boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, March 23, 2014

PRK Kajang - Kah kah kah, aku gelak bukan kerana DS Wan Azizah menang?

Memang cantik dan paling terbaik,, aku salute... pagi tadi aku dah tengok gambar ni,, 


Tapi tak sangka gambar dibawah ni boleh menyentuh hati macai-macai umno...


 Nasional   

SPR kesal provokasi penyokong luar pikul kangkung
pada 23-03-2014 12:03 Ditulis Oleh Shuhaniza Said, Shawaliah Hadir dan Nur Shakira Buang
Post Pic
KAJANG: Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Aziz Yusof kesal dengan sikap sesetengah pihak yang dilihat sengaja melakukan provokasi kepada penyokong parti lawan dengan memikul serumpun kangkung di luar pusat pengundian Sungai Chua.
 
Katanya, sikap seperti ini akan mencetuskan kekecohan sekaligus mengganggu proses pilihan raya berlangsung.
 
"Saya nampak tadi dan juga laporan yg saya terima boleh dikatakan saluran ada penyokong parti yang bawa sayur kangkung saya tak tahu apa relevan bawa kangkung ini cuma saya anggap ini satu provokasi kepada pihak lain ini untuk dimakan bukan untuk pembaziran sebab mereka bawa banyak.
 
"Ini sangat tidak elok. Ini seolah satu seperti kita memerli orang lain. Keduanya kita membazir. Ada juga bawa buah kelapa. Apa relevannya?" ujar Aziz kepada pemberita ketika melawat pusat pengundian di Sekolah Kebangsaan Sungai Sekamat.
 
Aziz berkata demikian mengulas sikap seorang penyokong Pakatan Rakyat yang mengandar serumpun kangkung di pusat pengundian Sungai Chua.
 
Lelaki berusia 64 tahun itu yang hanya mahu dikenali sebagai Ahmad berkata, beliau memandu dari Pahang untuk mengingatkan pengundi Kajang agar membuat pilihan dengan betul.
 
“Saya mahu ingatkan pengundi di sini, (Datuk Seri) Najib (Razak)  menyebabkan harga gula naik, tetapi tidak masuk akal bila kata harga kangkung turun.
 
“Kita sudah tak boleh tahan!” katanya yang melaungkan “kangkung turun tapi harga gula naik” kepada orang ramai.
 
Mengulas lanjut, Aziz berkata biarlah pengundi DUN Kajang yang menilai dan membuat pilihan tanpa dipengaruhi mana-mana pihak.
 
"Ini mungkin bertujuan memalukan seseorang, ini satu dosa besar. 
 
"Jadi hari ini beri kebebasan kepada penduduk Kajang menjalankan tanggungjawab mereka dengan baik. Tempoh kempen sudah habis. Ini  masa mengundi jadi jangan  kacau pengundi, saya harap penyokong parti pun jangan buat kecoh.. Nanti pengundi lain takut nak keluar mengundi," ujarnya lagi.
 
Dalam pada itu, Aziz turut mengingatkan pemimpin kedua-dua parti yang bertanding hari ini agar menasihati penyokong masing-masing agar tidak melakukan provokasi atau apa-apa tindakan yang boleh mencetuskan ketegangan.
 
"Saya berharap pemimpin parti beritahu penyokong jangan buat perkara seperti ini. Ini akan menimbulkan kemarahan pihak lain, nanti berlawan satu sama lain nanti," katanya lagi.

Rakyat provokasi tak boleh,, tapi Najib bermulut cibai sibuk hang kangkong hang tak kata apa pulak,,, memang pelaq haram jadah...


27 comments:

  1. dosa besar pulaq tuuuiii....

    ReplyDelete
  2. pengerusi SPR cakap pasai dosa besar?macam haramjadah lagi.

    ReplyDelete
  3. anti-LGBT , PR dan Ad-DajjalMarch 23, 2014 at 7:35 PM

    Daripada PR, lebih baiklah BN. Aku tak nak sokong parti yang ketua umum dia tu PELIWAT,
    pakar tebuk BONTOT jantan, betina , laki & perempuan. Aku tak nak pilih parti yang
    ketua umum tu satu spesis dengan umat Nabi Lut yang Allah SWT rejam sampai mampos kat dasar Laut Mati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau nampak dgn bijik mata kau ke dsai meliwat?... klu nampak mana lagi 3 org kawan kau yang boleh jadi saksiii??.... takutlah pd Allah kerana kau akan dipertanggungjawabkan diakhirat nanti atas apa yang kau kata,, itupun klu kau orang islam yang tau hukum sbb sekarang nin ramai ngaku islam tapi ciri2 munafik sangat terserlah...

      Delete
    2. anti-bapak peliwatMarch 23, 2014 at 8:39 PM

      kesian anon 7:54 ni. Dah termakan nasi kankang Bang Non lah tu.....

      Delete
    3. beruntunglah konspirator liwat ini selagi ada umat manusia yg percaya fitnah tersebut selagi itulah dosa mengalir sesama mereka. didunia duit berbillion2 diakhirat nnti dosa berbillion2 juga.

      syurga neraka memang ketentuan Allah, tp yg bena itu jelas yg bathil itu jelas. Allah jugalah yg menjelaskan dan Dia tidak akan berbohong jika mengatakan dosa memfitnah itu besar dan dosa hanya akan menerima habuan api neraka.

      fitnah liwat jelas satu kejahatan melampau politik umno dan bn. manusia yg bodoh pun tp celik hati tau ia satu fitnah besar. tiada membantu solat dan puasa jika menyokong kezaliman. kerana api neraka masih akan menyentuhnya.



      Delete
    4. anti-bapak peliwatMarch 23, 2014 at 10:02 PM

      Fitnah kubor 9:23pm.....
      Kesian kat hang sebab Allah swt berikan otak tapi hang tak gunakan, beri mata tapi tak melihat, beri telinga tapi tak mendengar. Bang Non Al-Juburi Wal-Liwati Ad-Dajal hang tu kalau nak patahkan konspirasi liwat tu senang teramat - bersumpahlah macam yang si Saipul dan Najib buat tu.

      Ini tak- punyalah berbelit sampai terbelit diri sendiri bila Presiden Majlis Peguam Malaysua sendiri dalam statement dia habak 'action between two consensual adault is okay' iaitu perlaku diantara dua orang yang dah aqil baligh tu tak apa termasuklah aksi spesis umat Nabi Lut yang menjadai kegilaan Bang Non Hang tu. Bang Non Al-Juburi hang tu tak pulak cakap apa2pun pasal statement kawan dia presiden Majlis peguam tu. Awat tak bangkang dari longkang?????

      Lagi satu yang bagi title 'Al-Juburi' kat Bang Non hang tu ialah 'bess pren' dia sendiri iaitu Mat Sabu 121. Hang tanyalah si Mat tu awat dia anugerahkan gelaran 'Al-Juburi' kat Bang Non AnuGAYrah Tuhan hang tu....kahkahkahkah

      Delete
    5. Kah.kah.kah....cina pun tolak mca tapi melayu umno plak sanggup jadi galang ganti sebagai barua cina mca.kah.kah.kah...kunun boikot cina...aper hal plak melayu umno bangsat sanggup jadi barua plak.kih.kih.kih.woi melayu bangsat umno...dah hina sangat ler tu hingga sanggup jadi barua cina mca.kih.kih.kih.kih....sembang hidup melayu tapi realiti sanggup jadi barua cina.terserlah kebangsatan melayu umno.kih.kih.kih.Woi melayu umno...teruskan tradisi bangsat dan barua hangpa sumer...........heppi sangat.terserlah kebangsatan melayu umno.tak gitu juragan...yg juga melayu umno yg bangsat.pengkhianatbangsa melayu.sepatut nyer jadi tuan di kajang,malang nyer umno jadi PENCACAI BARUA cina mca.woooooooooooooooooooooooo.

      Delete
    6. NASIB BAIK LAH PARA PEMIMPIN UMNO/BN TU SMUA BAIK BUDI PEKERTI, TAK DA YG KAKI RASUAH, TAK DA YG KAKI PMPUAN, TK DA YG KAKI BOTOL, TK DA YG KAKI KLEPET, BERTUAHNYA MALAYSIA PUNYA PEMIMPIN YG MIRIP PARA SAHABAT NABI, SMUA PUN SEDERHANA JE, HIDUP PN TK DA MEWAH, KERETA PUN STAKAT PROTON JE... TK MCM PEMIMPIN PR.....RASUAH *********HE.HE.HE. SAPA SOKONG?

      Delete
    7. anti bapak umno liwat .

      bab sumpah dah bertahun2 dibincang ulamak. kau yg pemalas membaca, hanya minat lucah saja. mengaji tak mau, memfitnah no satu. sangantla bodoh org umno masih nk ckp pasal sumpah.

      apa jaminan anwar tidak dihukum jika bersumpah?

      malas nk komen panjang la bab lapuk sumpah ni. lain kalu pegi belajar dan rajin membaca. nk dunia kena berilm nk akhirat ena berilmu.. nk neraka tk perlu belajar apa2. walaupun Allah menentu syurga neraka tapi yg benar itu jelas yg bathil itu jelas. Dia tidak akan mungkir janji.

      Delete
    8. Puak yg mempercayai dan menjaja fitnah itu bukan shj munafik, malah mereka adalah makhluk peliharaan syaitan. Hati dan akal mereka tertutup kerana sesat dan mengikut panduan syaitan.

      Delete
    9. Bhai kuchek nasik....hahaha lps ni adun dan mp cina atau keling mana dlm pr yg akan dipksa utk letak jawatan, supaya pr dpt meletakkn calon melayu...klu di kajang cina disngkirkn utk letak calon melayu kerana 'PR' tlh mnjd parti melayu yg benar2 melayu...

      Hahaha...tahniah lh bhai sbb pkr mnjd parti melayu apabila sngkirkn cina pkr utk letak melayu pr..ttp persoalannya yg brtnding di kajang tu parti 'PR' atau 'PKR' dan sblm ni bngng sngtlh melayu pkr dan pas yg sokong bekas adun kajang...

      Hahaha...bodoh juga lh melayu pas dan pkr yg aku nmpk tk segan silu utk mngusung bndera dap..ttp tk nmpk pun yg dap sudi nk mngusung bndera pas atau pkr...ini fakta bhai dlm pru bndera dap brsepah dlm kg melayu..ttp bndera pas/pkr blh dikira dlm kawasan cina...

      Hahaha siapa mnjd lbh cina dari cina atau lbh bangsat dari bangsat tnya hati kita bhai... hahaha berapa penmbhan kerusi di selangor slps kemngn dikajang? Mknanya lps mng ni PR akn tubuh kerajaan negeri ke??? Hahaha pelik aku ngan org pr yg seronok lain mcm...mcm lh menang kajang maka selangor jatuh pada pr.. mcmlh hari ni pkr mng kajang besok tukar anwar/wan zizah jd pm...hahaha

      Delete
    10. juragan 69 lu bodoh ke cerdik....bn pun yg bertading tu mca bhai....lg satu x kan lu x tahu yg pr memang dh memerintah selangor...apa la bodoh lu punya statement...dan lg apasal bhai klu kena kt umno yg terang sokong cina lu meroyan bhai....klu lu pg kajang masa kempen lu blh tgk parti melayu lu la yg bermati-matian berkempen utk mca...

      Delete
    11. Hahaha bhai azli sbb tu aku tnya mng kajang pr baru bntuk kerajaan negeri ke..atau tukar pm ke..dan aku mmg tngu macai mana yg akn tnya sbb nmpk sngt yg brtnya tu iq hancusss..

      Delete
    12. juragan kangkong dah mula dah.......

      Delete
    13. bhai soalan lu la melambangkan lu punya iq hancuss bhai..sbb lu sendiri pun tahu siapa yg perintah selangor bhai...soalan lu ni perlu dijawab bg menyedarkan lu bertapa hancuss iq lu...sbb tu aku tanya apasal lu tanya soalan bodoh mcm tu..

      Delete
  4. Tebok apom mongolia dng tebok buntut sama saja la....
    Yg tibai buntot tu mangsanya dok enjoy seronok lagi.....
    Yg sapu dan tutuh mongolia tu mangsanya dah bekecai dan pelaku tu pa hal tak dapat2 cari... melisia ni kecik saja pun cari tak jumpa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg mana satu yg prlu 4 saksi..yg mana satu sahih...yg mana satu fitnah...yg mana satu kita wajib percaya...yg mana satu cukup bukti..

      Delete
  5. Spesis yg tak de otak je yg sokong bn.


    ReplyDelete
  6. Dosa besar la..membazir kankung la..provokasi buah nyior la..inilah rupa pengadil kangkung..kuman nampak ..rasuah tak nampak..satu kapal mana nak nampak..fikirlah dgb matahati berakal...bukan dgn kepala lutut..

    ReplyDelete
  7. umno kalah dlm menang di Kajang - muyidin yasin

    kahkahkahkahkah !!

    ReplyDelete
  8. Orang kajang memang bijak..mintak2 orang sabah pon pandai jugak memilih pemimpin..semoga rakyat malaysia terus mencuba dan cuba....tahniah dr wan azizah dan pas,dap,keadilan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Termasuk orang Sarawak sekali, okay!

      Delete
  9. SEMUA MAKHLUK TAHU YG LIWAT ITU ADALAH FITNAH UMNO SEMATA2. Malah penyokong umno pun sedar itu fitnah dlm hati kecil mereka. tp sbb merasakan Tuhan tu diam je, maka mulut mereka tetap menebar fitnah walhal menipu hati mereka sendiri.

    bagi golongan umno yg sgt bodoh Gred A pula, memang anggap utusan fitnah meloya sudah mcm AlQuran, apa yg tertulis semua benar belaka. mesti akur dan beriman dgn utusan meloya.

    begitulah bodohnya jka tidak berilmu, diakhirat nanti mereka akan dihumban bersama pemimpin mereka. ketika itu masing2 salahkan saifool dan pemimpin umno lain kerana sebb mereka lah semua terhumban ke neraka. Allah perintah malaikat humban mereka semua dn tak mau dgr apa2 mereka lagi.

    Walaupun syurga neraka itu ketentuan Allah tp yg benar itu jelas dan yg bathil itu jelas. Allah tidak akan memungkiri apa yg Dia telah jelaskan dlm kitabNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NOKNOK
      Ftnah Umno? Kalo camtu Mat Sabun ahli UMNO ke masa mula2 dia tuduh Abg Non pengemar pungkoq jantan ?

      Delete
  10. Seronok baca komen Juragan 69...bongok macam keldai...lebih elok kalau jadi kaldai x nyusahkan orang....

    ReplyDelete
  11. Mna leh jd kldai nnti anwar nmpak dia trliur tgok jubo kldai xpsal2 kldai tu pun kna liwat haha

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari