boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, September 16, 2014

Bank Islam Malaysia - Tolong orang melayu ? Betoi ka...

Bank nak tolong orang melayu... ha ha ha ... betoi ka.. 
 Isu sebegini lama dah... malas nak komen-komen,, cuma masih duk ingat,, 20 tahun yang lalu, kalau pinjam bank konvensional lebih murah daripada bank islam,,, maka jawablah pengerusi bank islam waktu tu,, kalau ayam tak sembelih RM5 sekor, manakala ayam sembeleh RM6 sekor,, jadi nak yang mana?.... dia pi pusing kut situ... itu cerita lama,,, 

Tapi ini cerita baru ... malu juga rasanya bila orang kafir yang duk pertikai,,,,




Malas nak blame sapa-sapa,,, sendiri fikiaq la.. sembang bab islam masing-masing gegak kepala.. keputusannya hampeh...

22 comments:

  1. mana ada bank yg tolong orang!

    ReplyDelete
  2. This design is steller! You certainly know how to
    keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost
    moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Wonderful job.
    I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

    Feel free to visit my website ... no2 extreme surge

    ReplyDelete
  3. Bhai MM...

    Aiyo .... lu tabley marah sama itu Islamic Bank and the geng lor.... sebab diorang ader "Ulama Sampul" yang jadi anggota Panel Penasihat Syariah dier.... Hahaha... nanti payah la ulama sampul nih nak dapat sampul tebal dah.....

    Tak gitu UZAR?? Hahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada bhai...

      dia tolong mb khalid apa...

      lu pi tanya sendili sama itu mb khalid macam mana dia bikin...

      jangan main agak-agak macam mana dia bikin...

      ada beran?

      Delete
  4. Aik!? Komplen? Bank islam kan dah tolong MB selangor lupuskan hutang. Tolong melayu laa tu. MB khalid kan favourite hang? Hadi pun sokong khalid. Hang kena wala' bro, jgn sampai hadi marah, masuk neraka woo kalau tak wala'Ai

    ReplyDelete
    Replies
    1. TKSI tu sikit je bandingkan toke carpet dpt.....si emak sapi pn dpt bnyk gak....ko pn dpt ke..

      Delete
  5. I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what
    all is needed to get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty
    penny? I'm not very web savvy so I'm not 100% sure. Any tips or advice would be greatly appreciated.
    Thanks

    my webpage - Alpha fuel xt Reviews

    ReplyDelete
  6. bank apa yg tolong keling karpet bukan melayu ??

    ReplyDelete
  7. Malkit Singh ceo finance of bank islam. Dia pakai turban...tak pakai kopiah!!

    ReplyDelete
  8. I think everything typed was very reasonable. But, think
    about this, what if you were to write a awesome headline?
    I ain't suggesting your content is not solid.,
    however suppose you added something that makes people want more?
    I mean "Bank Islam Malaysia - Tolong orang melayu ? Betoi ka..." is a little
    vanilla. You ought to glance at Yahoo's home page and watch how they create
    news titles to get people interested. You might try adding a video or a pic or two to grab readers interested about what you've got to say.
    Just my opinion, it would bring your posts a little livelier.


    Here is my weblog: Garcinia cambogia xt Reviews

    ReplyDelete
  9. Kenapa orang Islam suka minta derma sana sini untuk buat itu dan ini. Jarang kita llihat agama lain minta derma. Papar di dalam blog. Tampal kat pagar masjid. Lertak depan madrasah. Bukankah ini menunjukkan maruah umat Islam seolah-olah begitu rendah. Allah tak suruh macam tu. Nabi tak galakkan buat begitu. Hentikanlah perbuatan mencemar maruah agama sendiri. Kalau tak mampu tak payah buat madrasah dan suraulah. Surau yang ada pun tak ada orang yang suka nak datang sembahyang kat situ. Madrasah yang dibuat pun tak berapa nampak hafiz, hafizah, alim ulama yang dikeluarkan. Hentikanlah perbuatan mencemar maruah agama sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ker bang nabi x galakkan menderma............sapa nabi abg yerr

      Delete
    2. Untuk makluman anda sebenarnya penganut agama lain juga ada membuat kutipan untuk rumah ibadat mereka, tapi tidaklah heboh sehingga kita tidak menyedarinya. Amaun kutipan bulanan paling tidak pun RM30/bulan setiap ketua keluarga. Jika anda ada ramai rakan yg rapat dari kalangan penganut agama lain pastinya anda tahu perkara ini.

      Delete
  10. ‘Royal King’ - This Is What Women Really Want !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete
  11. aku meluat dan tak pernah berurusan dng bank ni...
    bnyak cakap.... kerani bodoh biasa pun berlagak macam bos besaq...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miker dengor le baik-baik apa apek tu cakap...

      dia sebut cimb maa...

      maknanya yang dia kritik bukan bank islam sahaja...

      yang dia kritik perbankan islam di malaysia seluruhnya...

      harap dapatlah kita mendengar sampai habis sebelum jump into conclusion...

      masalah di malaysia hari ini bukannya masalah pendengaran...

      masalah sebenarnya ialah kurang kemahiran mendengar!

      Delete
  12. oit ding ayam! hadi tu kang bapa mertua kesayangan hang. tak elok ckp cam tu. hang pung patut sokong khlaid. dia kang dah bagi hang jawatang dan saham ESOS 495,000 unit. harga muka rm1.00. harga pasaran rm1.80. hang dah untung RM396,000. kayo deng...

    ansuran bulanan RM290.00; dibahagi kpd rm100 byr principal, rm190 byr keuntungan... itulah skim pinjaman bank Islam yg pernah BAN ISLAM dulu.

    ReplyDelete
  13. Ada sapa2 disini boleh bagi pencerahan... kenapa bank2 berasaskan islam mengenakan kadar yang lebih mahal dari bank convensional? apa sistem kewangannya perlu disembelih macam hujah kat atas tu yg menyebabkan harganya ditambah mahal? dan yg paling musykil macam mana kadar keuntungan bank2 islam ditentukan? Betulkah pendapat banyak orang bahawa bank2 islam di malaysia masih kira kadar keuntungan berdasarkan % kadar faedah, cuma dikira backward, diakadkan dan disebut kadar keuntungan instead of 'interest rate'... tapi yang nyata bank2 berasaskan islam baik bank islam atau bank muamalat semua hampeh... kerja lembab dan banyak songel.

    ReplyDelete
  14. This paragraph is in fact a nice one it assists new the web visitors, who are wishing for
    blogging.

    Here is my webpage ... smartphone terbaik ()

    ReplyDelete
  15. saya beli rumah harga 400K...pinjam dgn Bank Islam 280K....jumlah bayaran balik selama 480 bulan berjumlah 1.234 Juta..... Nampak nya saya bayar hutang hhinga akhir hayat ...

    ReplyDelete
  16. ‘Royal King’ – Sedap Dapat, Duit Dapat , Kereta Pun dapat !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete
  17. aku setuju...Bnk Islam ni memang lembab..
    kerani belagak macam bos besar...
    gaji berapa kupang saja yg depa dok belagak sangat...
    sejak aku meluat kat kerani tu.. sampai sekarang dah sepuluh tahun aku tak masuk dlm bank ini...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari