boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, July 20, 2012

Muhyiddin kata MCA tak kan keluar BN... Apa aku peduli...

Muhyiddin Yasin yang tengah kemaruk nak jadi PM ke 7, nampaknya tak putus asa, jikalau sebelum ini ia mahu disegerakan PRU, tetapi pagi ni lain pulak kenyataannya,,, seolah-olah nak menguatkan hujahnya yang lalu, 
maka ifatwakan yang MCA tak akan keluar dari BN, klik ,SINI 

Kalau MCA keluar dari Bn memang bengaplah cina-cina tu,,, mereka pun macam UMNo juga, masing-masing ada habuan yang mereka idam-idamkan,,, 

Cuma aku teringat kembali, pada hari pengundian PRK P059 Bukit Gantang 2009 yang lalu dimana Nizar bertanding...  



Gambar ni masih ada dalam simpanan aku, walaupun dekat 2 jam aku cari balik, baru jumpa,, ini adalah di pusat mengundi Sekolah Matang Simpang Taiping Perak, saja pi buat tinjauan,, memang terkejut betoi aku,, tak berjumpa aku wakil PAS di sini, yang ada wakil UMNO dan dalam gambar ni semua Cina-Cina MCA rasanya.memang disini kawasan majoriti Cina.. 


Bila aku dok ambik gambar-gambar mereka, sempat aku bagi isyarat tangan buat ibu jari dengan jari telunjuk aku bulatkan dan aku isyarat kepada mereka,, mereka senyum dan angguk... 


Bila waktu kiraan undi, peti undi disini menunjukkan Nizar (PAS) mendapat undi yang cukup tinggi jika nak dibandingkan dengan peti undi majoriti melayu.... 


Jadi kesimpulannya, MCA nak keluar atau tidak,, apa aku peduli,, yang penting pengundi Cina,,, mereka tahu apa yang nak diiundi,, bukan macam melayu UMNO,, tengik tak bertempat...  




nyak

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari