boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, December 5, 2013

Ni kira berbohong atau berlakon demi nak menyelamatkan maruah Najib?..

Disebabkan aku dilabelkan "bodo punya manjungmari..." ha ha ha,, jadi standard la.. ko orang faham-faham sudah la,, jangan bising-bising kalau orang yang bodo ni merapu...

Semalam aku dah cerita ada 3 sebab musabab kenapa Kazim tolak Macai Majlis Tertinggi Umno,, Kazim boleh bagi 30 sebab sekali pun,, tetapi bagi aku dia temberang aja..

Dan yang aku nak tergelak, bila baca dalam Sinar, sebab dia tak nak jawatan MT,, kerana nak berdakwah dengan bebas,, apakah bila pegang jawatan MT dah tak boleh berdakwah? Ni apa punya statement ni,, kalau betui,, memang umno ni parti  tahi palat la... 

Apa pun aku yakin dan percaya,, Kazim dah temberang kepada peminatnya idup-idup..  betui ka ni.. betui la..

Aku nak tanya,,, siapa yang tak mahu jawatan dalam umno, memang orang tu tak berapa siuman la,,, tengok Ketua cawangan umno pun cukupla,, dapat jadi Pengerusi JKKK, dapat jadi Tok Sidang,, tak ada yang hidup melarat bila dah dapat jadi Ketua cawangan,, Kalau Ketua Bahagian,, fuiyo,, harapan cerah jadi Wakil rakyat dan macam-macam peluang terbuka luas,, kalau tidak masakan sampai ada yang bergaduh berebutkan jawatan,, apatah lagi Ahli Majlis Tertinggi, bayangkan,, anak Mahathir yang berjawatan MB Kedah pun tak terpilih,, boleh kat Kazim lagi,, last-last ia pi tolak,, betui ka.., 

Ok cuba kita lihat senario sebelum ini...

tangan bolehlah tunjuk good,, muka dah sedih poyo.... kenapa ? tunggu sat...Nak lepas geram istihar keluar dari Parti Pas,, nak istihar apa lagi,, dah 4-5 bulan dah kena pecat dari parti,,, apa aku hairan... Kemudian buat cerita sedih, anak bini hantaq balik kampong kerana tak sanggup nak baca FB kena kutuk power kaw punya..


hari ini utusan pun pukul canag,, letak diatas sekali,,, Kazim Tolak MT, Hargai PM,, phui.... cakaplah nak cover PM dari malu...jadi buat-buatlah mengaku kata tolak jawatan MT, bagi 3 sebab. 




Rupa-rupanya Presiden dapat nasihat dari penasihat 25% tak tepat,, tak faham Perlembagaan umno,, ia ingat senang macam dia dapat jawatan MB Pahang selepas arwah bapanya meninggal dunia,,, masuk bertanding menang terus jadi MB ...

Apa punya Presiden Umno, perlembagaan parti sendiri pun tak tau... sebelum ni aku sendiri pun dah tulis, hari isnin lepas,, Klik Sini..

Semalam Kazim pi berceramah kat SG Petani Kedah,,,Klik Sini eeiihhh, itu hari kata sampai 28 Nov 2013 nak bersara dari berceramah,,, 
hangpa tengok,, Ostad kut mana ni,, cakap tak serupa bikin,,, bila orang kutuk hentam,, buat muka poyo,, mengadu jaja habis 1malaysia,,, tapi apa yang ia lakukan adakah ia sedar.... 
patutla pun,,, bermati-matian sokong umno demi islam konon. Kenapa tak cakap,, saya sokong umno kerana keluarga saya semua umno...saya datang dari keluarga umno... kan senang.. kazim,,,kazim..

Apa pun sekarang dah jelas dan terang,, kazim elias orang umno,, tak boleh nak ngelat ngaku ahli Pas,,, kantoi hang kazim...



11 comments:

  1. bukankah ada hadis nabi SAW, dari Abu Dzar radliallahu ‘anhu bahwa dia mendengar Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: “Tidaklah seseorang melempar tuduhan kepada orang lain dengan kefasikan, dan tidak pula menuduh dengan kekufuran melainkan (tuduhan itu) akan kembali kepadanya, jika saudaranya tidak seperti itu.” (H.R. bukhary)

    yang saya nak bagitau sini, jangan cepat nak buruk sangka kpada sedaura seagama..selagi ada ruang untuk berbaik sangka..jangan cepat menghukum orang lain tanpa ilmu, jangan beremosi (yag tak tentu pasal) dalam menghadapi sesuatu isu. kita tak tahu pun apa yg ada dlm hati 'orang soleh' tu & apa yg ada dlm hati org yg jemput 'orang soleh' tu. cakap tak de bukti langsung..semua atas prasangka drpd bacaan yg 'tak habis' dlm internet (sebab tak sabaq2 nak click button share)..Bukankah orang beriman itu bersaudara( refer ayt 10 surah al hujurat).

    Firman Allah dalam surah al hujurat ayt 12:
    “Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan, kerana kebanyakan dari sangkaan itu adalah dosa”.

    dan lagi dalam surah an Najm ayt 28:
    “Mereka tidak lain hanyalah mengikut sangkaan semata-mata, pada hal sesungguhnya sangkaan itu tidak dapat memenuhi kehendak menentukan sesuatu dari kebenaran”.

    Dari Sa’id bin Al-Musayyib rh katanya: ‘Telah menulis kepada saya beberapa orang ikhwah daripada sahabat Rasulullah saw: Hendaklah engkau meletakkan urusan/perkara saudara engkau di tempat yang sebaiknya selagi kamu tidak didatangi oleh perkara yang menurunkannya dan jangan kamu menyangka satu kalimah yang keluar daripada seorang muslim itu tidak baik sedangkan kamu masih ada peluang untuk menjadikannya baik’.

    Kata saidina Umar R.A:
    “Jangan kamu membuat sangkaan terhadap satu kalimah yang keluar daripada seorang saudara mukminmu kecuali kebaikan selagi kamu masih ada cara untuk meletakkannya di tempat yang baik”.

    Akhirnya, marilah kita mendoakan yg terbaik atas pilihann yg dah dibuat oleh Ustaz kazim dlm usaha dakwahnya klu pun kita tak dapat membantu secara terus.

    Sabda nabi SAW:

    Drp Abu Darda’ RA, Rasulullah SAW bersabda maksudnya : “Doa seorang muslim kepada saudara muslimnya secara ghaib (tanpa pengetahuan saudaranya) adalah mustajab (diterima), di sisi kepalanya malaikat yang diutus Allah setiap kali dia mendoakan saudara muslimnya dgn doa yang baik, dan berkatalah malaikat itu, amin!, engkau juga beroleh manfaat yang sama.” (Riwayat Muslim).

    Dan lg, drp Ibnu Umar RA, Rasullulah SAW bersabda yang bermaksud : “Doa yang paling segera dimakbulkan ialah doa secara ghaib (tanpa pengetahuan orang yang didoakan itu).” (Riwayat Abu Daud dan Tirmidzi).

    dan lagi Nabi SAW. bersabda,

    daripada Abu Darda’ RA bahawa dia mendengar Nabi Muhammad SAW bersabda yang maksudnya : “ Tidaklah berdoa seorang muslim terhadap saudaranya secara ghaib (tanpa diketahui oleh saudaranya itu) melainkan akan berkatalah para malaikat, engkau juga beroleh yang seumpama dengannya.” (Riwayat Muslim).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Segala nas dan hadis itu betul dan perlu juga betul penggunaannya pada amalan kita.
      Tetapi persoalan ditimbulkan oleh Zaharin Mohd Yasin dan Rais Yatim kenapa tidak disebutkan langsung oleh ustaz ini, malah dia sendiri bersangka tidak baik dengan menuduh PAS pula secara khusus yang mencacinya, mana dia tahu?. Jadi semua nas dan hadis di atas patut ditujukan kepada ustaz ini terlebih dahulu sebelum menegur MM. Sekiranya ustaz ini merasakan pendiriannya benar untuk menerima perlantikan itu, kenapa perlu dihiraukan dengan 'tohmahan' PAS untuk membuat keputusan, ustaz apa ni? Dia sendiri merendahkan martabat 'ustaz' pada dirinya, pada masa yang sama memberikan perkhabaran yang palsu. Sebaiknya jika dia menolak tawaran menjadi MT, jangan menyalahkan pihak lain diluar pengetahuannya dan itulah tindakan patut dibuat oleh ustaz ini. Seperkara lagi, menyokong ataupun berkecuali kepada kumpulan/individu yang melakukan perkara mungkar dikira bersubahat walaupun seseorang itu tidak melakukan perkara mungkar tersebut. Ada hadis Nabi saw bermaksud (lebih kurang) "jika berlaku/ketemu sesuatu kemungkaran hendaklah dicegah dengan tangan, sekiranya itu diluar kemampuan cegahlah dengan lidah, jika itu juga tidak mampu maka hendaklah membenci dalam hati, yang demikian itu adalah selemah-lemah IMAN" (tolong betulkan jika ada silap maksudnya). Dalam ketiga-tiga keadaan semuanya menjurus kepada menentang kemungkaran, tiada situasi berkecuali apatah lagi menyokong atau melakukannya, untuk menjaga IMAN.

      Delete
  2. dari umno kazim datang kepada umno kazim dikembalikan

    kazim dah murtad kalo ikut kata Dr Asyraf Wajdi Dusuki MT umno "Penolakan Mohammad Kazim Elias (gambar) atau lebih mesra dipanggil Ustaz Kazim sebagai ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno disifatkan sebagai satu dosa kepada agama"...kahkahkah...padan muka.

    yg menariknya berita tu 2 ayat ni je:

    1) Menggesa pendakwah bebas itu agar "JANGAN TERLALU MEMIKIRKAN KRITIKAN MASYARAKKAT"
    2) Jika kita berada di luar dan tidak sama-sama di arus perdana, kita "PASTI TIDAK DAPAT MEMBANTU"...ingat yee...UMNO cakap PASSTTIIIIIIIII x boleh tolong

    Sudah terang lagi bersuluh...umno mmg X PEDULI LANGSUNG pada RAKYAT...tu pasal laksanakan GST, AES, Naik Cukai Minyak, Naik Cukai Gula, Naik Cukai Pintu, Naik Cukai Elektrik, Naik Cukai Astro, Naik Cukai Toll, Naik Cukai Kereta dan seterusnya...

    ReplyDelete
  3. laaaa... so what? apa masalah nya? mental ar MM nih

    ReplyDelete
  4. sdr mm.. macai si juragan 69 dah mampus?bekap lah geng macai dia nih..

    ReplyDelete
  5. Pak cik dah berusia 60th. Masa belajar dlm tingkatan 6 atas Kazim baru lahir kedunia. Masa pak cik udah kroje budak Kazim baru umur 7th masuk darjah satu..Punya lah buas budak ini. Kazim ni dah makan penampo pak cik masa kecik2 dulu sbb degil sangat. Alhamdulillah dia mengaji sampai jadi hafis. Ingatkan nak berubah lah perangainya ropenye camtu juga lok lak kata orang Kedah. Suka mengkeme lah Kazim hoi hidup bulsnnye nongkat langit satu hari nanti mati juge lepas tu kamu jawab lah dengan Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyelah pakcik... taulh dia jwb dgn Allah nnti. Pakcik pun x tlpas gak dri disoal. Saya jga. MM juga. Smua hambaNya xkan tlpas. Jadi, marilah kita bckap pkara yg bmanfaat dan tdak mmbwa kpd dosa ye pokcik..

      Delete
  6. Ate..ape ke he nye mike tak sudah2 lagi nyakat je MM oii, nanti kaghang bile nak habeh meghajoknye, metonye ade ghope nak beghenti mike sakat lagi, tak ade keghoje lain ke? Haa ce petiye diye ngajo ngaji tu, ce dengo idghamnye dah laghi entoh ke mane yang tingge dengung je, kelako betoi le he he....

    ReplyDelete
  7. Salam. Ustaz don berpesan. Biar lah para ulama berselisih pendapat kerana mereka berilmu.
    Dengan ini saya mohon maaf kepada semua jika ada yang tersinggung.Samada umno, pas atau pkr.
    Sekian.
    Semoga brrjumpa lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam peselisihan pendapat ulamk yang macam mana tentang hukum kah atau tentang bagaimana penghidupan kita dlm kehidupan harian , ingatlah zahir kita menyatakan apa ada didalam hati. tipa satu perbuatan mesti dengan niat.

      Delete
  8. nie tipah.....abggggDecember 6, 2013 at 7:05 AM

    Tipah penat n pening la abgggg...tengok abg2 gaduh2...semuakan melayu...semuakan islam...tak elok la gaduh...ni bab parti2 pon nk kecoh2...apa yg abg2 dpt...dwet ke...tanah ke...Tipah mcm ni gak...apa parti ke...apa lambang ke...Tipah tetap la niage nasi lemak...hujan ke...brg naik ke Tipah tetap dgn harga lama...kot betul la kalo tipah dengo...dlm politik'sebelum dpt mcm2 janjinye...udah dpat hampeh le...yg tak dpt plak menyalok le...dengki pade yg dpt tdi....ateh same je 10 X 10...kutok2 gomen tapi cari gak korje d TLDM...tu puok2 Kelate dok bolot korje2 d base tu...same je le...niage nasi lemak seronok juge...buleh dengo mcm2 abg Supplier n abg kontraktor sembang...nk ngorat tipah pon ade...auwwww...tipah tak rela abgggg...kome nk tipah je kan...???tapi ank2 tipah kome wat dek aje...hmmmm same je la...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari