boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, October 22, 2013

Biar betul - SOP Polis Negeri Perak Cuci Pistol di tangga rumah mertua..?

Polis oh polis,,, macam-macam hal,,, kalau sebelum ni laporan audit mengesahkan berapa puloh senjata hilang, jawapannya jatuh laut,,,hentam sajalah wahai Tan Sri IGP... 

Tapi kali ini lain sikit cerita...


Peluru sesat: Bapa kanak-kanak kecewa



Peluru sesat: Bapa kanak-kanak kecewaSekumpulan doktor pakar diketuai Dr Chee Keong (tiga, kiri) dalam sidang media di HRPB, semalam.




IPOH – Mangsa peluru sesat, Mohd Amar Mohd Azizi, 10, dijangka dibenarkan pulang dalam tempoh dua atau tiga hari selepas melalui pembedahan mengeluarkan peluru di kerongkongnya, kelmarin.

Bapanya, Mohd Azizi Abdullah, 48, bagaimanapun memberitahu, anak bongsunya itu masih trauma.

“Kami gembira apabila dia selamat menjalani pembedahan. Doktor nasihatMohd Amar diberi air dingin supaya tidak menjejaskan luka dalaman.

“Kami ahli keluarga pun tidak banyak bertanya mengenai kejadian itu, tetapi memberi dia semangat supaya cepat pulih,” katanya ketika ditemui di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), semalam.

Pada masa sama, menurutnya, dia kecewa apabila tiada seorang pun wakil anggota polis yang dipercayai terlibat dalam kes itu menemui keluarganya untuk menyatakan rasa simpati atau meminta maaf.

Dalam kejadian14  Oktober lalu, seorang polis berpangkat sarjan didakwa sedang membersihkan pistol di tangga rumah mertuanya di Kampung Belanja Kiri, Parit, dipercayai tertekan picu senjata itu dan pelurunya mengenai Mohd Amar yang berada kira-kira 40 meter dari  tempat tersebut.

Sementara itu, sekumpulan doktor pakar diketuai Ketua Jabatan dan Pakar Perunding Jabatan Neurosurgeri, Dr Cheang Chee Keong dilaporkan menggunakan kaedah ‘endoscope’ bagi mengeluarkan peluru berkenaan.

Dr Chee Keong berkata, Mohd Amar perlu memakai pendakap leher selama beberapa bulan akibat  terdapat retakan pada tulang lehernya.

“Mohd Amar perlu buat rawatan susulan dan pemantauan berterusan dalam masa dua bulan bagi menstabilkan lehernya. Saya jangka tiada pembedahan diperlukan selepas ini.

“Keadaan Mohd Amar  dilihat masih trauma. Semua pihak diminta untuk tidak mengganggunya," katanya pada sidang media dikendalikan oleh Exco Kerajaan Negeri, Nolee Ashilin Mohd Radzi, di sini.

Menurutnya, kejayaan pembedahan berisiko tinggi melibatkan beberapa pakar dari Jabatan Neurosurgeri dan Otorinolaryngiologi (ENT) serta Anaestesiologi, diadikann sebagai satu kajian (study case).

Di mana adap tata susila anggota keselamatan Polis yang kononnya terbaik didunia...

Apakah kerana menteri yang jaga polis sekarang ni terlampau tegas,, jadi polis tak perlulah nak sibukkan diri dengan hal sedemikian...

Terbaiknya saman saja pihak yang melakukannya termasuk dengan menterinya sekali, biar jadi pengajaran,,, lain kali jangan cuci pistol dekat tangga rumah mertua,,, 


12 comments:

  1. Adakah mencuri balak dikelantan yang didedahkan oleh husam juga sop pas?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. adakah tanya soalan lari tajuk juga SOP anonymous pencacai UMNO?

      Delete
    2. Kah kah kah. Pas kutuk , kondem parti lain ikut sedap mulut. Tapi kalau kena diri sendiri kena ikut sop. Hj hadi kata kena ikut adap sopan. Kah kah kah nampak sangat ..............

      Delete
    3. mencuri balak?eh kalau curi ..mesti POLIS suruhan UMNO..dan SPRM datang tangkap...mana ada curi balak...kalau curi balak...TG Nik Aziz dah g melancong serata dunia..rumah berjutax2 macam Khir Toyo...Mukriz...Nazri Mohamed..hehehehe..pencacai UMNO

      Delete
    4. Bhai 10.02...hahaha singkat dan dangkalnya pemikiran lu...yelah sdngkn nik aziz terima tajaan ke mekah pun hnya dikata terima sedekah...ttp klu kena kt umno tk smpt siang dah heboh kata rasuah..hahaha sonok ya jd ahli pas ni, sbb apa pun halal...

      Delete
  2. SOP cuci pistol ni pertamanya peluru dikeluarkan. Sebelum tu tempat kena sesuai la.Kalau atas tangga, rumah mertua pulak tu memang tak sesuai.Setahu saya polis cuci pistol di balai. Nak kata tertekan picu, unlikely lah. Ini kes tak ikut SOP cuci senjata. Entah-entah nak tembak ayam hutan yg lalu depan rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Ayam utan.. Kakakah

      Delete
  3. Org tak ikut sop menunjukkan sembahyangnya gagal membentuk sop dlm semua bidang. Sembahyang yg bgini namanya sembahyang org mabuk.

    ReplyDelete
  4. kalau pas x boleh ambil tindakan pada husam,apa kata umno hadapkan beliau ke jawatankuasa disiplin umno apco laknatullah...kikiki

    ReplyDelete
  5. semua nak jadi ketua hakim negara .... semua nak jadi presiden parti ... semua nak ambil tindakan buat itu, buat ini ....kah..kah...kah..!!!!

    ReplyDelete
  6. Senang saja bhai...smua kalo benda tarak boleh buat, masuk saja UMNO, yang haram akan di halal kan ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul. Tuhan melarang kita mengutuk ,mengeji, memfitnah. Tapi masuk semua tu boleh. Sebab ada tiket masuk surga. Mat sabu gelar nuar aljuburi pun tak salah. Sebab masuk pas semua halal. Kah kah kah.

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari