boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, April 18, 2014

Maka AlKiisah, bersedihlah Tun Dr Mahathir ! hu hu hu ....

Selepas Dr Mahathir menangis dalam kesedihan sewaktu ucapan penggulungan PAU 2002 atau 2001 kerana nak melepaskan jawatan Presiden Umno,,, maka hari lagi sekali keluar berita Dr Mahathir bersedih..
Ok hangpa baca sendiri kenapa Mahathir bersedih..

1. Saya sedih melihat pegawai Jabatan Agama Islam dibantu oleh polis menangkap Kassim Ahmad, 80 tahun.
2. Kita ingin jadi Negara Islam yang sederhana, tidak keterlaluan. Tetapi acara ini memperlihatkan Malaysia, seolah-olah ingin menjadi Negara Islam yang suka mengguna paksaan bagi menentukan orang Islam hidup dalam ketakutan kerana mungkin ditangkap apabila melanggar fatwa pihak berkuasa.
3. Kassim yang tidak sihat, berumur 80 tahun ditangkap, dibawa ke mahkamah, dituduh menghina Islam, dituduh tidak akur kepada fatwa Pejabat Agama Islam dan dikurung sehingga dijamin.
4. Yang menghina agama Islam di Malaysia ramai. Ada orang Islam yang memperlekeh Nabi Muhammad s.a.w, menghina Allah s.w.t, membuat fatwa sendiri, bahkan mengembang ajaran sesat. Tetapi mereka tidak ditangkap. Tegur pun tidak. Tetapi Kassim yang sudah tua, yang berjalan bertongkat dituduh anti-hadis dan ditangkap.
5. Yang anti-hadis ini ramai. Mereka tolak hadis dalam amalan mereka, tidak menurut banyak sunnah Rasul. Mereka tidak berjanggut.
6. Tetapi kita tahu dalam Islam ada dosa besar dan ada dosa kecil. Yang sunnat tidak wajib, tidak berdosa jika ditinggal pun. Islam bukan keras, bukan begitu bengis. Islam agama nasihat, agama sederhana yang tidak bertujuan menjadi beban kepada penganutnya. Islam bukan agama paksaan.
7. Tetapi ada pihak yang tidak puas hati kerana Islam lembut, bertimbangrasa, adil. Mereka ingin menjadi Islam agama yang keras, yang bengis pun.
8. Ada di sebuah Negara Islam di mana yang tidak berjanggut disembelih. Ada yang merejam dengan batu, menembak mati wanita yang dituduh berzina. Tetapi tidak pasangan lelaki mereka. Lelaki boleh berzina, perempuan sahaja yang salah. Al-Quran menghukum kedua-dua. Tetapi ramai orang Islam mengecualikan lelaki.
9. Alhamudillah banyak amalan yang ekstrim ini tidak terdapat di Negara tercinta ini. Namun ada yang hendak lihat ini juga dilaksanakan, diamal di sini.
10. Mereka yang dipertanggungjawab terhadap agama Islam di Negara ini ternampak seolah-olah ingin supaya sunnah Nabi dijadikan lebih tinggi, lebih wajib dari firman Tuhan dalam Al-Quran.
11. Kuasa mudah pergi ke kepala dan kuasa tanpa had akan rasuk akal fikiran. Islam adalah agama yang sederhana yang bertimbangrasa, agama nasihat, yang adil. Kalau ia sudah jadi agama yang keras, zalim dan bengis dan mengutama mazhab lebih daripada ajaran Al-Quran, kerana mudah taksub dengan ajaran pemimpin atau guru maka akan berpecah dan bermusuhlah orang Islam sesama Islam.
12. Saya sedih. Saya sedih kerana Kassim Ahmad umur 80 tahun, bertongkat dan sakit ditangkap dan akan dibicara. Kenapa Kassim? Kenapa tidak orang lain? Wallahuaalam.
sumber : Klik sini


Ho ho patutler berita pagi Astro awani tadi pun keluar kenyataan, ia risau kalau Hudud yang dilaksanakan di malaysia, nanti habis tangan orang melayu kudung...

Mungkin ada enakmen hudud yang dikeluarkan oleh PAS Kelantan tu diperbetulkan, tetapi bukan dengan memperlekeh sebegitu rupa... Pas pun ada hujah juga kenapa rang-rang undang tu dilaksanakan buat umat islam dahulu... 

paling mudah yang boleh aku katakan,, sampai mampos pun pemimpin umno tak akan ada yang setuju nak laksana hukum hudud,, tak kiralah hudud Pas ke atau Hudud yang dirangka oleh umno sendiri,, memang tak akan ada,, jangan harap dan jangan mimpi,,, 
selagi muka najib, muhyiddin, 

hishamuddin, zahid hamidi, dan shafie afdal


nak laksana hukum hudud,, errmmm tunggu lah,, sampai bila,,, sampai hangpa sendiri mampos pun aku yakin tak akan ada..

Sebabnya Mahathirlah penghalang utama...





12 comments:

  1. Apa yg diperkatakan oleh Mahathir itu adalah benar, tiada yg tidak benar melainkan benar belaka iaitu menunjukkan kejahilannya sendiri dan mempertikaikan tuntutan agamanya sendiri tapi bukan maksud isinya. Tidak timbul langsung rasa keinsafan pd dirinya yg dimamah usia. Apakah corak pemahaman agama yg ada pd dirinya, entahlah. Agama itu ibarat adat shj bagi beliau, yg mana nak buat bolehlah buat kalau ada part tak nak ikut tidak mengapa, ikut suka-suka shj. Sepatutnya kalau kurang faham atau tidak faham, pergilah kaji berpandukan kitab2 serta merujuk pakar agama bertauliah. Ini tidak, pakai logik akal sendiri, memperkatakan perkara yg jelas memesongkan perintah agama.

    ReplyDelete
  2. Buat pengetahuan mahathir.....73 pintu,73 jalan,yang sampai hanya satu.dua perkara yang Rasulullah saw wasiatkan pada kita iaitu Al Quran dan sunnah.apa lagi yg mahathir harap dan mahukan.Islam bagaimana yg engko ingin.ada kesederhanaan tapi tegas.mahathir,mahathir.awat jadi lagu nie.Allah swt dah perintahkan hukum hudud dilaksanakan dan apa lagi dok pertikai.jika takut dipotong tangan jangan ler mencuri.hanya pencuri yg takutkan hukum hudud.betul tak mahathir.cuba ko kaji balik berapa jenis kesalahan yg dihukum dgn hukum hudud.apakah ko borong semua mesti dihukum dgn hukum hudud.kemon ler mahathir.dan ko ingat lagi senda gurau ko yg hina lagi haprak.aku ingatkan jika ko mudah lupa.NAK MAKAN SUP TANGAN BOLEH PERGI KELANTAN.Apa jenis manusia ciptaan Allah swt ko nie.

    ReplyDelete
  3. elok la mamak ni panjang umor ...makin nyanyok dan makin nampak penghinaan mamak ni terhadap islam ..sedar atau tanpa sedar dia telah menunjukkan siapa dia sebenar nya ...apa akidah dan iitikad dia selama ini ..maka kita tunggu akhir nya ahli umnu yang memuja dia bagai dewa juga yang akan sama2 terjun dengan dia atau akan berakkan atas kepala dia nanti ...hidaya milik Alllah .di usia bergini sedar lah ...dan nilai sendiri siapa sebenar nya mamak ini ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi ada macam ni dan yg sama waktu dgn nya ???

      https://www.facebook.com/pages/Kelab-Che-Det

      Delete
  4. Mengapa kassim ahmad sorang je kena tangkap?sepatutnya mahathir pun mesti ditangkap sekali.

    ReplyDelete
  5. Haluuuuuuu. .....


    Sekadar air mta biawak....

    Khak tuih

    ReplyDelete
  6. Apa barang bang.....dia dah curi harta rakyat USD40Billion.....tu yg takut sangat kena potong tangan.....

    ReplyDelete
  7. First In the World !! – Teknologi Elektron : ‘Solar Etron Cell tech’
    Revolusi Terbaru Dalam Dunia Perubatan & Kecantikkan Moden !!
    Anda Pasti Teruja Dengannya !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  8. Hehehheh bangkai bernyawa tu nangis sebab takut nasib yg sama menimpa diri. Di usia senja kena sumbat masuk penjara. Hehehe itu jer.

    ReplyDelete
  9. Thiѕ is very interesting, You are a vеry skilled blogger.
    Ӏ've joined уour rss feed aոd look forward to seeking
    morе оf your excellent post. Αlso, I have shared үoսr website iin my social networks!


    Hеre іs my web site; Proactol reviews

    ReplyDelete
  10. pabila org bukan ahlinya bckp ttg agama n hukum ikur kepala hotak yg bjambul jeee..... dunia akhir zaman...

    ReplyDelete
  11. Grеetings frօm Carolina! I'm bored tօ desth
    at work so I decided tօο check օut yoսr website on my iphone durin lunch break.

    І enjoy tҺe information you provide herе ɑnd can't wait to take
    a loοk ѡhen I gеt hοme. I'm amazed at how quhick yoսr blog loaded οn mү cell phone ..
    I'm not eѵen using WIFI, juѕt 3G .. Anyѡays, wonderful blog!


    Look intߋ my webpagee :: Proactol Plus review

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari