boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, December 30, 2014

Soalan Cepumas banjir buat DS Najib..


Alhamdulillah, ada negeri-negeri terutama Kelantan musibah banjir sudah pun berkurangan di daerah-daerah tertentu,,, namun jumlah peningkatan mangsa masih meningkat,,, 
Ingatkut bila Najib umum bantuan tempoh hari sebanyak RM500 juta khusus untuk negeri Kelantan,, rupa-rupanya kena bahagi dengan negeri-negeri lain yang turut terlibat sama..., alahai,, berapa sangat nak dapat untuk memulihkan pasarana rakyat negeri yang terlibat... 
Yang ini satu hal... tak berapa nak best... Isu yang kat bawa ini punya soalan lagi best..

Sunday, December 28, 2014

Politik kotor musim banjir...

Didalam suasana rakyat marhaen menerima musibah banjir ada pihak-pihak tertentu cuba nak bermain kotor... macam-macam hal dengan umno ni... 

DS Najib Perdana Menteri Malaysia - Meh sini tengok video ni.. best wooo...

Siang semalam Najib hanya turun ke Kelantan melawat ke kawasan bencana aku rasa tidak sepenuhnya,,, apa yang aku nak paparkan,,, rasanya TV3 ka, TV 1 tak ada siarkan video ni.. Allah Huakbar... menyayat hati dan perasaan,,,, mereka-mereka itu telah menerima ujian dari Allah...


Friday, December 26, 2014

Wahabi sesat dan terorist...?


Hari Rabu malam Khamis,, waktu aku nak surau solat Isyat,,rupanya ada kuliah magrib,, suara manusia yang mengajar kuliah tersebut memang ku kenali,, daalam jarak 200 meter ke surau, melalui pembesar suara...

Thursday, December 25, 2014

Lihat gambar-gambar PM DS Najib bersama mangsa banjir ....

Suasana musibah yang paling teruk dalam sejarah Malaysia.. ingatkah anda kata-kata Najib sebelum ini... rakyat di dahulukan... ha ha sekarang terbukti sudah...

Thursday, December 18, 2014

Siapa kenal Datuk Syukur - Kroni Dato Sri Azeez Rahim mamak....

Kalau Felda melalui FGV bakal musnah akibat kejatuhan harganya dipasaran saham,,, satu lagi harta rakyat umat Islam iaitu tabung haji pun akan menurut sama... 

Sunday, December 14, 2014

Kui,,Kui, Kenapa saya tinggalkan PKR ...

Aku dok sangka hanya aku sorang saja yang tak berapa nak berkenan dengan suasana politik PKR bila bermula episod Langkah Kajang,,, rupa-rupanya tersalah anggap....

Edisi Bongkar - Siapa Celaka ?.. Ramai lagi weiii..😌😓😠

Sebelumi ni aku aku paparkar siapa yang celaka?... kerana Felda satu-satunya warisan orang melayu marhaen bakal lingkup akibat gelojohnya Najib nak masuk bursa pasaran saham (BSKL)....

Saturday, December 13, 2014

Lihat Pak Habib Yahana-yahana ni buat apa..

Umno yang sedang nazak menuju ke alam kehancuran sudah tidak mengira halal-ke haram perbuatan mereka, yang penting ada ciri-ciri keislaman pada pandangan mata orang-orang melayu, mereka tidak akan lepaskan peluang ke emasan ini...


Thursday, December 11, 2014

Tuesday, December 9, 2014

MasyaAllah, macam ni punya manusia melayu pun ada (Pt 2)

Lama aku tak memblog, hampir seminggu lebih aku tak berintenet, sengaja aku nak cuba tinggal internet bersebab, bila balik ke internet, adoi,,,, 

Sunday, November 30, 2014

Ostad-Ostad Manjung - Lihat ni,, apa Faisal Tehrani kata...

Biasalah, didalam perjuangan nak menegakkan yang haq, makan sudah tentunya akan mendapat tentangan dari pihak pengamal kerja batil, malah mereka-mereka pengamal batil akan sepakat menentangnya yang haq dengan melabelkan dengan pelbagi tuduhan, yang paling popular sekarang ialah wahabi?..  Wahabi juga yang jadi mangsa... Apa itu wahabi?


Saturday, November 29, 2014

Masya Allah, macam ni punya manusia melayu pun ada...

Walaupun mamat ni seorang doktor pakar, namun bila aku dengar ucapannya,, aku sendiri jadi takut,,, apakah beliau tidak belajar agama islam...orang Kedah woi... 

Thursday, November 27, 2014

Kesian kat ustas-ustaz dan ustazah...

Dah pun bermula perhimpunan kaum red indian Malaysia,,, kali ini belum keluar isu baru.... isu lembu red indian dah tak main dah... 

Tuesday, November 18, 2014

Monday, November 17, 2014

Jom pakat-pakat baca,, lepas tu fikiaq dengan akal yang waras...

PKR - P-arti K-hianat R-akan .................
SIPNOSIS PENGKHIANATAN SEBENAR YANG DILAKUKAN ANWAR IBRAHIM DAN PEMIMPIN PKR ..........
HARAP ORANG PKR BACA SAMBIL BERFIKIR GUNA AKAL YANG WARAS ....BUANG SEKETIKA PENYAKIT TAKSUB KETIKA MEMBACA....

Sunday, November 16, 2014

Saturday, November 15, 2014

Hebat betoi anggota polis ni ....

Setahu aku ada negara Malaysia ni ada undang-undangnya,, tapi kalau polis perangai rupa macam,, orang awam apatah lagi... 

Thursday, November 13, 2014

Umat Islam ... Jom Boikot Bank AmBank..

Sebelum ini aku duk dengar cerita-cerita negaative dgn bank ni, terutama sebagai penganjur acara-acara yang bertentangan dgn islam...


Tuesday, November 11, 2014

Apa yang Ketua Pengarah ni kata ?.Nasib kamu la rakyat Malaysia.?☻☻.

Rasanya pembaca masih ingat lagi bagaimana kerajaan umno bangang membuat undang-undang bodoh yang masih lagi diguna pakai di jalanraya, iaitu motosikal pasang lampu disiang hari diatas jalan raya.. 

Sunday, November 9, 2014

Adoi.... sedihnya

Walaupun aku tak memilikinya, tak pernah menggunakan nya, tak berminat pun,,, tapi bila ada pihak lain yang cuba memburukkannya, terasa sedih juga ...

Sunday, November 2, 2014

Jom tengok muka melayu perangai KEBABIAN..

kalau nama pun babi,,, jenis babi hutan,, mana dia tahu undang-undang... ia cuma main sondol,, terjah dan telan masuk dalam perut... 


Saturday, November 1, 2014

Thursday, October 23, 2014

Wednesday, October 22, 2014

Selamat Hari Devapali DS Anwar!

Ha ha ha,, macai-macai Anwar tak habis hentam aku,,, nak buat macam mana kalau dah rupa umno juga,,, hentam sajalah..


Monday, October 20, 2014

Terbukti sikap Anwar Ibrahim dengan ulama !..

Ramai umat Islam Malaysia amat berharapkan Anwar Ibrahim akan menaikkan imej islam di Malaysia,,, betui ka,, sebab Anwar pun ada imej Islam juga,, he he.. bagi aku Anwar hanya berminat dengan islam sekular,, sama sebiji dengan umno,, itu pasal Anwar sanggup duduk dalam umno, jikalau Mahathir tak pecat Anwar, rasanya Anwar dan jadi presiden umno dan PM Malaysia... 

Friday, October 17, 2014

Ada sesiapa nak komen kutbah jumaat ni?

Situasi yang berlaku dalam negara baru-baru ini, menjadi topik khutbah jumaat... 
Alangkah baiknya kalau semua khatib berkhutbah sedemikian, 

Monday, October 13, 2014

YB MB Selangor,, Apa cerita ni,, sudah pusing atau sudah U-Turn.

Sebelum aku tulis isu ni, aku nak maklumkan, aku bukan macai TSKI macam sorang dua ostad yang duk pi keliting kat TSKI baru-baru ni, sorry.., apa yang aku nak bangkitkan keadilan.. itu sahaja..

Thursday, October 9, 2014

Padan muka kita semua - Bab minyak naik 2 kupang diam, gaji MP naik sokong pulak.

Bila minyak naik 2 kupang, aku duk tunggu apa reaksi Ketua Pembangkang,,, zerooo.... apa pun tarak... 

Tapi bila bab naik gaji untung boleh sesama depa,,, phuihh..


Monday, October 6, 2014

Saturday, October 4, 2014

Syarat baru lembu korban dalam mazhab umno... Terbaek..

Esok kita umat Islam Malaysia baru nak raya korban,,, terlewat sehari dari Saudi,, bagi aku no komen,,, tetapi menteri boleh pulak komen bab raya ni...

Friday, October 3, 2014

Jom kita semua lawan kenaikan harga pterol ?

Idea atau cadangan ni memang lama dah,, tetapi belum dipraktikkan oleh semua penggunaan kenderaan berenjin, aku sendiri dah lebih 20 tahun tak beli minyak ni.. Lantaklah, nak kata patriotik atau pun tidak,, 


Tuesday, September 30, 2014

Nyam, nyam,nyam,, woi.. sedapnya....

Tak tau nak kata kut mana,, cuma pakat-pakat ingat balik,, apa slogan Najib satu ketika dulu, rakyat diutamakan,, tapi nampaknya dalam isu ni hampeh..., nak harap Ketua pembangkang timbulkan isu ni,, pun sama juga hampeh...


Monday, September 29, 2014

Khas Buat Tatapan Ostad yang kurang kasih sayang..

Di Manjung ni ada sorang ostad yang cukup fobia dengan perkataan wahabi,,, malah pada khutbah jumaat 2 minggu lepas, dia siap berpesan jauhi dari akidah wahabi, aku yang umur lebih separuh abad ni baru dengar ada akidah wahabi, perkataan wahabi tu disebut mula-mula sekali, betapa teruknya wahabi, kemudian baru diikuti syiah dan sebagainya yang tentu sesat...

Sunday, September 28, 2014

Apa makna semuanya ini? .. Ada apa-apa ka ni..

Dizaman Tan Sri Khalid jadi MB aku tak pernah dengar Mahathir bersuara menyokong beliau sebagai MB.... Tapi bila Azmin Ali punya giliran lain macam pula Dr Mahathir.. ada apa-apa ka ni...


Lakonan Anwar dah Kantoi.. Terjawab sudah..

Aku dikecam kononnya berminat dengan umno,, bila aku duk pertikai Anwar Ibrahim, woii tolonglah,, Anwar tu pun sama juga dengan perangai umno, sebab jiwanya masih jiwa umno, itu pasal aku gerodek.. 


Friday, September 26, 2014

Terima Kasih Tuanku - menyelamatkan apa yang patik perkatakan selama ini..

Alhaamdulillah, apa yang aku perjuangkan selama ini tak meleset,,, terasa puas hati,, aku tak keseorangan,, aku harap macai-macai Anwar Ibrahim sedar diri...


Tuesday, September 23, 2014

Kesian Datin Seri Wan Azizah...

Sepatutnya dalam usia yang diperingkat akhir ni sebagai seorang wanita seperti Dr Wan Azizah yang menjalani hidup penuh dengan cabaran dan ranjau hidup berehat dan bermesra dengan cucu-cucunya. dan bukannya disuruh menjadi seperti puppet menjadi gelak tawa musuh politik bah kan orang biasa pun turut terhibur sama....

Sunday, September 21, 2014

Muktamar Pas ke 60 - Komen aku..

Muktamar Pas dah pun selesai semalam, macam-macam cerita ada, tak perlu aku nak ulang tayang, memang banyak perkara yang aku tak setuju.... tapi...


Saturday, September 20, 2014

Penjelasan mengenai anggota ISIS di tanah Arab...

Ramai yang terkeliru dengan satu pertubuhan perjuangan Jihad di tanah Arab,, termasuk dengan aku sendiri pun tak berapa nak faham dengan pertubuhan ni,, 


Tuesday, September 16, 2014

Bank Islam Malaysia - Tolong orang melayu ? Betoi ka...

Bank nak tolong orang melayu... ha ha ha ... betoi ka.. 
 Isu sebegini lama dah... malas nak komen-komen,, cuma masih duk ingat,, 20 tahun yang lalu, kalau pinjam bank konvensional lebih murah daripada bank islam,,, maka jawablah pengerusi bank islam waktu tu,, kalau ayam tak sembelih RM5 sekor, manakala ayam sembeleh RM6 sekor,, jadi nak yang mana?.... dia pi pusing kut situ... itu cerita lama,,, 

Sunday, September 14, 2014

Lihat perangai Ahli Parlimen Taiping ..

Mungkin dia dah lama jadi Adun Pantai Remis, kemudian ambik pula Parlimen Taiping, sempat jadi exco selama 11 bulan, jadi banyaklah kumpul harta..

Thursday, September 11, 2014

Lihat ni... Jom Boikot Minyak PETRON..

Untuk pengetahuan semua, semenjak minyak ini ada di pasaran, setitik pun belum masuk kat mana-mana kenderaan aku, tak tahulah pulak kalau anak-anak yang bawa dan isi minyak ni.. cuma aku sekadar nak sampaikan..

Monday, September 8, 2014

Saturday, September 6, 2014

Apa sudah jadi Dato Seri ? Sudah tukar atau sudah U-Turn...

Ha ha ha ha,, apa cerita , cempedak dah jadi nangka,,, kut mana pun getahnya tetap ada... wakakaka....

Apa nak dikatakan lagi PAS dah termasuk dalam perangkap UMNO !

Aku rasa isu krisis politik Selangor dah nak sampai ke penghujungnya,,, tahniah buat umno,, anda semua memang hebat,, tanpa membuang setitis keringat, rancangan anda dah hampir nak berjaya...

Thursday, September 4, 2014

Ha ha ha ambik ko Anwar ...

Aku bukan ahli Pkr, dan bukan juga penyokong Anwar, aku hanya sekadar simpati dan menyokong Anwar bila ia dizalimi oleh umno,,,
Namun bila Anwar dah berkuasa semula,, nampaknya ia dah serupa balik macam umno....sorry to say... 

Yang syoknya  bila aku tengok video ni terkejut sungguh..

Wednesday, September 3, 2014

Ini satu lagi kes berat buat Anwar Ibrahim jikalau benar !

Sebelum ini dah banyak kali Anwar buat Ibrahim buat hal depan wartawan asing, isu Islam Liberal, isu israel dan banyak lagi... lepas tu duk sibuk kata wartwan asing spin ucapannya...
Terkini ada satu lagi ,,, 

Menyedihkan - Anggota Tentera Darat Sarjan Bunuh Diri.

Ubah topik sikit pada pagi ini,, sementara kita nak tunggu keputusan siapa bakal MB Selangor seterusnya akibat permainan kurang bijak menyusahkan rakyat.. 

Aku terjumpa satu kisah sedih... tak tau apa sebab musababnya.. 

Tuesday, September 2, 2014

Macai-macai ANWARIYUN DAKWA ABIM DITUBUHKAN OLEH ANWAR IBRAHIM...

Fakta sejarah yang masih baru masih segar dalam ingatan pun nak diselewengkan,, kenapa,, kerana sebelum ini ABIM (Angkatan Belia Islam Malaysia) begitu sinonim dengan Anwar, kerana ada macai-macai yang terlalu taksub kepada Anwar...

Saturday, August 30, 2014

Kenapa DAP angguk ikut nafsu serakah PKR di Selangor.

Sebelum ini aku duk terfikir dibenak fikiran, kenapa Parti yang sebelum ini terkenal dengan slogan Cekap, Akauntabiliti, Telus (CAT) boleh terikut dengan kehendak Anwar..... kenapa...

Friday, August 29, 2014

Panas - Pengakuan Ahli Parlimen Pas dalam isu kerajaan Perpaduan Dengan UMNOVERMENT...

Macai-macai buka main sedap mulut duk kata Pas sibuk nak Unity Goverment dengan umno.... ha ha memang betoi lai... cuba tengok ni pengakuan seorang Ahli Parlimen Pas...


Tuesday, August 26, 2014

Hu hu hu,, kesian Anwar !!. Ini cadangan aku!...torbaek punya.

Pertama sekali sebelum aku nak mula menyakat macai-macai Anwar,, aku ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah dan jutaan terima kasih kepada TS Khalid Ibrahim Menteri Besar Selangor kerada tidak mencadangkan membubar DUN Selangor... Kalau tidak &%&$@*&....

Monday, August 25, 2014

Apa Cerita sekarang macap-macai Anwar?

Ha ha .. 2-3 hari yang lepas, macai-macai Anwar sound kat aku, kenapa aku diam,, tak update selepas mesyuarat Pas 25 Ogos keluar kenyataan sokong Wan Azizah & Azmin jadi MB....

Ha ha sekarang apa macam?

Saturday, August 23, 2014

Pesanan Buat Bakal MB Selangor yang baru...

Siri episode krisis kepimpinan negeri Selangor masih lagi belum selesai...
Walaupun kepimpinan Pas Pusat bersetuju dengan kehendak PKR,, aku peduli apa... keputusan akhir masih belum terjawab,, kita tunggu  dan lihat..

Friday, August 22, 2014

Catatan sebelum Magrib - Bertafakur dan Kuliah Magrib Perdana...

Bila aku tak update blog bermacam komen yang aku dapat bersangkutan dengan krisis MB Selangor,,, aku terpaksa tangguh seketika, kerana ada isu yang lebih penting...


Saturday, August 16, 2014

Warga Umno Manjung - Jom pi makan !....

Rasanya belum terlewat lagi kut,,, bukan apa,, aku sekadar nak tolong sampaikan sahaja, kut mana-mana orang melayu mazhab umno yang tak tahu bahawa hari ini ...

Wednesday, August 13, 2014

Cukup-cukuplah Dato Seri Anwar!

Ha ha ha,, rasanya keputusan terkini semua dah tahu apa yang berlaku,, tak perlulah aku senaraikan kembali... cuma apa yang aku nak sampaikan,, ialah sekadar nak... 


Sunday, August 10, 2014

Apa Khbar Macai-macai Anwar ....

Aku dah rasa lega sekarang,,, kalau dulu sewaktu PRK Kajang, aku menentang tak bersetuju habis-habisan, kini dah terbukti apa yang sebenarnya siapa Anwar , ha ha ha...


Thursday, August 7, 2014

Inilah yang DS Anwar hendak - Krisis Negeri Selangor - Dah sampai ke penghujung ☻☻☻

Aku masih teringat kata-kata arwah bapa mertua sahabat baik aku lebih kurang 25 tahun yang lalu... Ustaz Ramli tinggal di Mata Air Perlis..

Dengan beliau aku sedikit sebanyak kenal ilmu salaf,, bila bersembang dengan beliau isu politik, beliau menceritakan kedua-dua pemimpin parti politik baik umno mau pun Pas Perlis mengajak beliau sama-sama dudok dalam politik,,, tetapi beliau tolak,, sebabnya  dalam politik kata beliau,,, tak ada kawan/ sahabat,, mereka sesama mereka satu parti pun sanggup tolak/cantas kawan... itulah politik katanya..

Tuesday, August 5, 2014

Oppss, Ubah Topik... Kisah ostad-ostad cap ayam...

Aku nak ubah topik seketika,, biarlah Anwar Ibrahim dengan labu-labu macainya berlalu..ha ha.. tak larat dah aku duk baca kisah mereka,, nak jaga rakyat Selangor atau nak jaga kepentingan sendiri,, sendiri mau faham la..

Sunday, August 3, 2014

Saturday, August 2, 2014

Demi untuk rakyat - Bersaralah wahai DS Anwar Ibrahim..

Setelah satu persatu kerja-kerja yang menjijikan dalam PKR dilaporkan dalam media sosial,,, tak perlulah aku hurai satu persatu,, hangpa carilah sendiri,, kang ada lagi macai-macai pengkagum Anwar kata aku ni suka buat cerita fitnah..

Friday, August 1, 2014

Tahniah Dato' Seri Anwar Ibrahim! Anda berjaya !...

Jumaat pertama dalam bulan syawal, dah 5 hari kita beraya, sepatutnya kita berada dalam suasana harmoni beraya,,, tetapi apa yang berlaku sangat menghampakan sesama dalam jemaah Islam,, pada mulanya tak mau menulis dah isu lapok begini,, tetapi rasanya kalau dibiarkan boleh menjadi barah dalam parti,, musuh parti sentiasa ternganga menahan nafas menunggu peluang..

Thursday, July 31, 2014

Penceramah PU (Pencetus Ummah) disiasat polis - Inikah orangnya?

Pagi tadi terdengar dalam berita,... seorang penceramah agama akan dipanggil untuk siasatan... tanya kat aku,, dia bagi tau penceramah hasil didikan astro,, iaitu Pencetus ummah... dia ni dulu yang jadi johan kut... aku tak ikut pun program tu,, geli geleman meloya aaku nak tengok...

Sunday, July 27, 2014

Dato Seri Anwar Ibrahim - Jom kita beraya esok!!!.

Tinggal beberapa jam sahaja lagi Ramadhan AlMubarak akan meninggalkan kita ....
Bila berlakunya PRK secara suka-suka iaitu di Kajang, aku dari awai lagi dah setuju,,, hangpa boleh pi semak balik entry-entry aku waktu tersebut....


Tuesday, July 22, 2014

Dia pun nak ucap selamat hari raya juga... Khas untuk Wak Juragan.

Aku duk bercadang dah malaih nak menulis marah-marah,, tak kira la kat sapa sekali pun, walaupun umno totok,, tetapi nampak nya tak kesampaian...kena menulis lagi.,,


Sunday, July 13, 2014

Monday, July 7, 2014

Majungmari , Setan mari suka memfitnah!....

Ha ha ha,, habuan dalam bulan ramadhan 1435H... Inilah islam umat melayu, tak boleh ditegur, tak boleh dikritik,,

Bila aku tulis cerita sebelum ni,,, telah mendapat respon yang positif gaban..


Sunday, June 29, 2014

Majlis Perbandaran Manjung !....... Apa cerita ni?...

Aku tak ingat tahun bila,, tapi Majlis Perbandaran Manjung sebelum ini pernah mendapat anugerah terbaik,, terpampang gambar Kong Cho Ha, Zambry Kadiaq dan Zambri Man... di billboard persekitaran Manjung... 
Tapi hari ini,, aku perati dah lain dah...


Friday, June 27, 2014

Hiburan malam sabtu sempena nak sambut ramadhan....

Apakah nyanyiannya itu sebagai dorongan nak membantu rakyat atau pun sekadar nak memuaskan hatinya yang suka menyanyi...wallahhuaklam...


Wednesday, June 25, 2014

Tahniah Najib - Apa lagi Cina mau .. ,,,,

Wahai kaum melayu bani umno.... apa cerita sekarang... dulu duk terpekik terlolong apa lagi cina mau.. sekarang cina sudah dapat... 


Kenapa Muhyiddin nak disingkirkan dari TPM - Ini jawapannya!! ☺☺☺

Cerita Muhyiddin yassin nak letak jawatan TPM dah lama heboh, sehingga pada hari jumaat lepas Najib terpaksa membuat kenyataan akhbar...

Wednesday, June 18, 2014

Terkini - Seorang menteri umno dah mula risau kecut perut....

Parti Cina MCA rakan umno dah mula nak kan jawatan dalam kabinet,,, sebelum ini tak mau malu-malu kucing... kemudian seorang lagi ahli Parlimen Teluk Intan yang juga Presiden Parti Gerakan pun dijanjikan menteri kabinet...

Maka..

Fuiyo ! Datin Seri Rosmah Mansor pun ada kena saman ekor ♣♣♣♣

Tak pasti siapa yang empunya kerja,,, yang penting dapat duit,,,,tahniah diatas tugas yang dijalankan...

Friday, June 13, 2014

Pencabulan terlampau pemimpin umno terhadap orang melayu..

Apa nak dikata, pesanan dan peringatan telah diberitahu, jangan bagi umno bn memenangi PRU13,,, tapi apa nak dikata,, 47% punya pengundi,,, sekarang dah terima bala..

Thursday, June 12, 2014

PRK Parlimen Kulim Bandar Baru ? ☻☻☻

Dua tiga hari yang lepas heboh kononnya Ahli Parlimen Kuala Terengganu diceritakan bankrup dan bakal diadakan PRK Kuala Terengganu, namun selepas itu penafian dibuat oleh Ahli parlimen Kuala Terennganu, namun hari ada pula cerita yang sama,,, 

Wednesday, June 11, 2014

Jom lihat ahli Parlimen Umno 2 Alam ☻☻☻

Bila disebut umno secara semula jadinya melayu, dan ada sedikit-sedikit kaum Siam di Utara Malaysia dan kaum kadazan di Sabah... 

Tetapi bagaimana dengan kaum ini,, macama mana boleh terlepas..


Tuesday, June 10, 2014

Buat peminat dan penyokong Habib-habib...

Rasanya ahli-ahli dan penyokong Pas atau mana-mana gerakan islam ramai (kecuali umno dulu kini dan selamanya) yang meyokong habib-habib tak kira Indon atau Malaysia.. 
Hang tengok sendiri perbuatan mereka...


Monday, June 9, 2014

Hebatnya ulama umno tong taik@shit .....

Bila dah terjerumus dalam tong taik, maka apa saja yang dilakukannya dah tiada nilai,, sebabnya semuanya dah jadi taik@najis@shit..

Sunday, June 8, 2014

Adoi...!!! Tak Patut sungguh Bang Mat Sabu ni!....

Aku duk tunggu kenyataan pemimpin umno,, namun haprak,,, masing-masing terkedu, begitu juga Perkasa, Hasan Ali IMR, (Islam Melayu Raja), pun senyap juga... akhirnya Bang Mat Sabu juga yang jadi pencetusnya.. 

Friday, June 6, 2014

Kesian!!. Kat Ustaz☻☻Akibat dari cokelat Cadbury

Apakah ini benar sepertimana yang aku duk dengar tak pasti,, namun aku sekadar simpati.... mungkin ini gayanya ia berselfie...

Wak Juragan,, tolonglah bantu sahabat mu ini , kasihanilah dia..

Sebagai sesama umat melayu yang sebangsa dengan aku, aku hanya simpati, nak bantu... aku pun tak mampu... rasanya Wak Juragan mampu dan boleh membantu...

Thursday, June 5, 2014

Tanah Perkuboran pun umno nak kawal guna!

Inilah dasar umno, seolah-olah apa yang ada dimuka bumi di Malaysia ni semua hak umno yang empunya, sehingga ke tanah kubor..

Tuesday, June 3, 2014

PRK Teluk Intan - Bermulanya keruntuhan parti melayu umno..

Sesuatu yang tidak disangka-sangka,, daripada kangkung timbul pula isu beruang panda....yang mati Ahli Parlimen Cina, alih-alih melayu umno dah nak bermula bercempera...


Monday, June 2, 2014

PRK Teluk Intan - Siapa yang jadi Balaci Umno ? Jakim atau Kementerian Kesihatan?.

Aku rasa inilah permainan politik umno yang paling kotor.. Umno sanggup melakukan apa sahaja melalui agensi kerajaan demi untuk kemenangan calon tajaannya dengan menggunakan jenama BABI.


Sunday, June 1, 2014

PRK Teluk Intan - Padan muka DAP kalah !....

Selama 4 hari aku tak memblog,, entah kenapa semakin hari sekarang ni aku dah mula malas,,,, namun bila malam tadi keputusan PRK Teluk Intan ,, walau pun malas, aku gagahi juga aku untuk merapu sikit-sikit...

Wednesday, May 28, 2014

Tuesday, May 27, 2014

PRK Teluk Intan - Panas .. Anggota Pegawai kerajaan turut sama-sama sokong Dyana Sofea..

Apa nak buat,, inilah dikatakan kena bijak bertindak diatas sesuatu perkara,, rakyat yang berpelajaran walaupun mereka anggota kerajaan, namun diatas negera demokrasi mereka berhak untuk memilih dan menila sesiapa sesiapa sahaja,,,

Monday, May 26, 2014

Edisi Umno Kantoi - Hanya Peragut Sokong Umno ...

Inilah dikatakan sunnah tullah,, dari pemimpin turun ke penyokong akar umbi.. serupa dan sama saja..


Kesian -- Ostad Kazim terlepas jawatan Senator..

Ha ha ha.. niat Najib nak mertabatkan ulama-ulama dunia didalam umno tak kesampaian buat seorang ustaz selebriti terkenal..

PRK Teluk Intan - TPM Najib RM3 Billion VS TPM Muhyiddin RM5 Billion..

Lagi kemungkaran dan pembohongan umno kepada rakyat di PRK Teluk Intan,, kenapalah rakyat begitu bodoh dan menerima bulat-bulat yang disampaikan oleh pemimpin umno dengan tanpa rasa malu dan segan... 

Sunday, May 25, 2014

PRK Teluk Intan - Gambar Fitnah lagi buat tatapan Wak Juragan..

Bila aku siar gambar calon BN yang tengah menyodol wanita melayu, ada pulak bangkai bernyawa yang menuduh aku menyiar gambar fitnah,, tolonglah,, jangan nak samakan aku dengan blogger terlampau umno...

Saturday, May 24, 2014

PRK Teluk Intan - Apa lagi Cina mahu - Calon BN apek tua yang terlampau - Celaka...

Memang celaka plus haram jadah,, bangsat punya Cina jantan walaupun dah umur 50 lebih,, sama jenis dengan mantan Presdien MCA Chua Soi Lek, tapi dia ni memang tahap celaka... Nasib malang orang melayu... 

Friday, May 23, 2014

Thursday, May 22, 2014

Apakah kerana isu ni, umno mengamuk di DUN Pulau Pinang..

Semalam aku ada tunjuk siar video umno pi serang dewan undangan negeri Pulau Pinang,, agak-agak hangpa kenapa.. aku rasa tentu kerana ini...

Wednesday, May 21, 2014

Polis oh Polis,Awat boleh jadi macam tu...

Disemua negara dalam dunia ni adanya anggota polis adalah untuk menjaga keselamatan penduduk didalamnya,,, 
Tetapi polis di Malaysia ni aku rasa lain sikit, eeeii bukan sikit, banyak berbeza dengan negara luar,,,

Gambar-gambar hari ini dalam sejarah bangangnya Malaysia..

Apalah yang boleh aku katakan melainkan kerja-kerja bodoh dan bangang bertingkat-tingkat..membazir wang rakyat.

Tuesday, May 20, 2014

EEiii, Buat penggemar mee goreng ayam mamak..

Aku memang tak masuk kedai mamak,, lama dah, kekalau ada masuk juga pun kalau melayan kekawan,, itu pun sekadar minum barley panas aja,, makan sorry...

Sunday, May 18, 2014

MH 370 - Dr Mahathir baru ilham nak buka mulut.. ada apa-apa ker?

Sudah nak menghampiri 100 hari tragedi kehilangan pesawat MAS, baru Dr Mahathir nak bersuara... agaknya baru nak dapat ilham...

PRK Teluk Intan - Apakata Zambry Kadiaq@Umno Perak, malu weiihh..

Sebelum ini  aku hanya sekadar mendengar cerita, betul ke tidak, betul ketidak, rupa-rupanya betullah kata orang-orang, kalau cerita buruk mengenai umno, semuanya benar belaka.. Sorry Wak Juragan... ini fakta beb..

Saturday, May 17, 2014

Jom dengar ucapan bakal calon PRK Parlimen Teluk Intan - Wanita melayu pertama..

Satu penghormatan buat wanita melayu dari parti rasict Dap mengikut kata melayu umno... ha ha ha,, nasib baik dia masuk Dap.., ada faedahnya dari masuk umno...


Friday, May 16, 2014

Berita gumbira malam sabtu - Jom sujud syukur...

Rasanya kita semua masih lagi belum lupa, atau masih lagi ingat, bila taarif letrik dinaikan, belum pun masuk enam bulan...dimana walaupun laporan menunjukkan TNB untung berbilion ringgit.Rujuk sini..

Semalam Mat Said TERLANJUR, Hari ini Najib TERLEWAT..

Inilah trend yang ada pada pemimpin umno,,, standard gampang memperlingkup harta negara..

Thursday, May 15, 2014

Tuesday, May 13, 2014

Mat Said@Movie - Pas Terengganu kena cerdik bertindak..

Ha ha ha, berita kali ini lebih hebat ,, apakah Najib sengaja buat cerita Mat Said demi nak menutup MH370 yang cukup menyusahkan kerana tanpa penyelesaian...

Monday, May 12, 2014

Kantoi ! Menteri Umno terkedu salah jawab soalan mengenai umur umno!

Najib memang suwei,,, pilih menteri-menterinya,,nak jawab soalan berapa umur umno pun tak tau,, sedangkan menteri ini sebelum ni jadi ahli parlimen, beliau yang paling lantang dalam sidang parlimen mengacau ahli parlimen Pakatan berucap...

PRK Bukit Gelugor - Nama Parti PAS tertcemar akibat perbuatan Umno yang bacul.

Sejak dari dulu, kini dan selamanya, kita semua sedia maklum yang umno dang sekutunya memang jenis pengecut dan bacul,, mereka hanya berani berselindung disebalik tabir namun bayangnya mereka jelas terpapar..

Friday, May 9, 2014

Menteri ayam rupanya yang terlibat dgn skandal bank rakyat.

Dasar manusia melayu tak sedar diri,, tak cukup dengan kebodohan dan bangang bertingkat-tingkat, rupa-rupanya ada pula perangai salah guna kuasa yang tak sepatutnya dimaafkan lagi..

Thursday, May 8, 2014

Hebat - Menteri umno pi umrah naik jet peribadi...

Hebat.. menteri umno sekarang dah melebihi raja-raja melayu... pi buat umrah pun naik jet peribadi,, maklumat dari laman blog umno beb..


Wednesday, May 7, 2014

Tuesday, May 6, 2014

GST - Jawapan buat PM DS Najib ..

Selepas rakyat Malaysia turun memenuhi dijalan-jalan raya menuju Dataran Merdeka membantah GST,, PM 1Malaysia masih lagi nak mempertahankan idea tindakan bodohnya dengan memarahi pembangkang....

Monday, May 5, 2014

Rencana Utusan Malaysia - Siapa Ustaz Pro Umno angkuh, bongkak dan sombong?

Entah macam mana Ketua Pengarang Utusan Malaysia terlepas pandang menyiarkan satu berita yang ternyata benar lagi sahih..., tak perlulah aku siarkan siapa dia... 


Adoiii.. Betoi ke gambar Najib ni.. Panas woo!!

Baru terjumpa bila disebar dalam FB,, betui ke tidak gambar ni,, gambar terkini beb.. terbaru...

adoi... ingat kut Rosmah aja,, dia pun lebih kurang juga...

Thursday, May 1, 2014

Jom tengok gambar TERBAIK Perhimpunan Membantah GST!

Pertama sekali kalau sesiapa yang dah lihat gambar ni terutama ahli umno dan penyokong yang seangkatan dengannya jangan marahlah... siapa suruh nak bagi menyusah rakyat... memang patut sesangat pun..


Tuesday, April 29, 2014

Adoi... Pemilihan PKR... calon TP lebih teruk dari Umno..

Apa nak dikata, dalam duk kata kat umno sebelum, rupa-rupanya parti  PKR hasil lebihan serpihan umno masih belum berubah,malh kalau tak silap lebih teruk dari umno..

Macam mana ni... 

Monday, April 28, 2014

Sunday, April 27, 2014

Saturday, April 26, 2014

Hukum Hudud - Aku setuju PAS menyahut cabaran pemimpin DAP!

Perlaksanaan hukuman Hudud di negeri Kelantan yang sedang kecoh diperkatakan.. apa yang aku nampak PAS akan berhadapan dengan UMNO dan rakan-rakan parti BN adalah musuh penghalang utama, manakala parti PKR dan DAP rakan PAS dalam Pakatan boleh diumpamakan seperti anak-anak remaja Islam yang perlu diberikan kefahaman menyeluruh...

Thursday, April 24, 2014

Alhmdulillah - Ada juga Ahli Parlimen PAS yang berani cabar balik Parti Gerakan.

Apakah umno menggunakan rakan-rakan parti BN untuk menyerang Pas dalam isu pembentangan rang undang-undang hudud negeri Kelantan...


Sabar lah sikit wahai Tan Sri PTL woi..

Beberapa hari sebelum ni ada ura-ura pencarian Mh370 nak ditangguhkan, namum setelah mendapat bantahan terutama dari waris mangsa, pemangku menteri pengangkutan yang juga sepupu Najib sibuk keluar kenyataan pencarian akan diteruskan..


Wednesday, April 23, 2014

Ha ha ha,, ambik ko Anwar ! Apa masaalahnya ....

Beberapa hari yang lepas ketua pembangkang dengan bangganya menceritakan bagaimana kisah seorang bekas pemimpin umno yang kaya raya ..............


Tuesday, April 22, 2014

Kereta Menteri mana pulak ni, langgar peraturan!

Apakah atas nama menteri maka mereka boleh mengatasi undang-undang yang mereka sendiri laksanakan secara sesuaka hati atau kebal dari undang-undang?... 


Apa kaitan bomoh 1Malaysia dengan Mendiang Karpal Singh

Sebelum ini kemalangan maut dah berpuloh kejadian dilokasi berhampiran kejadian yang melibatkan Karpal Singh,, Kenapa tak ambik kisah pun...


Monday, April 21, 2014

Antara dua gambar yang mencengkam perasaan dan menjelikkan..

Dua hari juga sabtu dan ahad aku tak memblog,, bukan kerana aku sibuk sangat pun, tak juga,, cuma badan dah tak berapa nak sehat, pagi tadi baru selesai pi check doktor,, kena pi X-ray pulak dah untuk tindakan selanjutnya..

Apa pun disebabkan aku nak lawan dengan umno,, badan kena sehat,, jadi terpaksa ptg ni pi buat x-ray..


Friday, April 18, 2014

Maka AlKiisah, bersedihlah Tun Dr Mahathir ! hu hu hu ....

Selepas Dr Mahathir menangis dalam kesedihan sewaktu ucapan penggulungan PAU 2002 atau 2001 kerana nak melepaskan jawatan Presiden Umno,,, maka hari lagi sekali keluar berita Dr Mahathir bersedih..

Thursday, April 17, 2014

Kemalangan Mendiang Karpal Singh - Apakah satu konspirasi atau dirancang?..

Mungkin benar atau tidak hanya Allah Subhanahu Wa ta Alla sahaja yang mengetahuinya,, tetapi bila aku terbaca balik komen sahabat-sahabat membuatkan aku terfikir seolah-olah macam ada kebetulan atau sebaliknya..


MH 370 - Apakah ini langkah usaha terakhir dari Rosmah@Najib?

Berbomoh 1Malaysia sudah, berdoa perdana sudah, solat hajat perdana sudah, zikir yahana-yahana sudah, namun masih lagi belum nampak dimana pesawat tu berada...

Berita Sedih - Ahli Parlimen Karpal Singh maut kemalangan jalanraya di Gopeng.

Walaupun ada perkara yang tak menyenangkan kau, tetapi aku turut simpati dengan kejadi apa yang belaku tengah malam tadi...


Wednesday, April 16, 2014

Kerajaan BN pimpinan Najib LEMAH?..

Duk terfikir lama dah,, tapi siapa kita nak keluarkan kenyataan macam tu,,, bayangkan,, kejadian di Pantai timur Sabah,, lebih kurang setahun berlalu.... sepatutnya ada penambah baikan,, namun erhmmmm...masih lagi .. adui.. failed...


Tweet Menteri Umno buat Wak Juragan 69..

Ha ha ha,,hangpa nilai sendiri seorang menteri umno yang sebelum ini mengaku mendapat CPGA tertinggi sewaktu ia belajar diuniversiti..


Saturday, April 12, 2014

Kalau benar berita ini,, Sudah tentu Najib&Rosmah pasti terkilan..

Setelah wang rakyat dibazirkan berjuta-juta tanpa membawa sebarang satu faedah buat rakyat, maka aku harap berita ini akan menjadi kenyataan...

Wednesday, April 9, 2014

Tahniah ! Kejayaan Najib sebagai Menteri Kewangan yang WAJIB kita ketahui..

Tak susah bila umno memerintah dan menjadi menteri, tak perlu nak fikir bagaimana nak tingkatkan ekonomi rakyat, pergi mampos dengan rakyat,, selagi boleh cekik rakyat dengan kenaikan harga barang, tambah cukai, pertambahkan dengan pelbagai saman, akibatnya inilah yang rakyat Malaysia dapat...


Kalau macam ini Orang Asli yang bersumpit pun boleh jadi menteri..

Woii.. umat bani tamim,, sampai bila hangpa nak  kena tipu,, sampai bila nak jadi hamba kena bayar cukai, apakah rakyat bani tamin akan balik ke zaman asal penjajah sebelum merdeka..

Tuesday, April 8, 2014

Monday, April 7, 2014

Ku Li dengan Umno Kelantan setuju - Bagaimana pula Najib Presiden Umno.

Apakah dengan berlakunya kejadian kapalterbang MH 370 ni, akan terbuka sedikit demikit pintu hati pemimpin umno dengan hukum islam..


Kantoi - Malam Cinta Rasul, ha ha.. mana Ulama Muda Fathul Bari..

Pak Habib yang dijemput khas ke Malam Cinta Rasul di Baling Kedah tak hadirkan diri,, apakah beliau sudah mendapat mimpi atau petunjuk ada sesuatu yang tak kena?...


Sunday, April 6, 2014

Gaya/stail Politik melayu PAS akan diambil alih oleh Umno?..

Demi survival parti melayu mazhab umno untuk meraih undi dan simpati dari melayu yang islam suam-suam panas tahi ayam, mereka sanggup melakukan apa sahaja... 


Saturday, April 5, 2014

Beribu peminat ulama muda Fathul Bari di Karnival Malam Cinta Rasul di Kedah

Bagaimana seorang ulama muda umno boleh pi sekongkol dengan program apa yang sebelum ini beliau tentang habis-habisan,,, ha ha umno punya pasal.. wal pulus,, kenalah ikut..

Friday, April 4, 2014

Kantoi - kenyataan terkini mangsa pengkhianatan Tun Dr Mahathir Mohammad.

Mahasuci Allah pemerintah seluruh alam,, ia berkuasa dengan segala-galanya, secara tak semena-mena kezaliman yang dilakukan oleh umno 30 tahun lalu terbongkar kembali oleh mereka-mereka yang terlibat..
Panas... semakin panas.. pertembungan 2 pihak sesama umno...


Thursday, April 3, 2014

Tuesday, April 1, 2014

MH 370 - Apa lagi cina mau - Manyak untung woo!

Ambik bahagian jadi calon dalam PRK Kajang baru-baru ini walaupun secara totalnya dipeti-peti undi majoriti Cina semuanya dia kalah dengan cukup teruk,,,

Tapi sungguh sedih sekali,, Najib secara dasarnya tidak menghormati hak rakyat ..


Monday, March 31, 2014

Jom tengok bagaimana menteri umno ajak rakyat tangani kos sara hidup..

Hangpa tengok sendirilah bagaimana standard seorang menteri umno yang sebelum ni pun keluar kenyataan macam-macam bila isu kenaikan harga barang...

MH370 - Gambar ni fitnah buat menteri umno!

Ha ha ha, aku ada terima komen,, yang blog aku ni himahnya terlalu sedikit, lebih banyak buat cerita fitnah untuk mempopularkan diri aku...

Jadi ni aku nak letak gambar fitnah ke atas menteri... 

Apa cerita dengan Masjid Negeri Ipoh - Belum lagi DAP perintah!

Adoi..doi..doi.. malunyer aku rasa... kalau masjid atau surau kampun orang asli satu hal juga,, ini masjid di Ibu negeri... Masjid paling senior dalam sebuah negeri.. apa cerita ni..

Siapa yang memperdajalkan Mantan PM Tun Abdullah Badawi?

Didalam zaman era pemerintanan Pak Lah sebagai PM, Islam Hadhari dan Mari bekerja Bersama Saya,,, itu yang dicanangkan,, walaupun dalam pada itu Pak Lah terkenal dengan zzzzzz....

Sunday, March 30, 2014

Berbohong di pagi Ahad..

Mana mungkin ia berani nk mengaku,, dah berapa kes,, jawapan yang keluar dari mulutnya dengan bantuan syaitan hanyalah bohong belaka,, 

Ingat bagaimana jawapam dalam isu kad pengenalan kepada pendatang filipina di Sabah,, apa jawapannya...


Saturday, March 29, 2014

MH 370 - Nasib baik ada sepupu, boleh diharap

Bala atau musibah yang menimpa rakyat Malaysia masih belum selesai, entahlah... rakyat diminta berdoa memohon kepada Allah, tetapi bagaimana dengan pemimpin no 1 negara...


MH 370 - Mana menteri Wak Jahid Hamedi...tolong jawab ni...

Sekejap 4 orang, tak lama lepas tu 2 orang pulak, sekejap imigresen salah, kemudian lain pulak,, apa pun kesimpulannya berbelit-belit...
Terkini... haa ambik ni.. kena lagi


Friday, March 28, 2014

Thursday, March 27, 2014

Jutaan Terima Kasih buat Tun Dr Mahathir Mohamad.

Sesungguhnya aku dari dulu kini dan selamanya memang tidak menyukai mantan PM Tun Mahahtir ni, tetapi walau pun begitu ada jasanya yang aku perlu ucapkan terima kasih.