boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, March 8, 2014

Kapalterbang MAS terhempas - Malu ler dengan Negara Republik Of China.

Walau pun negaranya yang paling ramai mempunyai rakyat dalam dunia, namun pemimpinnya dari Presiden dan Perdana Menteri sama-sama ambik berat rakyat mereka.



Chinese leaders urge Malaysia flight emergency response
               English.news.cn | 2014-03-08 16:12:25 | Editor: Zhu Ningzhu
BEIJING, March 8 (Xinhua) -- Chinese President Xi Jinping and Premier Li Keqiang on Saturday urged emergency measures over the missing Malaysian flight bound for Beijing with more than 150 Chinese nationals on board.
Xi ordered the Ministry of Foreign Affairs as well as Chinese embassies and consulates to strengthen contact with departments of relevant countries and pay close attention to the search and rescue work for the plane, which lost contact with traffic controllers at 1:20 a.m. on Saturday.
All-out efforts must be made for any emergency treatment necessary in the aftermath of the incident, Xi said in his instruction.
The Ministry of Transportation and the Civil Aviation Administration must launch emergency measures immediately and enhance security checks to ensure the "absolute safety" of China's civil aviation operation, according to the president.
Premier Li instructed the government to intensify communication and contact with civil aviation agencies of Malaysia, urging them to intensify the search effort.
He also called for details of the Chinese passengers aboard the plane to be verified as soon as possible.
Relevant departments should cooperate with foreign parties to prepare for emergency rescue and liaise with passengers' families in a timely and appropriate manner, Li said.
The Beijing-bound flight MH370, a Boeing 777-200, departed Malaysia's capital of Kuala Lumpur at 12:42 a.m. Beijing time on Saturday, and was expected to land in Beijing at 6:30 a.m. the same day. The plane is carrying 239 people, including more than 150 Chinese passengers.
Having launched emergency mechanisms, the ministries and Chinese embassies in Malaysia and Vietnam are making all-our efforts to cope with the incident.



Malaysia, terkial-kial Hishamudin selaku menteri pengankutan duk jawab dengan soalan dari wartawan, petang tadi,,, Najib errmmm dengar cerita pukol 4 ptg baru nak buat sidang media,,, slow beb.. dah berapa belas jam kejadian berlaku... he he he,, sibuk dengan kes Anwar lagi ka...

28 comments:

  1. Umno dan jubor berpisah tiada bau busuk taik dalam umno bn haram jadah

    ReplyDelete
  2. navy TLDM & manjungmari x nak tolong buat operasi mencari & menyelamat ke..? jngan cari kt Selat Melaka... cari kt Laut China Selatan ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi babi.... ko nie jenis manusia bangsat la... org lain tgh hiba n simpati kat mangsa kapal terbang, ko sibuk nk berpolitik. Agak2 kalau mak bapak ko dlm flight tu ko marah xkalau org mempolitikkan benda2 mcm nie? Ke ko nie anak haram yg xde mak bapak? Lagi satu, ko tau ke navy kiter xwat pape? Jam 0347 8 Mac 14 siren rankon berbunyi kat kuantan base.. masa tu ko ngan anwar ibrahim ko tgh berjubur lagi kan...

      Delete
    2. dia perli manjungmari kot? manjungmari bekas navy TLDM Lumut... daripada dok kritik kerajaan pakai keyboard baik buat sesuatu

      Delete
    3. https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/q71/s720x720/1901378_419282411540938_260221015_n.jpg

      Delete
    4. saya fazul salim,,,ini saya punya keek,,,
      https://www.keek.com/ijoi_combat69

      Delete
  3. Apabila DS Anwar dihukum bersalah, berita besar lain timbul??? Kapal terbang yg canggih boleh hilang begitu aje??

    ReplyDelete
  4. Suka suka je kutuk orang.cermin lah diri sendiri dulu cakap macam orang tak pakai otak.

    ReplyDelete
  5. Bagus anda di atas keluarga mangsa sedang bersedih anda jadi politikus taik

    ReplyDelete
  6. Bagus anda di atas keluarga mangsa sedang bersedih anda jadi politikus taik

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini politikus tikus Umno yg taik..
      http://4.bp.blogspot.com/-FIEAVTXgqms/Uxsixu-p-lI/AAAAAAAASrA/TTsW6Mg2k2U/s1600/mamat+bodo.jpg

      Delete
  7. korang ni tau komen je... duduk depan komputer boleh lah... silap2 korang pon kalau jadi pm lagi teruk. entah2 korang tak tau ape cerita yang berlaku. jangan tahu taip je... BR1M korang ambik gak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bah.sama je dengan banjir.BR1M tu kalau tak ambik bodohlah bah,Tapi kalau dan jadi PM kena pantas dapatkan maklumat,kena tau apa berlaku sekeliling.memanglah duduk komputer untuk meniliti apa yang terpancar dalam screen.takkan duduk di belakang pulak.bodoh kan Aku Bah

      Delete
    2. Mmg bodo pun

      Delete
  8. Memang lembap pun....tv3 pulak asyik kata misteri...dlm Malaysia bolehlah sorok fakta. Ni 2 org pakai passport palsu pun boleh terlepas naik flight tu. Menteri cepatlah jawab???

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahai hamba Allah, malaysia tk dpt kesan penggunaan passport palsu tu krana pengguna passport tu buka dari kalangan rakyat malaysia atau asia. dua org tu dari eropah dan negara2 eropah tk dapat laporan yg mengatakan ada org eropah kehilangan passport. sebab america syarikat memang mengawal ketat tentang maklumat or data mereka.

      Delete
  9. Takyah la nk buat cerite mengarut
    baik kite berdoa semoga semua penumpang mas mh 370 dlm keadaan selamat
    aminnn3

    ReplyDelete
  10. anwar dihukum pada 7hb 3....kapal terbang mas mh370..apa maknanya ni...siang anwar kena...mlm mas kena...

    ReplyDelete
  11. Ha ha ha masih berpesta kerana menang dakwa Anwar ............... otak kangkung semua pun lembab .

    ReplyDelete
  12. Jgnlah berpolitik kat sini..dan jgnlah jadi kurap politik...berbicaralah dgn berakal..ini bencana bukan pilihanraya..bersatulah kita...lupakan sekejap politik....tolong ye kawan kawan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu injin jet je yg hilang, kali ini kapalterbang jet pula hilang tak dapat dikesan, mungkin boleh tilik kat mana mana bomoh. Tengok air dalam MANGKOK...........

      Delete
    2. yes..siang anwar kena...malam mas kena...apa makne suma ini....lu fikir la sndri...

      Delete
  13. kepala Buto BN Dari duluuuu kiniii dan selamanya Babi

    ReplyDelete
  14. kapal selam kan ada.....najib buat apa?????simpan kat bukit genting buat casino yer sbb kau pun cucu tawkey genting?????

    ReplyDelete
  15. Warning Red bean army spotted sampah masyarakat

    ReplyDelete
  16. Teman sokong benor...bukan setakat malu pada China ni malu satu dunia. Kome tau tak Interpol bagitau maklumat passport ilang tu dah ade dlm data Interpol. Tunggu apa lagi siasatlah Imigresen. Tapi tak heranlah kat Mesia ni yg masuk tak de passport pun ramai. Ni kan pulak passport palsu...emm betul ke idok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku bangga jadi rakyat malaysai. apa nak dimalukan dengan negara lain. Negara aku malaysia negara membangun tapi kalau nak di bandingkan dengan negara besar seperti saudara sebut tu memang negara aku lebih baik. negara maju, berkuasa besar memang patut mereka memiliki segala kecanggihan dalam semua sektor malah rakyat mereka tidak mengharapkan bantuan daripada kerajaan mereka seperti rakyat malaysia.tentang pasport palsu anda semua tahu tak negara kita tidak ada data interpol kerana negara kena beli perkhidmatan itu. kenapa itu pun susah rakyat malaysia hendak faham. kita bercakap memang senang kerana kita tidak memipin negara.nak anwar memipin negara pikirlah dalam2 dulu masa kemelesetan ekonomi anwar hendak ambil jalan pintas untuk selesaikan masalah nak pinjam daripada imf yang pada kemudian hari mendatangkan beban hutang pada negara. manusia mcm itu ka nak jd pemimpin. kalau anda semua malu jadi rakyat malaysia dipersilakan untuk keluar dari malaysia jadilah rakyat negara china atau mana2 negara yang anda bangga jadi warganegaranya. kesian mak bapak hantar anda ke sekolah tapi pemikiran lebih teruk dari katak bawah tempurung. kalau kita tidak cukup ilmu, tidak faham apa yang berlaku jangan melatah, melalak, menuduh, menghukum kerajaan malaysia. kalau PM itu bapa anda adakah anda berkata sedemikian atau membisu seribu bahasa.pikir2kanlah. anda sebagai seorang yang beragama islam sepatutnya bersyukur dan membantu bukan menyalahkan pentadbiran negara sendiri. sangat sedih ada rakyat seperti anda2 semua berada di malaysia. semoga allah bukakan hati dan mata anda2 semua. amin.

      Delete
  17. Aku simpati mh370 hilang. Malu pada dunia sbb kita kurang aset canggih untuk menangani kes2 mcm ni. Singapura pun hntr kapal selam dia. Malaysia punya mna? Di sini negara2 kuasa besar tahu kelemahan malaysia. Apapun kita doakn agar mh370 ditemui semula walau apa cara sekalipun. Kita doakan keselamatan malaysia terjamin. Amin...aku syg tanahairku...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari