boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, March 31, 2014

Jom tengok bagaimana menteri umno ajak rakyat tangani kos sara hidup..

Hangpa tengok sendirilah bagaimana standard seorang menteri umno yang sebelum ni pun keluar kenyataan macam-macam bila isu kenaikan harga barang...

MH370 - Gambar ni fitnah buat menteri umno!

Ha ha ha, aku ada terima komen,, yang blog aku ni himahnya terlalu sedikit, lebih banyak buat cerita fitnah untuk mempopularkan diri aku...

Jadi ni aku nak letak gambar fitnah ke atas menteri... 

Apa cerita dengan Masjid Negeri Ipoh - Belum lagi DAP perintah!

Adoi..doi..doi.. malunyer aku rasa... kalau masjid atau surau kampun orang asli satu hal juga,, ini masjid di Ibu negeri... Masjid paling senior dalam sebuah negeri.. apa cerita ni..

Siapa yang memperdajalkan Mantan PM Tun Abdullah Badawi?

Didalam zaman era pemerintanan Pak Lah sebagai PM, Islam Hadhari dan Mari bekerja Bersama Saya,,, itu yang dicanangkan,, walaupun dalam pada itu Pak Lah terkenal dengan zzzzzz....

Sunday, March 30, 2014

Berbohong di pagi Ahad..

Mana mungkin ia berani nk mengaku,, dah berapa kes,, jawapan yang keluar dari mulutnya dengan bantuan syaitan hanyalah bohong belaka,, 

Ingat bagaimana jawapam dalam isu kad pengenalan kepada pendatang filipina di Sabah,, apa jawapannya...


Saturday, March 29, 2014

MH 370 - Nasib baik ada sepupu, boleh diharap

Bala atau musibah yang menimpa rakyat Malaysia masih belum selesai, entahlah... rakyat diminta berdoa memohon kepada Allah, tetapi bagaimana dengan pemimpin no 1 negara...


MH 370 - Mana menteri Wak Jahid Hamedi...tolong jawab ni...

Sekejap 4 orang, tak lama lepas tu 2 orang pulak, sekejap imigresen salah, kemudian lain pulak,, apa pun kesimpulannya berbelit-belit...
Terkini... haa ambik ni.. kena lagi


Friday, March 28, 2014

Thursday, March 27, 2014

Jutaan Terima Kasih buat Tun Dr Mahathir Mohamad.

Sesungguhnya aku dari dulu kini dan selamanya memang tidak menyukai mantan PM Tun Mahahtir ni, tetapi walau pun begitu ada jasanya yang aku perlu ucapkan terima kasih.

Wednesday, March 26, 2014

Tahniah dan teruskan, jangan takut dengan tangan-tangan ghaib..

Tahniah dan terima kasih diatas daya usaha dan tindakan pegawai-pegawai jakim... Nak harap kepada pegawai KDN yang juga bukti gred A.. errmmm boleh pi jumpa dan balik tanpa apa-apa tindakan..

MH 370 - Beranikah Najib nak menerimanya ........Kata rakyat diutamakan!

Mereka-mereka ini bukan masyarakat terpinggir yang datangnya dari pelosok kampung atau felda,, yang mana senang atau mudah nak dikelentong, atau bahasa lebih mudah "kencinnn,,,,"


Tuesday, March 25, 2014

Monday, March 24, 2014

Pasca PRK Kajang - Gambar Puteri Umno yang tak sepatutnya anda tengok...

Itulah,, duk terlampau kusyuk pump-pam pump-pam,,, apa yang berlaku pada diri sendiri pun dah tak sedar...

Adui kesian,, padan muka pun ada...


Panass Pagi Isnin , Majlis Perbandaran Manjung - Sila baca ni rungutan warga Manjung

Bum bam, bum bam,, PRK Kajang selesai sudah, yang tak selesai masaalah rakyat, jadi aku terpaksa sampaikan sekali lagi, sebab kalau sekadar FB sahaja mungkin lambat sikit,, jadi aku tolong percepatkan,, harap-harap Datok Zambri YDP MPM turut membacanya dan tolonglah ambik tindakan....


Saturday, March 22, 2014

Tengok pemimpin umno, umur dekat 90 tahun pun boleh eerrr... lagi..

memang patut sangat ler sebelum ini dia mempertahankan Kasim Ahmad anti hadis, dan sebelum ni pulak mengaku bapa syaitan.... 

MH 370 - Jangan buat spekulasi - Tetapi yang ini aku rasa realiti!

Jangan buat spekulasi,, rujuklak kepada kepada sumber rasmi... Itu yang sering duk dengar sekarang ni melalui corong TV...
Kepala hotak hangpa,, yang hangpa sendiri duk create cerita macam-macam tuduhan kepada pilot MH370 tu boleh pulak?..


Friday, March 21, 2014

PRK Kajang - Moga-moga Allah melaknat wartawan TV 3

Walapun aku bukan orang PKR tetapi sebagai sifat naluri manusia, bila diperhina sebegini memang panas dihati sudah tentu terasa...


PRK Kajang, MH 370 - Apa lagi Cina mau, melayu sudah mau kena halau..

Bermula dari isu Kajang Move, rakyat masih lagi dapat memikirkan isu kehidupan, lajak ke MH 370, dah 2 minggu berlalu, rakyat termangu-mangu mamai penin akibat perkara yang tak biasa berlaku,, menteri lembap, rakyat dah mula dah kena hempap...

Thursday, March 20, 2014

Wednesday, March 19, 2014

Jom tengok Ketua Puteri Umno Arau yang ditangkap khalwat..

Umno dengan maksiat tak dapat dipisahkan... itulah realitinya... itu yang kena tangkap,, yang terlepas bebas berbuat maksiat seperti pemimpin atasan mereka lagi banyak..

MH370 dah ditemui ?

Semalam Harakah Online seolah-olah mengesahkan berita dari Berita harian....

Hari ini aku terjumpa lagi satu berita, kemudian disokong dengan lagi satu berita yang agak sama.. entahlah boleh percaya ke tidak..


Tolong sahkan .. Ni gambar menteri umno atau anak jantannya?

Selalu duk terpandang gambar anak jantannya yang jantan sungguh,,, patutla anaknya macam,, ish,,ish,,, beruntung duk dalam umno, jadi menteri,, jadi anak menteri...


MH 370 - Menteri Hishamudin ni pengecut atau penakut?

Setiap ahli Parlimen telah dipilih oleh pengundi dengan SAH melalui PRU di kawasannya, ahli parlimen tersebut bukan pendatang haram, bukan pelarian, mereka adalah rakyat warganegara Malaysia, dan sebelum dibenar memasuki Parlimen, perlu mengangkat sumpah terlebih dahulu,,, 

Jadi kenapa boleh ada diskriminasi dalam hal masaalah ehwal negara ?..


MH370 - Hallo Hishamuddin, Pilot tu bukannya bekas Adun UMNO?

Apalah punya dajjal dan celaka pemimpin dan penguasa negara Malaysia ni,,, memang bangsat,, ingat lagi bagaimana dengan bekas pegawai Kastam yang disiasat SPRM dan pembantu Exco Teoh Beng Hock,, senang-senang dituduh membunuh diri..

Tuesday, March 18, 2014

MH370 - Takziah buat Malaysia - Mengapa ni,, memalukan..

Apa yang ditakutkan ni,, kenapa ?.. apa sudah jadi,, kalau bomoh boya satu hal,, memang lah bomoh,, ini menteri punya cerita , bermula dari Najib hingga ke sepupunya,, 2 x 5, 5 x 2,..

MH 370 - Kenapa Harakah Online turut bersekongkol dengan Berita Harian?

Aku tak faham,, kenapa Harakah Online boleh sama-sama turut menyiarkan berita yang telah keluar di Berita Harian yangsemua kita sedia maklum itu adalah media pro umno walaupun tidak setara dengan utusan..


PRK Kajang - Kesian kat Puteri Umno, tak ada tempat mereka nak bermanja..

Ha ha ha, aku rasa PRK Kajang 23 hab nanti,, hanya pemimpin umno dok terhegeh-hegeh nak membodek MCA, sedang-sedang pengkiut atau macai-macai erhmm .. fuluslah agaknya.. 

Tak percaya..

Monday, March 17, 2014

MH 370 - Jawapan menteri yang bodoh atau Najib sendiri yang bodoh?

Pertama sekali minta maaf lar,,, kerana membodohkan 2 orang menteri umno,,, apa nak buat memang bodoh atau sengaja buat-buat bodoh, apa pun memang dah sah lagi sahih bodoh..

Jom lihat dimana Najib bermunajat semalam (Ahad 16 Mac)..

Dikala rakyat diserang dengan berbagai musibah, jerebu, kemarau, air dicatu, dan yang paling kritikal isu MH370, dimana rakyat berugama islam disuruh berdoa dan soalt hajat diseluruh masjid,,, 

Sunday, March 16, 2014

Jom lihat kehebatan seorang pegawaai muda tentera darat ...

Adoi,, dalam suasana negara yang tengah kelam kabut, timbul pulak cerita bagaimana seorang pegawai muda tentera dalam video ni.. 


MH 370 - Jawapan untuk soalan DS Anwar Ibrahim..

Dalam ucapan di sidang Parlimen baru-baru ini ketua pembangkang DS Anwar Ibrahim mempersoalkan siapa yang bagi kebenaran bomoh 3 stogges kat KLIA...


Saturday, March 15, 2014

MH370 - Kata seloka ,, Malaysia memang hebat !

Apa lagi yang nak dikata,, dah tak tau nak tulis apa,, namun geram tak hilang-hilang juga,, terjumpa satu madah seloka... aku copy paste...


MH 370 - Apa keputusan apa cerita,,, apa lagi mau tutup !......

Aku tak faham dengan apa yang berlaku seterusnya, walau pun sebelum ini detik hati aku sentiasa tak percaya,,, kerana ada yang empunya engkara, sekarang sudah jadi nyata.. jeng.. jeng...


Panas .. Selepas 8 hari MH370, Polis sahkan 5 mati, 4 kritikal..

Masya Allah, inilah Malaysia negara serba boleh... dalam musibah menimpa negara, rakyat berugama Islam di saran solat hajat diseluruh negara, memohon pesawat dan penumpang berada dlm keadaan selamat, ada pulak pihak yang bersuka ria... tidak kah ini celaka haram jadah..


MH 370 - Mustahil.... Oh no no no... tak ada yang mustahil...

Bemacam andaian, spekulasi dan entah apa-apa saja, sekarang sejak sabtu lepas hingga hari ini sabtu balik, nama Malaysia dan jadi hebat dipersada dunia,,, ha ambik ko...

Friday, March 14, 2014

Hallooo YB Menteri Khairy Jamaludin,, Apa lagi mau tunggu ?..

Malam ni aku nak jadi batu api... boleh kut... Harap-harap YB Menteri dah dapat maklumat ni kut,,, apa lagi.. panas beb... 


MH 370 - ha ha, yang gatai duk ikut perangai umno tu buat apa?..

Bila aku terpandang satu banner yang keluar dalam FB selepas duk sibik MH370 hilang, perasaan hati kecil aku dah terdetik,, banyak sebabnya..


Kes MH 370 - Adoi malunyer bertingkat-tingkat..

Dalam masyarakat semua golongan rakyat Malaysia tak kira apa saja, ditambah pula dengan kebanjiran rakyat asing dalam menghadapi musibah yang menimpa negara dan rakyatnya,,,
Ada pula manusia yang mengambil kesempatan.... 


Thursday, March 13, 2014

Jom pakat-pakat layan - best woo. malam jumaat... orang umno tak payah ..

Ini bukan cakap kosong atau cerita dalam kedai kopi sambil tengok wresting.. tapi ni ucapan yang rasmi... ..

Tahniah - FBI Malaysia dapat pengiktirafan Thailand ..

Kehebatan Malaysia semenjak trajedi MH370 mendapat perhatian dunia, terutama sekali dalam bidang FBI Malaysia,, moga-moga nanti boleh jadi satu sumber ekonomi negara,, negara Thailand dah mula ambik pot FBI Malaysia...

Pesawat MH 370 - Memang Patut pun bengong, mesra umno..

Dah letih agaknya buat kerja merapu, kalau dilhat gaya berpakaian, phuiih, profesional,, tapi buat kerja merapu... yang akhirnya sendiri rasa... baru ada akai..

Wednesday, March 12, 2014

Tuesday, March 11, 2014

Monday, March 10, 2014

Warga TLDM - Minta tolong bagi sedikit pencerahan ...

Waktu ada dalam service dulu tak sempat semua ni .... bila dah jadi orang awam baru keluar mari kapal selam,,, ada sorang skot aku juga digelar (Badul) terlibat dengan pengambilan kapal selam ni, baru pencen 50 tahun service, nak tanya dia segan pulak... tak tau fikrah belah mana..


Kalau Ahli Parlimen PR nak boikot program ni, aku memang setuju dan sokong!

Cantik dan tepat sekali, kena pada tempatnya... aku setuju dan sokong 100%... 


Sunday, March 9, 2014

MH 370 - Macam-macam cerita ada ?

Dalam masa ada saudara kita yang menerima musibah, ada pula manusia yang nak tunjuk ia hebat dalam menangani isu tersebut... 


Saturday, March 8, 2014

Kapalterbang MAS terhempas - Malu ler dengan Negara Republik Of China.

Walau pun negaranya yang paling ramai mempunyai rakyat dalam dunia, namun pemimpinnya dari Presiden dan Perdana Menteri sama-sama ambik berat rakyat mereka.


Friday, March 7, 2014

Anwar Ibrahim ke Penjara - apa kata seorang sahabat aku..

Aku amat-amat bersetuju dengan satu nukilan dari seorang sahabat,,, memamng ada kebetulan yang wajib kita selaku rakyat yang waras akal fikiran menerimanya...


Siapa menteri bengong@bangang atau sengaja buat bangang.. masyuukk..

Rasanya kerja-kerja ni adalah menteri luar , tak pasti yang mana, mungkin Hamid Albar kut waktu,, terpaksa kena semak balik,, ini semua membuat rakyat Johor termasuk rakyat Malaysia yang rugi... akibat perbuat menteri ni..


PRK Kajang - Anwar Ibrahim mungkin tak dapat betanding menjadi calon?

Dalam berpolitik tak ada yang mustahil,, siapa bijak mengatur buah chest maka ia akan cheq mate dan berjaya, tetapi haru dingat, pihak lawan bukan calang-calang..


Thursday, March 6, 2014

Bukti Gred A Mat Sabu - Apa kaitan pelaq sekoq ni?

Video kisah seorang ustas lulusan Azhar ni, aku dah tengok dua tiga dah,, memang terdetik di hati ada sesuatu,, tapi tak berani nak bulah telahan .... tetapi sekejap tad dah pun terjumpa.... ha ha... betui la apa yang terfikir...


Apa beza anak perempuan dengan ayahnya seorang pemimpin umno.

Sang seorang ayah yang hebat dimata pandangan orang-orang melayu mazhab umno, manakala sang anak perempuan juga hebat.. 


Menteri Kesihatan BERBOHONG kenaikan untuk lindungi rakyat?..

Apa punya malang nasib rakyat Malaysia, dapat menteri-menteri yang dilantk oleh Najib semuanya sebagai jurucakap kenaikan harga... senangkan jadi menteri Najib....


Wednesday, March 5, 2014

PRK Kajang - Calon BN sebenarnya ialah seorang melayu wakil wanita umno?

Memang patut la Hasan Ali begitu beriya-iya mengeluarkan fatwa,, rupa-rupanya calon wanita BN di Prk Kajang tu asalnya seorang melayu...


Bukti Gred A - Inilah habuannya buat penorah getah.

Tujuan utama hanyalah semata-mata nak menjatuhkan Timbalan Presiden Pas Haji Mat Sabu, dan bukannya  diatas dasar akidah kepercayaan islam, 

Dan maka inilah habuannya...


Tuesday, March 4, 2014

PRK Kajang - Apa lagi Cina Mahu , lihat melayu perempuan sudah kasi ...

Ha ha aku, tak mau komen apa,, cuma nasib baik bukan Chua Soi Lek raja porno MCA ...


Menteri muda umno dah mula balas budi Najib...

Tunggu masa dan saat yang sentiasa ditunggu-tunggu,,, ingat lagi kronologi budak tingkat 4 sehingga salah satu sebab Mahathir keluar dari umno dizaman pak Lah jadi PM...


PRK Kajang - Wajah-wajah duka apa lagi orang Cina mau?

Nak kata apa ya... Ludah jilat balik atau dah berak telan balik ... apa pun dari wajah menunjukkan segala-galanya... belum pun lagi penamaan calon pada 11 Mac nanti...

Monday, March 3, 2014

Menteri Umno ada hubungan dengan artis Era Fazira..

Apa yang yang berlaku dalam budaya pemimpin umno, jika penafian,, maka itulah yang sebenarnya... 

Tapi dalam bab ni,,, apa macam.. boleh percaya ka..

Sunday, March 2, 2014

Jawatan Timbalan Presiden PKR - Anwar berpihak kepada Azmin?

Kenapa bila Azmin Ali sebagai Timbalan Presiden PKR dicabar jawatannya yang berkemungkinan ada harapan Azmin kalah maka Anwar bersuara?...


Terkilan di pagi minggu .. Kesian woooo...

Ha ha ha,, hebat Tan Sri Khalid berpolitik, ia tak perlu cakap banyak sebab gagap, tetapi ia berpolitik guna akal... cantikk..


Saturday, March 1, 2014

Tuan Psj PAS Terengganu - Tolonglah kalau nak buat statement tu?

Semenjak dari kejadian saman RM 2 juta kepada Tuan Guru Haji Hadi Awang, aku malas nak komen apa-apa, sebab cerita sahih sebenar pun aku tak pasti, berbagai cerita yang aku dengar,, apa pun aku hanya boleh simpati dengan apa yang berlaku...

Tapi bab ni aku kurang setuju....


Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari