boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, April 9, 2014

Kalau macam ini Orang Asli yang bersumpit pun boleh jadi menteri..

Woii.. umat bani tamim,, sampai bila hangpa nak  kena tipu,, sampai bila nak jadi hamba kena bayar cukai, apakah rakyat bani tamin akan balik ke zaman asal penjajah sebelum merdeka..




Bukan sekadar RM27 Billion, 100 billion pun boleh dapat kalau nak pi cekik rakyat suruh bayar..., 
GST, AES, Saman ekoq, Buang subsidi dan bermacam-macam lagi,, semuanya mencekik rakyat... ini sahaja yang menteri-menteri umno tahu nak laksanakan untuk menjana ekonomi negara... 
tujuan utamanya,, senang menteri, perdana menteri dan buat kerja,, lawatan luar negara bersama bini, kroni... enjoy,,,, tak cukup duit,, penaikkan cukai...yang mampuih,, rakyat.. 
padan muka semua,, undi lagi BN.. 

20 comments:

  1. Dia tau dia lembu so dia nak org lain jadi lembu gak.nasib laa diperintah oleh gerombolan lembu.ckp bnyk nanti kena tandukkao tak takut kena tanduk ker MM..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekor lembu duduk kondo..
      Yang patut kena peras laki si lembu betina..tapi dek kerana ahli umnooooo...selamat sampai sekarang...yang geng2 lembu lain tunggu sembelih GST dan AES ja..tak lama lagi TPPA..dah nasib lembu...nak buat macam mana?

      Delete
    2. Jangan takut tandukan LEMBU..takutlah kamu pada ALLAH SWT atas azab dan siksaanNya. Sesungguhnya AKHIRAT ITU PASTI ADA...cuma org UMNO yang buat-buat lupa sbb pegangan melayu UMNO.."Melayu mudah lupa".

      Delete
  2. Pemimpin pembelit ngan lembu2 UMNU berangan nak kan Mesia jadi negara maju...! Kaaah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  3. cukai adalah PERNIAGAAN...kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Aper hukum GST nie wahai noh gadut dan harussani.ader brani pertikai dari segi hukum ker.

    ReplyDelete
  5. Rakyat diminta berjimat berhemah...xmampu bli buat sdri..tanam sdri..jgn mkn yg itu..tetapi pemborosan berjuta..jab audit negara ..

    ReplyDelete
  6. Rakyat diminta berjimat berhemah...xmampu bli buat sdri..tanam sdri..jgn mkn yg itu..tetapi pemborosan berjuta..jab audit negara ..

    ReplyDelete
  7. aku tak pernah undi bn pn selama aku idup ni..Tiap kali check kat balai mesti ada saman ekoq pny..hanyut duit belanja anak2 aku bln tu..redup mata anak2 tgok bapa dia tepuk kepala..klepuk..klepuk..

    ReplyDelete
  8. Ya betul tu. Kata nak tolong rakyat.. Dimasa air kekurangan dan negeri lain sibuk buat catuan, tiba tiba dia kata nak naikkan tariff air sebab bak kurangkan penggunaan.
    Dah nama pun parti dap. Memang kuat menipu. Tapi ada melayu tak sedar diri , masih nak kena kelentong.

    Dan juga dimasa kata barang barang mahal ada satu negeri tu naikkan gaji wakil rakyat dan juga lesen perniagaan.
    Kena tipu la lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. negeri tu negeri Sarawak pimpinan BN.. gaji wakil rakyat & menteri naik 3 kali ganda.... Selangor naik gaji wakil rakyat termasuk ADUN UMNO sekali.. depa Adun UMNO pn sokong gak.. yg x sokong pncacai UMNO ja... memang pengikut UMNO & BN kuat kena tipu...

      Delete
    2. Setiap ulasan seorang penipu...pasti ada fakta yang dilupakan @ dikaburkan. Maaf, berjuta kali parti UMNO-BN menipu...berjuta-juta kali ganda rakyat yang celik akan ingat "apa sahaja drp mulut pemimpin UMNO-BN", dan "kata-kata tersirat penyokong UMNO-BN" adalah PENIPUAN semuanya. Nasihat orang dahulu "Sekali kita berbohong seribu kali orang tidak akan percaya kpd kita lagi".

      Delete
    3. Tu negeri sembilan,negeri ladang khinzir terbesar di Asia Tenggara dan yg naik gaji wakil rakyat tu mesti Sarawak kan.

      Delete
  9. Kita memang tak undi BN tapi nak buat guano yang kat hulu2 tu semua darah biru tua pekat berkilat. Sanggup berkeris demi BN. Kalau kat kawasan teman calun DAP lawan UMNO sekalipun tetap pangkah DAP. Cina pun percaya kat tuhan dia tapi umno langsung tak takut adanya Tuhan. Percaya dengan takut pada Tuhan tidak bawa makna apa2 pada umno.
    Parlimen dah jadi sarkas. Hakim jadi badut. Polis jadi yes mem!
    Tunggu apa lagi moh kita berpena. Pena lebih hebat menentang dari berperang.

    ReplyDelete
  10. PAS beri tanah pada Cina DAP agar dapat jawatan MB Perak. Agaknya kalau nak jadi PM, banyakah jubur kena jual___jubur PAS dan PKR lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish jadi piem nie pun dah banyak tanah rizab melayu kena gadai.60% tanah rizab melayu hilang begitu saja kepada cina.

      Delete
    2. nape laa bodoh sesangat....laaa....memang la bodoh, penyokong umno....seluruh keturunan bodoh sampai la ke alam kubur. dah mati (mampus) nanti, cuba2la rasuah malaikat nanti naa?

      Delete
  11. Macai umno ni hanya kene jubur... sebab mereka seronok bergelumang dengan taik...

    ReplyDelete
  12. reality... pelaburan luar kurang.. hasil negara kurang ... ekonomi lingkup... sbb di perintah oleh mereka yg kurang bkelayakan n utk kpntingan diri... rakyat jd mangsa dgn naikan cukai .. GST....

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari