boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, February 28, 2014

Ha ha ha,, kalau betul.. Aku akan sokong Tan Sri Khalid lawan Azmin..

Walau pun aku bukan ahli PKR,, tetapi sebagai rakan sesama dalam Pakatan Rakyat, apa yang berlaku dalam parti tersebut, terutama tampok kepimpinan,, aku kena ambik tau juga..

Thursday, February 27, 2014

Gambar malam jumaat - pemimpin tua BN yang gagah perkasa?..

Tak tau nak komen apa-apa dengan gambar ni,, apakah tujuannya ia sanggup nak menunjukkan tenaga dan kekuatan, apakah sebab bini nya yang masih muda, jadi dia juga mesti gagah dengan boleh mengayuh.....

Solat Hajat - Dimana pemimpin-pemimpin Islam..

Dua tiga hari aku terbaca kenyataan MB Selangor mengajak penduduk selangor yang beragama Islam sama-sama solat Istisqa (minta hujan)... 
Namun satu berita yang mengecewakan...


Wednesday, February 26, 2014

Tuesday, February 25, 2014

Ada apa-apa ke ni Polis Jempol Negeri Sembilan.

Bila terbaca kisah ada anggota polis yang mempunyai simpanan akaun bank sampai RM20 juta, aku sedikit pun tak hairan,,, sebabnya ... 


PRK Kajang - Cantik bola tanggung Zaid Ibrahim kepada Anwar ibrahim..

Apa yang berlaku dalam suasana politik Malaysia secara tak langsung telah menjadi satu modal percuma buat Zaid Ibrahim yang bakal bertanding di PRK Kajang menentang Anwar..


Monday, February 24, 2014

Lidah bewak punya menteri umno..

Baru kelmarin (sabtu lepas) guru-guru berhimpun berhimpun menyatakan ketidakan puas hati mereka tentang program PBS... maka mula-mula keluar suara dari Ketua Pengarah Pendidikan kata nya..


DS Dr Zambry Kadiaq patut rasa malu dengan Dato Khaled Nordin MB Johor.

Sekadar perbandingan untuk kebaikan rakyat umat islam sejagat... 

kalau nak dibandingkan,, MB Johor masih baru sesangat menjawat jawatan MB Johor, namun ada satu pembaharuan yang beliau laksanakan untuk umat islam Johor.


Sunday, February 23, 2014

Aku setuju dengan cadangan SPR tetapi ... !

Apakah bila PRK dijadikan satu permainan untuk memalukan UMNO, maka sekarang dah timbul akan diadakan penambah baik udang-undang SPR...

Dah jumpa! Untuk projek menteri Isa Samad..

Hari Isnin yang lepas, Menteri umno korup Isa Samad sibuk nak cari wanita felda untuk dijadikan ahli tinju,, aku rasa tak payah pergi felda,,, aku dah jumpa dah...


Saturday, February 22, 2014

Tak faham bahasa Cina - Ha ha ha,, skrg dah ada sarikata melayu...

Buat geng-geng sembelih ayam dan yang seangkatan dengannya,, sila tengok cerita sebenar, lepas ni jangan duk meroyan tak tentu pasal...

Renungan di pagi Sabtu ...Lihat dulu kemudian Fikir sendiri...

Selalunya aku duk lihat dan perati memek wajahnya hanya dalam gambar dengan berbagaii tafsiran dihati kecil yang entah benar atau tidak...


Thursday, February 20, 2014

Muka ini nak letak jawatan menteri? Sorry la..

Pemimpim melayu dikalangan parti melayu umno,, kalau nak jumpa yang ada jati diri, ada pendirian memang susah,, seribu dalam satu pun susah... 


Dato Seri Dr Zambry Menteri Besar Perak ? Apa cerita ni ?

Apa yang aku duk ingat, apabila bersaranya Mahathir dari jawatan PM, maka segala dasar-dasar pentadbirannya akan berakhir,, rupa-rupanya tidak,, MB Perak Zambry Kadiaq masih nak guna pakai,,,,

Tahniah ler - KM Sarawak kena khianat dengan pekerja sendiri...

Tak tahu nilainya berapa billion, kalau sikit-sikit tak mungkin keluar cerita ni,,, kalau tuntutan fasakh anak lelakinya pun sampai berjuta-juta,,, jadi nilailah sendiri betapa kayanya KM ni ..


Wednesday, February 19, 2014

Artis lelaki (umno) pangkat Dato perasan pulak dah...

Geli geleman pun ada aku rasa, bila terbaca kisah mamat penyanyi ni,, bukan tak kenai siapa dia ni, ..


PRK Kajang - Terbukti tuduhan DAP 2 tahun lalu benar berlaku? Kantoi Ibrahim Ali?

Permainan politik yang hebat dari Ibrahim Ali,, ha ha ha padan muka pengikutnya termasuk Zul Kulim,, masing-masing dah kena tipu....


Woii Rugi lagi,,, 3 kali lebih dari tahun 2012..

Tak pernah dengar untung, setiap tahun bila laporan kewangan keluar rugi.... , apa cerita,, pakar ekonomi diambik letak pentadbiran sampai dilantik jadi menteri,, pun rugi juga... apa cerita?

Tuesday, February 18, 2014

Cun tak artis wanita popular sensasi pakai Niqab..

Harap-harap kalau da berpakaian begini diteruskan sehingga akhir hayat..,,, tak rugi menutup wajah yang cantik itu dari pandangan orang ramai...


Sakit Ringan Tak boleh pergi hospital - Apa cerita ni?

Tak pasti apakah ini satu arahan atau permintaan dari menteri kesihatan,, akibat dari serangan tentera Allah iaitu nyamuk..

Sunday, February 16, 2014

Wahai Dato-Dato Mufti dan Jakim ! Tolonglah...

Pagi Khamis lepas, aku sempat dengar bualan di MHI, jemputan dari Dr Chandra Muzaffar iaitu menghadiri seminar pemikiran Kasim Ahmad....

Inikah Hidayah pemimpin !....

Nak kata tak betul pun tak boleh juga, tapi rasanya tak berapa nak kenalah.... membuat rakyat beragama islam sendiri jadi keliru...

Tahniah umno Sabah & TV3, anda memang hebat !....

Apakah bersempenanya dengan PRK Kajang bulan Mac ini TV3 sanggup membuat penipuan berita banjir.... Tak cukup lagikah berita banjir di Pahang dan terennganu dah kantoi...


Friday, February 14, 2014

Thursday, February 13, 2014

Wednesday, February 12, 2014

Kesian,,, Menteri kanan Umno diperlekeh...

Apa cerita ni,, menteri Kanan dari umno,, yang menunjukkan kebodohannya selepas mengambil alih jawatan baru sebagai menteri yang menjaga keamanan dalam negeri...


Tuesday, February 11, 2014

Pui,, memang kasaq punya ceramah menteri umno ni...

Kalau ya pun bermusoh, hanya dalam berpolitik,, kenapa sanggup dihadapan rakyat mengeluarkan kata-lata kesat yang tak sepatutnya.. ini kah nilai seorang menteri umno...


Ketua menteri Melaka, Isteri dan pegawai-pegawainya berjoli sakan untuk No Plet MCM

Belum pun setahun dapat kuasa menjadi ketua menteri Melaka, namun sudah menunjuk perangai sama seperti Rosmah Mansur bini presiden parti anutan mereka dengan budaya membazir,,,

Monday, February 10, 2014

Beruntunglah Ahli-ahli UMNO dan komponen BN.. Ini tak adil!

Ho ho patutlah orang-orang umno dan komponen parti BN serta macai-macai tak ambik kisah bila najib mengumumkan cukai GST akan dilaksanakan tahun depan..


Saturday, February 8, 2014

PRK Kajang - Tolong baca artikel ni, apa kata mantan menteri umno..

Bila aku tulis isu PKR dengan Kajangnya,, tak putus-putus hentam aku,, ha ha ha ,, kenapa tak nak terima realiti apa yang berlaku dalam PKR Selangor.... aku ulang.. PKR Selangor...

Inilah hasil akibat daripada perbuatan AP Teresa Kok..

Tak cukup dengan demontrasi, sembelih ayam ambik darah, upah tampar dengan membayar RM500.00 dan berbagai lagi,, inikah budaya negara Malaysia,, inikah jalan penyelesaiannya,,, 

Dan aku rasa yang ini lagi best ?..

Friday, February 7, 2014

PRK Kajang - Hero sebenar terserlah apabila mendapat laporan Berita TV ..

Berita TV jam 7 NTV7, kemudian berita jam 8 mlm TV9, itu yang sempat aku tengok, berita yang seolah-olah simpati serta sokongan dengan mamat yang juga hero sebenar dalam PRK Kajang...


PRK Kajang - Panas membahang di pagi Jumaat..

Ha ha ha, ramai yang tak puas hati dengan menulis komen-komen memarahi kat aku, mengatakan aku macai umno,, phuii... Tolonglah...

Aku minta hang perati apa cerita hari ini...


Thursday, February 6, 2014

PRK Kajang - Ha ha pakat baca ni? Bukan aku seorang yang tak suka?

Firasat aku dari awal lagi memang aku tak suka,,, jadi bila dah suka kenalah kata tak suka,, peduli apa... walaupun pembaca nak komen belasah aku, lantak kat hangpa...

Cuma hari ini dah mula keluar cerita,,,, 


Wednesday, February 5, 2014

Tuesday, February 4, 2014

Terkini - Adun PKR Hutan Melintang nafi keluar parrti..

Permainan umno tak menjadi, atau sebaliknya,, wallahhuaklam,, strategi yang diatur APCO tak ada sesiapa yang dapat menghidunya... 

Ha ha di Kajang belum tentu,, di Hutan Melintang pula dah terlepas?

Tidak mahu mengambil iktibar kejadian 2009,,, inilah akibatnya,, nak lawan dengan umno,, seumpama nal lawan dengan syaitan beb,, lagi kuat kita lawan,, lagi terjal dia balas balik,, maka inilah akibatnya...


Seronok jadi anak raja melayu duduk di luar negara!

Tak tau anak raja mana,,, tapi aku terjumpa ni dalam blog otai umno... 
Jadi benda yang baik aku kena sebar...


Sunday, February 2, 2014

PRK Kajang - Khas buat para pengkomen blog ?

Ramai yang komen mengatakan blog aku aku tak ada standard dan macam-macam lagi,, bila aku tulis isu PRK Kajang...

Tetapi bila aku baca satu artikel dari blog sahabat, orang Kajang sendiri,, jadi aku seru,mari sama-sama pakat baca,, untuk kesedaran...


Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari