boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, January 17, 2015

Terkini,, Woi pakat mai tengok ni... memang hebat..!!

Memang agak lama aku tak memblog, entah kenapa... cuma bila dah ada sesuatu yang agak menarik,, maka aku masuklah ke dalam blog.. 

Macam gambar-gambar ni... terbaik..

 Setelah sehat dari penyakit e-coli, mamat ni dah berubah macam ni pula.. kenapa ya...









 Nak cari publisiti untuk apa lagi,, aa[akah ia cuba nak tutup cerita ni kut....



 Hentam sajalah Najib oi,, buat lah apa yang hang suka...


 
 

12 comments:

  1. Mcm pernah nampak orang tu. Dimana ya.........

    ReplyDelete
  2. barangkali nak @ dah sewel, berlakon lah apa yang patut bagi rakyat yang bengap dan bodoh tu sokong lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul .!!!!!..makcik-pakcik felda, orang-orang ulu, orang-orang laut dan orang-orang asli pendalaman .....bila dirasuah dengan sekampit beras 5 kg dan 2 kg gula pasir, sehelai kain pelikat/batik, bertukar biru mata mereka ....biru sahaja yang mereka nampak .....!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  3. Walaupun aku amat benci pd Umno dan BN termasuklah Najib tu, aku tidak mahu berprasangka jahat. Aku tak tahu apa niatnya yg sebenar, tak pasal2 berdosa jika tuduhan berupa fitnah. ABU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak lawan dgn MB Selangor lah tu...

      Delete
    2. Jika insan lain saya tidak akan berperasangka jahat...tapi jika si hina keparat anak bangsawan ini........saheh dia diminta berlakun jadi rakyat marhain oleh firma perunding image yahudi APCO itu.....selain itu ada lagi satu firma perunding untuk memulihkan image PM hipokrit ini yang dipengurusikan oleh Sidek Baba. Tahukah tuan pemergian ke Mekah mengejakan haji dan ke Gaza tahun lalu semuanya dilakukan menurut skrip yang dirancang oleh firma perunding yang dibayar puluhan juta setiap tahun...bukan kerana Allah bang. PIRAHHH....kau jalan kaki dari Putrajaya ke KL pun aku tak akan tertipu wahai Najib.......

      Delete
    3. siap pakai baju ada lambang kuno nak promote la tuhh

      Delete
  4. kutu cari makan kemudian sapu lagi dana negata buat tunjuk baik

    ReplyDelete
  5. Ari tu kan berlakon kat kuala kangsar dgn zambery tu ... Tu pasal pernah tegk... Xtgk wife dia yg cute suka beg birkinn lg tu...

    ReplyDelete
  6. Tun Daim memiliki kekayaan MELAMPAU dan SOALnya dari mana datangnya sumber kekayaan beliau? Akhir tahun 1969 selepas Peristiwa 13 Mei , Daim bersara drp dunia guaman buat selama-lamanya,bekerjasama dgn Low Kiok Boo &n Thamby Chik buka bisnes garam, tapi kurang ilmu DAIM GAGAL.Daim buka pula bisnes buat plastik &n alami kerugian kerosakan jentera akibat mogok yang dilancarkan oleh pekerja yang tidak puas hati. Kilang terpaksa ditutup dan pinjaman permulaan yang tidak berbayar daripada Bank Bumiputera dengan ugutan untuk mengisytiharkan Daim muflis.DAIM GAGAL LAGI.

    Pada tahun 1971, Daim buka Syarikat Maluri Sdn Bhd. Menjelang awal 1970, Daim baru tahu cara yang mudah dan cepat untuk menjadi tokoh peniagaan Malaysia ialah mendapatkan kontrak perniagaan yang sudah pasti dalam genggaman melalui jaringan politik. Daim telah membeli tanah lombong di sekitar Maluri drp kerajaan dengan harga yang sangat murah dan membangunkan kawasan tersebut dan sebahagian di jual kpd Kerajaan. DAIM MULA BERJAYA.

    PD tahun 1979 bila dia membeli Malaysian French Bank. 1984, ambil alih United Malayan Banking Corporation Bhd dan sempena perlantikkan sebagai Menteri Kewangan pada tahun yang sama Daim menjual kembali saham perbankan tersebut. Sebelum bersara, Daim Zainuddin membeli saham dalam Hock Hua Bank (Sabah) Bhd pd 1997 dan sekali lagi menjual kepentingan di dalam bank selepas sekali lagi dilantik menjadi Menteri Kewangan.

    Pada 1997, Langkah Bahagia membeli saham di dalam Hock Hua Bank (Sabah). Mohd Nasir Ali umum beliau bertindak bagi pihak Daim. Hock Hua Bank ditukar nama jadi International Bank Malaysia Berhad dan digabungkan bersama Multi-Purpose Bank serta enam lagi syarikat kewangan untuk menjadi AFG.

    Setelah ditamatkan riwayat sebagai Menteri Kewangan, dikhabarkan, Daim telah membawa sejumlah Wang yang disimpan diluar negara PULUHAN BILLION US DOLLAR dan melabur di dalam sektor perbankan. Daim dikatakan memiliki International Bank of Commerce (ICB) 59 cawangan di Indonesia, 23 cawangan di Africa dan 9 cawangan di Eastern Europe. Daim menguasai ICB Financial Group Holdings Ltd. (ICB) memiliki dan menguruskan bank komersial di 12 buah negara termasuk di Asia, Afrika dan Eropah Timur. Daim kini memiliki sebanyak 151,844,00 unit saham dalam ICB yang mewakili kepentingan 84.4 peratus.

    Mungkin DS Anwar berkata benar BUAT PERTAMA KALINYA (Sebelum beliau dihumban ke Penjara). Dari mana Daim mendapat PULUHAN BILLION US DOLLAR? Tun Daim "the small man" juga dikenali sebagai Pembuli Pasaran Kewangan bilamana Bank Negara mengasak hampir kesemua matawang di pasaran kewangan antarabangsa di antaranya Pound Sterling, US Dollar dsbnya. Lim Kit Siang telah membawa permainan buli matawang oleh Bank Negara sewaktu Daim menjadi Menteri Kewangan di Parlimen - tetapi dijawab dan diSELINDUNGKAN oleh DS Anwar sebagai TIADA APA PERUBAHAN ASET BANK NEGARA. Mungkinkah sewaktu itu DS Anwar tidak tahu atau sama-sama mencuba menaruh harapan akan wang gelap pasaran kewangan dikongsi bersama? Apakah DS Anwar dituduh meliwat kerana Daim tidak mahu berkongsi wang gelap hasi drp buli pasaran matawang?

    Jika sekiranya Daim memiliki Bank dan kepentingan besar dalam Industri perbankkan ICB, Tun Mahathir juga memiliki Bank di Guam. Tapi tak banyak yang mengetahui Kekayaan Tun Mahathir berganda-ganda drp Daim yang sebhg dilaburkan kembali di Malaysia. Macammana anank-anak Tun Mahathir semuanya kaya raya? sebut saja Mokhzani...Tokey Minyak, Mukhriz..laa pon Tokey Judi, Kapal, Arak dan Minyak, Mukhriz Tokey Fibre optik? Cuma Marina Mahathir miskin papa kedana kerana selalu lawan Tun Mahathir, jadi dia tak dapat apa2..nak kahwin jadi bini no. 2 Nazri Aziz pon Tun M larang...kesiannya Marina...sampai matilah melawan Bapak?

    Apakah Kekayaan Melampau Tun Daim dan Tun Mahathir ini sebenarnya Wang Rakyat yang dirompak keluar oleh kedua2 Tokoh Negarawan yang merupakan Lanun dan Perompak yg Merompak melaui batasan? Adalah diharap DS Anwar mampu mencerahkan suasanan dengan penyerahan bukti-bukti?

    ReplyDelete
  7. Beza kalau dia hari hari naik LRT pergi Putrajaya atau ke tempat lain untuk kerja.. Sekadar ambil gambar untuk publisiti, rakyat tak hairan. Kenalah buat amalan harian naik turun bas. Se moga Najib tunjukkan tauladan yang baik dalam kegawatan hari ini.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari