boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, November 17, 2013

Berita baik Pagi Minggu - Haram Jadah..

Satu demi satu rakyat diidera tanpa belas kasihan oleh umno...



BERITA

Cadangan Naik Kadar Cukai Pintu Ikut Nilai Hartanah Wajar - Ku Nan

PUTRAJAYA: Cadangan untuk menaikkan kadar cukai taksiran pintu sekitar ibu kota mengikut nilai hartanah semasa adalah wajar dan bukan bertujuan membebankan rakyat, kata Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.
Beliau berkata ini kerana sudah 21 tahun cukai itu tidak dinaikkan.
"Harga rumah di situ lebih sejuta, dua juta tetapi mereka bayar harga lama (kadar cukai pintu lama)," katanya kepada pemberita selepas Program Hari Kanak-Kanak Wilayah Persekutuan 2013 di sini, Sabtu.
Bagaimanaoun, Tengku Adnan berkata kementerian itu hanya akan membuat keputusan muktamad berhubung kadar cukai baharu selepas mendapat maklum balas penduduk sebelum 17 Dis ini.Beliau berkata perkara itu juga akan dibincang dengan kesemua 13 wakil rakyat Wilayah Persekutuan pada 21 November ini.
Katanya, notis penyelarasan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur kepada warga kota baru-baru ini hanya merupakan kadar yang dicadangkan sahaja. BERNAMA
Atas alasan ikut nilai harga tanah.... siapa yang beri kebenaran harga tanah naik,,,

Terima Kasih kepada pengundi umno,, andalah pembawa punca segala masaalah rakyat..


21 comments:

  1. Dah 21th cukai tersebut tidak dinaikkan tetapi dlm masa 21th segala cukai lain dan banyak barang2 lain sentiasa naik yg ada setengahnya setiap th dinaikkan.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Betina sial lu cuma mmpu bg komen cam ni ttp nk jd blogger...lu lh mngkuk bertingkat2

      Delete
    2. Bhai,, selalu lu nasihat gua,, tapi sekarang apa cerita ni ni,, sial-sial... sapa yang ajar lu ni,, Rosmah ka Najib...

      Delete
    3. Hahaha...lu panazzzz ke mm..alahai sial yg aku sebut tak sebnyk maki hamun dari lu dan pnyokong pr...tajuk entry lu pun tak beradap ...

      Delete
    4. kahkahkah...juragan panaz ka?
      pompuan je pon...
      lansung xgentleman...

      Delete
  3. PESANAN DRPD ORG UMNO:
    harga gula dinaikkan untuk elak diabetis
    cukai tanah dinaikkan untuk elak tanah runtuh..
    ini semua fenomena alam...

    ReplyDelete
  4. sesiapa yang hendak melawat kubur para pemimpin umno ni pun nantinya akan dikenakan cukai...untuk keamanan roh yang semasa hayatnya berzikirkan cukai...cukai..cukai...sahaja

    ReplyDelete
  5. Hahaha...hrga hartanah naik cam roket di selangor dan pp sejak gang mata sebelah dan rocketman perintah lu tak nk sentuh ke... projek datum projek mega pkns hngga sisih peluang bumi utk miliki rumah lu tak nak sentuh ke...tarif air dinaikkn lu tak nak sentuh ke...

    Kes perniaga melayu yg dihalau di selangor baru2 ini ttp dlm masa yg sama peniaga cina dikekalkn lu tak kisah ke.. peniaga melayu / mamak dihalau cam kucing kurap lu tak kisah ke...

    Baru ku nan bg 'cadangan' utk naikkn cukai pintu 'BERDASARKAN' kawasan perumahan dan nilai hartanah...bhai takkn cina yg mmpu beli tanah atau rumah hrga berjuta tak mmpu bayar cukai pintu lbh sikit...tak smpi pun hrga sebatang kayu golf..

    Adakh kenaikkn itu melibatkn kawasan perumahan sederhana yg kebnykkn dimiliki oleh kaum melayu??? Lu nk jd hero kpd kaum dap ke...ohh lupa aku yg ngeh dan nga sbgi taukeh lu..maka tugas kena buatlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa la lu wa hingat manyak kuat itu alab cakap Ashobbiyah wa ata taw sikit itu gulayu cakap kebangsaan, jangan malah kawan wa pun malaysia punya rakyaat salupa lu jugak, Apa cukai lu kena wapun ala kena, tak tak baik cakap itu macam, Itu muslim ta mau kasi gadoh-gadoh lu apa bangsa pun jangan bikiin kacau, tiam tiam sudalo. Lu gulayu pun ala susah kita cina olang pun ala susah jugak.

      Delete
    2. Juragan lucah ni main hentam je ttg isu2 yg dia sebut tu.bukan tau apa pun.standard bdk pmr.kalau tau ttg sesuatu isu tu x prnah tau kesudahan.jadilah macai umno yg jahil.

      Delete
    3. Nk tanya Juragan,tau ke tentang Flat Kg Hj Abdullah Hukum,Mid Valley sekarang ni.Kemana pergi ny penduduk Melayu yg menghuni di situ suatu masa dahulu?Flat 5 Tgkt Kg Kerinci,kemana pergi kesemua penduduk ny yg majoriti ny Melayu?Hebat kn,pembangunan dgn mengusir penduduk asal ny.

      Delete
    4. Bhai 07.41...ada aku kisah lu nk ckp aku rasis atau apa pun sbb aku memang rasis!!!...bhai.09.56 & 10.17...tak kisahlh klu aku sntd pmr pun, sbb dlm dunia ni mana ada manusia atau bangsa lain yg lbh cerdik dari lu org serta semua melayu yg sokong pr...apa kesudahannya bhai...peniaga melayu dibenarkn meniaga sama spti peniaga cina ke...bhai pmbngunan apa yg dibuat dikawasan kg hj abdullah hukum tu..aku tak pasti lak...hrp lu blh bg tau apa yg telah dibuat atau dibina dikawasan flat tersebut...atau adam adli yg lbh tau apa yg trjd disana...

      Delete
    5. Sayang cakap macam mengaji tinggi tapi bolo macam limbu

      Delete
    6. Bhai 07.39...lbh bngsat dan lbh bodoh kpd org melayu yg blh menulis, membaca dan bertutur dlm bahasa melayu...ttp mnjdkn bahasa lbh pelat dari cina atau dlm bahasa lainnya...lbh cina dari cina..
      Lu malu ke bhai utk mnjd melayu.?

      Delete
  6. berapa harga rumah lu juragan? dok rumah setinggan ka. tak yah bayar cukai kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...kehidupan aku sederhana je.. dan aku brsyukur dgn segala rezeki yg Allah berikn pada aku sekeluarga.. lu tntu duduk di lot banglo atau rumah mewah kn? Sbb tu lu terasa utk bayar cukai lbh atas nilai tanah dan rumah lu yg taraf jutawan...lu fhm ke tak dgn CADANGAN dari ku nan...

      Delete
  7. cukai pintu dinaikkan utk elak rumah mudah retak hehe...ku nan ni antara barua2 apco dan perisik asing di bumi Msia ni.

    pak juragan ni menyalak ikut nafsu tuhan umno je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...klu lu anggap pas itu agamalu atau akidah lu..trpulang kpd lu..ttp aku masih diberi kewarasan oleh Allah tntng mana satu parti politik dan yg mana parti Allah (islam)

      Delete
    2. parti ALLAH?mana satu parti ALLAH?umno...


      pppfffttttt....

      Delete
  8. pelik la pendapt juragan.. dia suka bayar cukai.. aku suka air free, pendidikan ank2 free, kesihatan free.. juragan bagi la duit ko kat aku..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari