boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, December 23, 2013

Bagus lah kalau dah nak mengaku,, ada kesedaran, moga-moga jadi kenyataan...

Insya Allah, aku amat-amat bersetuju,, dan yakin dengan kenyataan pemimpin muda umno ini,,, aku akan turut berdoa akan jadi kenyataan..


Nur Jazlan jangka BN akan kalah lebih teruk
11:15AM Dis 23 2013

Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Datuk Nur Jazlan Mohamed menjangkakan BN akan mengalami kekalahan lebih teruk di kawasan bandar dalam pilihan raya umum akan datang ekoran kenaikan harga barang dan kos sara hidup.

Laporan Sinar Harian hari ini memetik kenyataan MP Pulai itu yang berkata, kerajaan terpaksa berdepan dengan kemarahan rakyat akibat kenaikan kos berkenaan.

“Akibat kenaikan itu orang marah dan tidak undi kerajaan. (Dalam) PRU13 kita sudah kalah di bandar dan PRU14 nanti, BN akan (kalah) lebih teruk (di bandar),” katanya.

Beliau turut mempertahankan tindakan kerajaan yang menurutnya mungkin terpaksa mengorbankan janji pilihan raya – untuk menurunkan kos sara hidup.

“Ada ketikanya, kerajaan tidak dapat elak demi kepentingan negara. Jadi perlu dikorbankan (manifesto itu),” katanya lagi.

[Berita penuh menyusul]

Kesian Najib,, masih duk sangka pemberian BR1M sebanyak RM500 ringgit rakyat boleh belanja makan selama setahun..... 

Ini gambar Najib petang semalam yang sempat ambik semasa keluar dari masjid Nabawi petang semalam.. dikala rakyat sengsara dengan bebanan cukai, harga barang,, ia masih senang lenang berumrah.... tanpa menghirau masaalah rakyat...

Pagi tadi di Mekah,, Najib bejumpa pelajar Malaysia Restoren Felda,, mengikut ustas yang ikut serta sekali,, Najib berbangga,, kononnya  rakyat Malaysia,,, masih kaya kerana ramai yang datang berumrah.... pueehh...



3 comments:

  1. Najib pergi umrah pun kena kutuk...klu dah melayu tu..melayu jugalh...bingai tul admin ni...bro lu ada masalah sakit jiwa tahap kronik ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika hendak mengerjakan haji atau umrah bukan setakat ada kemampuan sahaja pasyaratnya, tetapi perlu bebas dari semua hutang. Hutang duit dibayar dgn duit, hutang membuat salah dgn orang lain perlu dapatkan kemaafan orang itu, barulah layak menjadi tetamu Allah. Disini perlu faham dgn jelas, hutang tetap hutang. Walau mati syahid sekalipun, disebabkan ada meninggalkan hutang dan tidak pula dilepaskan oleh pemiutang maka syahidnya tergantung. Kalau tidak silap ada hadith mengenainya.

      Delete
  2. melayu..bab mngata no 1. bab mncadang idea sndri utk kbaikn brsama hmpeh.cba mngata smbil mncadang.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari