boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, March 8, 2015

Rasuah Dari Umno - Syurga Menanti Penduduk Manjung .....

Rasanya dah lama aku tak menulis kisah mamat sorang ni,,, pertama sekali sekarang ni memang aku dah tak berapa nak layan blog ni,, entahlah ditambah pula dengan suasana politik semasa terkini,,, lagi bertambah malas,,,, 
Tapi bila bab kisah mamat sekoq ni,, semangat balik nak menulis, malah dalam FB aku pun penuh dengan isu dia,, harap-harap dapat berterusan, hangpa tolong-tolong doa untuk aku diberikan kekuatan untuk aktif semula..
Kali pertama aku menulis kisah bab mamat ni tahun 2011 yang lalu,, time tu tengah semangat,,, bila aku tulis aja,, dapat berpuloh-puloh komen hentam aku,,, Klik Sini  termasuk aku sendiri dapat penganugerahan terhormat dari mamat tu.. ha ha ha ...


Nampaknya hari esok Isnin 9 Mac 2015 acara yang sama akan berlaku lagi,, kali ini lebih grand dari tahun 2011,, 


Fuiyo, sampai berapa penganjur tu,,,, banyak la masyuuuuk.. sedap juga nama tajuk ceramah.... kalau dulu era tahun penghujung 90han nak masuk tahun 2001 umno duk kutuk Pas kata Pas guna kalau undi Pas masuk syurga,, tetapi hari Isnin ni sapa mai dengaq ceramah mamat ni syurga duk menunggu, hebat betui....

Apakah ini sebagai rasuah untuk umat islam Manjung mai dengar ceramah syurga... ha ha ha, setelah kena reject oleh mufti Perlis tak boleh ceramah sempena hari jadi Raja Perlis... 

Kesian juga aku kat mamat ni bila baca keluhan ni... 

Kalau seratus tahun sekali pun, ceramah macam ni, mana orang nak nilai.. 



tu pun pada mula tak nak ngaku,, minta bukti,, maka inilah buktinya..

Ini lagi satu nilai ceramah ..nya.



Dipertikai balik oleh ustaz-ustaz yang aku lebih percaya keilmuan mereka berpandu hadis sohih berbanding dengan mamat ni yang suka menggunakan hadis dhoif..

Tapi yang best ceramahnya isu ni... 

JIKA GAMBAR TAK KELUAR KLIK PERKATAAN  Dipos




Terkini, isu mamat ni diulas oleh seorang penceramah bebas.,, yang ini baru bebas,, bukan macam mamat yang aku duk cerita ni, guna nama bebas... tetapi 150% penyokong umno totokk,,

Ok sekarang layan penceramah bebas ni dalam isu mamat ni.... 

JIKA GAMBAR TAK KELUAR KLIK PERKATAAN  Dipos

Kalau nak dengar penuh  layan youtube ni...



Oleh kerana isu panas,, tak cukup satu ceramah,, ada lagi ni...isu roti jala.. ha ha ha..


JIKA GAMBAR TAK KELUAR KLIK PERKATAAN  Dipos

Video penuh layan kat bawah ni... 




Ada sikit lagi sambungan,,, bab title Alhafiz,, 

JIKA GAMBAR TAK KELUAR KLIK PERKATAAN  Dipos
Dipos oleh Manjung Mari II.

berbelit-belit nak pertahankan umno dlm hukum hudud


Nasihat aku kat mamat ni,,, agak-agak lah sama ,, jangan lah awak ingat awak dah ada pengaruh dalam umno, dah dapat pingat Datuk kira nak mengeras dengan orang lain,, orang semua tak betoi,, lu sorang sahaja yang betoi... aku bukan nak kutuk mengutukk, tapi apa yang aku paparkan adalah dari ramai manusia yang meluat ke mamat sekoq ni... 





Penutup, aku rasa eloklah tunaikan apa yang dah terkeluar dari mulut tu,,, aku masih ingat,, walaupun aku dikategori sebagai bodo...
Anak-anak dah berani buka FB dah ka....

Penduduk Manjung pakat-pakat pergilah dengaq hari isnin ni, bukan apa,, kesian juga kat-kat nyamuk-nyamuk aedes kat stadium tu..,, kalau tak dapat syurga,, dapat masuk hospital kerana denggi pun jadi la... ha ha ha....

11 comments:

  1. ZEM ZEM ALA KAZEMMMMM....
    kecik2 taknak mampos...dah tua nyusahkan orang...kah kah kah kah

    ReplyDelete
  2. MUNGKIN tak berapa nak layan blog kerana target dah tercapai apabila Anwar telah disimpan rapi di Sungai Buluh...........tak kisah lah tp masih ramai rakyat percaya itu satu fitnah. Hak masing2.

    ReplyDelete
  3. yg paling terok hentam saya di manjung ni.. manjungmari la.. bodo punya manjung mari tldm.. keh keh keh

    ReplyDelete
  4. Kesihanlah DUKE. Susah nak cari makan nanti akibat jual agama.

    ReplyDelete
  5. cucu mamak kuttyMarch 9, 2015 at 1:59 AM

    pi le dengar ceramah tu nanti,dapat makan roti jala ngan kuah kari berperisa wahabi

    ReplyDelete
  6. rocky the great brown unused dick says: ka ka ka ka ka mike ni lawok sunggoh le MM.. mengelekek teman bace; dalam dok buat lawok mike pekene banyok das kat oghang manjong nih.. kesian pulok teman.. takot mike bagi deme bolen habeh, lanson tok buleh carik makan..

    ReplyDelete
  7. Kerja pendakwah adalah kerja murni menyebarkan ilmu agama kepada rakyat dengan cara yang amat mudah difahami. lebih-lebih lagi dapat mengumpul dana untuk mendirikan serta mengurus madrasah serta pusat tahfiz. Saya kagum dgn dakwahnya hinggakan DYMM permaisuri Agong telah mengenakan tudung. Saya rasa tuduhan-tuduhan di atas tidak berasas, buat menambah dosa aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. woow , yeke dengar ceramah ustaz roti jala ni...permaisuri agong pakai tudung....jangan dok mengaruklah.

      Delete
  8. Blogger ni kapiak harbi kot syok adu domba orang Islam je.

    ReplyDelete
  9. Pegawai TLDM ditahan rasuah MM tak gembar gemburkan ke.. MM dah takde teloq sebab di rasuah juga TLDM

    ReplyDelete
  10. Dok melagakan orang je MM ni...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari