boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, September 21, 2014

Muktamar Pas ke 60 - Komen aku..

Muktamar Pas dah pun selesai semalam, macam-macam cerita ada, tak perlu aku nak ulang tayang, memang banyak perkara yang aku tak setuju.... tapi...


bila aku tengok Timbalan Presiden yang paling teruk kena, boleh cool dan relax aja jawab...



 Jadi aku yang ahli cabuk nak sibuk lebih-lebih buat apa?.. 
Tahniah buat Abang Mat Sabu,, 

Bila aku jumpa gambar kat bawah ni lagi aku terkejut dengan cara bang mat... 


Jadi geng-geng ostad dan pemuda yang duk ada tu, hangpa janganlah jeoulus dgn bang mat tu...yang lepas tu sudah-sudahlah...

28 comments:

  1. kalau hanya ada gelaran ustaz di depan nama belum tentu kita dah byk ilmu, apatah lagi dalam politik. mereka yg tak ada gelaran ustaz mungkin ilmu Islam dia lebih baik. Jaga susila wahai mereka yang dipanggil ustaz; jgn sampai org bukan Islam tidak hormat kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. lpas ni kita baca khutbah nikah pulak.. he he he..
      https://scontent-a-nrt.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/p720x720/10710888_733416216695834_4246576155650290168_n.jpg?oh=795dc464a813e9bcf5402153f29e0310&oe=54927474

      Delete
  2. Ulamak mesti rasa malu dengan akhlak ditunjukkan ole Mat Sabu.Muktamar kali ini paling menyampah sekali tiada isu yang bernas dari Pas dan nampak mentaliti kelas bawahan bermuktamar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa pulak ustaz nak malu dengan mat sabu.apa yang mat sabu dah tunjukan?tetapi masyarakat dah malu dengan karenah ulamak yang menjadi ulamak terompah kayu.ada ilmu tapi tunjukan kata2 tak bersopan.

      Delete
  3. Tahniah MM.Komen yang ikhlas,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tang mana komen MM tu...

      Delete
    2. tang banyak perkara dia tak setuju.tapi dia tak berani tulis.sebab nanti Hj.hadi tuduh dia BARUA. nanti kena boooo olaeh ulamak,nanti kena doa leh ustaz azhar yaaakob.

      Delete
  4. Replies
    1. Takpa...sbb bila menjadi ahli pas makan mencangkung pun ok apa...

      Delete
  5. Mat sabu rakyat marhaen. Dia bercakap mewakili rakyat marhaen yg kais pagi makan pagi. Dia boleh bergaul dgn semua jenis lapisan masyarakat. Org mcm ni yg banyak bantu tarik pengundi PAS.

    Ulama dah jadi mcm golongan elit. Jarang dekati pengundi, mungkin takut nak cemarkan jubah. Sekali sekali buka mulut, penyokong tegar akan anggap mcm fatwa.

    Rakyat marhaen hanya pikir mcmana nak sara keluarga. Rakyat marhaen tau, kalau tak wala' pada pemimpinpun mereka berpeluang masuk syurga sebab cara beribadah ada mcm2 cara yg Rasulullah ajar.

    ReplyDelete
  6. berapa orang ostad yg muda2 ni pernah melalui apa yg bang mat ni hadapi dalam perjuangan....ostad yg muda2 ni waktu lapang sebok lap vellfire atau mini cooper...

    ReplyDelete
  7. Setuju dgn tuan blog...yg poyo melebih2 nie ostad2 muda tue..prasan sgt mcm bgs...dok bertakbir sungguh..kunun2 nya sokong ulama la sgtt..tp prangai x mcm ostad pon..syok sndiri ja lbh...

    ReplyDelete
  8. Selalu sangat menghina Anwar Ibrahim..... Allah pusingkan roda PAS berputar kebawah.... muktamar bersidang macam keling minum samsu....he..he..he..

    Anwar berfahaman sekular pragmatik, Lim Kit Siang berfahaman sekular sosialis dan Hadi Awang jadi ular dalam semak....he...he..he..


    ReplyDelete
  9. Sy mengenali PAS melalui ceramah Mat sabu...Dia org yg rajin turun menyampaikan info kpd rakyat..

    ReplyDelete
  10. inilah bala yg Allah turunkan kpd Malaysia apabila org2 politik mementingkan kuasa, kita rakyat dibiar sengsara dgn segala mcm masalah.

    ReplyDelete
  11. Bang mat ni Kira handsome.dia otai.kalau jadi presdin pas lagi bagus.lepas Pru 14 boleh jadi menteri.kelulusan tak penting.penasihat banyak.macam Najib pun bukan pandai sangat.hidup mat sabu

    ReplyDelete
  12. Kita olang cina lulu manyak takut sama itu PAS tapi lepas itu tahun 98 kita olang sudah fike itu mahadey atak betui ka picat itu Anua bila kita olang cali punya cali balu jumpa oh itu Anua tatak salah punya,maka kita olang cali itu parti DAP dan PKR tapi itu olang DAP sudah celita itu PAS sekalang sudah baik kita olang cina boleh undi PAS punya calun bila ada PRU atau PRK tapi cikalang kita olang sudah tengok PAS sudah tukak lo lia punya presilen manyak telok itu maki sama PKR dan DAP dan punya ahli sendili lo ai ya ini macam punya olang kita bagi dia jali presilen ka .

    ReplyDelete
  13. 1. dswa
    2. bini aku
    3. adun kajang
    4. yg lain aku x caya nanti lompat parti

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengapa kau tak calunkan mak kau.kakak kau ke.adik kau.bapak kau .nenek kau.calunkan semua,jangan bagi anwar calun bini dia je.

      Delete
  14. Janji mesti ditepati dan PAS jangan menunjukkan ia mempunyai dasar baru yang mirip dasar matlamat menghalalkan cara yang diasaskan oleh Nicolo Machiaveli. Kalau PAS sudah mula menjadikan matlamat menghalalkan cara sebagai kaedah mendapatkan kuasa, apa beza PAS dengan UMNO?

    ReplyDelete
  15. mulai sekarang I pun malas nk dgr ceramah ust azhar yakub yg tk berani siar nama sebenar yg doa tu.

    Nampak sgt dia jenis pemalas mcm presidennya yg tidak mahui ambil tahu masalah MB Selangor.

    kononnya guna hujah agama sudah cukup utk menutup dan menyelesaikan masalah.

    inilah susah bila ulamak jumud hanya hebat dgn kitab2 saja tapi dangkal dlm mengetahui permasalahan sebenar yg berlaku.

    tk layak jadi ulamak rujukan rakyat kalau hanya bergantung pada kitab tp buta terhadap masalah sebenar.

    jgnlah pandang PKR secular hanya kerana mereka tk pakai serban dan mencanag islam islam islam.

    mengganti imam (MB Selangor) yg uzur syarie dan mula menyeleweng yg akan menyusahkan rakyat(contoh isu Langat 2), adakah itu bukan Islamik?

    adakah islamik hanya patuh buta tuli wala baiah dgn presiden saja? ini baiiah ala ISIS ke> yg menentang semua dianggap kafir dan wajib dibunuh?

    ustaz2 dan ulamak2 tolonglah jaga nama baik islam. pertama Tanya hati sendiri, ikhlas atau sudah mula riak takabur sombong atau sudah mula bercinta dgn dunia. jika ada cepat2 undur atau taubat nasuha, sebelum Allah hokum.

    jgn suruh org yg menentang presiden je taubat. sekongkol dgn umno assobiyah tak pula berdosa dgn Allah?

    pls la , rakyat sudah mula celik agama, bukan bodoh mcm dulu.

    org yg mula2 ditanya nanti diakhirat ialah ulamak, bukan rakyat. bukan senang nk buang sifatego sombong rasa hebat rasa presiden gerakan islam yg tak boleh ditentang, rasa kalau tentang presiden sama seperti menentang islam(eleeeeh).

    buang pakaian ego sombong disebalik jubbah itu, nanti menyesal diakhirat nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. -Apa maksud 'hanya pandu pada kitab, tp buta pada masalah sebenar? Bukan ke kita diwaris dgn sunnah n kitab sbg panduan? Sila jelaskan.adakah maksud awk sunnah n kitab x boleh atasi masalah dunia sekarang? -kenapa pas perlu ambil tahu isu MB selangor sedangkan kajang move tu taktik pkr? Ada ke pemimpin pkr ambil kira pandangan pas sblm nk tukar MB? Bukan ke tahaluf dah di cemar bila keputusan sepenting itu membelakangi hak pas sebagai ahli tahaluf? Jika dilihat dari segi pemahaman am, segala keputusan pkr di selangor hendaklah dipersetujui oleh pas.begitu? Mana hak adun pas di selangor? Pas ada wakil.kerusi pas juga kerusi membentuk kerajaan selangor. Tetapi, bila nk tukar MB, x ambil kira hak pas?

      Delete
    2. "ulamak jumud hanya hebat dengan kitab2 saja tapi dangkal dalam mengetahui permasalahan sebenar yang berlaku"

      itu lah ayat-ayat yang selalu dilemparkan kepada ulama dari dahulu (sejak zaman emas islam) hingga sekarang... ingat teman2 kita ini semakin jauh dengan zaman Rasullullah SAW zaman para sahabat zaman selepas zaman sahabat... kita ini sedang dalam zaman fitnah akhir zaman... dimana perlu kita bertaut n berpaut agar tidak hanyut dibuai dizaman fitnah ini... carilah kumpulan yang berpegang kepada Al-Quran dan Sunnah...

      "hebat dengan kitab2"... hihihi... jemaah ini berpegang erat dengan Al-Quran dan Sunnah bukan kepada kitab2... Setiap permasalahan perlu dilandaskan dengan 2 sumber agung itu..

      "mengganti imam (MB) yang uzur zyarie dan mula memyeleweng yang akan menyusahkan rakyat (isu Langat 2). adakah itu islamik?".... Mengantikan imam atau penjaga amanah itu bukan semudah menggantikan ketua kampung... Telah dinyatakan oleh Presiden bahawa MB yang diganti itu tiada syak dalam amanahnya.. ia telah disoalsiasat oleh semua pimpinan dan MB itu juga telah memberi hujah yang munasabah dan diterima... Dimana isu menyelewengnya... hanya kerana mengambil keputusan sendiri dalam mentadbir negeri maka ia dianggap menyeleweng....

      "adakah islamik hanya patuh buta tuli wala aiah dengan presiden saja"... ini bukan wala baiah dengan presiden, ia wala baiah dengan perjuangan Islam.. Presiden hanya menjadi ketua penggerak kepada perjuangan... Perjuang dalam PAS bukan berjuang demi presiden bukan perjuangan demi majlis syura tetapi perjuangan kerana ALLAH... Jika Presiden itu lurus dalam membawa jemaah ini maka ia perlu diikut.. Hanya kerana Presiden tidak setuju dengan rakan pakatan dalam perlantikan MB setelah syarat syarak dipatuhi maka kita perlu beralih wala pula kepada rakan pakatan.. amat dangkal pendekatan itu...

      Delete
  16. boleh tegur ulamak tapi jgn hina ulamak jgn caci org dlm blog,menmbah dosa je.kalau tak puas hati.elok la berjumpa dan bawa hujjah masing2

    ReplyDelete
  17. bagi aku ulamak pas ada la ni...ulamak munafik...tak ada pendirian...cakap tak mau terus terang..malu kat bangsa asing aje...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu begitu dimana pulak ulamak yang tulus n ikhlas...

      Delete
  18. ‘Royal King’ – Sedap Dapat, Duit Dapat , Kereta Pun dapat !!
    KLIK HERE !!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari