boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, December 28, 2013

Wednesday, December 25, 2013

Woii.. Beruntungnya Najib....

Aku tak tau nak kata apa-apa lagi,, apa permainan sebenarnya,, jangan nanti pemimpin PAS yang dijadi kambing hitamkan...

Monday, December 23, 2013

Thursday, December 19, 2013

Makluman buat semua pembaca...

Alhamdulillah, setelah 2 hari 2 malam aku berkelana di bandar Nilai, engan penuh penatian dan harapan,, maka pagi ini Alhamdulillah...


Wednesday, December 18, 2013

Woiii... Lihat ni... jangan jealoussss...

Ha ha ha,,, habislah lepas ni,, pengesahan dari negara yang kita tak boleh nak dipertikaikan lagi....


Kah,kah,kah, berita baik untuk orang melayu umno...

Sejak semalam, hari ini dan esok, diri aku aku ni seolah-olah dalam penantian dan penuh debaran,,,, sehingga nak update blog pun tak kesempatan, tapi bila aku baca satu berita ni,, aku gagahi juga, semoga ada sedikit ilmu maklumat pengetahuan..


Tuesday, December 17, 2013

Monday, December 16, 2013

Mantan Menteri Umno 10 x lebih baik dari Bukti Gred A ..

Sewaktu Mantan Menteri ni menjadi Ketua Pengarang di Utusan,, boleh tahan juga,, siapa yang tak kenal dengan nama penanya Awang Selamat... betapa bencinya dia dengan gerakan Islam..

Apa tindakan rakyat terhadap apa yang berlaku sekarang

Nampak gayanya tanpa ragu-ragu lagi, kita semua rakyat Malaysia akan menyambut tahun baru 2014 dalam beberapa hari saja lagi dengan suasana suram umpama cuaca mendung gelap nak hujan dalam musim tengkujoh...


Sunday, December 15, 2013

Bukti Gred A juga adalah pengikut Syiah?.. Jom Terjah.

Tak payahlah aku sebut siapa nama Bukti Gred A .. kalau hangpa baca Mingguan Malaysia hari ini penyambung lidah syaitan akan berjumpa siapa orangnya..

Patut lah ia bersungguh-sungguh sama naik dengan Menteri tak bernama nak menuduh Mat Sabu,, rupa-rupa ia sendiri yang sebenarnya...


Lagi berita gembira di pagi minggu,, best nyer..

Woi,, selagi apa yang boleh depa gasak,,, depa akan belasah,,, kali ini kalau jadi,, baguih juga,, jawapan paling mudah untuk mengelakkan kesesakan jalanraya dan kemalangan maut....


Friday, December 13, 2013

Renungan buat Ibu-Bapa Pelajar Sekolah Pondok Al-Barokah..

Aku tak boleh tengok apa yang duk berlaku depan mata,, bila ada kaitan ahli-ahli Pas dengan pencacai umno... Terpulanglah hangpa nak label apa pun kat aku dalam isu ni.. 

Maklumat untuk KDN - Ini ada seorang lagi bekas pemimpin PAS pengikut Syiah.

Pakat-pakat tengok sendiri,, kalau ikut format yang digunakan oleh SU KDN semalam,, maka ada seorang lagi pengikut Syiah...

Thursday, December 12, 2013

Tuesday, December 10, 2013

Aduh sedapnya !... Package 2 dalm 1,,, Jom kita ....

Alhamdulillah, puas.. puas hati aku bila Tok Guru Mursyidul Am Pas sendiri yang tolong jawb kepada umno.... Sedap sungguh.... 


Haiya ... Ini Amoi sudah marah woo...

Malu wei,,, seorang Professor di sebuah IPT yang gatal sama-sama nak main politik,, nak sokong pulak parti umno,, haha lebih melayu dari melayu,,,akibatnya..


Monday, December 9, 2013

Anggota TLDM meninggal dunia akibat lemas ? Meragukan...

Terjumpa satu berita yang agak menyedihkan,, bagaimana seorang anggota TLDM dari Sabah meninggal dunia dan didakwa akibat lemas... 


Apa ke benda ni! Saya kata..sekejap saya tak kata !!..

Apa punya manusia ni,, lidah bercabang selalunya biawak.. ni orang,, berbelit-belit cakapnya,, akhirnya wartawan juga yang salah..


Yahoo... Desas Desus berita gembira...

Ikut suka hangpalah,, ko orang punya kuasa,,, kami sebagai rakyat, hanya sekadar luahkan tak puas hati,,, biarlah rakyat marhaen semakin menjerut perut perut, pemerintah pula semakin kembang perut...


Sunday, December 8, 2013

Menteri Luar Datuk Anifah Aman bakal letak jawatan?..

Nampaknya kesah ucapan penggulongan Najib di PWTC petang semalam telah menimbulkan satu kesan yang tak baik pada menteri kabinetnya sendiri...


Amin - amin - Ya Rab Bal A'alamin - Selamat Tinggal Rakyat Pahang, Terengganu dan Johor..

Apa nak dikata,, rakyat nak apa lagi,, janji dah dibuat, setiap keluarga yang terlibat dengan banjir akan diberi bantuan RM500, Bank-bank telah diarah jang kutip hutang....


Mat Sabu Syiah - Sebelum nak tangkap Jom Tengok Pengakuan ni !

Bila Naib Presiden umno yang juga seorang menteri kanan membuat arahan paling bangang dihadapan ahli umno yang kemudiannya dipancar secara langsung.... 


Saturday, December 7, 2013

Perhimpunan Agung Umno - Tercipta satu sejarah Dunia petang tadi.

Umuq aku munkin dikira masih muda jika nk dibandingkan dengan umur umno yang sudak 67 tahun kononnya,, sedangkan tahun 1987 umno sudah dimatikan oleh mahkamah..


Thursday, December 5, 2013

Perhimpunan Agung Umno - Najib tanam semula khurafat syirik terhadap orang Melayu.

Khurafat terbesar inilah membuat orang-orang melayu terutama kampong dan felda yang majoritinya kurang berpengetahuan agama menjadi mangsa khurafat umno..

Ni kira berbohong atau berlakon demi nak menyelamatkan maruah Najib?..

Disebabkan aku dilabelkan "bodo punya manjungmari..." ha ha ha,, jadi standard la.. ko orang faham-faham sudah la,, jangan bising-bising kalau orang yang bodo ni merapu...

Wednesday, December 4, 2013

Tolong nilaikan ahli Parlimen Umno KinaBABIan terhadap rakyat..

Ramai duk sembang sorang lagi ahli Parlimen yang bersikap keBABIan terhadap rakyat...


Ini sebab utama kenapa Kazim tolak jadi Ahli MT Umno ... Buat malu aja umno ni..

Hari ini umno menerima satu berita sedih,, hu hu hu,, kerana Kazim menolak tawaran jadi ahli Macai Majlis Tertinggi Umno...tolak ke terima ka,, yang penting sekarang Kazim orang umno.. full stop.
Sebabnya 3 perkara ...

Terkini - Gambar mangsa banjir yang menyedihkan .....

Mengikut sumber berita keadaan yang berlaku dalam negeri Perdana menteri wakili parlimennya...


Baca dan nilai sikap seorang Exco yang juga Ketua Umno Cameron Highland..(pxximak exco)

Umno tengah duk bersidang sekarang,,, maka macam-macam cerita dah keluar, aku bukan nya aku sendiri reka cerita,, aku dapat story ni dari orang umno juga...


Yahoo.... Gabenor Bank Negara kata Inflasi akan naik - Thank you Najib ?

Hangpa nak kata apa lagi,, kalau Pakar ekonomi negara yang keluat statement, tak ada sapa boleh pertikaikan lagi....


Monday, December 2, 2013

Perlembagaan Umno - Kantoi - Keahlian Kazim sebagai ahli MT Umno Haram?

Ha ha ha,, cerediknya pemimpin Umno terutama Najib, main pungut sebarangan ikut suka hati, dia ingat macam mana dia lantik senator kemudian bagi jadi menteri,, maka dia ambik Kazim pun ingat serupa... sedangkan umno ada perlembagaan...


Ini berita sedih huu atau berita lawak terkini..

Adoi,, elok sangatlah Najib ambik mamat sekoq ni,, ha ha,, aku malas nak komen atau nak kata apa-apa kat mamat ni,, bukan apa,, penat dah..

Cuma aku nak tergelak dengan berita ni,,, ehh,, 

Surat Terbuka dari Muslimat Pas buat kepada Presiden Pas.

Aku hanya sekadar menyampaikan,, moga-moga ada pimpinan yang baca dan ambik perhatian demi masa depan parti Islam SeMalaysia Pas..


Sunday, December 1, 2013

Ho ho ho, Berita baik,, Kenapa naik sikit aja... 4.9 sen sahaja.. tak banyak !

Itulah ketegaq, degil,, pimpinan Pakatan Rakyat pesan dah, berbuih mulut, jika BN menang lagi selepas PRU13, barang-barangan keperluan rakyat akan naik... 

Dan nampaknya memang benar dan jadi kenyataan..


Terkini , Ha ha ha... Ambik .. Pas Perak patut malu dengan Dato Seri Najib !..

Ha ha ha,, hangpa nak kata apa lagi kat dia,,, sempat lagi dia hamput Pas Perak,,, seolah-olah ini satu ucapan Selamat Tinggal Pas Perak,, satu cabaran buat Pas Perak...


Setuju bersyarat Jodohnya - Macam janda talak 3 ka atau anak dara ?

Pas Perak sekarang boleh menarik nafas lega, apabila batu penghalang besar buat golongan pengundi melayu dah buat buat keputusan setuju bersyarat kononya..

Friday, November 29, 2013

Tahniah - Sekarang dah jelas dan terbukti apa yang aku perjuangkan..

Ramai pembaca blog maki hamun sumpah seranah aku. alhamdulillah aku terima,,,  dan hari ini jelas sudah,, aku dah puas hati...


Ulama Pro Umno mungkir janji - Apa hukumnya..

Rasa-rasanya semua orang masih ingat bagaimana pengakuan seorang ulama yang juga selebriti terkenal membuat pengakuan.... 


Video Pagi Jumaat - Wak Juragan 69 kena belasah?..

Kejadian berlaku di Dewan Tun Razak Sabak Bernam, kekecohan berlaku sewaktu mengira undi,, apakah Juragan 69 terlibat sekali dalm hal ini,, kalau benar kesian,,, 

Thursday, November 28, 2013

Antara Kominis Melayu dengan Kominis Cina.

Aku menulis ini di atas dasar keadilan, jadi aku harap pembaca tolong buang perasaan perkauman...


Satu lagi "perkataan bahasa" baru untuk mencekik rakyat..

Sebelum ini bilaada kenaikan harga barang, sudah menjadi kebiasaan umno menukar dari harga naik ke satu perkataan yang lain,, moga-moga dengan perkataan tersebut dapat menipu rakyat ...

Sebagai contoh satu ketika dulu,, harga minyak petrol diselaras semula... yang sebenarnya harga minyak naik..


Tuesday, November 26, 2013

Maklumat buat pengundi Parlimen Lumut Siri l

Minggu lepas, jumaat aku terima permintaan dari Laksma Bersara Haji Imran Ahli Parlimen Lumut, minta aku siarkan soalan-soalan yang lakukan dalam sessi parlimen baru-baru ini,,,

Bukan apa, bila aku siar, sekurang-kurang pengundi Parlimen Lumut tahu apa yang YB Lumut buat kerja,,, bukan hadhirkan diri di parlimen dan makan elaun buta..


Tahniah - Peranan Ahli Parlimen PAS dihargai oleh Kerajaan BN..

Tidak sesia kerja-kerja amal yang beliau lakukan selama ini,, walaupun ada sesetengah pihak dalam Pas sendiri tidak menyenangi...

Panasss.. Pengakuan dari seorang Menteri Kanan umno...

Tak sepatutnya satu ketika seorang menteri menyuarakan pada rakyat,,, kalau tak suka.. keluar dari negara ini (Malaysia) sedangkan ibu dan bapanya pun rupa-rupanya pendatang asing...


Monday, November 25, 2013

Sunday, November 24, 2013

Pemimpin Umno terkedu... wakaka

Puas aku cari kut-kut ada komen dari pemimpin umno,, terutama sekali Najib,,, namun sedih sekali... tak ada yang berani kecuali MB Johor terpaksa mengiyakan apa yang berlaku...

Saturday, November 23, 2013

Thursday, November 21, 2013

Masya Allah - Timbalan Presiden Pas Haji Mat Sabu di tuduh sebagai KAFIR ?

Aku tak tau nak kata apa lagi dah,,, mereka-mereka ini lah sebelum ini melabelkan kepala anjing, mohon maaf, label lagi,, dan terkini mereka sanggup mengkafir saudara mereka sesama islam,,, 


Pegawai Wanita TLDM masuk Ratu Rania - Komen dari anggota TLDM.

Dalam minggu akhir ni, aku sibuk dengan pemilihan Pas, tup-tup datang pula email, yang mempersoalkan bagaimana seorang  Pegawai TLDM boleh turut serta dalam pertandingan Ratu Rania,,,

Apa ke benda program tu aku pun tak tau,, jadi pagi tadi selepas baca email, tanya kat bini,,, ho ho ho,, fahamlah kisahnya...

Jadi aku copy paste apa ceriat email tu,, tanpa sebarang edit walaupun satu huruf,, kecuali gambar aku crop .. segala kebenaran cerita adalah tanggungan sipenghantar emai... aku sekadar menyampaikan..


Wednesday, November 20, 2013

Jom Pakat-pakat dengar, apa komen Tuan Guru Dato Nik Aziz ,,,

Tak perlu aku nak tulis apa-apa lagi,, hangpa pakat dengaq sendiri apa Tuan Guru Mursyidul Am Dato Nik Aziz sebutkan.. Moga-moga ada faedahnya ...

Panas - Pengakuan Ahli Parlimen Bukit Gantang YB Ustaz Idris bin Ahmad ..

Masih ramai para ustaz-ustaz yang melabelkan Timbalan Presiden Pas Haji Mad Sabu sebagai menganut fahamah Syiah sepertimana kecoh sekarang ini...
Walaupun penafian dan Mat Sabu sendiri dah pun bersumpah di hadapan ahli Majlis Dewan Ulama Pas... namun musuh politik Mat Sabu terutama ustaz-ustaz tetap mengatakan Mat Sabu Syiah... 


Kehebatan Menteri Umno mencipta sejarah .. Terbaik..

Seingat-ingat aku belum ada lagi menteri umno yang sama taraf dengan menteri di negara India yang datang dari pelakon filem...

Cuma ada seorang sebelum ini menteri besar umno dari kedah,, belakon juga jadi Montoya,,, tapi tak diiktiran oleh persatuan seniman waktu itu,..


Tuesday, November 19, 2013

Monday, November 18, 2013

Jom Pakat beli kereta baru,, harga dah turun.. phuii..

Satu persatu, sikit demi sikit hak rakyat marhaein ditarik balik oleh umno tanpa ada perasaan belas kasihan... 

Sebelum ini motor cc rendah @ kapcai tak boleh guna laluan lebuh raya,,,..tak cukup motor, kereta pulak..


Saturday, November 16, 2013

Hukum Hudud di Kelantan - Sekadar gula-gula dari umno untuk jawatan Timbalan Presiden Pas.

Terkejut juga aku, kerana sebelum ini pemimpin umno bermula dari presiden hingga ke ketua cawangan begitu fobia dengan jenama hudud, melainkan seorang Adun Umno dari Johor satu ketika yang mencadangkan hukuman hudud dilaksanakan, namun hilang diarus ditelan zaman...


Wow,, jom tengok, awek, makcik,mak saudara Juragan 69 sedang bergembira..

Memang patutler.. puak-puak ni mati idup balik tak mau nak sokong parti Pas,,, kalau macam ni punya kelaku.. aduhai...
Dari pemimpin sampai ke macai...

Jawapan dan penjelasan dari YB Khalid Samad...

Satu jawapan, penjelasan dan seruan buat semua perwakilan Pas ke Muktamar 59 nanti...


Friday, November 15, 2013

Awas... Dr Hasan Ali dalang kempen untuk ulama menuju perpecahan Pas

Apa tujuannya semuanya,,, melainkan ini semua kerana atas perpaduan melayu atas arahan umno yang bakal pupus dari bumi Malaysia...


Apakah ini suatu perangkap Umno buat Pas nak bermuktamar

Seingat-ingat aku selama 22 tahun Nik Aziz jadi MB Kelantan, sekali pun tak pernah nak dapat berucap dalam Radio RTM Kelantan untuk mengucapkan selamat hari raya .....

Tetapi kali ini lain pula...


Ulama-ulama Pas pun assobiyah juga ka ?

Hari ke hari bila semakin dekat dengan muktamar, maka semakin terserlah,, apa nak dikata,, nilailah sendiri...


Wednesday, November 13, 2013

Semalam minta maaf, hari ini buat hal cerita baru, nak bergabung dengan umno

Aku tak faham dengan sikap puak-puak yang sebelum ini mengaku ulama pimpinan kami, kemudian ubah pula Fikrah Islamiah Pilihan Kami,, tetapi perangai masya Allah..


Saranan Lim Kit Siang untuk PRU14 - Mampukah Pas melaksanakannya ?

Bila aku duk tengok kelaku dan gelagat apa yang sekarang ini dalam Pas, dan jika apa yang aku duk risaukan berlaku, maka saranan Lim Kit Siang ni lupakan sajalah...


Datuk Nik Mohd Amar mendahului jawatan Timbalan Presiden Pas.

Jika ini benar-benar berlaku, maka satu kemenangan besar buat umno dan sekutu-kutunya yang ingin mempertahan kuasa memerintah yang dah pun lebih dari setengah abad...


Tuesday, November 12, 2013

Phuii... Kantoi - Penyokong pro ulama minta maaf bila dah nak kena siasat?

Ikhlas ke puak-puak ni minta maaf? setelah dibapa anjing, dianjing sesedap sesuka hati... 


Jika PAS keluar dari Pakatan Rakyat, Umno akan selamat.

Patut sangat la, ada beberapa pimpinan yang nak sangat-sangat tahalluf siyasi Pas bersama PKR dan DAP dikaji semula,,, kononnya untuk tarik undi melayu undi Pas...


Sedih,, Pemimpin Umno diugut oleh rakan parti BN sendiri...

Konon-kononnya mereka sesama dalam komponen BN aman harmoni... namun sekarang boleh lihat sendiri....

Dah ugut nak joint PR pulak..

Pra Muktamar PAS - Cadangan buat Calon Timbalan Presiden Pas.

Satu permohonan dan cadangan yang ikhlas dari seorang penyokong Pas yang aku jumpa,,, aku copy paste balik untuk tatapan para pembaca...


Sunday, November 10, 2013

Pra Muktamar Pas - Kempen Pemilihan lebih teruk daripada Umno ?

Mereka-mereka inikah yang bakal menjadi pemimpin parti yang memperjuangkan Islam berdasarkan AlQuran dan Asssunah..


Tahniah dan Terima Kasih Dato Nik Amar , kerana nak meneruskan agenda Multada Ulama..

Wow,wow,, bestnya,, aku duk sangkakan, dah selesai isu ni, bila Presiden dan Mursyidul Am Pas sendiri buat keluar kenyataan mengenai tahalluf siyasi Pas dgn PKR dan DAP perlu dan akan diteruskan,, namun apa yang aku sangkaan meleset semata-mata..


Timbalan Presiden Pas Haji Mat Sabu dah mula kena serang dengan pencacai umno..

Tajuk cerita Memperkasakan Ulama dalam Pas...bila baca isi ceritanya woww.. penuh dengan hentaman kepada Mat Sabu...


2 Adun BN Perak bakal melompat parti ke PKR?

Kehangatan suasana politik kembali panas-panas tahi ayam.....


Friday, November 8, 2013

Majlis Perbandaran Manjung - Apa cerita dengan penduduk Sitiawan.

Pagi, tadi dalam aku tengah mesyuarat, masuk pula talipon,, macam biasa panggilan orang yang memang aku kenali,,, tanya tengah kerja kerja, aku jawab la,, ia pun cara rengkas bagi tau tengok surat khabar Kosmo, minta aku tolong belasah sama.. tudia..


Thursday, November 7, 2013

Gambar malam jumaat - Mempermainkan Kalimah Allah..

Baru-baru ini selepas hari raya korban, timbul satu isu dimana seorang guru besar diserang oleh seorang lelaki india kerana membuat sembelihan lembu korban disekolah...


Masya Allah !..Timbalan Presiden Pas dilabelkan sebagai Bapa Anjing..

Nampaknya apa yang diperkatakan oleh Mat Sabu bahawa Pas sejak 35 tahun, kali inilah kempen yang paling teruk terjadi,, yang akhirnya menimpa diri beliau sendiri..

PRK N20 Dun Sungai Limau - Menteri Umno dakwa wujud pengundi hantu ?

Selalunya dari pembangkang yang dyuk dakwa wujudnya pengundi hantu,, tetapi dakwaan itu sentiasa disangkal oleh SPR?,,

Bagaimana dengan dakwaan menteri ni..


Wednesday, November 6, 2013

PRK N20 DUN Sungai Limau - Adengan yang tak ingin kita lihat

Apabila pimpinan Pas menjalankan secara simbolik menabur benih padi dalam sawan, timbul suara-suara cai umno yang negatif....

Tetapi bagaimana dengan program ni, umno yang pelopori.. errmm

Terima Kasih Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

PRK N20 Sungai Limau dan selesai, sekarang tumpuan aku siapa bakal menerajui Pas di tempat kedua tertinggi selepas Presiden Parti.


Monday, November 4, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Terima Kasih Ustaz Azhar Idrus..

Rasanya semua kita dah tahu keputusan siapa yang menang dalam PRK Dun Sungai Limau - Nak tunggu pengumuman TV3 atau RTM tak ada dah pun,, macam tak ada PRK pula....cuma Astro Awani 7.45 umum BN menang secara tak rasmi majoriti 500 lebih..


PRK N20 Dun Sungai Limau - Jom kenali ahli Pas berhijrah ke Umno..

Nama saja menteri yang agama,, tetapi,,, sanggup melakukan serba serbi,, bohong atau auta letak tepi.... patutlar sanggup masuk duduk dalam umno...


Saturday, November 2, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Budaya Jahililiyyah di salorkan kepada pengundi..

Umno semakin terdesak untuk menarik perhatian pendundi-pengundi dengan nak merosakan budaya orang melayu islam di Sungai Limau...

PRK N20 Dun Sungai Limau - Ini dia AMANAT dari Allahyarham Tan Sri Azizan !

Apakah benar ini satu amanat dari arwah,, Wallahhuaklam, bagi aku umno sanggup melakukan apa saja kerana bagi mereka semuanya halal belaka tiada yang haram bagi mereka melainkan halal jua..

Friday, November 1, 2013

Comotnya muka orang tua ni bila marah ?

Ha ha ha ha ... buku bertemu ruas,,, lu setakat marah ajalah,, apa yang lu boleh buat lagi... lu punya kuasa dah tak ada dah,, hanya boleh sekadar menyalak aja...


Thursday, October 31, 2013

PRK N20 Dun Sungai Limau - Video Panas malam jumaat... hadiah dari Umno ..

Sebelum PRU13 berbagai janji manis dari Najib dan kuncu-kuncunya rakyat akan diutamakan,, namun belum setahun tempoh masa mereka mengaut kemenangan,, satu ketidak adilan terhadap rakyat telah berlaku...


Surat Terbuka Bekas Ketua Pengarang Harakah kepada 5 calon Timbalan Presiden Pas.

Cara sebegini aku setuju, luahkan apa yang perlu secara terus terang tanpa nak berselindung... 


Siapakah Faridah Osman - Kakak El-Haraki atau wanita umno suruhan Zahid Hamidi?

Semalam, mula-mula aku terbaca dalam laman Malaysia Insider, kemudian malam tadi, woii ada lagi, laman akhbar Sinar pula,, cerita yang sama dari orang yang sama?..
Kenapa ni..


Wednesday, October 30, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Pengakuan Otai Umno sendiri dan sedih bila TPM jadi Imam.

Apa-apa pun,,, masa untuk hari mengundi masih lama lagi, petugas Pas jangan ambik pot dengan cerita sebegini... kena kerja keras lagi untuk mempertahankan kemenangan..


Apakah kerana cucu DS Najib maka ada berita yang mengelirukan.

Sebelum ini kisah jenayah pengawal bank tembak pegawai bank wanita,,, keluar kenyataan dari SUK Dalam Negeri Datuk Alwi Ibrahim, syarikat kawalan keselamatan telah digantung....


PRK N20 DUN Sungai Limau - Calon BN berbini dua ?.

Heboh dialam maya,, kononnya calon BN Dr Sohaimi berbini 2... La apalah yang ko orang kalut ni,, salah ka?...


Tuesday, October 29, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Muhyidin Yasin macam tak ikhlas memohon maaf? ..

Memang jenis dasar pemimpin umno yang tak nak mengaku kesilapan apabila mereka telah melakukannya... Inilah sikap pemimpin umno... hipokrt... merasakan apa yang mereka lakukan semuanya benar belaka,, phuii..


PRK N20 Sungai Limau - Sah Calon BN Umno seorang ulama ?

Patut sangat la Muhyiddin Yassin dan kuncu-kuncunya duk mempertahankan kononnya PRK di Sungai Limau Umno atau Pas adalah sama....


Calon Timbalan Presiden Pas - Kalau ulama ini aku sokong..

Bila duk terbaca satu berita menarik,,, cantik,, memang itu yang aku harapkan...Satu berita menarik..


Monday, October 28, 2013

PRK N20 DUN Sungai Limau - Mahfuz Omar VS Muhyiddin Yasin , siapa lebih kurang ajar !...

Secara disedari atau pun tidak, nampaknya pertembungan umno yang cuba nak merampas kerusi tradisi Pas telah sampai ke kemuncaknya...

Sekarang bukan lagi isu calon kedua-kedua parti, yang telah pun tenggelam,,, isu utama sekarang?...


PRK N20 Sungai Limau - Apakah yang Zahid Hamidi berbual dengan pimpinan Pas dalam gambar ni?

Semasa hari penamaan calon PRK Dun N20 Sungai Limau, ada sesuatu cerita yang anda perlu tahu,, maklumat ini aku dapat semalam,, cerita benar daripada tuan badannya sendiri..


GST - Apa dan dimana peranan Dewan Ulama Pas.

Hari jumaat lepas Najib secara rasminya dah mengistiharkan bahawa negara Malaysia akan melaksanakan cukai baru, salah satu cara untuk mendera rakyat, yang miskin bertambah miskin, manakala kroni akan bertambah kaya.

Saturday, October 26, 2013

PRK N20 Sungai Limau - Ikhlaskah Dr Sohaimi Lazim calon umno?

Standard atau trade mark pemimpin melayu umno ialah sinonim dengan songkok hitam,, tak siapa yang nak mempertikaikan... 
Tak kisahlah,, nak pakai songkok hitam ka atau tengkolok sekali pun,, lantak pi lah,,


Apakah yang tak kena dengan wanita melayu ini ? Tak baguskah umno!!

Nak kata hairan memanglah aku hairan, kenapalah ya,.. bagaimana seorang wanita melayu boleh menjadi ahli parti politik percampuran kaum, 

Dua orang Ahli Parlimen Pas buat lawak GST..

Petang semalam bila aku duk tengok gambar-gambar di wall FB Abah Anas Rembawi (OKZ), dah terdetik dihati kecil, ish,ish,, awat boleh jadi macam ni... ?

Friday, October 25, 2013

PRK N20 Dun Sungai Limau - Mukhriz Mahathir dah mula ketaq lutut...

Apakah badi kekalahan tipis dalam pemilihan naib presiden umno akan berlarutan dalam PRK Dun Sungai Limau.. Insya Allah, Pas akan mengekal kerusi tersebut..

PRK N20 Dun Sungai Limau - Woi ! Menteri ... mai ke sini ko kejap...

Menteri ni tiap-tiap tahun pi ke Mekah sesama jemaah haji,, ni pun rasanya baru balik dari Mekah lagi ni,, entah hidayah apa yang dia dapat ?..


Naib Ketua Pemuda Umno - Gambar dengan wanita politik murahan..

Jawab mesti mau jawab, cuma mengaku atau tidak lu orang sendiri baca dan fikir... bagi aku no komen,,, kalau macam ni bakal pemimpin umno,, errmhhh.. nasib malanglah orang melayu...

Batal syarikat - Yang mati boleh hidup semula ka..

Apa nak jadi, malang yang bertingkat-tingkat,, kepda manusia,, semuanya akibat kelalaian dari tangan-tangan manusia sendiri...


Thursday, October 24, 2013

PRK N20 Dun Sungai Limau - Bapa menteri Umno pun turut sama mendoakan kemenangan calon Pas.

Memang benar kata-kata lirik lagu kumpulan Raihan kut, Iman tak dapat diwarisi dari ayah yang bertakwa... Nak buat macam mana... 


Dimana wartawan dari akhbar Harakah...

Satu yang menghairankan,, dimana satu kes mahkamah yang melibatkan pimpinan Pas dan akhbar harakahdaily tetapi tiada seorang pun wartawan dari akhbar harakah,


Pemilihan Umno - Ada berlaku lampu padam juga ... kah kah kah .. dasar penipu..

Kalau dalam PRU13 yang lalu berlaku macam-macam penipuan, maka tidak sahlah kalau dalam pemilihan umno sendiri jika tak berlaku penipuan,,, 


Memalukan - Pimpinan Umno Kelantan ikthiraf tindakan Dato Husam Musa.

Situasi semasa politik melayu di Kelantan dah umpama macam cerita melayu arahan P Ramlee Keluarga 69... 

Dah terbalik .. apa tidaknya..


Tuesday, October 22, 2013

Biar betul - SOP Polis Negeri Perak Cuci Pistol di tangga rumah mertua..?

Polis oh polis,,, macam-macam hal,,, kalau sebelum ni laporan audit mengesahkan berapa puloh senjata hilang, jawapannya jatuh laut,,,hentam sajalah wahai Tan Sri IGP... 

Tapi kali ini lain sikit cerita...

Jawapan buat Otai Pas dalam isu Timbalan Presiden PAS Mat Sabu.

Semalam aku cuba siar isu Timbalan Presiden Pas, maka hari ini ada lagi otai Pas Dato Tarmizi Mohd Jam keluarkan dalam isu yang lebih kurang sama-sama,, moga-moga ada manafaatnya demi masa depan perjuangan Parti Islam SeMalaysia PAS.


Aqidah Umat Islam Malaysia di Sabah dan Sarawak hebat belaka ka?

Tak mau nak komen apa-apa ,,, eeeiiii takut dengan amaran penasihat agama negeri Johor,,, boleh murtad woooo.... 


Monday, October 21, 2013

Amaran Otai Pas kepada Timbalan Presiden Pas Haji Mat Sabu.

Aku terjumpa satu artikel dari orang lama Pas, Tuan Haji Subky Latif, yang juga penulis dan pemerhati yang amat tajam.. Moga-moga ada manafaatnya dengan membaca apa yang tuliskan. 


Siapakah yang arah ulama Fathul Bari bertemu Anwar Ibrahim..

Dalam politik tak ada yang mustahil, apatah lagi bila bersandarkan atas nama perpaduan... he he he... yang menjadi mangsanya penyokong yang taksub kepada individu pemimpin parti...


Sunday, October 20, 2013

Friday, October 18, 2013

Penjajah Brazil era moden di Seri Manjung @ZambryKadiaq..

Kesian,,, bahana yang mereka sendiri lakukan dah mula memakan diri,, yang lagi sedih mereka hanya sekadar mengadu dalam dunia maya ... Facebook,,,
Jadi aku ambik copy screen balik, mana tau,, kut-kut macai-macai Zambry ada membacanya...


Boleh Murtadkah Dr Asri Zainal Abidin !..

Dua tiga hari yang lepas, seorang tokoh agama (kononnya) meneluarkan kenyataan,, jangan pertikai keputusan mahkamah,, boleh jatuh murtad woo... hangpa tau ka apa itu murtad..? 

Jadi bila aku duk baca tulisan artikel Dr Asri ni macam mana.. mana satu yang betui,,, 




Tersirap darah aku dipagi jumaat ini..

Apa nak dikatakan lagi,, inilah hasilnya selepas umno diberi peluang memerintah negara dah lebih 54 tahun,,, hal ehwal islam masih lagi dipertikai oleh bangsa asing..


Monday, October 14, 2013

Terhebat - Kini terbukti sudah..

Sebelum ini setiap kali nak pilihan raya nak PRU, seringkali terdengar petugas parti pembangkang kena belasah dengan ahli-ahli samseng umno... malah ada sehingga kes ada kematian seperti di Lubuk Merbau, namun tiada apa-apa tindakan undang-undang sehingga hari ini..

Mari kita kenal Barisan Panglima Pejuang Islam Malaysia.

Memang terhebatlah orang melayu malaysia sekarang ni... ha ha ha.. hangpa jangan duk gelak guling-guling pulak...

Sunday, October 13, 2013

Pakat-pakat ler tolong baca artikel ni,,, Aduii..

Nak hilang penyakit,,, kena ler makan ubat,, rasa ubat mana ada yang sedap,, semuanya pahit, maung,, nak telan pun tak lepas... 

Tapi terpaksalah kena telan juga... aku hanya copy&paste...
tanpa ada tokok tambah..

Carta pemilihan Wanita Umno - Siapa Paling tercorot ! Kesian...

Sah! Terserlah mentaliti umno-umno ni,, mereka lebih berminat menjadikan golongan-golongan tengin menjadi pimpinan mereka... 

Friday, October 11, 2013

Siapa dan Kenapa dengan 7 orang Bekas Menteri ni ?

Dah pencen dari tugas menteri, dah kaya dah kumpul harta berjuta-juta,, tapi masih diberikan tugas-tugas awam yangtak sepatutnya,, banyak lagi penjawat awam yang lebih layak...


Wednesday, October 9, 2013

Apakah ini penggal terakhir Dato Husam Musa sebagai ADUN di Kelantan?

Sejak beberapa hari ini, timbul polemik baru dalam Kerajaan Pas negeri Kelantan.
Tahniah diucapkan kepada Adun Salor Dato Husam Musa kerana berani membuat Islah atau pembaharuan dalam politik Pas negeri Kelantan...
Namun....


Tahniah ler buat PAS kerana dan menjejaki perangai Umno,, Baguih..

Apa yang aku ingat, politik dalaman Malaysia, yang duk berebut jawatan paling top parti MIC, sehingga berlaku baling kerusi dan seumpamanya,, kemudian sekarang dah lekat pada parti bani melayu umno..


Memang patut sesangat ler mereka berebut-rebutkan jawatan....ermm

Kenapa seseorang tu berminat inginkan kuasa?... Tak kira sesiapa, baik Pas, DAP ataupun Umno,, namun sayang,, tak fikir pulak akan kelemahan mereka nak jadi pemimpin,,,

tapi yang sedih sekali parti bani melayu...

Tuesday, October 8, 2013

Kesejahteraan Rakyat dari menteri cap ayam...

Kalau makanan segera ikan sardin cap ayam,, kira yang terbaiklah,, tetapi kalau menteri dah dikategori cap ayam,, aku rasa,, yang paling suka pun Wak Juragan ajalah...


Monday, October 7, 2013

Kekalutan calon Naib Presiden UMNO - Hero Kampong VS Sotong..

Bukan aku nak mengata,,, tapi aku nak kutok terus,,, sikap parti bani melayu....alahai hero jaguh kampung...ada pulak pengecut macam sotong,, memang dah termaktub pun...