boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, November 29, 2013

Ulama Pro Umno mungkir janji - Apa hukumnya..

Rasa-rasanya semua orang masih ingat bagaimana pengakuan seorang ulama yang juga selebriti terkenal membuat pengakuan.... 





Ulama umno,, mana ada yang pakai cakap-cakap mereka... tunggu apa kata Wak Juragan..




18 comments:

  1. ekkkk elehhh.... yang lu nak kaitkan dia ngan pro umno pehal... lu pegi semua ceramah dia... dia tak sebelah mana-mana pihak la bingai.... bodoh tu bodoh jugak lah... yang si pok nik tu mungkir janji tak kecoh pun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro lanun malaya,lu knal ke dia?Lu dtg ke Manjoi,lu tny dgn org kampong.Semua org kenal dn tahu perangai dia,Sape kita dia tk memihak?

      Delete
  2. ulamak pas pun lg dahsyat punya khianat kpd rkyat,,,dah dekat sgt pru13 masa tu lah buat kecoh isu pil kuda dan sampai skrg org yg dituduh agen pil kuda tu tak ditangkap pon,,dia punya auta tipu khianat lg jahat kpd ummat/rkyat!

    ReplyDelete
  3. Mungkir janji hukumnya haram. Tak kisah lah ulama atau tidak. Umno , pas atau pkr. Hukumnya tetap haram.

    ReplyDelete
  4. Cuba tengok balik video lama dia. Dia ada sebut ceramah mana yang dia tak nak buat tu. Tak elok busuk hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada sebut kat surat kabo nun kat atas turrr

      Delete
    2. Sejak bila orang pas pecaya surat kabo?

      Delete
  5. Hadi pun mungkir janji jugak. Nak laksana hudud sebelum ayam berkokok bila perintah teganu.
    Dah beribu kali ayam berkokok pun tak laksana jugak.

    ReplyDelete
  6. feewit.. ! ostad kazim pojaan hatiku.. keh keh..

    ReplyDelete
  7. aku cadangkan ustaz elok join maharaja lawak,pengisian ceramahnya sikit sebab asyik buat lawak je....makcik2 cukup suka ngekek2

    ReplyDelete
  8. Us. kazim menyokong perjuangan taghut (sesat) iaitu umno, hudud xperlu dilaksana pun xpe katanya..demi wang ringgit & duniawi, fathul bari pasti tersenyum komen ambe ni...sesat lg menyesatkan...

    ReplyDelete
  9. NOK NOK
    Pojie mana sker ngn ulama & orang yg beragama, dia nyer geng , Mat Sabu sipembela Syiah & komunis, DAP yg terang2 memusuhi islam dan mlayu....hah..kalo geng2 dia semua elok2 blaka la....walao kapir harbi pondi cium bontotnyer...wangi lagi katanya....

    ReplyDelete
  10. Sebenarnya MM aku benar2 kecewa. Sia2 aja bertahun aku mempertahankan PR dan sanggup dihina dicerta org sekiling aku yg semuanya pro UMNO. Tiba2 kebelakangan ini semua tidak tanduk PR membuat aku give up lebih2 lagi PKR. Dengan kerenak Anuar yg ah tak consistent dgn semuakeyataan dia dihentam balim pijak lawan, dgn kerenah Ketua Cabang PKR Sabah yg belot. Masa pilih dia org jadi calun, tak perasan ke depa tu manuadia talam bermuka2 bukan talam muka 2 lagi. Dengan kerenah MB Selangor yg tiba2 menaikkan gaji/alaun mendadak ketika MP2 PR berperang diParliment agar alaun menteri dipotong, pasal Rosmah dgn personal jet, pasal bil letrik dan air rumah PM dan TPM dan tah apa2 lagi. Tak payahlah kita nak persoalkan pasal Uztaz Kazim ni nak berenti ceramah ke, mungkir janji ke? Benda remeh camni tak menjadi soal, lantak dia lah nak melalak kat mana pun buat ceramah tapi apa yg berlaku kpd PKR adalah lebih teruk dari janji Uztaz Kazim ni.

    ReplyDelete
  11. BERITA TERBUSUK: http://pilihan-anda.blogspot.com/2013/11/ustaz-kazim-elias-dilantik-sebagai-mt.html

    ReplyDelete
  12. Soalan objektif:-
    X seorang beragama islam tetapi menyokong serta tidak pula membenci (walaupun dalam hatinya) satu kumpulan (yang nampak zahirnya islam) mempersendakan dan menghina agama islam. Ada ketikanya kumpulan tersebut menolak sebahagian ajaran islam. Apakah hukumnya bagi X itu?
    a) Hukumnya harus kerana tiada apa-apa yang salah.
    b) Hukumnya wajib dengan itu bertambah tinggi lagi ketaqwaannya.
    c) Hukumnya sunat kerana tidak mahu perpecahan.
    d) Makruh hukumnya kerana bukan dia yang melakukannya.
    e) Hukumnya haram kerana dia dikira bersubahat dalam melakukannya.

    Jawapan: _______
    Jika X itu adalah anda, dimanakah kedudukan anda samada a, b, c, d atau e?

    ReplyDelete
  13. Pakcu Rantau Panjang.November 30, 2013 at 8:36 AM

    Kalu tak sokong PKR memang serba serbi tak kena. Kalu ustaz dok sebelah PKR semua bagus-bagus-dan disanjung. Bila ada ustaz dok belah BN/Umno 360 darjah pusing hina caci..apa punya parti PKR dah.....otak perlu pecah paradigma weh...politikkan demokrasi..ikut suka dialah nak dok balik mana-mana pun....cemburu ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betui tu.tu le sebab umno tu kapir harbi

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari