boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, May 27, 2014

PRK Teluk Intan - Panas .. Anggota Pegawai kerajaan turut sama-sama sokong Dyana Sofea..

Apa nak buat,, inilah dikatakan kena bijak bertindak diatas sesuatu perkara,, rakyat yang berpelajaran walaupun mereka anggota kerajaan, namun diatas negera demokrasi mereka berhak untuk memilih dan menila sesiapa sesiapa sahaja,,,

Apatah lagi diatas sesama kaum sejenis,, mereka perlu memilih kaum wanita yang memahami masaalah mereka.... 

Terbukti ada sifat-sifat kasih sayang...
Sister,, orang lama (otai) lagi banyak masaalah sebelum ini,, ajarnya turut sama menyokong ...



Terpakasa aku tutup wajah-wajah mereka,,, aku yang takut nasib mereka teraniya,, bukan hangpa tak tahu, sikap perangai kedajalan umno celaka......





19 comments:

  1. sebenarnya, setakat bersalaman dan bergambar dengan calon pembangkang dalam pilihan raya tak lah melanggar Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib). tak boleh kena tindakan tatatertib lagi. yang salah ialah jika penjawat awam itu naik ke pentas dan meyampaikan ucapan berkaitan politik kepartian atau berkempen. yang susah ialah jika kena tukar atas alasan pentadbiran... sebab penjawat awam ni berpegang kepada moto "saya yang menurut perintah"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar, tidak melanggar peraturan tapi akan ada macai macai yang akan memanipulasikan keadaan.

      Delete
    2. "Saya yang menurut perintah" perlu difahami maksudnya betul-betul. Sebagai kakitangan awam saya faham "menurut perintah" ialah "melaksanakan tugas untuk berbakti kpd agama dan masyarakat"...tak ada selain drp itu. Saya bertugas selama ini bukan "menurut perintah manusia" tapi kerana tuntutan Allah SWT dan masyarakat sekeliling yang memerlukan khidmat saya. Banyak pertukaran tpt kerja yg dibuat oleh UMNO membuktikan kebodohan akan berbalik kpd mereka. Contoh : Kakitangan A ditukar ke kawasan B kerana dikatakan aktif PR. Malangnya, setelah kakitangan A bertukar ke kawasan B, kekosongan yg ditinggalkan di kawasan A tiada siapa yg sudi mengganti. Kakitangan lain yg bertugas di kawasan B ramai yg menolak. Kawasan A mundur dan lemah hanya kerana kebodohan "individu yg menukarkan kakitangan krn politik sempit".

      Delete
  2. Bhai mm apa sikap dajal 'umno' pd pnjwt awam...hahaha dan semua org tau apa sikap terutama dap dan cina pd pnjwt awam yg majoriti nya melayu...bhai mm jgn lh jd manusia munafik hnya kerana pnjwt awam brslm dgn org pr..ttp klu tk seia dan sekata dgn pr..hmm anjing babi tu ibarat zikir pd lu org...hualoh tiba2 bhai mm mnjd manusia yg 'trlalu baik' pd pnjwt awam...hahaha bhai berapa ribu org pnjwt awam yg dibuang atau teraniaya kerana undi pr...hahaha tp klu lebih sudu dari kuah itu mmng tempah bala..klu org yg jd ahli pr ttp tlg kempen utk bn secara terang maka pr tntu ambik tindakan kn bhai.. ttp aku paling smpati nasib ustaz nasharudin yg teraniaya dek parti islam...hahaha tk kejam ke bhai mm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai.bhai.kemon bhai.lu sanggah sikap dajal kepada kakitangan awam yg condong pada pr amat memualkan.terserlah kedajalan lu bro.nampak sangat lu nie bhai good for nothing.lack of knowledge.kemon bhai,jika nak jadi dajal kepada umno celaka pun agak agak ler bhai.malu ler bhai bilamana lu menampilan kejahilan berpengetahuan.ops....sori bhai,gua lupa,lu tu pencacai haprak yg membutakan hati pada kebenaran.ha.ha.ha.dimana aniaya nya uz.nasharuddin pada lu.kemon bhai.tak mungkin dipecat dari parti lu bilang itu satu penganiayaan.kerja parti itu amal ubudiah bhai.aper citer merapek nie bhai.wake up bhai.jgn jadi badut upahan yg sifar maklumat.

      Delete
  3. Perintah SAPA ?... big panda ke ?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perintah Am daa yg sebetulnya. Ia mengenai peraturan yg wajib dipatuhi oleh penjawat awam dlm melakukan tugas dan tanggungjawab, cuti, tuntutan elaun dll. Biasa juga disebut G.O. iaitu General Order. Tetapi BN dia bukan peduli semua itu, sondol semacam je.

      Delete
  4. Ini babi punya taktik. Manjung Mari babi, mak dia babi, pak dia pun babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makna nyer hang pun babi ler jugakkkkkkk.

      Delete
    2. mmg pig sejak dilahirkan...........

      Delete
  5. Kakitangan kerajaan sudah tidak takut lagi dgn ancaman atau ugutan puak puak umno. pergi mampus umno celaka lagi babi

    ReplyDelete
  6. Puak2 celaka ni kan kira, bila tengok berjabat salam pun silap2 kena tukar.

    ReplyDelete
  7. Aku kesian tengok juragan 69, disebabkan 69 ianya agak tunggang langgang berakidahkan Umnonya. Namun aku tetap berdoa moga Allah beri petunjuk kepadanya... AMIN...........

    ReplyDelete
  8. Ahli UMNO sering dinobatkan sebagai KAFIR oleh pengikut taksub PAS dalam isu hudud. Namun dalam aspek Dyana Sofya binti Mohd Daud, Nik Aziz kata "Dyana dale isu hudud ambo tok kesoh sebab DAP dio masih tok pahe tentang hudud. Insya Allah satu hari nanti DAP akan pahe apa itu hudud..". Persoalan umum sekarang ialah bukan pasal DAP tapi pasal Dyana Sofya binti Mohd Daud..berani kah PAS menobatkan Dyana Sofya sebagai KAFIR sebagaimana dinobatkan pada ahli UMNO..lainlah kalau nama Dyana tu Dyana Sofya ap Manikam...ada bran PAS nak kata Dyana Kafir..kita tengok apa komen MM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai jgn hrp lh bhai mm akan bg komen...dan tkda sapa pun ahlul pr yg tlg blogger idola diaorg wlupun ada ahlul yg mngaku dia terlebih brpngatahuan dari org lain sdgkn dia masih muda remaja...hahaha

      Delete
  9. Wey..amran dah lama dok perati ko ni mr. manjung...ko cuba politikkan perkara biasa mcm ni...biarlah mereka bersalaman sesama Islam..tu perkara biasa...apa kaitan dengan puak kerajaan umno ke..apa ke..nnt amran kutip, amran sidai ko baru tahu... - Amran Pekida -

    ReplyDelete
  10. Teringin sangat kerrrr nak merasa DAP memerintah.....kami org penang dah rasa !!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari