boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, March 27, 2014

Jutaan Terima Kasih buat Tun Dr Mahathir Mohamad.

Sesungguhnya aku dari dulu kini dan selamanya memang tidak menyukai mantan PM Tun Mahahtir ni, tetapi walau pun begitu ada jasanya yang aku perlu ucapkan terima kasih.

Memang patutlah dia rasa kelam kabut sekarang ni diatas jasa-jasanya yang lalu yang mana ia mahu rakyat Malaysia celik komputer, dan sekarang inilah hasilnya..

BAHASA   

6 sebab mengapa Dr Mahathir mahu sekat internet

ULASAN THE MALAYSIAN INSIDER
MARCH 26, 2014
Jadi Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan jika beliau kembali sebagai perdana menteri, beliau akan menapis internet. Ia langsung tidak menghairankan.
Jika Dr Mahathir memerintah Malaysia pada zaman internet, beliau akan bertahan tidak lebih daripada satu penggal. Bercakap besar, kata-kata kosong, rasuah berleluasa, pelaksanaan songsang Dasar Ekonomi Baru (DEB) akan menelan beliau.
Mereka yang zalim, diktator dan sebagai, semua mahu kembali ke zaman pra-internet. Dan mereka menyembunyikan niat sebenar mereka dengan mengatakan internet merosakkan anak muda, blah blah blah.
Tetapi mengapa Dr Mahathir, yang menggalakkan pertumbuhan internet dan akses awam di Malaysia, dan juga berjanji untuk memastikan ia bebas, kini berubah fikiran?
Berikut adalah sebab sebenar mengapa beliau mahu menapis internet:
1) Supaya kerajaan dapat terus berkuasa dengan memperdaya rakyat Malaysia dengan cerita separuh benar dan pembohongan yang dicetak dan diterbitkan oleh abettors-in-chief: media arus perdana.
Banyak akhbar dan stesen televisyen yang dimiliki parti politik Barisan Nasional dan mereka memberi gambaran negara ini yang mempunyai sedikit persamaan dengan realiti.
Liputan kehilangan pesawat MH370 adalah contoh yang jelas. Di saat media seluruh dunia mendedahkan Malaysia dan asas utama yang buruk, media arus perdana memaparkan sebaliknya.
2) Supaya kerajaan dapat terus bersikap pilih kasih kepada ahli perniagaan yang mempunyai hubungan politik dan keluarga ahli politik.
Bolehkah kemelut Pusat Fidlot Nasional menjadi pengetahuan umum jika kita berada di zaman pra internet Malaysia? Pastinya tidak.
Editor akhbar akan memberitahu Putrajaya untuk menutup cerita itu. Dalam hal ini, The Star dan lain-lain tidak mempunyai pilihan tetapi memberi liputan kerana liputan yang dibuat oleh banyak portal dan blog.
Menapis internet akan menyediakan persekitaran yang sesuai untuk membuat kembali tawaran penswastaan berat sebelah seperti konsesi tol.
3) Supaya kerajaan dapat mengawal wacana penting isu-isu seperti pengharaman akhbar Katolik, Herald kerana menggunakan perkataan Allah.
Jika tidak kerana internet, rakyat Malaysia akan terus disuap dengan pembohongan Utusan Malaysia tentang terdapatnya konspirasi besar oleh orang Kristian untuk mengambil alih Malaysia; bagaimana Katolik mahu menggunakan kalimah Allah untuk memurtadkan umat Islam.
Rakyat Malaysia tidak akan mempunyai sisi cerita yang lain: penganut Katolik dan Kristian di Malaysia Timur menggunakan perkataan Allah lebih  100 tahun; terdapat beberapa penukaran berharga dan para ulama antarabangsa mengenai Islam tidak mempercayai  larangan kerajaan mengenai penggunaan Allah.
4) Supaya kelemahan dan ketidakcekapan menteri kabinet dan para pemimpin kerajaan lain boleh disembunyikan daripada orang awam.
Fikirkan orang-orang seperti Hasan Malek, Idris Jala, Wan Junaidi Tuanku Jaafar, Ahmad Zahid Hamidi.
5) Supaya ahli keluarga ahli politik boleh membeli barangan mewah seperti cincin berlian gergasi dan beg berjenama, membeli hartanah mahal di luar negara dan tiba-tiba menjadi sebahagian daripada ahli perniagaan paling kaya di Malaysia tanpa sebarang penelitian.
Adakah kita terfikir di mana golongan kaya ini mendapat wang mereka? Atau kereta sport dan hartanah mereka di seluruh dunia?
6) Supaya pembangkang tidak mempunyai tempat mengetengahkan propaganda dan berita mereka kepada rakyat. Internet menyamakan kedudukan dari segi akses media pembangkang dan mereka yang yang dahagakan berita tersebut.
Tanpa internet, pembangkang hanya mempunyai ceramah, artikel dan kenyataan difaks yang hanya beberapa pihak sahaja mempunyai akses kepadanya. Namun, dengan internet, ditambah dengan telefon mudah alih, menyebarkan maklumat adalah hak semua. – 26 Mac, 2014.

Apakah disebalik cetusan semua ini sebagai petunjuk yang Mahathir ingin menjadi PM Malaysia semula..Mahathir orang Kedah, Agung yang bakal melantik PM pun orang Kedah, banyak kerusi Parlimen UMNO yang setia dengan Mahathir,, dan tak mustahil isu PRK Kajang boleh berlaku lagi di kerusi parlimen Umno pula..


18 comments:

  1. Jika Mahathir teringin menjadi PM semula, beliau boleh bertanding di kerusi parlimen yg terpaksa bakal dikosongkan oleh Karpal. Bila dah menang PRK kerusi parlimen di situ, sap sap soi beliau boleh jadi PM semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir dah jadikan malaysia negara demokrasi. Boleh fitnah. Boleh caci. Boleh provokasi. Sampaikan orang bukan islam boleh masuk campur hal islam. Boleh jafi peguam islam pulak tu.
      Kalau kat singapore atau thai dan tentu masuk jel.

      Delete
    2. Anon 9:18
      Bagi cadangan untuk jadi PM semula pun kau nak marah. Apa kau tak suka ke jika Mahathir jadi PM semula? Tapi kenalah jadi ahli parlimen dulu, sebab itu adalah prasyaratnya.

      Delete
  2. Alamak camna ni!

    ReplyDelete
  3. madey lwn karpal nampak janggal.tp si mamak padukang ni bleh menang dgn penipuan yg lebih besar termasuklah warga pakistan dan india ada dlm daftar pemilih....buat camne pun org memang x percaya,alang2 tipu kaw2,itulah pemikiran madey sejak dulu.

    madey menang rakyat bising spr menipu pun tak guna dah,akhirnya madey kembali jd pm...tak mustahil barua amerika sekoq ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah. Kalau tak suka pindah negara lain. Biar dia ambil lebih ramai india, pakistan dan bangla.

      Delete
    2. mat islamabad;
      Bukan lawan dgn Karpal sbb Karpal tidak layak bertanding akibat hukuman denda oleh mahkamah. Kelayakan Karpal sebagai ahli parlimen akan digugurkan dan satu PRK akan diadakan. Apa nama ...... Mintak2 sesangat agar Mahathir boleh menang dlm PRK itu nanti.

      Delete
  4. Suruh dia jadi Ahli Masjid je la..... dah nyanyuk bebeno tu, rumah kata pergi... kubur kata mari!

    ReplyDelete
  5. Aku tabik spring ngan anak kelinga kerala ini kerana apa yg kluar drpd mulut longkang dia tiada sapa brani bantah hina nabi ker, sokong anti hadis, taja forum anti hadis, smpai mm pon respek abis ngan anak kelinga kerala..terbaekla mm rupanya lu pengagum yegar anak mamak kelinga kerala

    ReplyDelete
  6. Haluuuuuuu. ........

    Madey... madey....madey.....lupakh tun yg kia ni hmpir sgt ...aper nama....dgn Al Khalid...dh la tu insaf2 la tun oiiii...jgn nk mnambah dosa lu pda rakyat dn negara lagi....mna lu mhu ltak status lu di akhirat nti...skali skala tu pk kan sma lu akn brhadapan dgn Illahi bru hti lu akn sdar smada lu bnyk iman atau lu pngkhinat agama....

    Khak tuih

    ReplyDelete
  7. Saudara tidak mengenali saya. Tapi saya berikan saudara 24 jam untuk menarik artikel yang berunsur fitnah, menghina dan berniat jahat ini. Jika saudara gagal berbuat demikian saya akan kemukakan saman malu bagi pihak yang berbahagia Tun Mahathir. Tanpa prejudis. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ugutan kosong...kahkahkah

      Delete
    2. 10:12
      Kami kenal kamu tapi kamu tak kenal kami, kalau saja nak buat gempak kami lihat je. Jika kamu bersungguh nanti buntang kami kerjakan!

      BTB (Bomoh Tampo Boye)

      Delete
    3. Nak bagi 24 jam.banyak tu.brape jam tangan dan brape jam dinding dan berapa jam loceng nak bagi.jam besar ader tak.aha...bagi juga jam poket.antik turrrrrrr.hang nie mesti toke jam.

      Delete
    4. Yg takda cuma jam omega je..tak gitu ikatbata...

      Kuikuikui

      Delete
    5. Sokong madey kutty jadi PM..
      Sokong.... sokong..... sokong....
      soooooookoooooong sangat sangat....
      Biar geng najib terburai lari... lepas tu kita tengok mereka lawan perang..... akhirnya Mukhriz akan jadi PM. Ha.. tu baru betui...

      Delete
  8. Anon 10:12 ini jenis penjilat mamak kutty tahap gaban bengong. Bila tiba masa ALLAH SWT cabut
    nyawa mamak celaka ni, aku org pertama yg akan kencing atas kubur mamak celaka ini!

    ReplyDelete
  9. In fact, when you have the courage to turn him down,
    he will respect you instead. In previous studies, shorter sleep durations
    in children and teens have been linked to higher rates of obesity, school performance and general social well-being.

    The pose is excellent for those who are suffering digestive or menstrual issues.


    My webpage υπνος (http://www.Amgaaburzaco.com/novedades/ingreso-2013/)

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari