boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, April 16, 2014

Kerajaan BN pimpinan Najib LEMAH?..

Duk terfikir lama dah,, tapi siapa kita nak keluarkan kenyataan macam tu,,, bayangkan,, kejadian di Pantai timur Sabah,, lebih kurang setahun berlalu.... sepatutnya ada penambah baikan,, namun erhmmmm...masih lagi .. adui.. failed...



BAHASA   

Kelemahan isu keselamatan gambaran kerajaan lemah, kata Musa Hassan


OLEH DIYANA IBRAHIM
APRIL 16, 2014
Keselamatan negara adalah cerminan kepada kekuatan pentadbiran sesebuah negara, kata bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan. Gambar fail The Malaysian Insider.Keselamatan negara adalah cerminan kepada kekuatan pentadbiran sesebuah negara, kata bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan. Gambar fail The Malaysian Insider.













Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berkata isu keselamatan perlu diberi penekanan utama kerana ia mencerminkan kekuatan pentadbiran sesebuah negara.
Katanya, kerajaan akan dianggap lemah jika terdapat kelemahan dalam soal keselamatan. “Jika soal keselamatan tidak dijaga, orang akan cakap kerajaan lemah, itu sebabnya pemimpin perlu baiki ciri keselamatan dalam negara,” katanya pada forum bertajuk Situasi Melayu Pasca PRU13 yang diadakan di Kuala Lumpur, malam tadi.
Beliau berkata, berdasarkan pemerhatiannya, perubahan polisi yang membabitkan politik menyukarkan pegawai kerajaan untuk mempertingkat keselamatan negara.
"Pemimpin kena percaya kepada pegawai kerajaan kerana mereka tahu apa yang mereka perlu buat. Mereka jaga keamanan dan keselamatan kalau ubah polisi mereka kena ikut," katanya.
Musa berkata, perkara itu pernah dibangkitkan  pada mesyuarat Kabinet ketika beliau masih lagi menjadi ketua polis negara.
"Polisi diubah kerana hendak menggalakkan pelancong datang ke negara ini, maka mereka tidak perlu menjalani peperiksaan ketat, tetapi kalau pelancong bawa RM1,000 bagi saya itu bukan melancong.
"Situasi ini berbeza di Amerika Syarikat. Apabila pergi ke sana, saya terpaksa buka jaket untuk pemeriksaan, tetapi di Malaysia banyak polisi diubah untuk memudahkan pelajar luar negara di kolej swasta dan pekerja asing," katanya.
Dalam forum itu, Musa turut mendakwa demostrasi jalanan yang dibawa oleh pembangkang merupakan budaya barat.
Katanya, segala idea dan strategi demostrasi jalanan yang bertujuan untuk menjatuhkan kerajaan ditulis dalam sebuah buku penulis barat.
"Dalam buku tersebut segalanya mengenai demostrasi jalanan diterangkan, bagaimana untuk menjatuhkan kerajaan. Contohnya seperti berlaku di Mesir. Apa yang terjadi dengan insiden Arab Spring,” katanya ketika menjawab soalan peserta forum itu.
Mengulas mengenai kelemahan parti Umno dan Barisan Nasional dalam menawan hati pengundi, Musa membandingkan pemimpin kerajaan pemerintah dengan pembangkang.
Katanya, sikap pemimpin Umno perlu diubah dan kerap turun ke peringkat akar umbi supaya lebih dekat dengan rakyat.
"Saya berkata begini bukan kerana saya menyokong pembangkang, tidak saya bukan pembangkang walaupun ada yang tuduh saya begitu.
"Namun hakikatnya pemimpin perlu lebih berhubung dengan akar umbi, kerana kita lihat pembangkang masuk ke kawasan guna basikal tetapi mereka pakai kereta besar, mewah. Persepsi itu yang perlu diubah," katanya. – 16 April, 2014.

Nak tunggu, menteri mana nak sangkal kenyataan ni....



3 comments:

  1. Pemimpin UMNO/BN tidak semena-mena menjadi insaf dan tawadhuk secara tiba2, jangan bermimpilah! Golongan angkuh lagi bongkak, bodoh sombong pula tu, tidak akan mempedulikan nasihat bekas KPN supaya lebih mendekati akar umbi. Akar umbi diibaratkan sebagai anjing shj, hanya untuk menjaga kepentingan tuan mereka dan akar umbi diberikan hanyalah tulang. Pergi jahanamlah dgn nasihat bekas KPN dan akar umbi, jangan diganggu mereka untuk terus meratah isi.

    ReplyDelete
  2. Diii manaaa kan ku cari ganti......3/april hingga kini menanti juragan

    ReplyDelete
  3. Its such as you read my thoughts! You appear to know a lot about this,
    such as you wrote the book in it or something.

    I think that you can do with a few % to force the message house a bit, however
    other than that, that is great blog. A great read.

    I will definitely be back.

    my web page - need a lawyer for car accident

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari