boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, May 21, 2014

Polis oh Polis,Awat boleh jadi macam tu...

Disemua negara dalam dunia ni adanya anggota polis adalah untuk menjaga keselamatan penduduk didalamnya,,, 
Tetapi polis di Malaysia ni aku rasa lain sikit, eeeii bukan sikit, banyak berbeza dengan negara luar,,,

Kalau tahun 2009 yang lalu kisah menyayat hati berlaku dalam Dewan Undangan Perak,, yang mana pihak yang terlibat adalah polis sendiri yang mengangkat dan disoroknya Speaker Dun N Sivakumar....

Tetapi hari ini kisah yang lebih kurang sama,, berlaku di DUN Pulau Pinang pula,, cuma kali ini bukan polis, tetapi dipercayai anggota umno termasuk naib ketua pemuda umno negeri...


Boleh lihat di video ini..

Paling mengejutkan nampak batang tubuh anggota polis dalam video ni,, tapi boleh diam tanpa apa-apa sebarang tindakan untuk menghentikan kekecohan...

Kenapalah umno sekarang ni naik angin macam anjing jantan naik minyak duk ligan anjing betina  tak tentu pasal.... 

Di bawah ini ada satu lagi,,, umno punya macai juga,, 




 Kalaulah yang buat kacau tu orang pembangkang (PR) dilakukan kepada petugas Umno, agak-agak korang polis nak biar macam tu ker... berani kerat jari la..

Lihat ni hebat nya melayu ..... 







32 comments:

  1. Aku mmg salute la brader tu sbb dia berani halau pencacai2 Dap tu.Sepatutnya melayu2 yg ada kt situ ramai2 belasah Lim kit siang smpai mati br puas hati hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. umnmo memang celaka dan bodoh. panda lebih mulia

      Delete
  2. ini menunjukkan betapa bodohnya orang umno kalau macam ni tentu BN kalah.manusia diberikan akal oleh tuhan, mereka boleh berfikir.tak payaah nak tunjuk samseng terpekik terlolong. macam ni lah yang terjadi di dun sungai rapat.aku garenti bn kalah di teluk intan.orang meluat tengok cara macam ni.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...syukur kehadrat Allah.. Allah hu akbar...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jiran opah juragan69May 22, 2014 at 1:02 PM

      Kalimah Allah untuk org Islam je juragan69. Kamu tu kapior harbi yang nyata

      Delete
  4. Baik ada sisa2 peluang Gerakan memikat pengundi cina sebelum ini, dgn gelagat semacam ini nampak gayanya bungkus awal.

    ReplyDelete
  5. Sekarang kita boleh faham UMNO bukannya sokong Melayu sangat. Yang dia sokong adalah puak dia. Dah jelas Dyana itu adalah Melayu, dan lawannya itu adalah Cina.... kenapa si Cina tu juga yang dia sokong sehingga menghalau calon berbangsa Melayu tu?.... sokonglah Melayu tu jika kamu memperjuangkan Ketuanan Melayu.

    Nampak sangatlah puak UMNO ni peningggggggggggg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...DAP perjuangkan melayu... hahaha....DAP perjuangkan ketuanan melayu... hahaha...DAP mnjd lbh hebat dan mulia dari PAS...hahaha teruk sngt lu pnya FENINGGGG bhai..

      Delete
    2. Sekurang-kurangnya Ketua Menteri Pulau Pinang yang DAP sekarang tu pertahan jugak anak Melayu bawah umur yang dirogol oleh Bapak Randuk di Melaka.

      Delete
    3. Hahaha...dgn satu isu maka melayu msti beri undi kpd parti yg lbh bnyk tonjolkn sikap chauvinism dan rasis kpd kaum melayu..
      bhai,dap prnh jd jagoan tntng isu pmpuan 'china' utk kes ketuk ketampi...ttp bila trbukti pmpuan tu melayu, mana suara dap...??? Mndiang karpal dibwh cuba utk mnjd pnyelamat kpd driver yg diliwat oleh majikan yg brtaraf vvip ttp akhirnya dap mnjd pmbela kpd majikan driver tersebut...ttp dosa dap yg tk mmpu dilupakn oleh org melayu ialah sikap rasis dan kebencian melampau dap pd tahun 69...melayu dihalau, dimaki dan dicerca apabila parti pmbngkng menang di kl dan bndr besar di malaysia...

      bhai, org yg mncetuskn kekacauan serta parti yg menunjukkn sifat sbnr mereka masih hidup dan ujud di malaysia..lu nmpk keikhlasan mereka dan parti dap dimana bhai? Cukup dgn satu isu yg lu katakn maka dap itu trlalu ikhlas utk org melayu dan tanah melayu???

      Delete
    4. jiran opah juragan69May 22, 2014 at 1:03 PM

      Steady juragan69 kapior harbi. Elok le mati kena langgor dengan lori babi melayu anti hadis yang bawak

      Delete
    5. Kes ketuk ketampi yang paling best.... tercirit-cirit menteri UMNO pergi kowtow minta maaf pada Kerajaan China sedangkan siasatan belum selesai. Isu ketuk ketampi tulah juga membuktikan UMNO tidak berfungsi langsung untuk melindungi rakyat... sebaliknya hanya bertindak melindungi orang asing yang datang ke Malaysia.

      Delete
    6. juragan69...bhai parti gerakan yg lu sokong tu pejuang melayu dan islam ke? setidak-tidaknya calon DAP tu org melayu agama islam bhai...parti gerakan tu terang-terangan org cina kapir harbi yg sanggup nk buat benteng manusia bg menghalang wakil PAS untuk membawa usul hudud ke parlimen..lu ni jenis manusia yg memperjuangkan islam dan melayu bukan kerana agama tp kerana parti.....klu DAP menang bhai....bangsa melayu yg jd wakil bhai....klu BN menang kapir harbi jd wakil bhai...

      Delete
    7. Hahaha..bhai azli kenapa ye org melayu tu lbh yakin dgn dap jika beliau bnr2 ingin perjuangkn melayu dan islam..knp erk dia tk memilih brsama muslimah pas atau pkr..bhai adakh dap yakin dgn calon melayu tu kerana dia melayu atau sbb beliau prjuang visi dan misi dap...hahaha bhai lu nk ckp prjuangan melayu dan islam dlm dap..

      apakh prjuangan dap lbh kpd hak samarata semua bngsa di malaysia...hahaha tnya pada hati lu secara jujur bhai..lu mmpu menulis utk mngabui mata pmbaca utk yakin dgn dap..ttp aku yakin bhai yg lu tk mmpu nk tipu hati dan maruah lu..

      Bhai..apakh dap melonggar atau mnyokong parti lain dlm pr kerana melayu dan islam...tang mana yg dap korbankn perjuangan mereka..yg nmpk pas yg lbh trhegeh2 utk mnjd balaci utk tmpng tuah kot2 dpt kuasa andai pr menang..

      Bhai..knp pas perlu takut pd Gerakan jika pas yakin dan beriman kpd hudud..bknkh pas ada dap utk bg sokongan pada rakan sekutu dlm pr..nk takut apa sbb kuasa dan suara melayu 'bergegar' dlm dap..dan melayu juga mnjd kuasa penentu dlm dap..hahaha jika lu yakin dgn dap, maka silalh bhai...semoga lps ni makin ramai ahlul pas yg mnjd ahli dap..tak gitu bhai..

      Delete
    8. juragan69...bila lu menulis secara x langsung lu akui yg parti umno junjungan lu langsung x ada hasrat nk melaksanakan hukum hudud....bila gerakan bersuara mn parti junjungan lu bhai? apakah lu harap hanya pas sahaja bersuara? parti junjungan lu islam ke x...dan lg apa parti gerakan dh melonggar utk melayu dab islam....bhai dap sekurang-kurangnya dia dh melonggar utk memberi laluan pd 3 wakil melayu dan islam bhai...klu lu cakap calon ni membawa agenda dap mana lebih baik dari calon gerakan kapir harbi junjungan lu tu bhai...

      Delete
    9. Bhai azli...jwpn aku tntng gerakan dan dap ialah hahaha' mmbawa agenda dap lbh baik'...hahaha hudud rasanya lu tnya pimpinan trtnggi pas (bkn ketua caw.)..ada beran atau tak dgn parti sekutu pr.. oh ya apa pndirian anwar dgn hudud pas ya...jwpnya hahaha..

      Delete
    10. Juragan69 ni betui punya kapior harbi.lupa kot hari ni nak pergi sembah pokok besor

      Delete
  6. Kah kah kah.mcm baru lepas ward gila...kesiannya...

    ReplyDelete
  7. police abandon their job............................................n UMNO tak dak tak YB kot......yang dok p serbu dewan MuLIa botpa......

    ReplyDelete
  8. Dah korang kutuk polis kaw kaw, takkan depa nak tolong.
    Tolong pun tak guna. Bukan nak terima kasih. Besuk kena kutuk lagi.
    Baik dok diam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh punyer komen.....sbb polis tak tolong bila memerlukanlah.....dia dikutuk....bodooooohhhh.....jgn suka pusing katalah.......nanti terpusing diri sendiri....

      Delete
  9. melayuumno dah hilang arah hidup. Dia lupakan tuhannya....dia dah tak kenal siapa tuhan dia....dia tak tahu kenapa dia dihidupkan di atas muka bumi Allah ini....dia tak tahu kenapa dia ada akal.....dia tidak tahu hidupnya adalah sementara sahaja.......dunia ini syurga bagi mereka......mereka boleh lakukan apa sahaja yang terlintas di fikiran mereka.....otak mereka dah menyamai otak haiwan berkaki empat....melayuumno hilang segala2nya.......melayuumno kembali hidup ke zaman batu.

    ReplyDelete
  10. Bangsa UMNO sememangnya bahalol tentang undang2 dan pengurusan.Gaji Polis bukan dibayar guna duit BN.

    ReplyDelete
  11. Kalau kata polis makan gaji buta ..pandai pulak polis marah marah ...esok kalau dah tak terkawal ..jangan salah kan rakyat ..umno dah mengajar rakyat kurang ajar ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg mngajar segala demontrasi ni..adakh bershit tu lbh mulia dan terkawal...adakh pr saja yg dimestikn blh berdemontrasi dan jika dihalang maka perusuh dianggap hero...

      Delete
    2. jiran opah juragan69May 22, 2014 at 1:04 PM

      Woi juragan69 kapior harbi!!!pergi sembah unggun api tu

      Delete
  12. Bodoh nak mampos puak2 UMNO ni.....akau Melayu tak akan sokong undi dan pangkah dacing UMNO...bikin malu je....Dulu LKS dihalau semasa kempen di Gelang Patah dekat Pasar Peladang Skudai akhirnya dia menang juga dan Bhani Othman MB paling bangang di Johor bungkus.....

    ReplyDelete
  13. bagaimana kalau cina-cina kat bandar-bandar besar seperti KL, JB, Melaka, Seremban, Ipoh, Pinang HALAU MELAYU keluar dari bandar2 tersebut ..... BUKAN DENGAN CARA KEKERASAN TETAPI DENGAN CARA EKONOMI ....... mana melayu bandar2 tu nak cari makan.....????????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang melayu bandar pon pendengki...jual nasik lemak pon dengki apetah lagi meniaga besar....
      jangan dok tunding jari kat bangsa lain...

      Delete
    2. bhai..apakh rezeki itu ditngan cina... lu berapa keturunan nk jd kuli@hamba pd cina...dan keturunan seterusnya pun lu dh ttpkn utk cari mkn dgn cina...maka mmng tepat apa yg dikatakn 'cina mau apa lg...'dgn kerajaan yg zalim ini mereka mnjd taikun...dan mereka perlukn kuasa politik utk terus mnjdkn melayu keturunan sprti keturunan lu utk mnjd hamba smpi kiamat..bangun bhai utk pndng lbh jauh lg...

      Delete
    3. jiran opah juragan69May 22, 2014 at 1:06 PM

      Woi juragan69 kapior harbi!!!hari ni dah pergi sembah ke kaki Madey kutty kerala bapak anti hadis tu???

      Delete
  14. aku nak tgk berapa lama umno akan bertahan dgn kaedah mcm ni...tapi aku yakin...umno akan menang sampai KIAMAT pasal SPR mmg umno yang punya pon...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari