boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, November 13, 2013

Saranan Lim Kit Siang untuk PRU14 - Mampukah Pas melaksanakannya ?

Bila aku duk tengok kelaku dan gelagat apa yang sekarang ini dalam Pas, dan jika apa yang aku duk risaukan berlaku, maka saranan Lim Kit Siang ni lupakan sajalah...



Kit Siang: DAP-PAS-PKR kena menang 45 kerusi Parlimen PRU14

Jamilah Kamarudin
 | November 13, 2013
Untuk itu DAP perlu berusaha tambah lagi tujuh kerusi, PKR lagi 15 kerusi dan PAS (24).




SUBANG: PAS, PKR, dan DAP masing-masing perlu menang 45 kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lima tahun akan datang bagi membolehkan mereka menang majoriti dan membentuk kerajaan Pusat.
Penasihat DAP Lim Kit Siang berkata, jumlah 135 kerusi itu perlu jadi kayu ukur Pakatan Rakyat bekerja dari sekarang dan tidak lagi hanya bergantung kepada memperoleh kemenangan 50 peratus majoriti mudah.
“Strategi kita dulu mahu rampas 51 kerusi marginal Barisan Nasional (BN) tetapi kita terlepas perkara itu semasa PRU lalu.
“Sekarang cita-cita kita adalah setiap parti perlu menang 45 kerusi parlimen…saya tak fikir perkara itu mustahil untuk dicapai,” katanya semasa majlis makan malam Pakatan Rakyat di sini malam tadi.
Ahli Parlimen Gelang Patah itu berkata, untuk itu DAP perlu berusaha tambah lagi tujuh kerusi, PKR lagi 15 kerusi dan PAS (24).
Pakatan Rayat semasa PRU13 lalu memperoleh 89 kerusi berbanding BN 133 kerusi; bertambah hanya tujuh kerusi dan masih mengekalkan kemenangan 2/3 majoriti BN.
Namun jika diukur berdasarkan undi popular, Pakatan Rakyat memperolehi 50.3% undi manakala BN 46.8%.
Meramalkan PRU14 sebagai cabaran paling getir, tokoh politik veteran itu mahu kerjasama ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat perlu kekal dan diperkukuhkan demi memenuhi harapan rakyat yang inginkan perubahan.
Sementara itu, Timbalan Presiden PAS Mohammad Sabu dalam ucapannya berkata, kerjasama Pakatan Rakyat perlu diperkukuhkan jika serius mahu ambil alih pemerintahan Putrajaya.
Usaha itu termasuk mengkaji semula dan memperbaiki setiap kelemahan yang ada.
“Ini penting kalau kita mahu lihat perubahan di Malaysia melainkan kita mahu jadi pembangkang seumur hidup.
“Jika Pakatan kuat dan maju, Insyaallah Putrajaya sedang melambai kita,” katanya yang turut berterima kasih kepada rakan kongsi Pakatan yang membantu PAS menang Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Sungai Limau baru-baru ini.



Pas nak kena tambah 24 kerusi Parlimen lagi wooo,,, berat tu,, sebelum ni hak menang PRU12, terlepas balik ke umno pada PRU13 yang lalu,, macam mana nak korek lagi... 

nak tawan pengundi melayu,, banyak ke duit orang Pas nak labor macam Najib duk tabur BR1M,,, 

Apa yang ada, Pas berpeluang besar boleh menang dimana kawasan yang ada pengundi Cina jadi penentu, kawasan bandar contoh seperti di Selangor, Perak dan berpotensi juga di Johor pada PRU14 nanti.. ini adalah realiti, bukan persepsi lagi...

Jadi tugas tugas siapa nak pikat pengundi bukan melayu untuk undi Pas... Presiden tak berapa nak sesuai pi jumpa kaum cina, masuk tokong cina dan sebagainya,,, 

Tugas ni yang layak Timbalan Presiden yang sedia ada,,, dia bukan ulama,,, dia aktivis,, dia sanggup melakukan apa saja untuk kemenangan Pas dan menumbangkan Umno... dan bukan untuk bersatu dengan umno..









33 comments:

  1. WOW!!!...bhai mm...BETULKE!!! yg timb.presiden pas sedia ada sanggup 'MELAKUKAN APA SAJA'...ohh ptt lh syeikh mat syabu prnh ckp dulu yg dia lebih rela makan BABI dgn guan eng dari minum teh semeja dgn ds najib...WOW kerana najib, syeikh mat syabu snggup lawan perintah Allah...ini betul2 buktikn yg mat syabu BOLEH LAKUKN APA SAJA...

    WOW!!! Tak sia2 aku ikut bhai mm sokong mat syabu ni utk di jadikn org no 2...puyo klu naik no 1 agak2 apa yek yg mat syabu snggup lakukn...abe mat mmng rockkkk... dan aku pasti syeikh mat syabu mmng mndpt sokongan padu dari pemimpin yg mmng makan babi...puyo...hebat tul penangan idola aku ini...

    Bhai mm...skdr bertanya jew...klu presiden yg ada skrg ni turun padang utk kempen cina sokong pas (hahaha...sorry bhai TERketawa) mmng nak kena masuk tokong ke??? Luar tokong tak boleh ke..??? Pastu klu mmng masuk tokong hj hadi boleh trsasar mnjd pngikut budha ke..lemahnya iman hj hadi ni ya....tak macam idola kita...mat syabu mesti takkn jd Buddhist kanx3...kuil hindu tak yah kempen ke...ohhh dlm dap pun hindu ni cuma dianggap pariah jew...takkn pas pun pilih bangsa kot...!!!

    Bhai mm...mmng ptt kita kena buat kerja lbh lagi sbb taiko dap dah bersuara tu... lu mesti takur kn dgn kit siang tu..klu sblm tahaluf siyasi kit siang tu lu pandang cam komunis tua yg amat bangsat...ttp skrg kit siang lbh mulia dari ridhuan tee abdullah kanx3...aku respek tul dgn prinsip lu bhai dlm mnjd blogger serta ahlul pas dan pr...

    Mmng betul bhai...klu ada melayu 80% dan cina 20% mesti pas kalah..ttp klu cina melayu 50% agak2 lu pas yg brtanding atau pkr...ppt nya dap bg peluang pada pas brtnding di kawasan majoriti cina..msti pas menang beso..pastu kita blh maki melayu yg kalah termasuk pngundi melayu tu...

    Lagipun pas perlu ke undi org melayu ni.. bkn ke lu selalu anggap pngunri melayu ni bangsat sbb kerana brim je diaorg bg undi pada bn...pttnya pngundi melayu mesti ada perasaan taksub dan teruja kpd cina sprti lu kan..baru kelasssss...betul tak mm....whatever yg pnting tugas kita utk menangkn syeikh mat syabu...bkn kerana pas ttp kerana pemimpin cina dap prlukn abe mat dlm pas...takbir!!! Hidup abe mat.. hidup kit siang...hidup guan eng..hidup ngeh nga n family....takbir!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. opah sedara juragan69November 13, 2013 at 6:49 PM

      mampus juragan69 al kafirun!!!

      Delete
    2. Hahaha...sapa yg jd ahli pas ni mmng brtukar jd biadap, bangang, bodoh, jumud serta kurang ajar ke..hehehe seblm ni opah sedara
      aku ni baik jew...ttp lps dia ngan laki dia masuk pas, terus cam mental block jew...isk isk parah dah opah sedara aku ini...kdg2 ngan ayam pun dia brgaduh...

      Delete
    3. Kira opah sedara lu selamat sebab dlm umno tak de halal haram semua dia orang langgar janji boleh buat duit.

      Delete
    4. lawak betui Juragan 69 umno kena perbetui akidah kembali kpd Al-Quran... cth ketara arak, judi, maksiat dibenarkan jika ada lesen janji bayar cukai semua blh.

      Delete
    5. Tiket surga,!! Tiket surga!!!. Cepat cepat masuk pas . Masuk pas , masuk surga. Tiket dah ada. Semua dosa pas tanggong. Cepat!! .

      Delete
    6. Bhai lu perbetul dulu akidah lu dan org pr yg mana exco pas pun tak buat apa2 pun di pp, selangor dan kelantan...lbh baik tngk diri sndiri sblm tngk org lain dan tak perlu nak lompat kpd isu lain...

      Delete
    7. opah angkat juragan69November 14, 2013 at 1:21 PM

      Akidah juragan69 tiada hukum hudud dlm Quran

      Delete
    8. Wow!!! Glamernya aku...tiba2 ada opah angkat!!! Hahaha ni mesti kawan pada opah sedara aku yg selalu gaduh ngan ayam dia...

      Opah oii tntng hukum hudud ada takda dlm quran lu ptt tnya pada nizar sepupu ngeh sepupu nga sbb secara jelas dlm dun perak beliau ada bg pnjelasan tntng hudud dan negara islam...ttp berbeza lh dlm dun dgn depan ahli pas yg mudah di bangangkn oleh pimpinan pas..

      Delete
    9. anak ayam juragan69November 14, 2013 at 4:27 PM

      juragan69 al a'du Islam,dulu ko gak sokong mati matian statement Madey kutty Kerala.siap sokong penghinaan Madey kepada janggut Nabi s.a.w. dlm blog ni jugak ko komen.

      Delete
    10. Hahaha...dah anak ayam aku pun dh pndi main blog...fuhhh sejahtera tul bumi malaysia ni...tp anak ayam ni pun cam opah angkat aku tu..suka lompat dari isu yg sbnrnya...apehal tun m masuk ini cerita...semoga tun m diberi kesihatan dan rezeki oleh Allah... syiohhh...syiohhh ayam ni bkn blh lepas sesuka hati...suka berak merata2...

      Delete
    11. bapak tiri sebelah 2 pupu juragan69November 14, 2013 at 10:25 PM

      Bagus le juragan69 ni.cepat2 le tumpor

      Delete
  2. Mengapa presiden tak boleh Timbalan pulak boleh?. Adakah presiden itu islam dan timbalan iru bukan islam?.
    Mengapa timbalan boleh lakukan apa saja?. Saya rasa maksud anda adalah matlamat akan menghalalkan cara. Terus terang sudahlah jangan berbelit.

    ReplyDelete
  3. kalau mat sabu jadi presiden,alamatnya umno dah pupus le selepas pru 14 nanti kikiki...orang melayu masih belum terlambat untuk sama2 benamkan umno apco laknatullah ke dalam muka bumi Msia ni.

    4 tahun bukanlah terlalu lama untuk digerakkan,lagi cepat umno pupus lagi cepat orang melayu maju dan bermaruah,amin.

    ds hishamuddin harun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai aku percaya je ngan cakap lu (amik ati je)...bhai apco tu amendanya ya...

      Delete
    2. Kalau tak tau apco tu apa pergi le tanya rosmah mansur.

      Delete
    3. Aku nk dngr dari lu sndiri...samada lu hnya cuma spesis burung kakak tua yg hnya mmpu mngulang apa yg tuan dia ckp...ttp burung tu tak prnh tahu pun apa yg dia sebut... bhai tak prlu nk tolak pada org lain..jgn tunjuk sngt bhai...

      Delete
    4. opah angkat juragan69November 14, 2013 at 1:23 PM

      Si kafir juragan69 buat tak tau plak.cari guru yg murshid cam Madey kutty Kerala al kafir akbar tu

      Delete
    5. Hahaha...ni opah angkat aku yg mana lak??? Fuyo ramainya yg suka ngan aku..ada opah sedara lah, opah angkat lah...ttp apa yg mmbnggakn aku ialah opah2 aku ni buktikn betapa aman dan bahagia kehidupan di malaysia ni.. opah2 pun dah terror main blog.. klu kat selatan thai tu, opah2 ni cuma pandai ngasah piso ngan parang jew...

      Klu lu org tngk komen dia tu , mmng suka lari dari isu...biasalh bhai klu dah pangkat opah2 ni..mmng otak lmbab sikit..tu yg kekadang ngan ayam itik pun blh
      bergaduh..

      Delete
    6. ha ha ha kaki kencing lu juragan sekejap opah sedara sekarang opah angkat besok opah lu ke

      Delete
    7. ha ha ha bhai juragan 69 tak de telor lu tanya le sendiri kat rosmah mansor apa itu apco.kalau lu nak gua punya jawapan apco tu laki mak tiri bapak lu.melayu bodoh.joint lagi umno selamanya lah lu jadi bingai.berengsek

      Delete
    8. Hahaha...bhai 1.02, yg tak de telor tu lu..cuma pndi kutuk tp twk tau hujung pangkal pun...hahaha tak payah lh nk tembak sana sini bhai.. klu dh bangang tu bangang juga... lu definasikn je lah apco yg lu fhm.. klu lu skdr boleh sebut tp tak tau makna, maka lu ptt tau lu hnya apa...

      Delete
  4. PAS boleh...sebab kan ke TGHA ni merupakan Mursidul Am Ikhwanul Muslim yang sebenar!! mesir boleh...apa pasal mesia x boleh??? PAS mesir lagi ganda kuat halangannya...

    ReplyDelete
  5. Kalau objektif itu jadi kenyataan,ia akan menjadi penamat bagi PAS. Mengapa?
    Pas -45 kerusi. 100 % islam=45
    Pkr. 45 kerusi. 70% ISLAM =25
    DAP45 kerusi 100% non muslim =0
    Boleh kah dgn. 70 kerusi muslim tu,pas boleh laksana ajenda islam nya? Siang siang lagi PAS akan kecundang. Bagaimana nak yakinkan pengundi mrlayu dengan target itu.
    pas kalah dalam pru 13,kerana pas sudah kelihatan hilang taring dalam perjuangan islamnya.terlalu menjaga hati bukan islam.akhirnya undi melayu yang hilang. Kedah terlepas.di kelantan beberapa dun hancur.
    Yang untong dap.
    Inikah untongnya tahyul siasiasi?
    Ini kah sumbangan liberalis dalam pas?

    ReplyDelete
  6. aku mampu termenung saja membayangkan adakah Pas mampu untuk ke arah itu..? firman Allah dlm Al Quran.. berapa ramai golongan sedikit mengalahkan yg ramai..? Pas belum lagi mencukupi syarat untuk mendapat pertolongan & kemenangan..

    ReplyDelete
  7. Mat Sabu dan Nik Mohd Amar adalah dua ahli parti yang mempunyai kelayakan jadi pemimpin. Keduanya mempunyai agenda tersendiri untuk menjaga kepentingan parti. Namun kita perlu memilih satu diantara dua.

    Rakan dalam gabongan pakatan rakyat telah memberi isyarat bahawa parti PAS perlu mendapatkan 24 kerusi parlimen dalam pilihanraya yang akan datang bagi mengimbangi kedudukan dan menguasai pentadbiran kerajaan pusat.

    Apa yang kita lihat dalam suasana sekarang ialah, ada yang gila kuasa, ada yang bersikap bodoh sombong, dan paling celaka bila parasit yang bijak melindungi diri.... baling batu sembunyi tangan.

    Jangan alih perhatian dengan membezakan antara ulamak dengan profesional. Para perwakilan mesti ada pendirian,..... mahu menyelamatkan nyawa UMNO Baru yang nazak atau berkongsi kuasa dengan rakan dalam pakatan rakyat ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...sapa yg nazak bhai, umno berapa kerusi vs pas vs pr...prlukh pas mngatakn yg pas lbh kuat dari umno sedangkn hakikatnya semua
      org yg follow politik tahu hakikat yg
      sebenar...malu bhai, jika mngata
      umno lemah atas kekalahan mca, mic
      atau pun gerakan...

      Apakah berbaloi pula utk ahlul pas
      utk mnjd riak dan bongkak atas
      kerusi yg dimiliki oleh dap...bhai
      semua org akan salute klu 2/3 dari
      kerusi pas menang di pp dan begitu
      juga dgn dap...klu inilh senario yg
      brlaku aku pasti bhai secara total
      rakyat menerima hakikat yg mmng
      melayu tolak umno dan snggup
      terima dap...dan begitu juga rakyat
      akan respek bila kaum cina benar2
      menerima politik pas utk tadbir
      negara majmuk...

      Bhai...berangan tak salah...ttp yg
      salah bila berangan terbawa2 ke alam
      realiti hngga lupa hakikat yg
      sebenar.. kemon bhai...berasa malu
      dan muhasabah lbh mulia dari
      brsikap lbh sudu dari kuah...hahaha
      siapa pas dimata dap dlm dunia
      politik yg sebenar...tak lbh dari
      sekadar pencacai utk mmbunuh
      bangsa sndiri...

      pas tak mmpu buktikn apa2 pun wlu lbh 20tahun pegang kelantan ttp dgn
      mndabik dada betapa hebatnya pkr
      di selangor..dan hebat nya dap di
      pp...hahaha adakh pp dan selangor
      itu setaraf kelantan waktu mula2 pkr
      dan dap berkuasa...

      Delete
    2. nak tunjuk bukti apa bunuh orang pun boleh dibebaskan.buang masa.bawak petisyen ke mahkamah belum bicara dah tolak bukan nak dengar.selagi umno memerintah ini lah jadinya.belum kena kat batang hidung sendiri bila dah kena baru tau.gua nak tanya altantuya mati bunuh diri ke.letak bom kat badan dan letupkan.

      Delete
    3. Bhai lu nmpk ke sapa yg bunuh altantuya tu...aku pun nk tau juga!!

      Delete
  8. 99% dari kerusi2 yg menang,umno hanya dijadikan pemerintah setelah kerja-kerja jahat blakout,cilok peti,sorok peti,tambah peti dan daftar berterabur...umno minoriti pulak tu,boleh plak berbangga dgn kerusi2 buruk tu siut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow...ini satu statemnt yg dasyat dan knp punyalh pr usaha tp tak mmpu nk buktikn segala tohmahan tu..klu betul umno blh buat camtu cmfm pr tak merasa pun nk bntuk kerajaan negeri...

      Bersngka baik...aku pasti lu wlupun bkn cerdik tp tak mnkin trlalu bodoh utk mmpercayai segala mitos... hahaha statemnt yg penuh dgn kebodohan atas ketidakmampuan utk mmberi komen yg lbh bijak...kemon bhai, jgn tunjuk sngt kebodohan lu yg mudah ditipu...jika benar, knp pr tak buktikn...hahaha nk jd hero ke!!!

      Delete
    2. Hahaha blackout yb nya dah mengaku itu tipu.. Tambah peti dan sorok peti nampak sangat ahli pr yang jaga peti tu tidur. Sebab tak leh bukti.

      Delete
    3. cakap macam orang tak berotak

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari