boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, May 22, 2014

Apakah kerana isu ni, umno mengamuk di DUN Pulau Pinang..

Semalam aku ada tunjuk siar video umno pi serang dewan undangan negeri Pulau Pinang,, agak-agak hangpa kenapa.. aku rasa tentu kerana ini...




Menurut cerita apa yang aku terbaca,, tak ada pomen cina di Pulau Pinang yang mahu membaiki kerosakan van ini .... ha ha ha... selalunya cina takut pada van jenazah,, ni van umno pun depa takut..

Bagi aku boleh dipercaya,, pernah terjadi pada aku sendiri, PRU12 yang lalu, ketika itu panas isu Makkal Sakthi,,, maka motor aku pun terlekat sama stiker Makkal Sakti,, pada malam nak PRU 12, motor aku rosak, aku pi hantar repair kat sebuah kedai india,, dengan senag hati pomen india tu repair motor aku,, dalam pada itu datang mat rempit siap bawa bendera umno pada motornya,,, minta repair,, dengan baik india tu cakap ia tak boleh repair,, tak ada spare part,, lepas mat Rempit tu pergi, pomen india berkata, susah la bang,, saya tak boleh repair bang, hati tarak senang,, apa macam mau bikin.. 
Kesimpulannya,, mereka tak pandang wang dengan kebolehan mereka... jadi umno jangan duk belagak sangat... duk maki cina,, kereta rosak nak kena cari cina... 

35 comments:

  1. He..he..bengkel motor mana bukak malam di Manjung Bro. Hang ni, tu lah dok tipu sangat, sampai lupa dosa pahala. Akhirnya Tuhan jadikan hang tipu cara bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedai Motor Ganesh,, Deretan bangunan Intan Tailor,, motor aku repair selepas balik dari masjid solat Isya.. puas hati... apa faedah aku nak bohong,,bukan dapat upah pun..

      Delete
    2. Bhai mm berasa bangga bila kaum lain pndng jijik pada melayu..bhai lu nk buang mana bangsa lu bhai.. ini secara nyata yg mainkn hrga dipasaran adalah cina laknat dn bkn sbb kerajaan..

      dan jika ditakdirkn pr perintah maka org melayu wajib bawa kad keahlian dap (pas pun tkda nilai utk cina hnya kerana utk dptkn undi dan pngaruhi melayu lain utk tnduk pd kuasa cina-dap)

      Bhai mm..aku ucap timakasih dan tahniah atas entry lu kali ini sbb aku rasa bila org melayu baca, maka mereka lbh sedar prmainan kaum pndatang yg besar kepala..
      cina dan india mmng tk suka dgn melayu apatah lg hak ketuanan melayu...bhai mm lu juga semakin 'jujur' dgn siapa dan apa yg lu perjuangkn...Allah hu akbar..Allah maha besar bhai mm...

      Delete
    3. opah jiran juraganMay 22, 2014 at 12:59 PM

      Madey anti hadis.Juragan69 penkong kuat Madey. So ce buat penaakulan mantik

      Delete
    4. Aku pun pernah dapat layanan first class drp tauke Cina bila kereta rosak. Aku Melayu..bangsa aku tak hilang pun. Orang Cina ka..India ka..semua suka orang2 baik dan jujur.Yg mereka tak suka org2 yg berperangai samseng, suka mengketedarah duit rakyat dan berfikiran perkauman sempit mcm juragan 69.

      Delete
    5. depa bukan takot la MM.. depa nk boikot Umno kot.. pegi la cari mekanik repair Umno punya.. melayu tolong melayu.. cina tolong cina.. ha ha ha...

      Delete
    6. Hahaha...bhai 07.12 thniah kerana berasa teramat bangga lh sngt dgn layanan 1st class...hahaha berapa lh rm kena cantasss...biasalh bhai melayu mmng bangga dan suka klu org lain bg 1st class apalg klu kena panggil 'boss' hahaa... mudahnya melayu mnyerah jiwa...

      Delete
    7. India tu patut contohi pas. Walau pun dyana takkan menentang hudud diparlimen yang akan dibawa oleh pas. Tapi pas sanggup menyokong pas.
      Walaupun dia tahu dyana dan dap akan menentangnya diparlimen.

      Delete
    8. Juragan 69..umno itu bukan melayu..dan melayu itu bukan umno..cth..aku melayu, tapi aku bukan umno...dan cth mahathir bukan melayu pure pon tapi umno...paham????
      yg ni pon anda xdapat bezakan..camne nak debate...adoi...


      Delete
    9. Juragan69 ni bangang wal bodoh.tu sebab sokong sangat madey kitty Kerala tu.jadi kapior harbi pun takpe yg penting melayu(baca amno lahanat) perintah

      Delete
    10. asik nsk pau jer sapa nsk repair

      Delete
    11. Ha.....ha.....07.12 janganlah dok kutuk juragan teruk sangat. Diamkan aje....kan ke juragan jenis ampu bodek. Tidak kalo soro miss

      Delete
  2. Apa punya bodoh la ko ni... setakat tunjuk gambar mcm tu aku pun boleh... siap pomen tu letakkan besi tahan tayar tu... pas tu. tayar tu dah bukak... ko kata pomen tu tak nak repair... bodohhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dok benci sangat kat cina tapi dok melantak dikopitiam,siap dengan mee kari serta pau inti daging,bersama-sama rakan niaga.serta setiausaha yang comel lotey.Melayu aka mamak penang mengkalu takdak apek cina tak makan kuetiua teng dengan mee hailam + taukua+fishball+taugeh.Melayu ada apa kemahiran melalut dengan gitar dijejantas Jln.Prangin boleh le rambut kusut masai solat entah berantah paling ringan hidu gam dengan air samsu dan ada yang tiduq dalam beca(teksi).

      Delete
  3. pernah diceritakan betol tidak tak tahula tapi Melayu suka sangat cerita penglipor lara...sebuah kedai baiki kereta Cina jatuh bankrap lepas baiki kereta orang UMNO.malam tu dia mimpi Dewa Bisnes kata jangan terlibat dengan UMNO atu Dacing jika tidak dia akan susah...lepas tu tauke Cina tu bersumpah tak mau lagi baiki kereta orang UMNO atau BN dan perniagaan dia kembali maju..cerita ni tak betol tapi orang Melayu suka kepada berita tak betol....kalau tidak tentu mereka tak undi UMNO BN yang berbuih berjanji bila pilihanraya..janji kemudian mungkir...janji lagi mungkirlagi tapi Melayu tatap sokong UMNO.... ;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah kah kah

      Delete
    2. Aduih....kih...kih...kih.....berbuihlah mulut juragan maki hang sebab dia penjilat tegar

      Delete
  4. bangsa lain pandang jijik pd bangsa umno,bukannya bangsa melayu dol...aku sendiri malu nk mengaku kalau2 ada sedara aku yg masih menyokong umno,parti haramjadah

    ReplyDelete
  5. Saya sokong manjung mari... ayoh jom kita lawan hujjah dgn puak STUPID..

    ReplyDelete
  6. Lembu RM250j apa crita? mane pigi itu wang? kasi celita skit Melayu LembUmno? haiiyaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai Umno kambing takut hujan mmpertahankan Umno lembu sharizat...
      https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/q71/s720x720/10372772_464435187023585_1776822155841814_n.jpg

      Delete
  7. Umno ___dumbno!? Guano....tak guno!

    ReplyDelete
  8. aku baru nak sebut apa yang anon 3:35 sebut...pasai apa juragan @11:44 nak kait dengan melayu??? awat topi melayu dengan topi umno tu sama ka? juragan lihat lah dunia ini dengan erti yang lebih luas...

    ReplyDelete
  9. Juragan 69 ni pun keling paria... keturunan naik tongkang bawang tok sah dok buat sial mai sini lah. Bangsa hampalah yg dok balaih hak orang malayu,.,, babi anak haram punyaa keling. Hang tengok mamak mahathir cilaka tua kutuk dengan anak beranak dia balaih berapa billion. Hang ingat hang tu mamak cilaka mengaku melayu. Lepaih ni PR menang semua yg rupa bukan keturunan melayu nusantara mesti ambik ujian dna. Baru hampa tau masa tu lsngit tinggi ka rendah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..knp ya umno brkuasa selama ni tk trfikir camana lu fikir..??? Sbb itu agaknya Allah ttp mmberi kemenangan kpd umno...bhai aku trkejut lu mnjd ahli pr dgn cara lu brfikir dan mmberi komen..tahniah bhai sbb lu selayaknya dlm pr dn lbh afdhal andainya lu ahli parti dap..

      Delete
    2. Menang secara menipu,undi pos,undi awal,undi hantu dan bla-bla lagi.

      Delete
    3. Sekali lagi aku nak ingatkan kamu juragan69 yg kalimah Allah tu utk org Islam sahaja.kamu tu kapior harbi.mana bole guna.dasar anjing anti hadis

      Delete
    4. Hahaha..bhai 03.00 klu mat syabu ngan khalid gereja baca komen lu.. mana diaorg nk letak muka ngan lim guan eng...hahaha lu pasti ke yg lu cukup islamnya...tk kn skdr jd ahli pr maka lu 'sah'sbgi islam.. bhai sedih khalifah dap tngk komen lu tntng kalimah Allah..aku tk kn sama kn lu spti binatang sbb islam yg mnjd pegangan ku tidak mngajar aku utk berdebat dgn memaki...hnya isle PR yg tiada had tiada batasan..semoga kita mndpt rahmat Allah...

      Delete
    5. Bila masa plak kamu ni Islam juragan69.Islam jenis tolak hadis?

      Delete
  10. Aku seorang Melayu sikit tak terasa dengan CELAKA UMNO tu. Sebab aku Melayu tapi bukannya UMNO.... berlambak lagi Melayu yang bukan UMNO di Malaysia ni. Lagipun UMNO CUKUP CELAKA malah sudah bertaraf SYAITAN YANG DIKENALI. Kita mana boleh berkawan dengan syaitan malah diminta berlindung dengan Allah dari syaitan yang direjam

    ReplyDelete
  11. JGN LUPA MALAYSIA HANYA DIPERINTAH OLEH UMNO/PERIKATAN/BN SEDARI DULU HINGGA KINI...JADI APA2 YG TERJADI SEKARANG MEREKA2INI LAH YG MENCORAKKANNYA...PADA YG BARU,BUKALAH BUKU SEJARAH YG SOHIH TTG KERAJAAN MALAYSIA.

    ReplyDelete
  12. Awat otak juragan69 ni. Allahumma fakkihu fiddin. Wa aalimna takwiilan

    ReplyDelete
  13. Yg dituduh celaka tu UMNO dan memang UMNO itu celaka pun. Bukannya dia tuduh melayu celaka, biar reti sikit jangan jadi lembu Ijat.

    ReplyDelete
  14. I do not еven understand how I finished up hеre, owever I thοught tɦis ρut uup waѕ
    oncе good. I do not recognise ѡho yоu are howeve certaіnly yoս aге gooing to
    a famous blogger іf yߋu аren't alгeady.
    Cheers!

    My weblo ... drakensang online игра

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari