boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, May 7, 2014

Lihat sendiri prihatinnya Dr Mahathir dengan rakan seagama dengannya..

Rasanya seingat aku Dr Mahathir memang jarang nak mencemar duli ke sesuatu yang tak berfaedah kepadanya, apatah nak ke mahkamah...

Tetapi dalam hal rakan seagama dengannya, Mahathir sanggup mencemar duli turun bersama-sama ke mahkamah..



PUTRAJAYA, 6 Mei -- Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad meninggalkan perkarangan mahkamah selepas hadir mengikuti kes bekas aktivis politik dan sosial, Dr Kassim Ahmad di Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini. 
Mahkamah Tinggi Syariah hari ini menetapkan 17 Julai depan bagi memutuskan sama ada Kassim dibicarakan dahulu di mahkamah ini atas tuduhan menghina agama Islam atau sehingga prosiding semakan kehakiman berhubung isu bidang kuasa di mahkamah sivil selesai.
--fotoBERNAMA (2014) HAKCIPTA TERPELIHARA



PUTRAJAYA, 6 Mei -- Bekas aktivis politik dan sosial, Dr Kassim Ahmad meninggalkan perkarangan mahkamah selepas Mahkamah Tinggi Syariah hari ini menetapkan 17 Julai depan bagi memutuskan sama ada beliau dibicarakan dahulu di mahkamah ini atas tuduhan menghina agama Islam atau sehingga prosiding semakan kehakiman berhubung isu bidang kuasa di mahkamah sivil selesai.
Kassim antaranya dituduh menghina atau menyebabkan agama Islam dipandang hina selain mengingkari pihak berkuasa agama, perintah yang di-Pertuan Agong sebagai Ketua Agama Islam, Majlis Agama Islam atau Mufti.
Dia dituduh mengikut Seksyen 7 (b) Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997 dan Seksyen 9 akta sama yang membawa hukuman denda tidak melebihi RM3,000 atau dipenjarakan tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.
--fotoBERNAMA (2014) HAKCIPTA TERPELIHARA

Apa tujuan Mahathir turun, apakah nak mempengaruhi hakim untuk mengambil tindakan kepada Kasim Ahmad,, aku harap Hakim yang bertugas lebih takut kepada Allah... bukan takut kepada manusia..

25 comments:

  1. Terang dan bersuluh ini lah ketua umnu yang perjuangkan anti hadis dan menghina islam selama ini..masih belum sedar lagi kah wahai umat melayu umno...

    ReplyDelete
  2. Hidup Kassim Ahmad

    ReplyDelete
  3. Dokumen hadis hanya wujud selepas 300 tahun kewafatan Nabi. Dari lebih 600,000 hadis yang terkumpul oleh bukhari, hanya lebih kurang 7000 dikatakan sahih. Dan sejak itu hadith menjadi tunggak kepada syariah Islam.
    Persoalannya : apakah tunggak islam sebelum itu dari zaman Nabi hingga ke zaman Bukhari???
    Bukankah alquran itu sudah sempurna? Mengapa perlu sesuatu yg lain untuk menerangkan alquran sedangkan di dalam alquran itu sendiri telah disebut ianya lengkap dengan butiran dan Alquran akan menerangkan sendiri isi maksud kandungannya. Kajian mengenai alquran kini lebih advance dari apa yang dihuraikan oleh ulama terdahulu. Banyak persoalan telah terjawab. Banyak rahsia telah terungkai.

    Keadaan umat islam kini yang menyedihkan adalah kerana tidak lagi mengikuti alquran. Banyak ustaz2 yang lebih suka menyentuh hadis dari ayat quran. Mungkin kerana narration hadith lebih straight forward berbanding alquran yang banyak mithalan, dan memerlukan pemikiran. Akhirnya kita pun malas berfikir....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro kalau jahil jgn komen k lu mengaji pondok mana bro kolej mana univ islam mana? kalau x reti jgan cakap nanti org tau lu bengong!!

      Delete
    2. Anda Tak Ada Nama Ke......

      Delete
    3. Anon 7:29....engkau boleh solat dengan betul tu sebab ada Hadis la. Al-Quran suadah sempurna...tapi Hadis Nabi lah yang membantu cara2 perlaksanaan sesuatu ibadah itu. Jangan komen lebih2 sesuatu yang bukan dalam bidang kamu. Harap ngerti dan diberi petunjuk oleh Allah . Wallah hua'lam

      Delete
    4. "And We have revealed the Book to you which has clear explanation of everything, and a guidance, mercy and good news for those who submit." (Qur'an 16:89)

      “Shall I then seek a Judge other than Allah? When it is He Who has revealed to you the Book fully detailed?” (Qur'an 6:114)

      “Shall I then seek a Judge other than Allah? When it is He Who has revealed to you the Book fully detailed?” (Qur'an 6:114)

      Anon 9:09, 9:13 & 11:54 tak percaya ayat diatas ni. Dah mansuh kot bagi mereka? Atau Allah silap tulis? Atau mereka tak tahu pun apa dalam Quran

      Delete
  4. Lama dah dia dok kata melayu mudah lupa, lama dulu ada seorang Alim (dah Aruah) dah bagi bagi tau yang mamak kutty dan Kasim murtad nie memang tak percaya dengan rukun iman nie tapi ulama ini pula yang dipecat bermula dari episod inilah semua ulama yang dibawah ketiak UMNO semua kecut mulut nak bercakap bab agama maka berpecahlah melayu hinggalah sampai kat Najib UMNO dah nak telingkup maka Hudud ditampilkan ,kita lihatlah nanti apa pula akan terjadi dengan mamak kutty nie.

    ReplyDelete
  5. Kesian die.
    Kesian jugak dgn puak puak anti hadis ni, pandai pandai, tp gitu le.
    Mati nanti mana la nak ditanam.

    ReplyDelete
  6. satu blog DAENG SELILI kata Mahathir memertabatkan Islam...sedangkan beliau mendokong anti hadister...adakah bagi pendokong UMNO pihak yang anti hadis itu mulia dan yang menentang mungkar itu bughah......

    ReplyDelete
  7. Anon 7.29am... saya rasa sedikit sebanyak anda telah terpengaruh dengan pemikiran Kasim Ahmad. Cuma anda tidak menolak secara terang dan total akan hadis-hadis tersebut. Oleh itu saya nasihatkan anda supaya bertanya kepada mereka yang pakar di dalam bidang hadis seperti Dr. Maza dan lain-lain yang pengkhususan pengajian mereka di dalam bidang hadis... Al Quran memang lengkap dan sempurna tetapi ia perlu kepada penafsiran lanjut ke atas sesetengah ayat supaya kita lebih faham. Ada ayat yang ditafsirkan oleh ayat lain di dalam al Quran dan ada ayat yang ditafsir oleh Nabi s.a.w. yang dinamakan hadis seperti tentang bagaimana kita mahu mengerjakan solat kerana di dalam al Quran tidak disebut cara-cara mengerjakannya... begitulah seterusnya di dalam hal-hal yang lain. Tak kanlah semua perkara kita mesti selidiki dan memikirkan sendiri untuk beramal kerana di dalam al Quran kita kurang jelas cara gaya untuk mengamalkannya....ini semua perlu kepada hadis kerana Rasulullah itu sendiri adalah "al Quran bergerak"....

    ReplyDelete
  8. Hina nabi,perkecil hudud.Kita tunggu dan lihat nanti di sana bila neraka jelas depan mata lihat nasib mereka,balasan yang diperolehi dari perbuatan dan deretan kesan kepada umat islam dan bukan islam.
    Kunci syurgapun melibatkan nabi,siapa kita nak pertikai,kalau yahudi tak kisah ,seolah hadis,hudud memudaratkan masyarakat lebih dari beli kilang arak,sapu duit dan harta negara hebah ke anak beranak.

    ReplyDelete
  9. kalau tolak hadith maknanya korang xboleh mkn ikan. nak makan ikan kena sembelih dulu.

    ReplyDelete
  10. nak dgr gak apa komen tan sri harussani

    ReplyDelete
  11. Blog saudara menyebar fitnah dan membuka laluan untuk caci maki. Takutlah kepada Allah. Allah telah turunkan peringatan dengan pelbagai penyakit yang saudara hidapi. Belajarlah daripada pengalaman Nik Aziz yang sekarang tidak lagi dipedulikan. Sembanhyangpun di luar pintu masjid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko penah tengok madey pakai kopiah tak? Ko tau kenapa?

      Delete
    2. tolak hadith tak takut pd ALLAH pulak? diluar pintu masjid pun sembahayang jugak, bagaimana dgn org tak sembayang, waktu maghrib masih masih menggulung perbahasan lagi? kalau dah betul tolak hadith apa ke fitnah lagi. Sdr dr kumpulan anti hadith juga ke atau dr kumpulan yg menentang syariat Islam, atau dr kumpulan Abdullah Ubai? Harap2 tidaklah.

      Delete
  12. Ahhh anon 1:54 ni bengong ko apo..boleh nyo kato Tok Guru dipinggirkan....gilo ko apo!mu rajin mari kelate ko dok...kalu tak pernah tengok suasana di rumah Tok Guru, janghe dok komen...ambo raso baik kambing dari mu..wotak umnuuuu..

    ReplyDelete
  13. Imam Besar Umnoo Madey Al Kutty Wal Haramjadah turun mencemAR DULI...

    ReplyDelete
  14. logik mudah :

    1 kassim anti hadis
    2. mahathir sokong kassim
    3. penyokong umno mengidolakan mahathir
    4. penyokong umno anti hadis? masihkah islam?

    renung2kan dan fikir2kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Volume 5, Book 58, Number 188 : Narrated by ‘Amr Bin Maimun
      During the pre-Islamic period of ignorance I saw a she-monkey surrounded by a number of monkeys. They were all stoning it, because it had committed illegal sexual intercourse. I too, stoned it along with them
      http://www.sahih-bukhari.com/Pages/Bukhari_5_58.php
      VERSI PANJANG.....[Fath Al-Bari 7/160] Al-Hafidh Ibn Hajar said in his commentary on Sahih Al-Bukhari:

      “Al-Isma’ili narrated a longer version of this story with another chain of narrators in which ‘Eesa Bin Hattan narrated from ‘Amr Bin Maimun that he said:

      I was in Yemen tending the sheep of my people up upon an elevation. A male monkey came with a female and laid his head on her hand. Then a smaller monkey came and beckoned towards her, so she gently slipped her hand out from under the cheek of the first monkey and followed him. He mated with her while I looked on. Then she returned and gently tried to slip her hand back under the cheek of the first monkey, but he woke up suddenly, smelled her, and cried out.Then the monkeys gathered round and he began screaming while pointing towards her with his hand. The monkeys went all about and came back with that monkey that I recognized. They dug a pit for the two of them and stoned them both. So I had witnessed stoning being carried out by other than Adam’s descendants. ”

      adakah SURAH AN-NUR AYAT 2-5 termansuh berdasarkan hadith-hadith diatas?

      Delete
  15. apa yg dikatakan hadis tu bukan hanya yg ada dari riwayat sape2 baru dinamakn hadis.wpun tidak diriwayat tapi perkara tersebut dibuat oleh nabi s.a.w pun hadis.jadi....orang zaman sblm bukhari muslim dll spt umar,abu bakar dll pun ikut hadis(apa yg dilakukan nabi) semasa di zamannya...

    ReplyDelete
  16. I like your website, it is good. Check my website too.
    You can gry from my website.
    I like your website, it is good. Check my website too.
    You can gry from
    my website.

    ReplyDelete
  17. Mahathir sebenarnya hanya hendak mengalami suasana di mahkamah. Dia mungkin cuba membayangkan mahkamah di Padang Mahsyar nanti tentu ada aircond, tatacara perbicaraan, kerusi dll.

    ReplyDelete
  18. Mahathir yg dikutuk itulah yg ALLAH SWT izinkan berada dalam Kaabah dari solat Asar sampai ke Subuh esoknya..adakah ALLAH SWT tersilap jugak???..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari