun bila ada sahabat-sahabat bongkarkan semula baru aku pun teringat,,, he he,, benda ni aku tak boleh tahu sorang-sorang,,, kena bagi semua pembaca aku tahu,,,termasuk macai-macai umno weiii...

Ini kah TUGAS seorang menteri Umno...

Aku pun tak tau apa tugas menteri-menteri umno di Malaysia,, apakah sekadar menyampaikan kenaikan harga barang, mengarah rakyat keluar dari negara, melaporkan berita-berita bertaraf GRED A dan berbagai lagi...


Keras kepala juga orang tua ni...

Masih nak mempertahankan pa yang difatwanya,, walaupun apa yang di fatwanya itu sama sekali tidak bertepatan dengan hukum-hukum yang sedia ada,, 

Apa pun aku akan siarkan semula apa yang beliau pertahankan itu,, moga-moga jadi satu bahan kajian bagaimana mentality seorang mufti yang kelulusannya sendiri dipertikaikan...


Monday, January 6, 2014

Apa sudah jadi ! DS Najib "Former Prime Minister" .. Wakaka..

Kalau sebelum ini Najib di perdajal dengan 11 cara pemotongan elaun untuk menyelamat ekonomi negara, kononnya, maka hari ini,, Naib kena perdajal lagi sekali lagi,, apa cerita sebenar ni... 

Kenapalah dengan DS Anwar Ibrahim ni! Tak faham-faham?

Bermula dari tahun 2009, sehingga sekarang,, lama dah wei... tak kan tak faham-faham lagi kut... kenapalah duk ajak kawan tu lagi,,, memang dia nak demam,,,,


Murtadkah tindakan anak perempuan Dr Mahathir ?

Rasanya kita semua umat Islam di Malaysia masih belum lupa dengan fatwa serabut baru-baru ini dari Penasihat Agama negeri Johor mengenai isu Kalimah Allah...


Sunday, January 5, 2014

Tok Mufti - Tolong tengok gambar ni,, halal ke haram ..

 Wakaka,, entah kut mana aku terjumpa satu gambar yang agak mengelirukan,, halal ke haram... mungkin mufti Harussani saja yang boleh jawab...

Kesian beb... Sahabat baik pun tak boleh nak tolong... tunggu masa ajalah...

Selagi masih ada akal yang waras,, tak ada seorang manusia pun yang sama-sama nak ikut sama-sama membangangkan dirinya sendiri...

Siapa Menteri Tua Umno sambut hari jadi kat hotel ?

Dalam suasana rakyat marhaein di Malaysia terpaksa mengikat perut untuk berbelanja disebabkan tahap ekonomi negara , rupa-rupayan masih ada menteri umno seronok menyambut hari jadi kat hotel...


Thursday, January 2, 2014

Sempena barang naik, jom lihat gelagat menteri ayam...

Ha ha ha padan muka,,, blogger pro umno pun sekarang ni dan tak tahan dengan situasi ekonomi apa yang berlaku sekarang... maka dengan caranya mereka timbullah satu video yang aku rasa baguih juga,,, 

Dah terlambat - Ibu bapa tak puas hati ... itulah... degil sangat..

Hari ini adalah hari kedua tahun 2014,, satu hari penting buant ibu bapa yang anak-anaknya belajar disekolah.... satu berita yang agak membebankan buat ibu bapa...


Wednesday, January 1, 2014

Ini hukum Islam ikut Mazhab apa ? ...

Salam dan selamat sejahtera semua,, 

Hari ini aku baru nak mula balik menulis,, sekadar yang termampu,,, selepas aku sampai balik ke Malaysia pada Isnin 30 hb 2013...

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari