boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, December 31, 2015

Siapa lebih Istiqamah antara parti Pas dengan !.......

Sejak menerima berita kemenanganya pada pertengahan bulan lepas lagi, aku dah duk terfikir, cuma faktor masa dengan kesihatan menyebabkan sedikit terbantut...

Saturday, December 19, 2015

Monday, December 14, 2015

Kita berdiri di pihak yang mana?

Salam 2.6 Bilion..
 
Sebagai rakyat Malaysia bangsa melayu, sedikit sebanyak aku terpandang, terdengar juga apa yang berlaku sehari dua yang lepas.... 

Saturday, December 12, 2015

Keliru - Ustaz mana yang nak tolong jawab ni!!

Timbul persoalan, semacam mana dalam kotak pemikiran aku juga! Cuma aku tak pandai nak olah ayat-ayat yang begitu baik untuk difahami dengan apa yang sedang berlaku..


Tuesday, December 8, 2015

Parti Pas terkini - Harap-harap cerita ini tak benar!..

Salam 2.6 Billion..

Dalam suasana Najib mengalami kegawatan politik untuk meneruskan masa depan, alih-alih nampaknya mendapat talian hayat baru...
Beruntunglah lah ko Najib...

Wednesday, November 18, 2015

Rasa-rasanya macam dah menang 1-0 buat Dato Husam Musa...

Nampaknya kena layan balik blog ni, terpaksalah.. bantu sesama saudara jemaah yang memerlukan, walaupun beliau tidak memintanya,, aku sekadar nak menyampaikan apa yang Dato Husam nukilkan yang aku rasa cukup BERSENI...

Aku Copy Paste balik, tanpa apa-apa edit..


Wednesday, July 22, 2015

Dato Mursyidul Am, lain kali potong pulut kuning udah lah..

Adoi,adoi,,, sengaja gatai duk pi cari penyakit, yang gatai duk usik-usik buat apa.. kan dah duk kena jawab lagi.. 
Entahlah, dalam jiwa aku, aku tak boleh tengok sesuatu yang aku rasa tak berapa nak kena dengan budaya dan agama islam sendiri,, jadi aku sekadar tegur... 

Thursday, July 16, 2015

Selamat Hari Raya dan Harapan Baru buat Parti PAS.

Tinggal beberapa jam sahaja lagi, kita akan meninggalkan Ramadhan Al Mubarak... Apa yang aku nak perkatakan suasana apa yang berlaku dalam sepanjang hidup aku, di Ramadhan kali ini, aku terfikir, apakah Parti Pas, parti yang aku anuti mencapai kemenangan di dalam bulan yang penuh barakah?..

Wednesday, June 17, 2015

Selamat Menjalankan Ibadat Puasa Ramadhan AlMubarak..

Dah lama blog ni tak dipedulikan,, banyak isu-isu yang nak disampaikan,, tapi sayang tak kesampaian... 

Apa pun, esok kita mula nak menjalankan ibadat berpuasa,, di sini aku ingin mengucapkan selamat menjalankan ibadat berpuasa , moga-moga mendapat keredhaan Allah.


Saturday, May 2, 2015

Tan Sri Harussani Mufti Perak di Label Anak Haram.

Secara peribadi ada ketikanya aku sendiri tak berkenan dengan cara penyampaian Mufti Perak, tapi tak lah sampai hati nak mengeluarkan kata kesat sedemikian di kalayak ramai...


Friday, April 24, 2015

PRK Permatang Pauh - Kemana perginya Barua-barua Dap & Pkr?..

Rasa-rasanya kita semua masih belum lupa apa yang berlaku dari awalnya projek PKR iaitu Kajang Movie, pakat semua kena kelentong dan pakat basah lokoih kena kencing, tak selesai lagi, bawa pula kepada krisis MB Selangor, Tan Sri Khalid jadi mangsa kerakusan Azmin Ali, manakala Tuan Guru Haji Hadi Awang selaku Presiden Pas pun turut jadi mangsa maki hamun sumpah seranah dari barua-barua parti DAP dan PKR, ingatkut dah selesai, rupanya belum lagi.... 

Sunday, April 12, 2015

Masya Allah, apa sudah jadi!... berat nanang ni..

Pentempuran antara Presiden dengan Bekas Presiden parti bani melayu semakin tak ada titik penghujung, dan nampaknyan Presden semakin terus di asak oelh bekas presiden yang mempunyai berbagai jenis peluru dalam simpanannya..

Wednesday, April 8, 2015

Eeeiii, Apa ni..! ... Malaslah nak baca!..

Apakah keputusan mahkamah persekutuan tidak adil, sebelum ini suara-suara dari pembangkang sahaja yang mengatakan mahkamah tak adil,, sekarang apa macam?


Sunday, April 5, 2015

Siapakah yang akan dapat selamatkan Najib..

Dalam sehari dua ni bermacam perkara berlaku, malang duka yang bertimpa-timpa saling tak putus-putus menguji kewibawaan Najib sebagai Perdana Menteri...

Monday, March 30, 2015

Ini Dia Ulama penyelamat melayu dari GST..

Patutla seminggu dua yang lepas sibuk duk warwarkan tak mau lagi berceramah kat TV,, rupa-rupanya ada agenda yang lebih power... kah kah kah.,, 


Wednesday, March 18, 2015

Betoi ka ni,, boleh percaya ka?..

Dua tahun yang lalu kalau tak silap,,, dah buat kenyataan heboh... namun tak ada apa-apa pun... habuk pun tarak...

Kini dia buat lagi,, apa tujuan mamat ni,, minta simpati ka,,, phuii...

Monday, March 16, 2015

Minuman Milo Tiruan - Barisan Nasional Terlibat..

Aku bukan kaki ngeteh, kopi, teh aku tak jadikan sebagai minuman harian,,, minuman harian aku cuma air kosong,,, cuma sesekali aku minum kopi radix mai secawan,,, itu pun sebab ada khasiat tertentu...

Wednesday, March 11, 2015

Gambar-gambar orang kaya beribadat - Beruntung mereka..?

Aku tak pasti apa akan jadi dengan suasana Islam yang akan datang di negara kita ini,,, Umat Islam sekarang ini dijamu dengan berbagai perkara-perkara baru yang boileh dipertikai mengikut sunnah nabi atau perkara yang diada-adakan,,,

Sunday, March 8, 2015

Rasuah Dari Umno - Syurga Menanti Penduduk Manjung .....

Rasanya dah lama aku tak menulis kisah mamat sorang ni,,, pertama sekali sekarang ni memang aku dah tak berapa nak layan blog ni,, entahlah ditambah pula dengan suasana politik semasa terkini,,, lagi bertambah malas,,,, 
Tapi bila bab kisah mamat sekoq ni,, semangat balik nak menulis, malah dalam FB aku pun penuh dengan isu dia,, harap-harap dapat berterusan, hangpa tolong-tolong doa untuk aku diberikan kekuatan untuk aktif semula..

Wednesday, February 25, 2015

Saturday, February 21, 2015

Peninggalan Berharga buat umat Islam dari Almarhum Tuan Guru Nil Abdul Aziz.

Aku menang dah lama tak update blog, disebabkan kesibukan masa fakto kesihatan... ditambah pula dengan suasana politik semasa yang aku sendiri rasanya malas nak ambil pusing, biarlah kepada mereka-mereka yang lebih berautori melaksanakannya...


Monday, February 2, 2015

Jawapan buat Ketua Pembangkang tahap bodo plus bengong..

Macam ni punya melayu pun ada, muda-muda tak nak mampos, bila dah tua buat kerja nak menyusahkan rakyat... sia-sia jadi ketua pembangkang, sepatutnya jawatan ketua pembangkang di pihak kebaikan rakyat,, ini tidak..

Saturday, January 17, 2015

Terkini,, Woi pakat mai tengok ni... memang hebat..!!

Memang agak lama aku tak memblog, entah kenapa... cuma bila dah ada sesuatu yang agak menarik,, maka aku masuklah ke dalam blog.. 

Macam gambar-gambar ni... terbaik..

Thursday, January 1, 2015

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari