boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, March 22, 2014

MH 370 - Jangan buat spekulasi - Tetapi yang ini aku rasa realiti!

Jangan buat spekulasi,, rujuklak kepada kepada sumber rasmi... Itu yang sering duk dengar sekarang ni melalui corong TV...
Kepala hotak hangpa,, yang hangpa sendiri duk create cerita macam-macam tuduhan kepada pilot MH370 tu boleh pulak?..


Aku tak mau komen banyak... cuma 3 hari lepas sengaja aku gatai mulut, pi tanya kepada seorang suppier cina,, kat mana MH370? Dengan selenga dia jawab Monggollia!...  Terkejt aku,, correct,, ia hanya senyum....timbul satu persoalan..

Malam tadi, seorang sahabat FB balik ke Manjung, ajak jumpa ngeteh kat kedai mamak,, sampai dekat 1.30 pagi,, duk sembang, termasuk sekali isu yang sama,, ia pun sama jawapan dengan  Cina supplier tadi,, woi,, biar betul... 

Kemudian pepagi tadi cuba search, jumpa satu cerita ,, Klik Sini , woi yang bagi maklumat cerita ni orang gomen Malaysia juga,, apa ni... 

Bagi aku besar kebarangkalian MH370 berada di Monggolia,, biasalah banyak faktor-faktor ia kesana,, ditambah pula dengan PC Najib yang berbelit-belit, termasuklah sepupunya Hisyamuddin sekali... 

Kemudian terkini, perasaan atau tidak, kenapa dengan tidak disangka-sangka Hisyamudin dapat soalan cepumas dari wartawan Perancis, apakah beliau sepupu PM dan ingin melindungi PM?....

Apakah pihak berkuasa sudah pun tahu semuanya ini, tetapi atas alasan maruah PM , maka terpaksalah dicreate cerita, dengan bermacam-macam lokasi,,, sedangkan mereka tengah kowtim ... 

Dah berapa hari dah kes ni, 15 hari dah rasanya masuk 3 kali sabtu,,.. setiap kali PC, kenapa Hisyamudin dan muka-muka kat bawah ni sahaja...



Dimana menteri Dalam Negeri Zahid Hamidi?... tak seperti kes Lahad Datu, mereka berdua seiringan...


Tak perlu aku nak komen kenapa Zahid Hamidi dipinggirkan,, hangpa cari sendiri..

Kenapa? Kebarangkalian dendam kesumatan diatas kematian rakyat monggolia tanpa pengadilan yang adil, kita sedia maklum bagaimana bangsa monggol yang berjiwa pejuang mungkin masih ada lagi,,, 
Ditokoh tambah dengan grand design musuh-musuh Najib dalam umno sendiri yang mana mereka mahu Najib melepaskan jawatan PM, namun kedegilan Najib membuatkan MH370 bersama 239 penumpang yang tidak berdosa menjadi mangsa...

Tunggulah sahaja selepas besok 23 Mac 2014, moga-moga terjawablah dimana MH370 rasa,, 

Malam tadi Najib dah berselawat Perdana... bukan selawat Nabi..
Dan apakah Najib akan mendapat hidayah dari Allah



Dan bertaubat Nasoha... sama-sama kita mendoakannya..

23 comments:

  1. Bhai mm...hahaha yg lu smbng dgn cina utk dijdkn sbgi rujukan maka lu pasti dpt jawapan yg bkn brsndarkn fakta..dan aku yakin cina tu cina dap tak pun cina pkr.. hahaha aku rasa kelakar seorg blogger mndpt maklumat dari cina supplier yg sekapal...

    Dato zahid hamidi tidak terlibat sbgi menteri kdn sptimana isu lahad datu sbb ia bkn isu keselamatan dlm negara...sbb itu ds aniffah aman sbgi mnteri luar kdg2 turun dlm pc mh370 sbgi kapasiti beliau yg mnjaga hubungan dgn negara luar...tak tau lh pulak bhai klu lu sorg yg rasakn zahid hamidi perlu buat masa skrg...slps mh370 ditemui dan ada unsur2 yg jejaskn keselamatan dlm negara baru zahid diprlukn...aku rasa lu sbgi bekas navy ptt tahu(wlupun lu cuma navy darat sbb dari info lu takut naik kapal)

    Klu benar mh370 mmng berada di mongolia...mknanya 26 negara yg trlibat turut sama mnjd balaci ds najib lh...smpi diaorg dgn alatan tercanggih pun kena tipu...klu lu prcaya sumber cina tu..takkn lh amerika yg polis dunia pun kena beli... hahaha hebat tul malaysia ni...suku dunia jd bodoh sbb kes altantuya dan prjuang yg lu ckp tu hahaha..sia2 guna radar dan satelit trcanggih kerana spttnya mereka cuma prlu cina supplier tu, kawan fb lu dan lu sbgi blogger utk dpt klu...

    Bhai yg mmbuat spekulasi tntng pnglibatan pilot tu berlegar dlm cyber dan bkn tuduhan dari kerajaan...apa yg aku nmpk dato hishamuddin dlm pc menolak pnglibatan pilot dan krew..lu juga antara pnyumbang kpd brbagai spekulasi yg lngsung tak berasas...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. dey balaci, najib cakap "kita tidak menolak sebarang kemunkinan".

      Delete
    2. Hikmahnya sekarang kita nampak siapa yang munafik.
      Siapa yang kuat memfitnah.
      Siapa yang membantu.
      Siapa yang kuat cakap tapi tiada membantu.
      Sekarang kita tahu siapa kawan dan musuh .

      Delete
    3. tulis panjang2 x gunalah juragan kerepot.....abok pon x dak...!!!

      Delete
    4. tak pernah pulak ustaz2 aku selawat perdana......... selawat nabi atau selawat atas nabi dan keluarga dalam alquran pun ada sebut allah dan para malaikat berselawat atas nabi mana dan selawat perdana

      Delete
    5. Kemon bhai...lu aper citer bhai.otak cangkat ler bhai.InCik IGP tu dok tercatuk buat per bhai.lu sembang mangkaq ler bhai.kemon ler bhai...awat hang piang sangat.saper yang dok kecoh penglibatan pilot hingga angkut dia punya simulator.alih alih tiada bukti.kemon bhai...otak mesti cargas bhai jangan karat biru bhai.lu punya komen berjela jela tapi hampas bhai.biar sikut tapi bersantan bhai.gua nampak lu nie lebih kepada pencacai tua kutuk umno bhai.kemon bhai.lu mskin tua makin hampas ler bhai.sebijik macam kupang besi karat bhai.kemon bhai...wake up bhai.dont be a useless piece of scrap and you're really worst than a sparrow,bhai.

      Delete
    6. http://i147.photobucket.com/albums/r299/malaysianunplug/pilihlah-bn-pas-2.jpg

      Delete
  2. Hang pun kena taubat. Fitnah banyak sangat. Kenapa hang tak tulis apa jadi pada Nik Aziz sekarang? Malu nak tulis?

    ReplyDelete
  3. Inilah puak2 yg gunakan Islam dan nabi utk kepentingan diri & puaknya. Bila berselawat bukan main hebat tetapi bab tentang apa yg disuruh nabi pun hebat juga. Bilalah mereka ni nak kembali kpd Islam sebenar. Ingat pesan nabi SAW bila kamu berselisih pendapat kembalilah/rujuk kpd Al-Quran & sunnahku. Adakal puak ni ikut pesan nabi SAW?

    Jgn jadi munafik.........................zaman nabi golongan munafik solat berimamkan nabi lagi tetapi munafik tetap munafik. Sifat munafik- bila bercakap ia berbohong, bila berjanji ia mungkir, bila diberi amanah ia pecah amanah.............. semoga Allah SWT lindungi kita dari sifat munafik dan puak2 munafik ni.

    ReplyDelete
  4. Yang kat bawah tu cantik. Taubat nasoha dan berdoa.
    Tapi kita kena juga hindar fitnah ,cacian dan mengumpat.
    Kalau tak taubat dan minta maaf, neraka lah jawabnya. Ini tentu pas dah ajar.

    ReplyDelete
  5. woitt...juragan tua....cina tu buat lawak..yg manjung ni pun sama melawak.....dah 3 minggu gang umnok buat lawak....salah ker nak ikut sama melawak.....kah kah kah kah ...kalau jumpa ular dengan keling...blasah juragan tonggang tebalik ni dulu....kah kah kah

    ReplyDelete
  6. Semalam buat selawat perdana...hari ini kita berzumba zumba....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom sume penganut UMNO NGAN BN....kita berZUMBA.........takut2 sok jadi ZOMBI .......

      Delete
  7. Sepatutnya adalah lebih baik najib jemput sama Mahadhir dan Kasim ahmad berselawat perdana .biar lagi meriah majlis tu.yang ni najib tak cerdik

    ReplyDelete
  8. Kenapa awal2 dulu tak cakap bawak bateri lithium ion? Kenapa dulu cuma kata bawak manggis aje? Kenapa dah 2 minggu baru cakap ada bawak bateri lithium ion? Berapa bijik bateti tur? Sebijik? 2 bijik? 3 bijik? 4.......

    ReplyDelete
  9. eh,, eh,, Juragan idak rase terbakor ke tengok gambor yg last tu haa.. PAS UNTUK SEMUA.. termasuk untuk NAJIB sekali.. ha ha ha..

    ReplyDelete
  10. dah sembang kedai kopi jadi jenaka ... nak buat macam mana ... cakap berubah ubah . jangan marahkan rakyat jika pemimpin utama sendiri kata ayam seringgit . ayam langgar kereta ke. kangkung turun harga ... adakah itu nilai rakyat di mata pemimpin. kedai kopi cuma ada dua lokasi jer ... di monggolia atau di khazastan bakal besan najib .

    ReplyDelete
  11. habis perisik asing masuk Msia boleg kata tiada kena mengena dgn tugas zahid komedi....nk minta dunia hanya percaya sumber berita Msia,tp setiap kali media press cakap berceramuk macam babi sondol.

    mgkin ada hikmah utk melayu2 yg masih tidur lena dgn mainan umno laknatullah spy kembali kpd Al-Quran sepenuhnya,buang segala bomoh khurafat laknatullah.

    ReplyDelete
  12. Byk sgt brpolitaik...semua benda nak dipolitaikan..puak pembangkang semua dah sakit jiwa oi!

    ReplyDelete
  13. dosa yang bunuh dan letupkan dengan C4 tu boleh lepas ke dengan taubat nasuha,? sapu wang rakyat bagaimana?

    ReplyDelete
  14. MM pun sapu wang rakyat masa dalam navy dulu ejas dgn supplier sebab tu supplier cina tu baik dengan, udahlah bawak insaf jangan dok buat fitnah sana sini. Pi berzikir kat masjid tu terbaik. Janggut panjang macam kambing boer dah nampak cam ulama. Dok masjid kan elok dari menabur fitnah.

    ReplyDelete
  15. Pasai apa la yg pakat pakai selendang orange macam sami siam ni....... tak ada color lain dah ka..
    Awat tak pakai biru ke..... hijau memang dah tak mau.....
    Jubah puteh tu free kot...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari