boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, September 11, 2014

Lihat ni... Jom Boikot Minyak PETRON..

Untuk pengetahuan semua, semenjak minyak ini ada di pasaran, setitik pun belum masuk kat mana-mana kenderaan aku, tak tahulah pulak kalau anak-anak yang bawa dan isi minyak ni.. cuma aku sekadar nak sampaikan..

Tak payahlah aku nak cerita siapa yang empunyai tokeh besar syarikat minyak ni...



Layan video ni...






Sumber : Klik sini

Untuk maklumat satu lagi minyak aku tak guna ialah Petronas,, kecualilah terdesak dah tak ada pilihan semenjak aku pakai kenderaan 36 tahun yang lalu...he he he... kenapa... 

45 comments:

  1. Dulu memang aku utamakan petronas. Bilamana menafaat kekayaan negara hanya lebih disedut oleh sang kroni, maka petron dan juga petronas adalah pilihan terakhir ku. Selagi boleh aku tak akan isi petronas maupun petron begitu juga dengan kenalan ku dari bangsa india dan cina tak isi petronas dan petron.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belilah minyak Shell,BP,Esso, anda sama taraf dengan Israel, minum darah rakyat palestin.

      Delete
    2. Kalau ada yang tak puashati laporlah segera kepada KPDN,memulaukan PETRONAS samalah seperti pengkhianat dan tiada semangat jati diri. Kecuali anda adalah cinabeng.

      Delete
    3. Kenapa fikiran begitu singkat? Sel otak tak berhubung? Kalau ada kedai makan menggunakan susu masam, maka adakah wajar kita memboikot pengeluar susu? (Kecuali anda ada masaalah kecelaruan akal dan pegangan agama..).
      Kes ini adalah kesalahan peruncit tersebut... pejabat timbang dan sukat akan menyiasat peruncit itu, bukan syarikat petrol tersebut... kadang2 terlalu taksub dan benci kpd seseorang dan dihiasi pulak dengan sikap hasad dan tamak kpd jwt dan harta menyebabkan seseorang akan berfikiran bodoh, lebih bodoh dari lembu...

      Delete
    4. Jom boikit minyak. Kita guna kereta letrik. Lebih jimat.
      skuter letrik pun ada.

      Delete
    5. Dulu aku guna minyak tempatan. Kini aku tukar pada shell. Shell lebih menjimatkan.

      Delete
    6. Saya tak pakai petronas sebab petronas guna warna hijau macam warna Pas.
      Saya tak sokong Pas. Sebab itu saya tak suka semua benda yang warna hijau.

      Delete
    7. 5.45...
      Guna solar car lagi mahal la dol!
      Nak beli solar panel yang boleh gerakkan kereta pun mau habis tiga ke empat ploh ribu. Jangka hayat bateri boleh sampai 25 tahun (kalu jaga dengan baik). Kalu untuk rumah pulak, harga solar panel boleh cecah 60 ke 70 ribu.

      pakai minyak shell aje la dol!

      Delete
    8. naik bas lagi jimat.
      tak payah beli minyak.
      tak payah bayar tol.
      pakai drebar lagi turrr.....

      Delete
    9. Tambang bas lagi mahal lah bang. Untuk seorang aje memang lah jumat tambang . Kalo sekeluarga 5 orang dewasa je tambang JB ke KL sehala RM34.30 x 5 = RM 171.50. Kalo naik kereta (Petrol max RM60.00) + tol (Skudai - Sg. Besi = RM 41.30), total =RM101.30. Beza RM70.20 sekali perjalanan tu. Satu lagi flexible bila sampai ke destinasi, tak perlu ambil teksi untuk ke mana2. Itu lah sebabnya ramai yang pilih naik kereta sendiri untuk perjalanan jauh. Sebab kos pengangutan awam sebenarnya lebih mahal.

      Delete
    10. Baiklah,kita boikot barangan melayu islam!petron/petronas kan milik org melayu islam.better we choose shell,bp,esso..salur kat Israel.melayu bodoh x abis2.buat sesuatu tanpa ilmu dan kewarasan akal.masih mundur otak mcm tggal kat kampung sejak kena jajah.aku usaha keras support product melayu nk bantu org Islam ko senang2 je buat krja bdoh camni

      Delete
  2. dah tuannya keturunan pembelit besar..
    tentulah membelit jer kerojenyer

    ReplyDelete
    Replies
    1. kepada rakan budiman.
      cuba isi shell full tank dan bandingkan dengan minyak lain.
      pilihlah mana yang lebih menjimatkan.
      anda pasti terkejut.....

      Delete
    2. Razali Abdul Ghafar adalah penyokong dan aktivis PKR tegar... jadi paham2lah tujuan dia masukan cerita karut ini dlm FB....
      Tak ada manusia yang lebih keji dari pemimpin dan penyokong PKR yang sanggup menjatuhkan sesama melayu demi kuasa dan pangkat dunia...

      Delete
  3. dungu..minyak petronas pun nk boikot??? pendapatan dah hasil cukai petronas melalak geng Royalti mintak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada sapa nak boikot pun. Ikut suka dia la nak pakai minyak.
      Tapi pilihan aku tetap shell.
      shell pergi lebih jauh, lebih lancar, lebih bersih dan lebih wroooooooooooom!!
      bertukarlah pada shell

      Delete
    2. aku tak pernah pun mintak royalti petronas.
      sebab aku pakai shell.

      Delete
  4. Yg untung kroni juga. Semua nk sapu. Rakyat juga yg susah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa kroni yang awak maksudkan? Wan azizah, Nurul izah, atau Lim guan eng??? Setahu saya hanya dalam pr yang ada kroni dan nepotism ni.... bila nak sembuh dari penyakit gila babi niiii?

      Delete
    2. Shell. Lebih jimat, lebih lancar, lebih jauh, lebih wroooooom!!

      Delete
  5. Shell pilihan terbaik. Jom isi Shell.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku setuju 100%.
      lebih lancar, lebih bersih dan lebih wrooooooooommmm

      Delete
  6. abis MM guna ayor kencing atau guna ayat lebai hadi tukor minyak nyior jadi petrol

    ReplyDelete
    Replies
    1. MM tak guna kereta dia guna basikal je.patutlah dia tak pergi isi minyak .Bahlul punya mm

      Delete
    2. Kalo ko rasa minyak lain lebih baik daripada shell, ikut suka ko lah. tapi, Suku sakat aku dah bertukar kepada shell sejak dari dulu lagi setelah menyedari bahawa shell lebih menjimatkan. Buat apa nak membazir duit beli yang tak jimat.

      Delete
  7. engko lagi bahlol ipohmari...dah nama pun royalti kenapa nak kena tunggu diminta? mmg kena beri le...ramai sgt org bahlol skrg ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu ko rasa minyak lain lebih jimat drp Shell, ikut suka ko lah. Suku sakat aku dah bertukar kepada shell sejak dari dulu lagi setelah menyedari bahawa shell lebih menjimatkan. Buat apa nak membazir duit beli yang tak jimat.

      Delete
  8. Hahaha...bhai mm mmbuktikn yg beliau bnr2 melayu sejati...melayu yg phd..menegur dan mnkritik tk salah bhai...ttp sprti yg biasa yg melayu buat kpd melayu lain, andainya melayu itu lbh berjaya maka wajiblh sbgi ' melayu' utk mmburukkn dan mmsabotaj ke thp maksimun...

    Bila ada je melayu yg berjaya maka wajib utk ' melayu' lain brsngka buruk...ohh ini kroni umno..ohh ini org umno...salah ke umno mmbntu dan salah ke jika ada melayu yg berjaya atas bantuan atau tnpa bantuan sekalipun..

    hahaha...tak jd hero pun bhai lu nk boikot atau sabotaj bisnes org melayu...sbb rezeki bkn lu bkn najib bkn anwar atau hadi yg tntukn...tp lu lbh mnjd kn kebangsatan lu semakin jelas...
    kerana benci kpd bapa sbb politik maka apa saja yg brkaitan WAJIB diburukkn...

    Sapa lg yg mnkayakn taikun cina yg lbh brkiblatkn hong kong, cina atau taiwan klu tak org 'melayu' yg kuasa beli banyak (bkn tnggi sbb cina lbh mewah) ada lu pertikai taukeh TF store..speed mart dan brbagai lg mart yg mmbunuh bnyk peruncit melayu...lu tak kesah kn asalkn nama dia bkn melayu...

    Boikot lh bhai petronas atau petron atau telco terbaru ALTEL sbb mnkin ini mmjdkn lu hero pada keturunan lu...lg pun apa lh sngt jasa petronas, petron atau altel jika dibndingkn dgn Shell, BHP dan maxis...sbb company ini lh yg bnyk mnyumbangkn pada keluargalu kn..kah kah kah moga2 ada tokoh korporat/taikun cina yg jdkn lu sbgi 'tokoh pengguna melayu yg benar2 melayu'...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah!!!! Memang berasap telinga admin bila baca ni... tapi apa boleh buat bro, kalau dah melayu pr tu, itulah stdnya... hasadnya mengalahkan setan.... lagipun manusia pr ni adalah puak pendatang yang jenis tak sedor diuntung... macam saudara cinadapig mereka jugalahhh!!!

      Delete
    2. Suku sakat aku dah bertukar kepada shell sejak dari dulu lagi setelah menyedari bahawa shell lebih menjimatkan. Buat apa nak membazir duit beli yang tak jimat.

      Delete
  9. dulu aku terlalu taksub dgn petronas. semangat patriotik la konon. tiga tahun dulu aku bertemu dgn seseorang dibengkel repair kereta. dia repair mercedes. sembang punya sembang rupanya dia baru pencen bekerja di petronas reseach centre. Nasihat dia pada aku,. kalau boleh janganlah gunakan minyak petronas. saya sendiri tak pernah guna katanya. jahanam kereta. kenapa tanya aku. saya tahulah, kan saya bekerja dipusat penyelidikan ,minyak petronas adalah paling rendah kualitinya dibanding dengan jenama lain. oooooooh .... melopong mulut ku. sejak itu aku tak guna dah minyak yang tak berkualiti tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow dari R&D dia jd foreman...hebat tul mamat tu...cina ke??? Sama juga dgn klu pergi kedai tayar (95%) cina, maka diaorg lbh suka/rela rekemen tayar import dari indon jika kita mncari tayar yg hrga sederhana...
      mereka akan rekemen tayar jenama sime tyre last...sbb apa bhai?..cuma kerana sime tyre dari company dibwh sime darby yg dimiliki oleh saham bumiputera...dan kita pun secara tk lngsung mnjd agen penyebar..syabas

      Delete
  10. Jgan cakap pasak kroni kat sini nanti Puak2 Pak Nuar Berahim marah, Dia miliki parti paling kroni dalam dunia. Tak lupa jugak paling Nepotisme. Ada ke patut lantik isteri jadi MB Selangor..... bodoh betul penyokong2 dia.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Labkamarul..yg ptg dia adalah pjuang n prnah jadi ketua pmbangkang di parlimen,, lgpun itu adalah prsetujuan srmua pihak,,, lain kali baca brita plbagai dimensi,,, jgn baca berita suku-suku..bini kopulak? Abiskan duit rakyat blnja beg tgn n cincin bratus ribu,, trbang sana sini..abiskan bras ja,,,

      Delete
    2. Bukan soal anuar berahim ker hapa, bhaiii. Soal cara macamana nak jimat. Guna shell lebih jimat terutamanya dalam keadaan ekonomi keluarga yang semakin tenat mendesak. Kalau duit lebih turr boleh la guna petronas. Bukan soal tak ada semangat nasionalisme atau tidak. Objektih hakikinya ialah "mana satu yang lebih menjimatkan" dan lebih "wrooooooom".

      Delete
  11. isi minyak tanah...baik untuk kesihatan kereta anda!!

    ReplyDelete
  12. Minyak petronas memang x bgus jika dibandingkn dgn shell...beza kt separuh tangki...petronas byar schumacer sampai 300 juta...schumacer pun da nk mampos...kalah pula tu...patut wat reseacrh tuk minyak....tp nk senang keje konon bole tarik pengguna pkai minyak petronas....minyak kualiti paling lowya dlm dunia...pkrja petronas semua gaji loded...mkn kt hotel lima bintang klim petronas sampai puluh ribu...x cya selidik akaun nya....tanya hotel 5 bintang brape petronas byar...tp minyak tetap paling teruk...bkn nk kondame petronas tp diaorg wat keje lps batuk kt tangga je..bkn guna shell nk sokong israel...tp x de pilihan lg..yg penting nawaitu kita....ingat minyak tempatan kasi la yg baik punya...da la harga paling tinggi antara negara pengeluar minyak...proton pun sama mcm tu....ni semua otak mahathir firaun kutty pundek.....cra tadbir nya sama saje....nampak x kengkawan yg masih buta hati lg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. pigiiiidah.... agen rba kat sini kerjanya nak melingkupkan syrkt bumi....

      Delete
  13. MM hanya boikot minyak petrol jenama Petron & Petronas tapi aku dgn gas jenama tersebut pun aku boikot sekali, takut nanti masakan tidak sedap serta tiada berkat.

    ReplyDelete
  14. InsyaALLAH saya akan terus guna minyak petronas. Tak de sebab kenapa perlu tolong shell, caltex dll.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sebab...Shell lebih menjimatkan. Cuba try. Sekali cuba pasti tak akan kembali semula pada petronas. Aku pun dulu guna petronas. Sekarang tidak lagi.

      Delete
    2. anon ni tokey shell budi lekir ka pa ni.. dari atas sampai bawah dok promote shell.. hahaha.. aku suka.. aku suka.. aku pengisi tegar shell.. vroooommm

      Delete
  15. Yes! Finally something about green tea extracts.

    Also visit my web blog ... gc180xt

    ReplyDelete
  16. ‘Royal King’ - This Is What Women Really Want !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete
  17. All o brother. Shell nka bungkus da. sbb rugi da 4 tahun berturut. tengok paper smlm.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari