boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, September 4, 2014

Ha ha ha ambik ko Anwar ...

Aku bukan ahli Pkr, dan bukan juga penyokong Anwar, aku hanya sekadar simpati dan menyokong Anwar bila ia dizalimi oleh umno,,,
Namun bila Anwar dah berkuasa semula,, nampaknya ia dah serupa balik macam umno....sorry to say... 

Yang syoknya  bila aku tengok video ni terkejut sungguh..

Berbeza dengan aku, orang tua ni adalah penyokong tahap gaban dengan Anwar sebelum ni...
Tetapi sekarang apa dah jadi...


Ni ada satu lagi,,, wanita Pkr sendiri.. pun sudah tak tahan... 

yang aku duk hairan masih ada lagi macai-macai Anwar masih tak faham.. kenapa ya..









28 comments:

  1. summum...bukmun...fahum la yarjiuun...mereka dipekakkan dan da dibutakan...sama sekali tidak akan kembali..

    ReplyDelete
  2. 2-2 video berkisar tentang krisis menteri besar selangor, memang lah dah depa tak setuju tukar khalid ibrahim, ucapan pun berapi2 pertahan istana, pertahan majlis syura ulama pas, pertahan SUK konon...
    tak boleh pakai!!! tak ada hujjah hampaSSSSSSSSSSSS.


    ReplyDelete
  3. sbb mereka taksub sgt pada anuwar...

    ReplyDelete
  4. Tahniah PAS telah bersama UMNO , Tahniah TGHH dan menantu serta Bekas Pemuda PAS yg lepas...tahniah...tahniah...Tahniah.....Bravo.....TGNA...mungkin bersedih...
    Aku tetap bersama PR...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniahlah anwar...

      tetiba aku teringat peribahasa dulu kala.
      1. orang tamak selalu rugi, macam anjing dengan bayang-bayang.
      2. ayam terlepas, tangan bau tahi.
      3. yang dikejar tak dapat, yang dikendung keciciran.

      Kepada penyokong anuar....
      1. dengar guruh di langit, air tempayan dicurahkan.
      2. burung terbang dipipiskan lada!!!

      Jawatan Menteri Besar bukan milik sesiapa waima anwar, azizah, khalid atau sesiapa sahaja. Ia milik rakyat. Jika tak nak ikut prosedur biasa, untuk bertindak lebih adil, rasanya PENGUNDIAN SEMULA perlu diadakan.

      Kahkahkahkah
      sama-sama tengok siapa bakal berputih mata!!

      Delete
  5. memang kau bukan ahli PKR dan memang kau tak menyokong Anwar sebab kau ahli Umno tapi bertopengkan Pas.Kau lah manusia yang merosakan PR.dan takda isu lain kau bolih tulis<tapi takpa,teruskan cara begini ,Insyaaalah satu hari nanti kau akan tahu langit tinggi atau rendahnya.apabila keluarga kau sendiri akan di maki hamun oleh kawan2 dan ornag kampung kau.sendiri.kalau kita menghina orang dan membuka aib orng tunggulah tak lamanya aib kau dan keluarga akan tertunai juga

    ReplyDelete
  6. hahhaa..baguslah dah ada style wat artikel ikut barua2 umno pun skrip..tahniah

    ReplyDelete
  7. Semoga Allah menyelamatkan Selangor dari kerakusan PKR

    ReplyDelete
  8. salam

    sya memang penyokong dan ahli pas, tapi jika pas bergabung dengan UMNO saya lebih rela jadi penyokong dan ahli DAP...sebab melayu ni hipokrit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. poor thinking, weak logic, utter foolishness and sheer jealousy! May Allah bless you!

      Delete
    2. Itu hak awak. Tapi fikir2 lah dulu. Are you a hater? Even in the Quran it teaches us to guard against extreme feelings or fanaticism.
      For me, Ummah must be united.
      And apa dia "bergabung" yg awak maksudkan? Tak dengar pulak pasal Pas-Umno kawin. What we want is for Pas and Umno to put aside the hate. Berbeza political ideology tu ok lah. Akhir kata: What are we? Kita Islam dan Melayu. Jgn benci membenci.
      Peace all

      Delete
    3. jadilah penyokong alquran dan hadis nabi. Yang lain tak kemana pong.

      Delete
  9. Sudahlah lu Manjung Puki Mak........Kalau memberi kenyataan depan mic RTM dan TV3 apa kejadahnya? Majlis Syura Ulama PAS terdiri dari para Rasul dan Nabi, itu aku surrender, tapi kalau dipenuhi dengan menantu dan anak isteri itu Ular Mamak Hj Adi Awe namanya. Puki Mak lah Raja Komando konon....? Bila masa lah si munafik ini berjuang untuk PKR? Timbul apabila parti berkuasa dan tenggelam atau menyelam apabila parti dalam krisis.

    ReplyDelete
  10. setakat vedio dari percakapan orang oarang yang kecewa kerana tak ada pangkat dan jawatan dalam pkr tu pun korang boleh percaya. apalah punya manusia lah korang ni. fahamilah sebenar benarnya peraturan lantik MB. janganlah jadi orang yang buta politiik dan buta pintu hatinya.

    ReplyDelete
  11. Manjung Mari sudah berjaya dan berhasil mencipta idea untuk orang ramai menghina TGHH dan Anwar dan inilah dia orang munafifiq yang bertopengkan Pas tapi dapat imbuhan dari Umno.kau makanlah duit haramjadah tu,

    ReplyDelete
  12. ahli2 pas sila wala' pada tuang presideng korang. ikut apa yg dia cakap. kalau dia nak bergabung dengan umno korang kena patuh. nanti ketulahan siapa nak jawab??? dia ulamak sedunia paham tak??? huhuhuhuuuuuuuuuuuuu..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. majlis syura bukan 1 orang je ahlinya. Tahu tak perkataan majlis. Majlis berkatan pun ada pesunat dan orang yang disunatkan. Fahamilah. Ada faham ke cai

      Delete
  13. bro manjung mari,
    kalau pas nak keroje dengan umno, boleh la lu jadi pecaci nya, ekk..

    ReplyDelete
  14. Jangan kaitkan Anwar dengan Umno ! Baru enkauorang semua faham se faham-faham nya... buleh xk?

    ReplyDelete
  15. Dulu press conf ckp kerusi mb utk pkr...submit 3 nama...pastu ada lak calon pas...xkn ulama menipu kot...salah statement ker??? Jgn di cop penipu dh le ye pas...
    Tuan admin...cer citer

    ReplyDelete
  16. hehehe Tok Pa mengaku hantar nama dari PAS utk calon MB Selangor. hehehe pandai betul PAS buat flip flop. Kalau Presiden dan SU parti flip flop, anak-anak buah wala' mcm MM lagi laa flip flop hehehe.

    ReplyDelete
  17. PAS nak beri semula Selangor kpd BN macam yg dibuatnya pd Terengganu & Kedah. Dengki jika PKR dapat menguasai Selangor lebih lama lagi.

    ReplyDelete
  18. tuang tanah kedaung, lu punya parti pas cakap tak serupa bikin la...kalo lu nak, gua pon buleh bagi statement...

    gua, raja komando tahap atas punya sangat kecewa dengan pas di bawah pimpinan hadi...gua telah berjuang 100 tahun untuk menaikkan pas...tapi dengan cara pas tangani krisis selangor ni, hantur remuk, luluh segala hati, jantung, intan payung, berlian saya...setelah lama saya memperjuangkan pas baru saya tahu perangai pas...dengan ini, saya keluar pas...dan saya masukkan nama hadi sebagai pengkhianat pas dan rakyat dalam hati saya...nak amik la statement saya dan masukkan dalam blog, tv dan apekejadah yang lain...pastu jangan lupa payment untuk saya ek...

    berita sampah lu mau kasik up...apa da...kazim lias datang tempat gua..dia tak kim salam kat lu...

    ReplyDelete
  19. Melayu mane bleh jadi arab...manusia biasa mane boleh sama Nabi...cuba buar research skitla...ramai Adun2 Pas Kelantan telah kaya raya yg pd asal hanya cukup2 makan, mulut berbuih dgn ayat Al-Quran & hadis...tapi perangai 2X5 cam parti yg satu tu gak.....bleh blah sumer parti politik , payah nak caya...PRU14 confirm UBN tawan Kelantan.

    ReplyDelete
  20. Ulamak PAS ulamak munafik

    Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya: “Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya. (Empat sifat itu ialah) apabila dipercayai ia khianat, apabila bercakap ia berdusta, apabila berjanji ia mungkir dan apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran“ (Hadis riwayat Ahmad)

    Allah s.w.t menempatkan orang-orang munafik di dalam neraka yang paling bawah, sebagaimana firman Allah s.w.t yang maksudnya:

    "Sesungguhnya orang-orang munafik itu ditempatkan pada tingkatan neraka paling bawah dan kamu sekali-kali tidak akan mendapat seorangpun penolong bagi mereka" (Al Quran, An Nisa :145)

    ReplyDelete
  21. Ya Tuhan kami, Sesungguhnya kami telah mentaati pemimpin–pemimpin dan pembesar-pembesar kami lalu mereka menyesatkan kami dari jalan (yang benar). Ya Tuhan kami, timpakanlah kepada mereka adzab dua kali lipat dan kutuklah mereka dengan kutukan yang besar. (QS Al Ahzab[33]:67-68)

    "Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpinmu, orang-orang yang membuat agamamujadi buah ejekan dan permaina, (yaitu) diantara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman." (Al-Maidah: 57)

    ReplyDelete
  22. otak kalau dah termakan fitnah jahat umno untuk jatuhkan DSAI, susah nak tolong.Kalau orang sekali buat salah, mahu tak di ulang juka dia orang beriman.cuba fikir.Negara saja gah, rakyat melarat di sebab kan rasuah dan ketidaktelusan dalam apa jua pembelian kerajaan.Bila DSAI nak pecahkan benda benda busuk ini, maka mereka fitnah jahat yang tak masuk akal.Berbillion duit di kebas oleh pemimpin umno bertopeng hidup melayu.Lagi tak sedar kah.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari