boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, November 19, 2013

Hari ini dalam sejarah - Nostalgia Pas - Umno 28 tahun yang lalu...

Kejadian masih segar dalam ingatan,, waku itu aku baru bertugas di Pengkalan TLDM Lumut selepas ditukarkan dari Woodland Singapore pada awal tahun 1985, memang nostalgia...


TV RTM waktu tu menteri Penerangannya Rais Yatim, maka berputar-putar keluar kenyataan dari Rais Yatim untuk menyelamatkan maruh umno.....
Tarikh 19 November 2013 maka genaplah 28 tahun perginya Assyahid Almarhum Ibrahim Libya dan rakan-rakannya yang mati dibunuh kerana menentang akta zalim ISA..kejadian yang berlaku pada 19 November 1985 itu telah menjadikan balu-balu assyahid sebagai janda dan anak2 mereka menjadi yatim..
Sepatah kata-kata hebat almarhum Ibrahim Libya,"Daripada hidup menjadi bangkai lebih baik mati berkalangkan tanah!"
Ibrahim Libya dan mereka yang gugur tidak gila pangkat dan jawatan ,cintakan syahid,ikhlas berjuang dalam Pas..jauh amat dengan setengah daripada mereka kini yang masuk Pas untuk buat kacau bilau,fitnah sesama sendiri semata- mata mau puak yang mereka sokong dapat jawatan ..
Bukti kezaliman Umno-BN terhadap Pas..tu pon jangan dok syok merenyeh ngan Umno bila dapat sikit kuasa..lupa habih pejuang terdahulu lawan kezaliman Umno- BN ..



Dimana keadilan yang dilaungkan oleh umno,,, sampai sekarang tiada apa tindakan undang-undang, walaupun waris mangsa membuat laporan dan tindakan undang-undang,, sampai ke hari tiada pembelaan ke atas mangsa,,, Dr Mahathir, Musa Hitam, Radhi Sheikh Ahmad, Rais Yatim dan ramai lagi pemimpin umno yang terlibat,,, kenapa tiada tindakan undang-undang...

Jadi buat ulama muda dalam Pas,, tolong ingat balik sejarah,,, tak payahlah dok nak terhegeh-hegeh nai perpaduan dengan umno,,, dosa-dosa umno dengan Pas terlalu banyak,, cukuplah..


12 comments:

  1. Dimanakah keadilan?. Dimanakah wang tabung memali untuk waris mangsa memali?.
    DIMANA?.
    Dimanakah orang yang memperjuangkan waris memali bila mereka hidup susah?.Mana wang tabung memali?. Kata dapat jutaan ringgit. Kenapa mereka masih hidup susah.
    MANA WANG TABUNG MEMALI?????.

    ReplyDelete
  2. MM,,,punca punca punca masaalah bukan pd lobai2 fakeh muda,,,punca punca puncanya adalah kat lobai glamor yg sedang menjala kat atas pasirr tuu,,,,,,sudah bnyk kali tipu klentong, nabi pon dah pesan jgn sampai masok lobang bewok 2 kali tak kan tak paham2 lagi!

    ,,,,pertama kali masok lobang bewok ialah dgn br ug2
    ,,,,,kedua kali masok lobang lagi heboh pil kuda war2 kat tv dan paper
    ,,,,,,tambah masok lobang dgn kesah kominis dan 2 watikah, tak dak akai ka?
    ,,,,,,,kat PRK sg Limau fotoshop gambar tu pon gambaran ketua dok buta asyik2 syiokk masok kdlm lobang bewok tak pernah serik2! Budak tadika pon tahu itu trick paling bodo poyo wal bangang
    klu dah ketua asyik nak masok lobang bewok yg ada bangkai,,,utusex tv3suku tentu gembira sakan krn ikan dan telan umpan

    MM..lu cari itu punca punca punca punca,,
    MM..lu dpt itu punca lu pon dpt itu rahsia....
    MM...lu dpt itu rahsia lu dpt itu AL-HAQ dr yg maha ESA

    ReplyDelete
  3. nak tahu tabung memali tanyalah tuan fakeh presiden..presiden boleh jls kan dgn terang mcm kes pil kuta dlm tv3,,,sumenya fakta & benar belaka tak dak auta!

    ReplyDelete
  4. Ada lagi macai buta kayu macam kat atas tu.kes ni polis bukit aman dah siasat.kalau betul ada kes macai polis nak lepas begitu je ke.kalo terjadi dah berlaku keajiban dunia ke 8..kohkohkoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih explanasiong mung.....

      Delete
  5. Kenapa PAS kecundang d Baling & bbrp tempat lg?................
    Presidep sudah songlep itu duit kutipan juta-juta....

    Berapa juta duit yg dipungut? Xda audit @ kira-kira. Joli sakan.
    Doa para mangsa Memali adalah terus kpd Allah sbn atas penipuan para manusia yg bertopengkan politik agama, pakaian agama serta ayat-ayat agama yg disebarkan demi kepentingan peribadi/ parti politik. Kutip atas nama Mangsa Memali. Tapi guna sendiri-sendiri atas nama parti politik. Bhai, niat tidak menghalalkan cara!..................

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Mat Skodeng,,
      duit dah pungut juta2 tapi tak dak AUDIT..pastu bukit aman dah siasat konon,,he he
      klu bagi kat Rafizi buat AUDIT,,,gerenti sume lebai trmasuk presiden jd poyo mcm lembu ha ha pak2 lebai mana tau kira2,,AUDIT integrity transperency lagi haprak drp umporno hu hu

      Delete
  6. Malu malu malu.... kena tutoh dengan penyokong sendiri. Tabung lebuhraya Kuala Krai-Kota Bharu, Terbaharu tabung Lahad Datu Pas. Umumkan lah audited account. Takkan diam saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tutoh lah weh jgn tak tutoh..debik kaw kaw lah
      klu tak dak AUDIT, tak dak INTEGRITY, tak dak TRANSPERENCY,,,itu Islam apa namanya?
      itu lah ciri2 tugas presiden yg fundamental sekali,,,klu dah kaki klepet auta baik berenti jer! presiden lebih baik pi main jauh2 pi tangkap itu agen pil kuda jgn bagi lepas kah kah kah!
      presiden ape kehe klu tak dak AUDIT, INTEGRITY and TRANSPERENCY??

      Klu tuan presiden tak mahu Rafizi buat AUDIT sbb dia dr pkr,,,tuan presiden boleh lamar sykt firma trkemuka sprt PwC KPMG Deloitte dan\ Ernst n Young supaya imej presiden & lebai2 pas bersinar2,,jgn buat bisu buat2 bisu jd setan bisu atau bodoh merapu mcm hj marlboro yg gi mekah umrah/hj tpi tak reti malu!

      Delete
  7. NOK NOK
    Apa nie...tuduh2 org mcm tu..tak baik tau...korang tau tak yg ada dlm kepimpinan Pas semua maksom2 belaka, mana ada songlap2 nie....semua da di janjikan syurga...apa ada pada dunia yg sementara dan busok nie...hehehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam UMNOBN lagi maksom-som che det dan liong sek gasak duit pkfz 24 billion senang-senang lepas ku li and che det hilangkan duit BMF 2.4 billion hampa tak gaduh pung.Tabung memali yang tak seberapa tu digasak oleh puak-puak PAS yang dah melompat dan kempen untuk YB BN baru-baru nie,suruh kiyai-kiyai umno baca yassin biar perut kembong dan jadi busung siapa-siapa yang gasak duit tabung memali.

      Delete
  8. Ini blog gentleman.....itu greenbloc taraa gentleman , dia tak release aku punya comment.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari