boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, May 28, 2014

PRK Teluk Intan - DAP tak kenang budi hu..hu..hu, Wak Juragan merasa sedih..

Kerana pukolan anak gadis orang umno sendiri yang menjadi lawan kepada parti umno BN, membuatkan menteri umno dah tak ketahuan bercakap...


Apa pun layan dulu kekata menteri ni,, syok juga...



Dipos oleh Ah Lis.

 
ini ucapan sebenar..


Aku tak tau nak kata apa kat menteriri ni bila duk dengar ucapan dia,, yang dia marah dan duk ungkit kat kaum Cina, dan last sekali ia minta pengundi sokong tu bangsa apa?... mabuk ketum ke tempe...

Tengok sorang lagi timbalan menteri, bakal-bakal macam menteri yang atas juga, rasanya yang ini lagi teruk..

Ni pun jenis spesis makan tempe juga,, macam wak juragan.. nak jadi Mr Bean kut..




31 comments:

  1. Salam...termakan TEMPE ..luput tarikh...kot? Macam parti BN UMNO dah expired...???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu pun ada parti kata undi umno haram Sebab kawan dgn cina.
      Tapi la ni dah halal. Sebab parti tu dah kawan dgn cina jugak.
      Macam fatwa pas pis pus.
      kejap ada kejap tak ada.

      Delete
  2. Hahaha...bhai mm smpi makanan org jawa pun lu hina seolah2 mcmana mat syabu snggup mkn babi dgn guan eng.. bhai tk prlu kot nk hina jawa yg mkn tempe sbb pd aku lbh baik jawa yg tntunya islam dibndingkn cina kafir...hahaha bhai mm main isu bngsa utk org melayu dn menaik kn cina...bnyk kot dpt sponsor..

    bhai mm wlupun aku bkn jawa dan tempe bkn mknan kegemaran aku...ttp tk salah nya pun org yg jdkn tempe mknan kegemaran..hahaha lu kn suka mkn nasi arab tp tk jd2 arab pun...apalh perasaan org jawa yg mnjd follower mm...apakh lu letakkn jawa adalh spesis mr bean dan cina sesempurna dan sehebat2 manusia yg Allah jdkn..

    hahaha...bhai mm mnjd cina yg lbh cina dan lebih kecinaan demi kerana parti dap.. wow lu hebat bhai...klu umno dikatakn assobiah dgn mnjdkn melayu sbgi prjuangan..ttp lu lbh snggup hina jawa demi cina...aduyai bhai...semoga Allah mmberi kesabaran dn ttpkn hati aku utk
    tidak memaki lu atas 'kecinaan'lu..apa pun syabas bhai sbb lu semakin mnyerlah siapa 'manjung mari'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juragan ke bukan kot berangan lg sedap bunyi dia... Pa dok lalok... Yg pak menteri lu dok ckp cina x kenang budi la APA la x hina ke tu atau dia melawak kot... Pas tu mintak kaum cina sokong... Gerakan pun cina gak bhai... Dap letak melayu apsal lu x mau sokong...x payah kalut pasal bangsa la bhai... Kalau bangsa sendiri dok menindas.... Kalau lu nak ungkit hudud lu tnya pemimpin lu sal dah lebih 50 thn memerintah x pernah usual pun hudud... Kalau lu nak ungkit sumbangan umno pada negara dah memang tanggungjawab sapa yg memerintah..

      Delete
    2. Aku sokong DAP sebab calonnya melayu,,, kalau BN calonnya Cina wei,,, mana yang terbaik.. kalau bagi BN menang.. nak mamposssssss.... cukup lah .....

      Delete
    3. Hahaha...bkt gelugor lu sokong dap atau calon bebas yg calonnya islam...hahaha awal2 lu dh cantas ahli pas yg brtnding lawan dap...tu camana lak ye...masa kit siang lwn ghani dulu lu sokong ghani ke???

      Delete
    4. Bhai.bhai...mana ketuanan melayu bhai.prk la nie umno hanya jadi kuda tunggangan jer.pemacai umno menunjukan taring yg tiada bisa.cina gerakan/mca relak jer.pencacai melayu dgn ketuanan nya plak merempit dan memaki hamun polis plak.kesian.hidup ketuanan melayu,akhirnya jadi balaci pada gerakan dan mca.tak sedih ker bhai.agak malang hingga calon gerakan sanggup menidakan janji prk dari ketuanan melayu.apakah tanda ketuanan melayu memang kaki kincing bhai.memualkan bhai.

      Delete
    5. Dengan Nama Allah SWT
      Juragan 69 apa nak jadi kau ni , setiap kekata kau ni bagai kan merapu tak tentu pasal , kau ni faham ke tidak apa yang kau cakapkan . Setiap komen kau langsung tak memberi faedah untuk di jadikan tauladan . Lain orang cakap lain pulak kau merapu . Kau ni memang jenis atau spesis tak tahu malu ke atau kau ni memang jenis muka tebal ke?

      Delete
    6. Bhai juragan... Dari duly.gua dah ckp.. Lu x payah nak tulis apax bhai... SBB kalau lu tulis menampakkan kebodohan opss sorry maaf dengan izin mm.. Lu dok mimpi lg.. Org lain semua dah celik bhai... Nak harapkan pemimpin lu jahanam lg La Malaysia bhai... Semua BRG nak dinaikkan x Ada alternative lain nak tmbah pendapatan negara.. Lg senang cukai atas rakyat... Ada org nak turunkan harga kereta..minyak gas.. Bg pendidikan percuma x mau.. Pas tu dok bandingkan minyak dgn Thailand.. Sal x bandingkan dgn Qatar. Arab Saudi.. Org nak hapuskan tol x mau... H.way sesak jgak...

      Delete
    7. Woit bhai....bila plak ada calun PAS bertanding.kemon bhai.songkok bertingket hitam trade mark umno ler bhai.geli ler bhai bila gunapakai songkok hitam yg ketuanan nya melayu umno.kemon bhai.siap dgn keahlian umno pun lu masih blurrrrrrr.bhai.bhai.nak dangkal pun agak agak ler bhai.malu pada anak,menantu,cucu bila depa tahu atuk nya dangkal maklumat.udah ler bhai.duk diam diam yer.nanti konen lebey,hang merajuk.lepas tu guna nick lain cuba bela diri sendiri.kih.kih.kih.bhai,tua buat cara tua yer.malu ler kat org muda nie yg jauh berpengetahuan dari lu.jgn banyak berdogengan yer bhai.

      Delete
    8. Bhai ikatbata jwapan aku utk segala komen lu...kah kah kah (biasanya hahaha...)trlbih lucu rasanya...

      Delete
    9. juragan lidah biawak sokong melayu yang salah guna kuasa.makan rasuah, kuat menipu putar alam sebab dia banyak makan coklat cadbury.

      Delete
    10. Kemon bhai.sendiri gelak sebelum komen.nape bhai.something wrong somewhere.cian sama lu.tak lawak lu rasa lawak.bhai.bhai.hati hati bhai.kadar kemurungan tlh meningkat bhai.bhai.bhai.ops...patut ler lu suka meraban tebeng,rupa rupa nya............

      Delete
    11. Salam Ukhwah buat semua. Maafkan saya kiranya mencelah. Saya cuma mahu bertanya kepada Hj Jamaluddin, MM dan Ikat Bata. Saya pernah usulkan soalan ini kena MM. "Sekiranya UMNO bercakap tentang hudud maka fatwa yg akan dikeluarkan oleh PAS ialah UMNO KAPIR dan memang itu trade mark yang diberikan. Soalan saya ialah dalam aspek Dyana Sofya BINTI Md Daud, juga seorang Islam (berdasarkan BINTI) yang secara terang-terangan menolak HUDUD atas arahan DAP, kenapa PAS, MM, Hj Jamluddin, Ikat Bata tidak menobatkan Dyana Sofya sebagai KAPIR. Termasuk Nik Aziz yang berkata bahawa DAP kita tak kisah sbb dia belom faham apa itu HUDUD..apa Nik Aziz dah buta perut apa bahawa Dyana Sofya itu MELAYU ISLAM..". Dan seperti yang saya jangkakan MM akan diam.

      Delete
  3. JURAGAN69 TERLEBIH MAKAN CADBURY YG ADA DNA BABI SBB TU KOMEN PUN MCM MELAYU MUKA BERTAMPAL KULIT BABI

    ReplyDelete
  4. org jhor ni kalau tanya pasal tempe kompom tak mengaku punya.sepatutnya bangsa kat ic ditulis jawasia atau mamaksia.

    ReplyDelete
  5. mampos apek umnoMay 28, 2014 at 3:11 PM

    nama wak juragan tp x mengaku jawa,apa punya melayu ni...agaknya wak ni x sempat lagi nk berselfie dgn dyana kut,tu pasal totok jawa masih sebati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...ni lg satu lawak...bhai aku bkn jenis yg hnya kerana aku ahli pr samada pas, pkr atau dap maka automatik aku islam...hahaha

      Delete
    2. Lawak?kemon bhai.apa lu punya masalah nie bhai.komen biasa lu rasa lawak.lu suka lah bhai.janji lu bahagia dgn donia lu.jgn dok kacau orang sudah ler di luar sana.risau gak jika lu bhai kalu kalu ngutip sampah jalanan.kawal diri yea bhai.

      Delete
  6. Although you could switch to organic (a really suggested choice), the option could be pricey and may possibly not
    be easy for all create, depending on in which you reside and what is accessible
    in your neighborhood. So it has a less full bodied flavor than tamari and it has
    a larger alcohol content which isn't necessarily a problem but
    there's less flavor to it and since it has wheat in it people with wheat allergies and people with gluten intolerance which is a big percentage of the population cannot consume it.
    In a 2006 research study, it was discovered that reading and math skills were a stumbling block to deciphering the confusing
    labels on many foods.

    Here is my page; Athletic Greens Reviews

    ReplyDelete
  7. Jgn la kita umat islam trus bbalah ssama sndiri krn kafir laknat kt m'sia ni tgh tggu masa je nk rampas kuasa.x kira la korang ni sokong Pas @ umno tlg jg silaturrahim ssama kita krn kita masih lg saudara ssama islam.smoga satu hr nti Pas & umno dpt bsatu menegakkn pmerintahan islam di m'sia insyaAllah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah. ..amin

      Delete
    2. Umno nak bersatu tegakan ajaran Islam?juragan meroyan aper ker.Kelantan telah membuktikan kecelakaan umno pada istilah maufakat.biasa dengar kisah adun dicolek.biasa dengan adun ditahanan ISA.biasa dengar seorang SB nak mamphos pun susah hingga terpaksa memohon ampun atas kerja khianat nya terhadap adun PAS.yang tahu akan faham.yg bodoh terus buat buat bijak.

      Delete
    3. Melayu tetap Melayu akan bergaduh sesama sendiri kerana mementingkan KUASA. Itulah punca perpecahan PAS di KELANTAN sekarang. Ingatlah "MELAYU DIJADIKAN HULU PARANG OLEH DAP UNTUK MENCANTAS MELAYU YANG LAIN"

      Delete
    4. Hahaha...kah kah kah...bhai lu merepek amenda bhai...lu sapa bhai utk menentukn ketentuan dari Allah...kita hnya merancang ttp ketentuan dariNya...

      lu sapa bhai...yg menentukn yg pas 'tak munkin'akan bersatu dgn umno...kita terikat dibwh satu syahadah dan juga sebangsa...lu ke yg tntukn dasar pas sbgimana pas mnjdkn dap rakan semolot.. lu kah yg tntukn kepimpinan utama pas dan ahlul pas lain utk brsumpah agar pas dan umno tk mnkin bersatu...

      hahaha lu ingt semua ahlul pas bersetuju dan menerima konsep tahaluf siyasi yg pas dendangkn utk bersatu dgn dap dan pkr..lu ingt semua ahlul pas menerima anwar dlm kepimpinan pr...lu nk celakakn umno itu masalah lu sbgi individu bhai...

      kahkahkah teruknya lu pnya 'meraban tebeng'(istilah perak ) aku brdoa dan amin kn doa utk umno dan pas bersatu bkn kerana umno!!! Bkn kerana pas!!! Ttp kerana agama dan bangsa yg sama...

      tk jd isu pun bhai klu lu dan mm nkkn pas terus bersama dgn dap demi kerana agamalu dan bangsa lu...tpt sprti yg dijnjikn syaitan dan iblis utk terus memecahkn umat islam...semoga doa lu agar melayu terus berpecah dan musnah dan islam tngl nama...

      bhai..lu nk ckp aku bodoh dan lu saja yg paling bijak, cerdik dan penuh ilmu pengetahuan...tk jd isu pun bhai...sbb pada aku lbh baik org mngata aku bodoh dari aku mmbesarkn diri dgn mngatakn 'aku lh paling bijak dan terhebat'hahaha malu bhai...sbb klu bijak, ada yg lbh bijak...klu hebat, ada yg lbh hebat...semoga aku tidak dilalaikn dgn sifat riak dan bongkak yg mmdektkn aku kpd kekufuran...

      Delete
  8. time sesak dan minoriti 47% baru la bersaudara dengan PAS..time senang Parti Ajaran Syaitan la Parti ajaran Sesat la... Puih! Siap bunuh sedara sendiri di Memali..

    ReplyDelete
  9. umno lah memang bodoh pantas jela mampos ditibai dap, pkr, pas

    kihkihkih

    ReplyDelete
  10. Mmm..bila kalah senyap je. Cer kalau menang..heboh mm ni

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari