boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, October 13, 2014

YB MB Selangor,, Apa cerita ni,, sudah pusing atau sudah U-Turn.

Sebelum aku tulis isu ni, aku nak maklumkan, aku bukan macai TSKI macam sorang dua ostad yang duk pi keliting kat TSKI baru-baru ni, sorry.., apa yang aku nak bangkitkan keadilan.. itu sahaja..




Sebelum ni ketika duk paksa TSKI lepaskan jawatan MB Selangor, macam-macam cerita yang dikeluarkan terhadap TSKI terutama sekali dalam perjanjian isu Air antara Negeri selangor dengan Kerajaan Pusat,

Sampai berbueh mulut Rafizi buat cerita,,, 

Alih-alih bila dah dapat jawatan MB,,, sudah lain cerita. berguna pulak apa yang TSKI laksanakan...


Cerita penuh boleh baca Klik Sini


Wahai PKR & DAP, tolong jangan kelirukan rakyat lagi.
Sudah berbulan-bulan anda semua mengatakan Khalid Ibrahim terlalu cepat menandatangani perjanjian air dan mengatakan terdapat 'songlap' dan Khalid telah 'dibeli' oleh Umno.
Pada minggu lepas anda mengatakan bahawa anda semua akan mengkaji semula segala perjanjian air yang ditandatangani oleh Khalid.
Kemudian pada awal minggu ini, Tony Pua memfitnah Khalid dengan mengatakan beliau telah mengambil atau menyembunyikan dokumen perjanjian air.
Semalam, MB Azmin pula berkata kerajaan negeri Selangor mempunyai semua salinan asal 3 perjanjian air dan kini menggesa Kerajaan Persekutuan untuk menyelesaikan perjanjian itu secepat mungkin untuk memastikan bekalan air bersih dilindungi.
Apa yang anda semua lakukan? Bolehkah anda semua menyatakan maklumat yang betul atau adakah selama ini anda semua sentiasa mereka-reka cerita?
Jadi, adakah Khalid melakukan perkara yang betul atau tidak? Tiada 'songlap' bukan?
Jika anda semua telah mengkaji semula dokumen perjanjian air itu dan memutuskan bahawa perjanjian air tersebut adalah sah dan diperlukan segera maka Khalid dipecat kerana melakukan perkara yang betul!
Tony Pua, adakah anda telah memfitnah Khalid Ibrahim sekali lagi?
--------------------------------
3 Oktober 2014 - Tony Pua nyatakan mungkin Khalid telah sorokkan dokumen perjanjian air daripada pengurusan kerajaan negeri Selangor yang baru.http://tinyurl.com/omguvo7
9 Oktober 2014 - Azmin Ali berkata bahawa kerajaan Selangor mempunyai salinan asal kesemua 3 perjanjian air tetapi dilindungi di bawah OSA.http://tinyurl.com/psxvzvl

OK macai-macai...

22 comments:

  1. tak sabar nak tengok TSKI saman pkr..

    ReplyDelete
  2. macai @ barua mana ??? degil cakap org tua2,ghairah x kena tempat...khak tuih

    ReplyDelete
  3. Salam 1rasuah,

    Siapa yang paling layak mendapat tender projek?

    E. Sebuah syarikat milik anak Menteri yang baru sahaja ditubuhkan, langsung tidak ada pengalaman melakukan projek yang berkaitan sebelum ini. Harga yang ditawarkan paling tinggi di antara semua syarikat yang membida projek, namun disertakan sekali surat sokongan yang ditandatangani oleh Menteri tersebut.

    E kalau tak susah lah pegawai yang meluluskan tu lepas ni kena kacau kiri kanan.

    Lepas itu mungkin ada bumbung runtuh, jalan berlubang, highway crack dan macam-macam lagi.

    Begitu juga jika tempat di ipt diberi kepada orang jenis E. Akibatnya akan nampak selepas dia masuk kerja, kalau jadi tukang ajar maka ppsmi tidak dapat dilaksanakan. Kalau jadi peg teknologi maklumat maka sistem lembab dan harapkan vendor develop dan datang servis dia lepak goyang telur. Kalau jadi pegawai tadbir kelulusan sesuatu permohonan memakan masa berbulan-bulan di mana syarikat swasta boleh laksanakan dalam masa 24 jam jika dihantar sebelum jam 12 tengah hari.

    Itulah akibatnya tidak berlaku adil tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya. Yang menanggung ialah masyarakat.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
  4. Jelaslah sekarang PKR dan DAP menuduh Pas macam2 kerana menyokong TSKI hanya untuk menutup perangai sebenar mereka yang pelahap. Dan seperti biasa mulut longkang Phua akan menyalahkan orang lain bila tembelang meletup kerana itulah akhlaknya.

    ReplyDelete
  5. Manjungmari...

    Aku tak tahu nak nilai sama ada kau adalah seorang yang pandai atau seorang yang betul-betul bangang.....kau suka sangat ambil separuh berita kemudian kau spin. Hadi Awang kata, agama suku, politik suku. Najib kata macam haramjadah.

    Cuba kau tanya pemimpin PAS, PKR atau DAP, adakah diantara mereka yang tahu isi kandongan perjanjian air yang ditandatangan oleh Khalid Ibrahim dengan kerajaan pusat ? Kenapa mereka tidak tahu ?

    Kamu faham apa yang dikatakan bahawa.... Kerajaan Persekutuan perlu memuktamadkan segera perjanjian penstrukturan air yang dimeterai dengan kerajaan negeri Selangor ketika pentadbiran Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana perjanjian tersebut sedang terancam.

    Faham betul-betul yang dikatakan Kerajaan Persekutuan perlu memuktamadkan segera perjanjian penstrukturan air kerana perjanjian tersebut sedang terancam.

    Perjanjian yang sedang terancam bermakna kerajaan pusat diberi hak oleh Khalid Ibrahim untuk menukar terma dan syarat perjanjian air mengikut keperluan dan kepentingan kerajaan pusat tanpa perlu berunding lagi dengan kerajaan negeri Selangor. Itu sebabnya Azmin suruh kerajaan pusat memuktamadkan apa yang sudah dipersetujui. Jika perjanjian itu diubah dan berat sebelah maka pentadbir kerajaan negeri yang baru akan bantah.

    Kamu tidak terasa pelik kah, Khalid Ibrahim tandatangan perjanjian secara tergesa-gesa dan perjanjian air itu diletakkan pula dibawah Akta Rahsia Rasmi (OSA)... jenayah apa yang ada dalam perjanjian air yang perlu disorokkan dari pengetahuan rakyat khasnya di Selangor ?

    Dalam isu air sekarang Khalid sudah jadi orang lain tiada siapa yang mempedulikannya lagi..... dan dia juga tidak akan bertanggongjawab diatas apa yang ditanggong oleh Azmin Ali.







    ReplyDelete
    Replies
    1. 9.47....azmin memang setuju dgn khalid. Kalau tak setuju tentu dia mintak perjanjian itu dibatalkan. Khalid tak tunjuk perjanjian tu kat ko sebab perjanjian itu dilindungi. Ko hutang bank bayar kereta pun dilindungi supaya orang lain tak tau. Betul tak??
      Kecualilah kalau peguam negara tu bapakkk ko, tentulah aku boleh tahu berapa dan apa2 saja dokumen tentang pinjaman bank ko tu.

      Tapi tak apalah, kami sentiasa rasional...
      Kami tak kisah kalu ko terus menyokong PKR.
      Kami galakkan ko menyanjung PKR, terutamanya pemimpin betina ko yang tayang dan promosi arak masa oktober fest.
      Sokonglah tanpa berbelah bagi kerana sokongan ko amat diperlukan oleh pemimpin agong ko yang kaki air kencing setan ko itu.
      Pasal hukum menyokong betina air kencing setan tur, tak payahlah ko fikir sangat. Umur ko masih muda lagi. Mati lama lagi. Besok dah tua dan dah nak mati ko boleh bertobat.

      Hidup pkr...
      hidup oktoberpest...
      hidup ko
      minumlah arak tu tiga tong dram sehari, biar cepat sikit mampooos

      Delete
    2. Kajang movie hari tu masa pkr ngan dap buat, napa rahsia2 kat Dap?
      Tak ada ribut tak ada petir, tetiba jalannnnnn jer?
      Ada perlindungan OSA kut kajang movie tur sampai member parti Pas pon tak boleh diberitahu????

      Kahakptuiiiii!!

      Delete
    3. 9.47...kalu hang nak tau sangat pasal perjanjian air langat 2 tu, hang mintak MB baru hang tu tunjuk kat hang.... Kalau Mb hang tak bagi, report kat rafizie. Jangan jadi goblok!

      Delete
    4. 9.47....banyak ngo dah report sprm pasal MB baru berkenaan isu PKNS.
      Nampak gaya MB baru ni makin panas.....

      Delete
    5. Gaya ckp onani 947 ni mcm la dia pun tau isi perjanjian...tp ckp ada gaya berbuih2 mulut mcm org sawan nk bt nmpk pandai tafsir...ntah apa ditafsir.

      Delete
    6. Ats kepentingan rkyat ape nk d rahsiakan?rkyt jgk yg tgg beban kosnya nti.bangang btl la geng ug dgn macai umngok ni.

      Delete
  6. Mm memang dah terlebih kicap sbb dok sokong tghh... Ni le hasil perjuangan utk duit... Xikhlas... Cuba mm cai sbb ok hadi xdtg ke parlimen di hari belanjawan tu... Mana pi... Dok rehat dgn anak bini ke... Mana tugas dia sbg wakil rakyat... Atau makan gaji buto... Anuwar tertido pun sekurang kurang dia dah ada... Tp hadi pi mana?.. Mati ke?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keluar tajuk.tolong jgn mamai yea.agak agak ler.

      Delete
  7. Apa beza pusat dan negeri jika perkara UTAMA kekurangan bekalan air bersih, setiap tahun, berbulan di catu. Tidak serik ? Kaya raya tidak terjejas air. Bayangkan ramai anak duduk pula tinggi, peniaga, pekilang, budak asrama, hospital dan segala kemudahan awam sebagai beberapa contoh.

    Masih berlengan ? Memang bodoh politik PR... join sajelah oktoberfest yang begitu di banggakan ! Kafirun meludah bertempek di muka, ok je ???

    ReplyDelete
  8. Apa-apa pun PKR tetap masih berbau najis UMNO.....

    ReplyDelete
  9. Isunya bukan sbb Khalid tandatangan perjanjian air ke tak. Isunya knp Khalid bersendirian bersetuju dengan terma perjanjian tanpa merujuk kepada ahli dalam parti atau kerajaan Selangor.

    ReplyDelete
  10. Woi Anon 12.10.kau jangan marah manjung Mari dan Hj.hadi nanti kamu kena sumpah oleh manjung mari.dia ni keramat iblis.Dia bolih buat apa yang dia rasa betul macam juga tuan dia Hj.hadi.Dia nak fitnah orang ke dia nak kata barua ke dia nak ponteng ke dia punya suka.orang lain tak perlu ganngu dia sebab mereka makhlus mulia.Mereka ni muka depan Pas tapi buntutnya Umno.

    ReplyDelete
  11. Forum kedai kopi... sementara nak pencen. Tujuan berdebat adalah untuk mencari kebenaran bukan kemenangan. Boleh garang dalam blog ajelah. Luar menikus, harap org lama jugak yg berjuang.

    ReplyDelete
  12. PAS mana mampu hanya dgn kain pelikat nak tadbir Selangor. Priseden PAS elok letak jawatang.

    Priseden Hadi awang sudah nyanyok. Sebagi ahli PAS seumur hidup, Hj hadi Awang bukan seorang ulamak malah ulama gila dunia. Begitu juga dgn pengikutnya gila duit. tetapi masih bodoh.

    Pengikut hadi awang gila dunia dan sanggup berkawan dgn UMNO. Apa punya harparak geng ulama PAS

    ReplyDelete
  13. kalau anwar x meliwat, menuduh anwar berdosa besar. kalau tski x bersalah, menuduh tski adalah haram dan fitnah. kalau lge betul2 ikhlas ,kenapa tidak suka kepada PAS yg pertahankan keduanya

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari