boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, October 4, 2013

Ni ucapan menteri umno ka atau wak jawa mabuk ....

Ho ho ho tau marah, kalau dah betul siar berita  tak betul saman ajalah...apa duk melalak...





Begitu juga lah apa yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia terhadap pembangkang, lagi hebat,, sampai setiap kali kena saman, memanjang kalah kes,,,

45 comments:

  1. Tahniah kpd dato zahid hamidi atas ketegasan trhadap apa yg cuba di permainkn oleh malaysia kini...apa nk kira dgn gelaran mabuk atau apa pun...rasanya yg edit video ini lbh mabuk dari yg mabuk.. tahniah sekali lagi kpd dato krn brjaya mngetuai kdn dgn cemerlang...semoga dato mndapat regu yg tebaik utk vice pre. Umno dlm PAU nti...dato zahid @ dato MM dan......

    ReplyDelete
    Replies
    1. sici loro telo papat.... wes mangan..? u slalu spin baju dlm mesin basuh kasi kering.. I dun trust u at all...

      Delete
    2. Hahaha...ni pantun ke..gurindam ke apa ni...lu mencarut yaaaa!!! Hahaha, bhai ada ke dlm mana2 komen aku yg mnta setiap pembaca mesti percaya dgn aku... yakin bkn kerana aku...percaya pun bkn kerana aku...ttp dgn akal lu org serta perasaan syg lu org kpd agama, bangsa dan negara..

      Delete
    3. woit juragan 69 kalo x paham bahasa jawa baik u shut up... nk tau apa makna tanya zahid hamidi al jawa lampung...

      Delete
    4. Nampak sangat juragan 69 bangang nak mampus. Orang ngomong jawo dikatanya mencarut. Bahalul punya juragan 69

      Delete
    5. Hahaha...klu setakat blh sebut 1, 2, 3, 4 dlm jawa ke dlm jepun ke dan yg lain tiba2 mnjadi pencerca tersohor..takda ada kelebihannya... hahaha 'ramalan ku benar belaka'

      Delete
    6. jeragon69 dah bodo nak tutup malu pulak dah,,, hahaha 'ramalan ku benar belaka'

      Delete
    7. Tony phua kata ROS adalah anjing umno. Maksudnya adalah penjawat awam yang 90% melayu adalah anjing. Kenapa pas diam? . Dulu dap kata zambry hitam metalik datang naik kapal selam , pas seronok. Sebab dia kutuk melayu.
      Adakah ahli pas itu pun anjing jugak?. Sebab ada sebahagiannya melayu?
      Aku? Aku jawa. He he he

      Delete
    8. ape kehe nye ROS brmaksud 90% pnjawat awam..? bongok.. zambry tu mamak.. bukan original melayu.. yg sibuk suruh Pas bela ape kejadah nye..? UMNO la pmbela mamak..kamu anjing UMNO ke jawa..? he eh he...

      Delete
    9. khas untukmu Abg Zahid al jawa..
      http://3.bp.blogspot.com/-QoI4TYz-nhM/UlAq67j4OHI/AAAAAAAAYSo/E4tRP4xoBpk/s1600/zahid+malaysiakini+%284%29.png

      Delete
    10. Bhai 07.27...kata dlm pas tak kira apa bangsa yg pnting islam..mamak tu bkn islam ke...lu saja ke islam...dan penjawat awam
      yg sokong pas saja ke yg islam...
      Bhai 2.22 lu jngn kutuk wlu sebulu roma sekalipun ahli dap kerana pada pas ahli dap semulia2 kafir yg diujudkn Allah dimuka bumi, malah lbh mulia dari mana2 muslim yg ada dimuka bumi Allah yg tidak mnjadi 'ahlul pas'

      Delete
    11. Bhai 7.27. Oh ya lupa la. Pas bela cina kafir macam dap . Bukannya bela islam.

      Delete
  2. Nie sekor lagi LEMBU PAWAH UMNO APCO YAHUDI LAHANAT. Woi Juragan 69, baik hang pi tanya Penyamun sekor nie mana pi duit SAHAM BUMIPUTRA 54 Billion ( 54 RIBU JUTA RINGGIT ) dari hang menjilat taik karat kat lubang juboq dia. Rakyat MALAYSIA 28 Juta aje, bagi sorang sejuta baru 28juta. BANGGANG PUNYA PENCACAI. Khaaaakkk Thuuuiiii !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Juragan 69 tu kan penjilat tegar parti. Kalau tepat kena kat muka dia mana berani nak jawab punya.

      Delete
    2. Hahaha...lu mesti bhai yg cam bebudak tu..".ce klu berani...ce klu berani...."hahaha ini jenis brfikir ngan buku lali tak pun siku...

      Delete
    3. Nak tau orang pas senang je. Yang kuat memcerca , menghina,memgutuk dan memfitnah itu lah pas. Ini lah yang diajar oleh pas.

      Delete
  3. Dia ni ke? He3...jenis ni mmg suka tunjuk bengis(kuasa) pd orang yg lemah...istilah bebudak sekarang 'yg boleh gigit' he3! Yg lebih kuasa dr dia kulum abis janji dis senang...sejarah 98 mula2 kem nuar kena ISA(mahadet picit telor) keluar lokap terus cium tgn mahadeath he3...ini pemimpni? terpulanglah...

    ReplyDelete
  4. tahu pulak mad zahid ni malaysiakini ..he he makna nya apa ? bahawa penipu tau bahawa malaysia kini tak menipu ..kalau malaysiakini menipu ..saman la . .keh keh

    ReplyDelete
  5. Hahaha...bkn tipah tertipu ngan farook ke ketua gagak hitam...isk3 padan le tipah tertipu sbb bahasa diguna mak ai...padahal baru je solat subuh utk mulakn kehidupan utk 1 hari yg baru...tipah nak rm28juta yekkk pergi lah tnya sendiri...takkan semua nak org buatkan dan sediakan...ialah klu dh melayu tu,melayu juga..uhhhh pagi2 dah kuat meludah ni mesti ada kacuk ngan keling ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari baru lepas maghrib der..

      Delete
  6. Memanadangkan rundingan terus ni melibatkan dato" Zahid Hamidi sebagai Menteri pertahanan ketika itu elok aku copy paste komen seorg kontraktor disini utk tatapan umum...

    Memang haprak... aku nak bongkar sikit tentang kapal latihan navy yang dibuat di negara kita ini.. Kapal Gagah Samudera.. Kapal ini dibuat secara rundingan terus direct award.. sudah tentulah bila direct award ni anak jin ngan bapak jin ni ada habuannya selaras dengan kuasa mereka menolong kawan0kawan yang kayakan mereka dipadang2 golf.. .. sebab tu lah beriya-iya sgt meminta supaya pembinaan kapal ini dibuat secara rundingan terus. Kapal yang patut siap tahun lepas ini masih belum disiapkan.. Malahan salah satu kapal ini hanya dikaburkan mata rakyat dengan upacara pelancaran. Dalam sebenarnya kosong.. Kerajaan telah membayar sebahagian besar dari pembiayaan kapal ini dan taukeh limbungan yang mengendalikannya pula dah kaya raya... Hutang dengan bank terbengkalai berjumlah 800 juta ringgit.. peduli apa.. Ada sesaper peduli.. taukeh limbungan ini memang kerap kelihatan dipadang-padang golf bersama bapak jin, PTL dan anak jin. Bertaruh siap bawa duit dalam beg..... kabarnya rtaukeh ini juga mempunyai bomoh handal yang kononnya membantu anak jin dan bapak jin ini mengekalkan kuasa mereka.. masyaalah.. bila manusia bertuhankan duit inilah nasibahnya.. nak tahu kisah bomoh ni klik pendedahan Manjung Mari
    pada 20 Feb 2012 di link berikut:
    http://manjongmari.blogspot.com/2012/02/komen-pembaca-khas-buat-panglima.html

    dan yang paling sedih berapa ramai sukontraktor melayu yang terlibat membantu dalam projek ini terpaksa gulung tikar kerana tidak mendapat pembayaran dari main kontraktor... ada yang membawa kes sampai kemahkamah.. dah menang pun... inilah golongan jin-jin dalam TLDM yang bersekongkol dengan jin diluar sana menghabiskan duit rakyat dan memboncetkan perut dan poket masing-masing...

    Pada Manjung Mari masukkanlah komen ini dalam komen khas buat PTL... rasanya rakyat nak tahu tentang projek yang dibiayai pembayar cukai ini. Insyaalah rakan-rakan kontraktor aku ramai yang bersedia mendedahkan kerakuasan anak jin dan bapak jin ini..... tunggu.. masanya akan tiba.... jin-jin ini perlu dihapuskan bagi menghalang mereka terus merompak dan menyapu wang rakyat.. kita tgk apa juragan 69 kata.. ada beranikah? kepada MANJUNG mari teruskan perjuangan membetulkan kemungkaran dan penghianatan terhadap negara yang kita cintai ini.. syabas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...aku cuma nk kata...aku tngu bila terjadi penbongkaran isu yg lu katakn...rakan2 kontraktor lu pula spesis apa...hantu raya, polong atau jin laut yg meraban bila tak dpt 'job' ramai bhai, yg aku kenal kontaktor bumi yg harapkn projek dtg mnymbah, bila dpt pada org lain, maka keluarlh segala kroni makroni...hahaha simpati aku kpd kontraktor yg mkn disuap...bhai berani atau takut aku, bkn lu yg tntukn...hnya kpd Allah aku rasa takut dan gentar...klu setakat komen org pr dlm blog...hahaha

      Delete
    2. Hahahaha Juragan 69. Kalau kontraktor jadi jin itu biasa.. ni bapak jin ngan anak jin ni dalam navy.. jadi pemimpin.. belum pernah ada PTL yang paling kontroversi dalam sejarah seperti PTL ni.. Kaki bomoh.. kuat main golf, makan suap... menganiayai org bawahan.. berlagak macam tuhan, panas baran dan keras kepala... dan paling kelakar sekali jadi saudagar kopi... cuba juragan 69 selidik saperlah yg subcribe kopi dari saudagar kopi pak jis dgn anak jinnya.. aku gurantee taukeh limbungan ni beli kurang2 100k.. apa ada hal beb.. projek juta2.. lepas tu pinjam bank.. bawak duit lari share dgn anak jin bapak jin.. lepas tu gomen dtg rescue dan bayar hutang bank.. duit saper? duit rakyat.. phewwwww... subsidi minyak kurang 20 sen aje.. nak cover anak jin hantu raya dan jembalang2 spesis ni lah juragan.. hang fikirlah.. jgn jadi benak dari muda sampai tua...

      hang dah tgk link ni ke?
      http://manjongmari.blogspot.com/2013/07/apakah-benar-ini-gambar-ptl-mohon.html
      dan yang ni..
      http://manjongmari.blogspot.com/2012/02/komen-pembaca-khas-buat-panglima.html

      kalau kat tempat lain PTL yg mengaku dah bersara dan buat bisnes MLM ni dah lama diberhentikan atau minta berhenti.. ni hat jenis kulit tebal macam kulit ba** bukan dia peduli apa.. janji masyuk.... tak cukup2 mencari kekayaan.. ingatlah brother harta dunia tak bawa mati.. diakhirat nanti jenuh nak jwb.. bawak2lah bertaubat.. berhenti navy, jual kopi duk masjid... PRU 14 nanti masuklah bertanding kerusi bukit katil.. kut2 lah boleh jadi ahli politik pula.....

      Tengoklah kalau2 kerajaan nak bongkarkan.. biasanya disenyapkan aje.. sebab semua ada share masing2.. harap2 DSAI dan YB Laksamana Hj Imran akan buat pembongkaran.. nak harap umno tak payahlah juragan.. semua mentaliti sama macam kau...

      Delete
    3. Menteri pertahanan masa tu berapa persen erk utk rundingan terus ni? bukan senang nak bertanding VP.. Perlu byk modai sebab umno parti bertuhankan duit.. duit.. duit ..duit...

      Delete
    4. Hahaha...knplh org yg cerdik mcm lu nk harap kn umno yg bongkar... klu setakat bla bla bla dlm blog tak kemana pun bhai...yg peliknya jual kopi pun jd isu maha besar...

      Lu boleh harap anwar ke..hj imran ke whatever waima lu nk kait karpal atau guan eng sekalipun... buktikn bhai...jgn citer kosong utk prnyedap kdi kopi tapi takda action...itu bangang namanya!!!

      Klu nama jew melayu yg berjaya atau baru nk bisnes maka keluar lh 'ni ambik rasuah lh tu...jual projek lh tu...kroni umno le tu'bhai jgn krn kita tak dpt mnjadi kaya maka JGN ADA melayu lain pun kaya...ttp klu cina makin kaya, maka redha je lah...perghh betapa bangsatnya melayu cam lu...

      Bhai lu nk aku link atau refer entry bhai MM utk apa bhai...klu sekadar entry dlm blog terus aku kena percaya...hahaha itu org yg akalnya pendek @ bengong namanya...bhai tuduh dan buktikn itu lbh mmbuktikn kreditbiliti seorg blogger...ttp klu blogger itu sndiri mngaku beliau 'boleh' diupah atau dibayar asalkn masyukkk...lu nak aku berpegang atau yakin dgn 'tuduhan'...org yg bermentaliti mcm lu lh yg mnjadikn melayu cuma kaya dgn phd dan angan2...

      Bhai buktikan yg segala tuduhan itu benar belaka, baru sembang besar..knp tak yb imran yg mmbongkarkn segalanya...sdgkn bukti ditangan bhai MM dan juga kekawan lu yg mnjadi hantu raya atau saka yg meraban bila tak di jamu...

      Delete
    5. lu ni lagi lah bangang juragan. sudahlah bangan baghal pulak tu... kenapalah kau nak suruh anwar atau pembangkang yang bongkar? yang memerintah siapa? yang menguasai jentera kerajaan siapa/ polis, askar, sprm dengar cakap saper? dengar cakap pembangkang ke atau cakap kerajaan... sepatutnya bila ada orang bongkar citer begini kerajaan yang bertanggungjawab akan menjalankan siasatan.. sprm polis jgn berdiam diri.... aku ni dah lama jadi kontraktor.. tapi bagi aku biarlah tak dpt projek asalkan aku tak perlu merasuah anak2 jin dan bapak jin dalam navy tu.. aku tak payahlah pergi main golf dengan anak jin bapak jin utk dapat projek dan laburkan berpuluh ribu ringgit di padang golf.. ini bukan cakap kosong brother tapi emmang kenyataan.. kalau kau kontraktor kau taulah.. masalahnya kau ni macai umno aje.. dan kalau nak buat laporan ikut saluran apa yang terjadi sekarang ni sebaliknya.. org yg melaporkan pulak yang kena soal siasat.. itulah malaysia ku yang tercinta juragan... hancuss....

      kalau kerajaan betul-betul tulus buatlah siasatan dan umumkan hasil siasatan. kenapa kontrak besar begini diberi secara rundingan terus.. apa keistiumewaan dockyard tu.. banyak lagi dokyard lain di malaysia ni yang lebih wibawa. kalau dibuka mungkin ada lain jauh lebih layak dan bukan yang sogok rasuah seperti berlaku sekarang.. siasatlah poket anak jin bapak jin mana yang penuh sekarang.. dan kita sama2 tengok bila kapal ini akan siap? kalau takat siapakan body pangggil rosmah dan hasmah buat pelancaran tu siapa pun boleh buat...

      panglima tentera laut kenapa senyap aje? sibuk jual kopi ke? hahaha..memalukan amat memalukan.. sepatutnya panglima tentera laut ni wajar letak jawatan, didesak letak jawatan atau dipecat. kalau di jepun dan korea dah lama bunuh diri. tapi biasalah di malaysia ni.. kulit tebal tak pernah rasa malu.. janji poket penuh dan berkuasa. selagi ada kuasa gunakan kuasa untuk penuhkan poket.. dan kerajaaan serta rakyat yg sama pemikirannya macam juragan 69 tak kisah pun... teruskanlah menyamun harta negara.. apa susah tak cukup duit kurangkan subsidi rakyat.. naikkan harga minyak.. ni nak naik pula tepung dan gula.. alsan utk kesejahteraan rakyat.. inilah mentaliti cap ayam dan calun menteri dan panglima tahap durian buruk....

      Delete
    6. Hahaha...apalah bangang punya kontraktor...klu lu tuduh org tu perompak lps tu suruh mmbr perompak pergi siasat..hualohhh pastu kuar keputusan, lu juga yg meraban sbb sbgi saka belaan lu tngk anak jin dan bapak jin (lu yg kata) takda apa terjadi...

      Bhai..aku dh ckp, klu lu ada bukti yg kukuh dan sahih maka paling bangsat sekali caranya buat PC.. bkn ke segala bbc, abc, malaysia kini, malaysiadulu, keldaian daily, haramkah roketkah ada..klu kugan dan tbh lu org blh bikin havoc, tak kan lh bnda yg ada 'BUKTI'sahih dan tepat lu org tak boleh buat... hmm buang masa berguling tngh jln lu org blh buat..ini hal tak boleh havoc...

      Delete
  7. Saudaraku Juragan 69, jgnlah kau jadi terlalu bangang dan mengatakan org lain yg bangang.. kau gunalah akal fikiran kau sikit... jgnlah jadi pencacai kelas pertama tak abis2... tuhan bagi akal suruh berfikir... kalau nak cakap pasal laporan dah pelbagai laporan yang dibuat... tapi biasalah dimalaysia bolehland yang dikuasai oleh UMNO ni semua penjenayah kelas pertama dilindungi.. bukan kau tak tahu.. cuba kalau kes ni melibatkan ahli pembangkang cepat saja siasatan dibuat.. tak perlu sesiapa buat laporan.. cukup kalau disebut dlm mana2 blog.. atau macai mcm kau buat kepuh.. siasatan akan dibuat kononnya mengikut undang-undang.. tapi kalau melibatkan penjenayah bertaraf 4 bintang seperti anak jin dan bapak jin ni semua laporan yg dibuat masuk tong sampah.. Sebab tu terpaksa post dlm manjung mari ni supaya rakyat dapat menghakimi dan menghukum dalam PRU 14 nanti.. dah terlalu byk duit rakyat yang hilang masuk ke kantung-kantung orang2 seperti anak jin dan bapak jin ini dan yang seumapamanya.. Juragan 69 pencacai no 1 ni pulak tak tahulah aku berapa persen yang masyukkk.. sebab tu hati jadi gelap dan buta.. ni baru satu kes tentang kapal latihan.. kalau nak sebut banyak lagi.. baikpulih dan peningkatan KD KASTURI dan LEKIR yang makan masa bertahun-tahun dan menelan berbilion rgt tapi masih belum dpt dioperasikan.. skandal pembelian olister MDV yang atk boleh pakai kami kontraktor tahulah siapa yang kaya.. kroni siapa, proksi siapa... memang sukarlah kalau kami ni nak tunjuk bukti sebab semua bukti dan dokumen disimpan dan dijaga suku sakat anak jin dan bapak jin serta jembalang-jembalang tingkat 16 dan 17 MINDEF tu yang ada kepentingan tu.. Penaiktaraf blok rumah keluarga yang mencecah harga sama pembinaan sebuah blok baru semaklah siapa yang dapat projek belasan juta tu dan kerja komestik apa yang dibuat.. adakah return of investment nyer.. yang aku tahu adalah seorg isteri warga LLP meninggal lif putus tidak diselenggara.. duit abis utk kerja komestik mudah keselamatan diabaikan.... dan kontraktor yang dapat pun bukan kami dikalangan para kontraktor tak tahu.. bertaraf muflis tapi tetap mendapat kerja.. kemudian gunakan lesen org lain... dan kerjanya hanya mengsonglap anak jin dan bapak jin serta suku sakatnya.. kalau dilumut ni kontraktor mana yang tak tahu semua ini.. juragan 69 kalau ada kekawan kontraktor tanya2lah.. salah satu aktiviti kontraktor ni sekarang selain dari main golf ialah minum kopi agona gold dan menabur kopi agona gold ni.. maklumlah beli stok puluhan ribu ringgit.. kalau minum sesorang mau mabuk kopi pulak... itulah kisahnya juragan.. konon nak kayakan org melayu.. tolong bumiputra.. tapi yg ditolong adalah kaki2 pemberi rasuah yg tak buat apa2 kecuali menyogok suku sakat jin dan jembalang tingkat 16.. kerja kemudian bagi kat cina juga... so tak payahlah juragan kau nak tunjuk sgt semangat melayu kau dan anti cina.. fikirlah.. negara dah merdeka bertahun-tahun.. merdekakan otak kau juga dan buka minda..... jgn sentiasa dijajah dgn sogokan penjenayah kelas pertama ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...bila lu dibangangkn lu terasa..ttp adakh lu terlalu brsopan dgn segala komen...lu tak kenal aku pun tp lu dh buat tuduhan yg mngatakn aku dibayar...dgn lu pnya persepsi yg sama sprti pncacai pas lu nak aku respek dan percaya dgn kata2 lu tnpa mmpu lu mmberi bukti yg kukuh lg sahih...cukup2 le bhai mnjadi burung kakak tua yg nmpk cantik dan bijak berkata2 ttp pada hakikatnya burung kakak tua itu cuma mampu meniru ttp tidak tahu apa yg di tiru kan...lu blh ckp apa saja bhai...tidak adakh siasatan dan dijthkn hukuman kpd penjawat awam termasuk menteri dan mb jika terbukti yg tuduhan itu berasas...

      Delete
  8. tunggulah YB Hj Imran tentu tahu tentang skandal2 ni.. tiba masa utk TLDM diselongkar dan dilondehkan demi menjaga kepentingan negara dan rakyat.... GO YB.. GO....

    ReplyDelete
  9. Juragan 69, nak kata kau bodoh macam cerdik.. tapi yg sahnya mmg kau bangang.... kau tak nak percaya pun takpe.. tak penting buat aku.. yang penting kebenaran ini di ketahui ramai org di manjung ni... projek2 dalam base tu memang di concur oleh segelintir kontraktor kawan2 anak jin dan bapak jin.. memanglah kalau kau tgk dokumen semua nampak cantik.. modes operandi mudah aje.. contraktor FT dptkan kerja berjuta2 ringgit.. nak guna satu company aje memanglah cari nahas.. dah le proses dibuat pecah kecil.. jadi projek juta2 ni mcm baikpulih blok A tu perluk pakai byk lesen. Jadi kontraktor ni gunalah lesen2 kontraktor kelas F di manjung ni. Kontraktor lain apa ada pilihan.. daripada tak dapat langsung jadilah dapat sedikit dgn memberi peluang gunakan lesen masing2.. nak buat sendiri jgn harap boleh dapat kerja jika tak libatkan anak jin dan bapak jin... orang macam aku kalau takat nak pakai lesen aku tak payahlah.. aku tak dapat sesen pun takpe... jenis makan besar ni mana pandang kontraktor kecil2an... jadi tak payahlah sembang panjang juragan kalau kau tak tahu apa2.. aku ni bukan ahli pas atau pro pembangkang.. pru yang lepas tak mengundi pun.. tapi aku cuak melihat rasuah yang berleluasa di malaysia ni terutamanya di dalam TLDM dan dilakukan oleh jerong2 besar.. yang kena tangkap dan meringkuk dalam penjara hanya ikan bilis.. jerung besar macam anak jin bapak jin terus bermaharajalela menghabiskan duit rakyat..... dan rakyat semua berhak tahu kerakusan mereka ini dan meminta penjelasan dari pihak yang berkenaan... jgn berdiam diri dan mengharap juragan 69 aje nak membela.... cukup2lah mengumpul harata kekayaaan wahai anak jin dan bapak jin.... Sebagai anggota bekas TLDM yang kini mencari rezki halal sebagai kontraktor aku bertanggungjawab menceritakan yg benar.. aku sedih tgk keadaan dalam TLDM... pihak berkuasa janganlah pura-pura tidak tahu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...lu ni nk kata bangang mmng bangang sebangang2nya...lu nk meratap hiba dlm blog dgn tuduh org tu anak jin org ni bapak jin...nk buat apa bhai..klu lu dh ditakdirkn takblh nk kaya dlm bidang kontraktor jgn lh pula nk salahkn semua org yg berjaya...Doa Usaha ikhtiar Tawakal insyaAllah ada rezeki kita...

      Lu ingt pengarah sprm, kpn, AG baca blog picisan utk diaorg brtindak..bhai jika lu nk pihak brkuasa brtindak maka mesti ada ASAS kpd tuduhan.. sekurang2nya bukti yg berasas , bkn sekadar tuduhan sprti omong kosong.

      Klu nk ckp atau tuduh tnpa ada asas kpd tuduhan, sembang kedai kopi boleh lh...whatever bhai, lu ni jenis lu apa pun boleh ttp org lain tak boleh... cnth mmbngangkn org lain, klu lu nk mmbngangkn org lain lu tak tngk kiri kanan...ttp klu lu dibangangkn lu ada rasa lak...

      Dah lh bhai klu setakat buat tuduhan dlm blog ttp tak berani nk kedepan bersama bukti, lu simpan lu punya persepsi...pru akan dtg belajar2 mngundi supaya lu mnjadi rakyat yg lbh bermakna dlm membina negara... ntah2 lu daftar pemilih pun tak pernah...hmmm

      Delete
  10. Juragan 69, aku setuju sgt dgn rakan kontraktor aku anon 5.07... memang org macam kau ni tak guna dilayan.. kau memang dilahirkan kedunia ini sebagai pencacai umno dan suku sakatnya.. kau takkan nampak kebenaran.. bagi kau yg betul tu tetap umno dulu dan selama2nya.. kalau tgk semua posting2 kau di manjung mari ini itulah kesimpulan yg dapat dibuat. Aku taknaklah kata kau ni bangang atau baghal tapi cukuplah kalau aku katakan yang kau ni memang kurang cerdik..

    Apa yang dikatakan oleh rakan aku tu memang benar.. ramai kontraktor2 melayu dan bekas TLDM ni susah nak cari makan dlm navy.. bukan apa salah kami.. cuma kami memang tak pandai menyuap dan takkan menyuap anak2 jin dan bapak2 jin dalam navy ni.. kau tak pernah jadi kontraktor juragan kau tak tahulah bagaimana sakitnya kami melihat kontraktor2 suku sakat mereka ini mengumpul kekayaan walau dgn cara yang salah.. Harga yg mereka berikan jauh lebih mahal dan tidak menasabah... tapi mereka tetap dapat kerja.. nak salahkan mereka pun tak boleh juga.. sebab jika mereka tak naikkan harga macam mana nak bagi makan anak jin dan bapak jin ni makan.. jadi tinggi harga mereka itu bersebab. bagi kontraktor yang tak memikirkan dosa pahala dan hanya mengutamakan keuntungan mereka beranggapan ini sahaja cara yang halal utk dapat rezki. Bagi sesetengah nya pula yang berpegang ada prinsip, tau dosa pahala dan tak mahu terlibat dalam rasuah maka sudah pasti akan menolak cara begini... inilah kenyataannya.. kau selidiklah kalau di manjung ni siapa kontraktor yang pakai porche, jaguar, bmw dan kereta mewah. tak ramai pun. berapa kerata aje dan semuanya yang terlibat dlm projek2 yg sahabat aku dah sebutkan tadi.. rasa nak dedahkan juga disini siapa mereka tu semua.. tapi tunggulah.. masanya akan tiba..
    kau nak suruh buat laporan secara resmi.. kau bacalah link ini... http://www.malaysiakini.com/news/243572 kalau SPRM sendiri dah kata tak boleh nak buat apa2 maka apa maknanya jika laporan dibuat..
    kau tgk pula komen ketua audit negara di link berikut:
    http://www.malaysiakini.com/news/243563
    Kalau laporan ketua audit negara pun dibakul sampahkan apatah lagi laporan rakyat biasa.... lu fikirlah juragan 69... jadi biarlah semua ini didedahkan di media sosial agar rakyat sendiri membuat penilaian dan menjadi hakim.. terpulang pd diri masing2 nak percsaya yang mana.. yang jelasnya perasuah, penyamun, perompak dan penyalahguna kuasa seperti anak jin dan bapak jin ini akan terus bermaharaja lela selagi ada pencacai utama seperti kau yang merelakan harta kekayaan negara ini terus dirompak.... jadi juragan 69 kau teruslah bela perompak, penyamun, perasuah, penyalahguna kuasa ni... habuan kau pasti ada didunia dan akhirat...

    ReplyDelete
  11. Hahaha.. Juragan 69 kau memang lawaklah.. nak buat laporan pd org2 yg kau sebutkan tu.. usah buang masa lah.. sebab tu ranking rasuah Malaysia di arena antarabangsa terus bertambah buruk.. jadi kau fikirlah sendiri... kau mana tahu dunia perniagaan diluar ni sebab kau memang sentiasa sibuk menjadi pencacai.. sebab tu kau ada masa utk komen semua posting manjung mari..

    Kalau kau ada masa kau pergilah rumah PTL kat Mindef tu.. ada juga faedahnya kut2 PTL boleh bagi kau apa yang patut.. silap haribulan dia jadikan kau Laksamana jadian sebagai pencacai dia no1. Kau tgk sendiri rumah atas bukit tu.. Bagaimana ianya diubah suai.. Kos ubah suai mencecah 1.8 juta ringgit.. dan siapa kontraktor yang buat ubah suai.... sendiri mahu tahu.... manjung mari punya kontraktor... rumah tu bawah jagaan Markas ATM tapi ubah suai guna peruntukkan navy dgn cara yang salah... patutlah kapal2 navy lesu.. rupanya duit byk abis utk kemewahan sendiri dan kayakan rakan2 kontraktor. kalau kau kata aku bohong aku cabar kau pergi rumah PTL, lihat sendiri dan tanya dia berapa kos pengubahsuaian, siapa kontraktor dan bagaimana ia dilakukan.. seperti aku kata paper work memang cantik... tapi realitinya.. tuhan tahu... nak tanya siapa lagi aku pun dah tak tahu..... tapi mata boleh melihat, otak boleh berfikir.. fikir2kanlah Juragan 69 tonggang terbalik.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa2 jew lah bhai...klu lu rasa dgn smbang kosong tnpa berani kehadapan dgn bukti yg kukuh lg sahih...hmm smbang lg 10thun pun tak da maknanya bhai...

      Dan klu lu sndiri rasa buang masa utk bertindak...tak dapek den nolong dah..moga2 imran akan brtindak dan tidak mnjadi leka dgn gelaran yb...

      Delete
    2. Baguslah Juragan kalau kau dah mula sedar... aku pasti kebenaran pasti terselah satu hari nanti.. pengkhianat negara, pemimpin yg zalim pasti Allah Taala akan tunjukkan nanti kezaliman dan pengkhianatannya. Segala yang di bongkar disini bukan dgn tujuan nak mengaibkan sesiapa. Namun dalam keadaan sekarang rasanya tak byk pilihan utk membongkar kejahatan dan kezaliman. Dunia akhir zaman begitulah.. Yang berkuasa sentiasa dilindungi dan dipelihara. Yang jujur iklas dan berjuang menjadi mangsa. emang hukum alam begitu dan tak mudah menegakkan kebenaran...

      Delete
    3. Aku setuju dengan beberapa komen rakan-rakan kontraktor aku... memang sewajarnya perkara ini didedahkan. Aku pun bekas anggota TLDM. Dulu antara tugas aku ialah menjaga peluru berpandu. Ketika itu TLDM mempunyai berbelas aset yang mampu melancarkan peluru berpandu pada bila-bila. Kami bekerja, belajar dgn bertungkus lumus tak mengenal siang atau malam bagi menjaga aset-aset TLDM ini. Kami bekerja dengan rasa bangga menjadi anggota TLDM yg kredibel dan kami berbangga dgn aset-aset TLDM. Ketika itu TLDM amat disegani oleh negara-negara jiran. Aset yang terpelihara dan anggota yg amat berdisiplin dan komited serta bertanggungjawab. Kalau dibidang peperangan periuk api TLDM merupakan antara angkatan laut terbaik didunia yg mempunyai kepakaran dan aset moden ini. Malangnya setelah 15 tahun aku meninggalkan perkhidmatan aku merasa amat kecewa dgn apa yg berlaku dgn TLDM pada hari ini. Anak didik aku sering menceritakan kekecewaan dgn sikap pemimpin2 di dlm TLDM. Tiada lagi keiklasan dalam melaksanakan tugas.. Hari ni aku tak nak dedahkan dimana tahap keupayaan aset TLDM. Cukup utk aku menyatakan amat menyedihkan dan menyayat hati. Dari berbelas aset yang sepatutnya mampu melancarkan peluru berpandu tinggal berapa yg boleh skrg. Aku tak sanggup mendedahkannya. Kalau dlm peperangan periuk api skrg kemampuan TLDM antara yg tersorot sekarang. Semaklah berapa kapal TLDM yg betul2 mission capable. Jgn sekadar mendengar taklimat dan mempercayainya seratus peratus. Uji keupayaan tersebut di laut. Wang yag digunakan utk kontrak sengaraan habis diguna pakai tapi keupayaan aset amat menyedihkan. Yang kaya terus kaya namun aspek keselamatan negara diabaikan.. Mr Thales dan DCN sentiasa mengaut keuntungan dan beberapa syarikat dan individu yg aku tak nak sebut disini.. Jika apa yang aku kata ini dianggap satu pembohongan aku cabar MENHAN yang baru turun padang. Buat audit dan semak keupayaan TDLM sepenuhnya. Kita sebenarnya mempertaruhkan keselamatan negara jika berlaku sesuatau yang tidak diingini. Berapa lama kita ingin bermain sandiwara ini. Jangan ingat musuh dan rakan2 jiran kita tidak tahu kerana mereka juga mempunyai perisikan yg canggih dan melalui latihan bersama. Mereka tahu sejauh mana kemampuan kita. Menteri yg baru jgn sekadar mendengar taklimat dari sipenjual kopi yg lagaknya hanya nak melariskan jualan dan mempamerkan bahawa beliau adalah pemimpin yang hebat. Turun padang dan lihat sendiri. Jgn biarkan diri kamu ditipu dan dibohongi seperti yang dilakukan kpd menteri2 yang lepas. Turun padang dan saksikan kebenaran.. Aku cabar.. demi keselamatan negara.. demi masa depan anak cucu kita... hentikanlah sandiwara ini.. Layakah pemimpin yg mengkhianati organisasi.. tidak mempunyai kredibiliti, mengadai maruah diri dan TLDM dengan secara terang-terang menjual kopi sperti yang didedahkan oleh Manjong Mari pada 27 July 13 dilink berikut yg sah dgn bukti dari website produk: http://manjongmari.blogspot.com/2013/07/apakah-benar-ini-gambar-ptl-mohon.html
      ini terus menerajui TLDM. Jika beliau boleh mengadai nama baiknya, perkhidmatan sucinya.. mengaku dirinya telah bersara ketika masih berkhidmat..menyalahgunakan kuasa dan uniform murni yang dipakainya mengambil kesempatan dari kedudukannya mengaut keuntungan secara terang dan jelas, layakkah ia terus memimpin TLDM.

      INI SATU PERSOALAN BESAR YANG PERLU DIJAWAB MENTERI. JGN GADAIKAN ASPEK KESELAMATAN NEGARA DGN PEMIMPIN MURAHAN, PENJUAL KOPI SEPERTI INI.... AKU BERMOHON PADA ILLAHI DAN AKU MEMOHON PADA KEPIMPINAN NEGARA... BUATLAH SESUATU SEBELUM TERLAMBAT DAN KEROSAKAN DAN KEMUSNAHAN TLDM MENJADI LEBIH DASYAT DAN TERUK... WARGA TLDM SENDIRI TAK TAHAN DGN KARENAH PEMIMPIN MURAHAN INI... BERBONDONG2 YG MENAMATKAN PERKHIDMATAN DI AWAL PERKHIDMATAN....

      Delete
    4. Kalau di negara lain PTL sebegini dah lama undur diriatau dipecat.. tapi di Malaysia pemimpin yg sebegini terus dilindungi.. Malaysia yang gelap...

      Delete
    5. Hahaha...yg ptt sedar lu.. aku tak pernah rasa hnya brhujah di blog tnpa berani bertindak sdgkn beria2 bukti dah cukup dan pasti ia bkn hnya satu persepsi...

      Bhai..lu nk ckp apa slps ni dlm blog tak beri kesan apa2 pun...mudah sngtlh nk jatuh hukum andainya dgn satu hujah dah cukup...

      Hahaha. ..lu org 'semua' kontraktor semua mesti bersahabat terlalu baik hnggakn gaya bahasa yg digunakn seolah2 cuma dari seorg kontraktor...

      Bhai...jgn buang masa berkokok dlm blog disebalik nama anon ttp tak mmpu nk bukti apa2 pun...bhai khir mat toyo, pun mampu dibicara tun juga dijdkn saksi dlm kes pkfz, dato shahrizat juga dibabit dlm kes ntah apa2 ...takkn lu takda bntuan dari pr yg penuh dgn lawyer moyer utk buka kes...

      Dah lh bhai jgn nk buang masa berkokok dlm blog...hujung 90an blh lh rakyat tertipu dgn segala cerita dlm blog...skrg org semakin bujak bhai...trpulang pada lu samada lu nk pilih lu dlm golongan yg mana...bye and thankssss

      Delete
  12. Takpelah Juragan 69.. semua komen kami disini bukan ditujukan pada kau pun... tapi kau nak berkokok sama kami takde masalah dan bagus jugak.. sekurang2nya ada penyeri di blog Manjung Mari ni kerana memang nampak jelas bahawa kau adalah peminat setia no1 Manjung Mari kerana setiap hari pasti ada komen kau yang terpapar disini dan hampir kesemua posting MM.. Memang betul kata kamu kami memang rapat. Kami adalah antara kontaktor-kontraktor melayu, beragama Islam dan bekas angggota TLDM. Kami berkokok disini pun bukanlah sebab tak puas hati kerana tak dpt bisnes dalam TLDM dan dianaktirikan. Memang kami pun tak berminat lagi utk mendapatkan sebarang kerja dengan TLDM dan dalam base kerana memang terlalu banyak tol yang perlu dibayar. Dan hanya kontraktor yang mendapat restu anak jin dan bapak jin sahaja yang berhak mendapat kontrak atau kerja.. dan anak jin dan bapak jin ini perlu dibayar royalti. Biarlah kami tak menjadi kontraktor yg kaya didunia tapi kaya dgn semangat untuk membetulkan keadaan. Kami amat-amat sayangkan TLDM yg kami berpeluh keringat dahulu meletakkannya menjadi antar angkatan laut yang disegani dan kredible jika tidak didunia pun tapi di rantau ini.

    ReplyDelete
  13. Sambungan... Hari ni TLDM telah jauh musnah dari apa yg dibina bertahun2 dahulu. PTL yg ada sekarang sudah terlalu lama duduk dikerusi empuk itu dan mula lupa diri. Dia dikelilingi dan dinasihatkan macai2 yg mempunyai kepentingan sendiri. Kesiagaan kapal dan kebajikan warganya tidak lagi diendahkan. Kami tahu dosa membuat fitnah. Apa yang kami katakan dan komen disini adalah kisah benar. Samada juragan nak percaya atau tak itu memang hak juragan. Bagi kami, kami perlu menyuarakan kebenaran. Sebagai bekas anggota TLDM kami amat kecewa dgn keadaan dlm TLDM skrg. Keupayaan dan tahap profesionalisma nya telah jauh merosot. Pemimpinnya sibuk mengayakan diri dan mengambil rasuah. Kami rasa amat malu dan dalam masa yang sama bimbang dgn keselamatan negara. Kami tak rela keselamatan negara digadai demi memenuhkan poket pemimpin yg tamak haloba dan tak mengenal dosa pahala serta menzalimi anggota bawahannya. Pemimpin yang mengkhianati organisasinya dan menzalimi org bawahan sebenarnya menzalimi dirinya sendiri. Ingatlah bahawa sebagai pemimpin kamu dipertanggungjawabkan atas org2 yang kamu pimpin dan kamu juga akan dipersoalkan atas setiap harta kamu, dari mana ia diperolehi dan kemana ia dibelanjakan.
    Mencari kekayaan dgn menggadai keselamatan negara, mengayakan kroni dgn kontrak berjuta ringgit dan menerima habuan amat menyedihkan dan merosakan organisasi. Dikalangan kami bekas TLDM yg sayangkan TLDM dan negara ini, kami akan terus bersama2 berjuang menegakkan kebenaran, menentang kezaliman dan membenteras rasuah dan salah guna kuasa. Serendah-rendah iman ialah menegur org yg menzalimi dan jika nak tegur terus org macam ini mereka takkan menerima. Mereka menjadi manusia yang lupa atas kuasa mereka dan pujian pencacai dan pembodek2 mereka. Kami sebenarnya sebelum ini telah pun menghantar beberapa laporan kpd pihak yg bertanggungjawab malangnya sehingga kini kami tak nampak tindakan diambil. Kes2 yang disebut dalam komen2 ini oleh saya dan rakan2 saya bukan cerita dongeng yang direkacipta tapi cerita benar dan memang diketahui di daerah Manjung ini. Jika SPRM sendiri mengakui tak boleh buat apa, laporan ketua audit negara dibakulsampahkan spt dikatakan rakan aku di atas, apa lagi yang tinggal utk memperjuangkan kebenaran dan menentang kezaliman, rasuah dan salah guna. Jadi wajarlah rakyat sendiri yang menghukum dan menilai..
    Benar kata nabi di akhir zaman perasuah, pesalah, perompak yang disanjung tinggi dan dibela nasib mereka. Kami bukan pro mana2 parti politik namun yang kami rasa apa yang kami perlu tegur kami tegur.. Sharizat, Rahim Tamby Chik, Nazri Aziz, Isa Samad dan ramai lagi nama2 besar dlm negara ini telah terbukti bersalah mengamalkan rasuah dan salahguna kuasa. Tapi lihatlah bagaimana mereka masih terus berkuasa malahan diberikan jawatan2 penting mentadbir aset negara dan mempersendakan org2 yang menegur mereka. Malu kita dipersendakan negara luar. dan malu kita sebagai bangsa melayu terus2an mempertahankan pemimpin seperti ini. Kini pemimpin merasuah utk kekal berkuasa dan ramai org melayu terperangkap dan bukan shj menerima rasuh tetapi menerima dan memberi kuasa kepada perasuah utk terus berkuasa dan merompak harta negara.. Amat menyedihkan...

    ReplyDelete
  14. Begitu jugalah dgn PTL, sekurang2nya kes dia jual kopi, mempengaruhi org bawahan dan kontraktor sehingga mendapat pendapatan lebihan 60k ke 80k sebulan jelas terbukti. Namun apa tindakan diambil. Beliau terus berkuasa. Kami bukan berdendam atau membencinya tapi kami rasa beliau sudah keterlaluan merosakkan dan memusnahkan TLDM. Kami sebagai bekas anggota TLDM rasa ianya wajar ditentang dgn apa cara sekalipun. Kami akan terus melakukan apa yg termampu bagi menyelamatkan TLDM yang kami sayangi dan negara yg kami cintai dari terus dirosakkan pemimpin korup seperti ini. Kepada PTL kami menyeru hentikanlah amalan rasuah yg merosakkan negara ini. Cukuplah kamu berkuasa 5 tahun dan menzalimi org bawahan dan org lain. Ingatlah usia kamu sudah mencapai 57 tahun. Satu hari nanti kamu akan dipanggil mengadap Illahi dan dipertanggungjawabkan atas kepimpinan kamu. Kamu wajar bersara, bertaubat dan memulakan persiapan utk bertemu dgnNya. Kami doakan kamu di beri pertunjuk olehNya dan negara serta TLDM diselamatkan dari amalan rasuah berleluasa dan salah guna kuasa dan tidak dihancurkan oleh musuh dari luar dan dalam apatah lagi dari pemimpin yang diberikan amanah dan tanggungjawab ini. beristikamahlah... . Amin..

    ReplyDelete
  15. Kalau ada sesiapa nak kenal anak jin ni.. cuba tengok link ini...

    http://www.navy.mil.my/index.php/media-massa/berita/buletin-sukan/item/78-perbarisan-khas-persatuan-sukan-tldm-di-padang-kawad-pangkalan-tldm-lumut

    Inilah rupanya anak jin.. wah bukan main lagi.. baru beberapa hari jadi Laksamana Pertama dah berlagak adakan perbarisan untuk dirinya.. Aku ni dah berpuluh tahun jugaklah jadi jurulatih kawad. Setahu aku yang adakan perbarisan siap dengan pancaragam ini hanya Panglima yang memerintah dan Pegawai Memerintah unit. Belum ada lak AKS SM yang bertaraf staf sahaja sebenarnya buat perbarisan. Tapi inilah model yang nak dibangunkan oleh PTL sekarang. Inilah pemusnah TLDM masa depan. Kaki jilat buntut bos utk jadi bos kemudian hari, penjudi besar di padang golf sampai mencecah puluhan ribu... penganiayai anggota dan pegawai muda dan perasuah yang dilindungi. Turut serta dengan aktifnya dalam perniagaan kopi yang diterajui oleh PTL. Dengar khabar siap menjadi speaker dalam majlis-majlis promosi produk diluar. Kalau diluar yang takde kuasa dah buat benda ni bayangkanlah sebagai org yang jaga pertukaran, kenaikan pangkat dan karier pegawai dan LLP. Susah pasti menyalahgunakan kuasanya utk pengaruhi org bawahan ini menjadi mangsa bagi mengayakan dirinya dan PTL. Mungkin SPRM perlu semak juga siapa upline dia dan down line dia.. haha.. tentu bertimbun kontraktor dan pegawai dan anggota bawahan membeli kopi dari saudagar kopi no 2 dalam TLDM ini. Dikabarkan pendapatan tambahan dari perniagaan ini mencecah puluhan ribu juga. Mujurlah Manjong Mari cepat-cepat mendedahkan aktiviti anak jin dan bapak jin ini. Jika tidak bayangkanlah berapa ramai lagi pegawai dan anggota bawahan menjadi mangsa. Layakkah org sebegini di letakkan ditempat berkenaan dan layakkah beliau berada dalam barisan kepimpinan TLDM dimasa hadapan. Hancur TLDM dimasa hadapan dengan rejim yang ada ini. Berbalik kepada perbarisan ini esok akan diadakan perbarisan yg sama. Naik menyampah dgn gelagat anak jin ni. Bayangkan berapa banyak masa dan sumber manusia yang membazir dgn aktiviti yang tidak berfaedah ini. Berapa ramai jurulatih kawad terlibat, pasukan pancaragam, persiapan padang kawad dll. Perlukah ada satu perbarisan khas buat athlet. Memanglah bagi athlet semua tiada masalah kerana mereka memang tak buat kerja apa pun dan menjadi anak emas TLDM. Disogokkan dgn pelbagai kemudahan dan keistimewaan kerana keutamaan TLDM sejak PTL sekarang ambil alih ialah kejayaan dalam sukan. Sebab tu lah 5 tahun berturut2 jadi juara antara perkhidmatan ATM. Boleh dibanggakan.. tapi kalau takat bawak nasional player masuk pasukan simpanan TLDM dan mewakili TLDM apa gunanya.Sesaper pun boleh buat.. Memang mamat berdua ni gila glamour.. Org macam ni jadi pemimpin TLDM hancur dan msunahlah TLDM yang dah cukup parah.... Tiada pegawai kanan yang akan maklumakn atau menegur anak jin ni bahawa dia tak berhak utk buat perbarisan. Kalau setakat nak bagi nasihat, motivasi memang takde masalah. Buat perhimpunan atau perjumpaan bukan perbarisan.. Lu tak alayaklah bro di beri penghormatan yg sebegitu tinggi... sedarlah diri sikit..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari