boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, May 2, 2015

Tan Sri Harussani Mufti Perak di Label Anak Haram.

Secara peribadi ada ketikanya aku sendiri tak berkenan dengan cara penyampaian Mufti Perak, tapi tak lah sampai hati nak mengeluarkan kata kesat sedemikian di kalayak ramai...


Namun begitu ada juga manusia melayu yang kurang ajar tahap gila yang sanggup .....




Kah, kah, kah,,, sebiji macam perangai Kazim ,,, tak boleh ditegur... dan aku rasanya ini baru kaw-kaw,,, Tan Sri Mufti Perak dapat Gelaran Anak Haram... Apa nak dikata lagi... lawan la balik Tan Sri Mufti, jangan kasi can... muaaawahh...
Posted by Manjung Mari II on 1hb Mei 2015

Tak tau nak komen macam mana,, pada aku betoi juga kata tok bomoh gila tu, tok mufti nak cari publisiti,,, kalau sekadar nak keluar fatwa sesat kat bomoh tu,,, tak payahlah, majoriti umat islam sendiri tahu yang bomoh tu dah sesat pun, sejak bermulanya peristiwa Mh370..

Cuma duk terfikir,, kat Tok Bomoh boleh pi label sesat,,, kat Zambry Kadiaq lain pula..

http://beritasemasa.com.my/wp-content/uploads/2010/12/Untitled-2.jpg


 Jadi dapat lah habuan.... kat dunia lagi dah dapat dah...

21 comments:

  1. Hehehe Memang patut dpt gelaran mcm tu.buat Kenyataan ikut Sedap Mulut.

    ReplyDelete
  2. ni ustat bodo,

    Upsr kantoi pak dia malu nk hantaq smk biasa. Dia hantaq p maahad graf rendah bgi senang masuk uia btui dak? Pastu masuk kpli jdi ustat jkap.

    Atau pun upsr kantoi spm pun teruk pahtu masuk KU... apa ka ambij course agama bgi senang masuk kerajaan tui dak.

    Atau pun spm dpt 2 pentas kecemerlangan pun x pnh kenai waktu sekolah. pak dia hntq p timuq tgh bgi sng blk trus boleh masuk kerajaan. Btui dak.

    Spesis bahalol mcm ni mmg blambak dlm kerajaan. Hantaq p bdakwah d sabah sarawak pakat minta balik tak mau ddk pendalaman buat malu kat paderi dok ngn iban potong kepala. Hantaq p kampung org asli x mau busuk anjing jinak. Klu ang malas harap nak goyang teloq gaji masuk sampai bila2 dpa bela anjin. Suruh bersyukur bila kena zalim.

    ReplyDelete
  3. Inikah sikap ulamak Pas (manung mari) menjadi batu api.apakah tidak bolih manjuung mari nasihatkan keduanya.memnag dasar manjung sama je dengan Hj hadi ped.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu sesat.
      Satu mcm anak haram.
      Mana satu yg betol?

      Delete
  4. cucu mamak kuttyMay 3, 2015 at 8:51 PM

    tak pasal2 ...kan dah kena belasah kaw kaw anak2 keturunan banjar,mak dan bapak aku org bugis tapi aku ni org melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. awat lagu tu hang ank luaq nikah?

      Delete
    2. hang tau dak psaipa urang banjar tak berapa heran dgn statement bodoh "bomoh bidaah" tu??? sbb urang banjar ni byk keturunan wali ,,,very the penyabar,,tapi dia ada limit laa...klu sampai urang banjar meletop..mmg makan tak habiss laaa...dan satu lagi...org perak dulu2 mmg byk buat khurafat and syirik...klu sblm ada h/w plus...ktorg tak berani makan gerai dari Tapah- Kampar-Bidor dan seterusnya sblm KL...sbb org perak suka bagi santau...keturunan jin depa niii...

      Delete
  5. dengor kat radio perak baru2 ni..
    apa ke jadah nya rajo perak nak mandi air dari 7 muara sungai...
    khabor nye nak di buat pada waktu malam mandi nye..
    khaboy nye pompuan yg mengandung tak dibenarkan pergi...
    kalau pergi juga pembesar tu kate tak tanggungjawap (mcm akan ada perkara buruk berlaku)
    bior bebenor ko....khurarafat tu...
    ce cite sikit pak mufti weiiii..
    ngape korje2 khurafat tu demo benorkan....
    tak rase dose ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju sgt2 statement ni.....apa peranan tuan penasihat 25% berkenaan perbuatan pembesar negeri keatas hukum dlm islam.....???

      Delete
    2. hehehe.....bomo dh marah tu......sai kata dia sesat....hehehe...dia kata x sesat...tp u all cakap dia sesat... yg mana satu yg sesat...mufti pn sesat....aduhhhh pembesar negeri n sultan pn sesat....huhuhuhu...harap2 dan berdoa semoga aku x sesat....dan yg tersesat tu cepat2 la bertaubat selagi matahari timbul dari timur aminnnnnnn ya rabbal alamin....

      Delete
  6. mengikut ilmu nujum pak belalang, kalau tak lawan balek, memang sah anak diluar nikah! Baru ada akal mufti ni......

    ReplyDelete
    Replies
    1. kAHKAHKAH!!! lu punye statement mmg epic la bro!!

      Delete
  7. selagi gelaran mufti untuk rujukkan pembesar masih laku...selagitulah aku 'masyukkkk'...ada aku kesahhhh.....cari mkn bro.....yg penting aku ni x diterajang keluar oleh tokey aku...seusia aku ni tambahan pulak perbelanjaan meningkat .dgn GSTnye manala tempat aku nk bergantung lg.....huhuhuhuhu....kata la apa yg nk u all kata...janji sorrow x miss.....wallahualambissawab..ada sapa2 nk tolong jawap??.....

    ReplyDelete
  8. ulama dan para ilmuan adalah pewaris nabi, siapa hina or perendah2 sama le perendah2 nabi! korang yg pandai SPM dan STPM ngan ade PHD tu pewaris sape lak? sape terase dia yg makan cili

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenyataan bodo hang mcm kenyataan sorg menteri.... x percaya najib mcm x percaya Allah.... ada ka mcm tu.... lgi 1 bukan sapa terasa dia mkn cili tpi sapa mkn cili dia terasa pedasnya....

      Delete
  9. mai tang rakyat marhen...mufti2/ulamak2 bukan main pandai kata haram la..harus la..sana..sini cerita
    pi tang orang besaq2..raja2...buat khurafat...dosa....boleh menikus depa2 ni.
    Ni manusia paling siul nama nya.

    ReplyDelete
  10. Bodoh punya manjung mari kata kazim. Tak ada pun bomoh cakap mufti anak haram.perangai???

    ReplyDelete
  11. Analisa selepas prk...

    p.pauh.. tanpa pas pkr tetap menang

    Rompin... tanpa pkr pas kalah!

    Walaupun isu untuk pr menang kuat... gst, serangan tun M keatas najib, th bailout 1mdb....

    kesimpulannya, pas harus insaf!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merapu.. PP mmg dah kubu PR... Rompin mmg dah kubun UMNO.. hg tgk majariti naik ka turun la..

      Delete
  12. Dah mampusssssssss ke ko manjung mari..

    ReplyDelete
  13. ADMIN. SAYA TELAH TUKAR BLOG LINK SAYA. MOHON UPDATE DALAM BLOGLIST TUAN.

    http://bankami.blogspot.com

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari