boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, September 29, 2014

Khas Buat Tatapan Ostad yang kurang kasih sayang..

Di Manjung ni ada sorang ostad yang cukup fobia dengan perkataan wahabi,,, malah pada khutbah jumaat 2 minggu lepas, dia siap berpesan jauhi dari akidah wahabi, aku yang umur lebih separuh abad ni baru dengar ada akidah wahabi, perkataan wahabi tu disebut mula-mula sekali, betapa teruknya wahabi, kemudian baru diikuti syiah dan sebagainya yang tentu sesat...





 

ostad-ostad diatas ni pun alergik dengan wahabi juga..

Jadi tolong dengar apa yang diperkatakan 
dengan wahabi



Aku pun bukan wahabi,,, tapi aku mencintai sunnah nabi.. 
Insya Allah, lepas ni aku bercadang nak berbincang bab-bab wahabi pulak... kita sama-sama buka minda,,, jangan jadi jumud...

13 comments:

  1. SAYA BERASAL DARI MAAHAD, BILA RESULT SPM KELUAR SERONOK SGT SBB DAPAT 1A, KWN PULA HANYA CUKUP MAKAN.

    SAYA DAPAT MASUK POLI COURSE ENGINE KWN X KEMANA JADI PERGI TIMUR TGH YG SEORG MASUK KUI N.

    5 TAHUN LPS ITU SAYA JADI JTK DI SEKOLAH GAJI SPM. MANAKALA KWN JDI USTAZ GAJI 4000.

    BILA ANAK MINTA DUIT NAK BELI BUKU SAYA CKP, XPAYAH LAH BELAJAR SGT BIAR RESULT LBH KURANG SAJA NNT AYAH HNTR KE TIMUR TENGAH ATAU KUIN. BALIK JADI USTAZAH GAJI 5X GANDA AYAH.

    DUNIA X ADIL.

    ReplyDelete
  2. Salam MM,
    Bukankah Wahabi dan Syi'ah itu menentang Ahlus-Sunnah Wal-Jama'ah?

    ReplyDelete
  3. Orang2 jahil dan malas membaca inilah yg mengelar orang wahabi, kalau beramal dengan al-Qur'an dan as-Sunnah yg bersumberkan hadis2 sahih itu dilabel wahabi, jangan lupa simpan bertan2 label wahabi utk aku, aku dah berumur 42 thn, perbalahan antara mereka yg digelar wahabi dan mereka yg mengaku aswaja sudah lama aku ikuti, seringkali bila mereka yg mengaku aswaja ini dimintakan dalil hanya tau membebel saja, cth Allah bersemayam di atas arasy, Allah tinggi di atas, Allah di langit, mereka yg digelar wahabi ada dalil dari al-Qur'an dan as-Sunnah, tetapi aswaja yg sebelum ini mengatakan Allah ada di mana2, kemudian bila sudah tak relevan ditukar kepada Allah wujud tak bertempat, diminta dalil tentang hujah mereka, maka dengarlah kata2 buruk yg terungkap dari mulut busuk mereka, terserlahlah keburukan akhlak mereka, itulah perangai mereka dari, dulu, kini dan mungkin juga selamanya.

    ReplyDelete
  4. umur 42 tak jamin apa2. suka mengkafirkan dan memburukkan kan orang lain itulah wahabi

    ReplyDelete
  5. ahli sunnah waljamaah vs wahabi vs syiahh vs dlllll........ ini semua menyebabkan umat islam takkan bersatu dlm 1 kalimah.........perpecahan demi perpecahan yg pasti indah khabar dari rupa...........

    ReplyDelete
  6. rocky the great brown flesh vibrator says: aku kene tuleh juga nih:
    1. Kepada Anon 29.9.2014 11.02 pm no. 1 kat ataih nun; hang bodo 4 x:
    bodo 1: hang kata kat anak hang hang tak dak $ tapi kata keja JTK (bukan tetap berpencen?)
    bodo 2: bila tak dak duit, hang tak bagi dia blajaq rajin2;
    bodo 3: kata tak dak $, tapi hang pusing kata nak hantaq pi timur tengah, ada duit celah kangkang
    bila anak hang dah besaq, bulu b**** bini hang tukaq jadi emaih kot?
    bodo 4: kata dunia tak adil? Hang sapa? kalu dunia ni tak adil, hang pi carik "dunia" laen la.
    Pi ikot Ayah Pin dudok kat mana2 kerajaan dia kat langit!
    Bodo piang betui. Dah la bodo, kata kat Allah tak adil pulok. Mampuih. Tak payah keja la weh. Orang laen dok buat bendang dok toreh getah tak dapat gaji bulan2 ada depa kata dunia tak adil?

    Bab Wahabi:
    Aku amat meminati persoalan nih. Cuma nak tahu sangat2 dan nak buat koleksi album senarai Ostad2 mana yang anti-wahabi selain Zamihan Mat Zin. depa ni nak ikot Nabi mana pon aku dak tau; kita tengok kat Padang Masyar nanti lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dok renung lama.. bila dia kata dia takda duit? Degree subsidi.

      Delete
    2. Inilah masalahnya. Pemikiran dia dah rosak. Menuntut ilmu bukan kerana nak menunaikan kefardhuan tetapi lebih kepada nak mendapat habuan dunia. Berilmu apanya kalau masih x pandai nak mencari rezeki di bumi Allah?

      Delete
  7. Ostad2 nilah yang percaya Nabi hadir dlm majlis sama ada majlis tahlil,selawat dan kasidah@majlis rasul (dan termasuk roh wali-wali serta imam-imam besar boleh diseru bila-bila masa).
    Depa kata kalau tak nampak atau percaya roh-roh ini hadir maka hati orang itu kotor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ustaz mana?bagi bukti..sesungguhnya kenyataan saudara ni adalah fitnah dan memburukan nama golongan salafusolleh...

      Delete
  8. Yes maulana asri. Suka dengar ceramahnya di youtube.

    ReplyDelete
  9. Yang ustaz kutuk wahabi..yang wahabi dok membidaahkan orang...hampq gaduhlaa weii ...biar sibuk balah

    ReplyDelete
  10. syiah telah menang di yaman...wahabi telah tewas

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari