boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, October 5, 2013

Siapa yang upah/bayar Penulis/Blogger Mohd Sayuti Omar

Penulis politik sensasi pulak kena tibai,,, kononya dah tua, tak reti dosa pahala,,, adui,,,, ini rupanya tulisan penyokong golongan ulama yang sibuk duk berkempen tolak pimpinan profesional ganti dengan ulama..

Jumlah tulisan ni dalam group FB ni.... 






Sebabnya MSO tulis cuit pimpinan pujaan mereka,,, adui,,, nasib ko lah MSO,, baru power lagi lepas ni.... 

Cuma duk terfikir,, sapa yang upah MSO menulis ni,,, aku tak pernah pula terbaca tulisan MSO dalam Utusan,, berbanding pimpinan yang mereka-mereka duk agungkan tu... 

Siapa yang dapat temuramah dalam TV3 yang secara sahnya selaku ejen umno yang juga musuh islam,,, 

Baca selanjutnya Klik Sini

Tulisan MSO tak pernah terjumpa dalam Utusan, berbanding... tulisan dalam bawah ni... ..



Tak apalah,,, kalau dah rasanya semua nak ulama, ambiklah,,, dari Presiden, Timbalan, Naib Presiden, AJK Pas Pusat, Pesuruhjaya Negeri, YDP Kawasan, AJK Kawasan sehinggga ke Pencatit Minit dan pemeriksa kira-kira,, ambiklah kat ulama ,,, 

Biarlah kami,, jadi pencacai sahaja....



19 comments:

  1. Yessss....'maju bersama kepimpinan ulama'...klu golongan pro lbh ramai nti pas akan dikatakn lebih sekular dari sekular... klu setakat nk professional standard mat syabu dlm pkr melambak2..dlm dap dan psm cmfm takda ulama...jd apa yg pnting ahlul pas undi jew PR (ujud satu parti jew utk pru)...hahaha fenin2 dlm berpolitik ada politik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu mencuba jadi Tuhan dengan mengadili dan menghakimi. Bahwasanya kamu tak punya daya dan upaya serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati. Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita serta Suku-suku dan Bangsa-bangsa yang pasti berbeza. Bukankah kita memang harus saling mengenal dan menghormati. Bukan untuk saling bercerai-berai dan berperang angkat senjata!"

      Delete
  2. Ada kesah disebuah negara..
    negara itu dikenali sbg negara SETAN2 yg DIKENALI

    ddlm negara itu ada seorg ULAMAK warak suci no.1
    ulamak warak suci no.1 ini ada bukti FAKTA tentang agen2 pil kuda
    krn dia seorg ulamak KASYAF yg hebat dia pon bertindak sgt lah bijak

    krn ulamak nih berTINDAK sgt lah bijak isu agen pil kuda TIDAK dibawa kpd polis
    sebaliknya bukti FAKTA pil kuda dibawa kpd TV & akhbar
    agar org2 mlayu KAMPONG jgn mengundi parti ppkrPR
    itulah kisah ulamak yg paling popular & sgt MUKTABAR

    sluruh umat wajib wala' & mncontohi beliau sbg iktibar
    krn agen pil kuda hanya perlu diWAR2 kan bila dekat PRU
    agen pil kuda sengaja dibiar bebas krn itu adalah auta/SANDIWARA sarkas

    inilah cth ULAMAK yg paling FAKEH sekali
    inilah ULAMAK trsohor skali ddlm negara SETAN yg DIKENALI
    inikah dia ULAMAK pewaris nabi????????
    lu org TAK yah fikir2 lg!!!

    ReplyDelete
  3. Ulamak yg disokong oleh syaiton juragon perlu dibenamkan... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...pergi le lu benam mana2 ulamak yg lu nak benam...susah klu berfikir guna buku lali atau siku ...

      Delete
  4. ulama... ulamak... mamak... mak.. apa2lah... belajar 4 tahun mesir syria jordan wahabi... kerja malas asyik nak menghukum, berdakwah ikut suka hati... astaqfirullah... inilah sikap yg dikata ulama muda sekarang, kemudian tak puas hati suruh caicai kutuk semula org dlm internet... nauzubillah. PAS akan lingkup PRU14 kalau org mcm ni punya perangai yg dominasi PAS.

    ReplyDelete
  5. Kepimpinan Ulamak?
    Sedih sangat dengan keadaan PAS kini. Pemimpin dengan cara pemimpin, penyokong dan pendokong dengan cara masing-masing. Penggunaan nama panggilan Ulamak berleluasa, hingga yang baru berkecimpung dan masih belum teruji juga dipanggil Ulamak. Macam mana nak klasifikasi Ulamak kalau yang memanggil pun tak tahu bezakannya.
    Aku berani cakap hanya TG Nik Aziz dan TG Haji Hadi adalah dalam satu level tersendiri - Faqih dan memahami masyarakat. Mereka berilmu agama, mengamalkan dan mencerna dari pengalaman hidup.
    Mat Sabu dalam level yang banyak mencerna pengalaman hidup dan mengamal agama. TITM dalam level yang sama tapi tak serupa dengan Mat Sabu. TITM mungkin ada kelebihan dalam ilmu agama namun tidak menyamai Mat Sabu dalam mencerna pengalaman kehidupan.
    Pemimpin-pemimpin PAS yang lain mungkin ada kelebihan dalam ilmu agama, namun cetek dalam mencerna pengalaman kehidupan. Yang paling kuat pun Husam, beliau mungkin ada kelebihan mencerna pengalaman kehidupan, namun masih dibawah Mat Sabu.
    Kiranya ada pemimpin yang bercita-cita mahu memimpin umat, perlulah mengambil kira selain ilmu agama juga bijak mencerna pengalaman kehidupan.
    Belajarlah dari mereka yang sememangnya telah diiktiraf secara 'worldly' sebagai Ulamak dari masa terdahulu hingga terkini sebelum hendak mengaku Ulamak.
    Nota: secara peribadi setelah membaca tentang Dr. Mujahid Yusuf Rawa, pada sesetengah penyokong dan pendokong mungkin skeptis pada beliau kerana mungkin memandang kurang dari sudut ilmu agama (kurang faqih). Namun kaedah politik beliau yang mendekati berdakwah boleh dipandang positif.

    ReplyDelete
  6. senang je kalau tak nak bagi golongan professional jadi pemimpin utama dalam PAS, dalam borang nak jadi ahli PAS tu nyatakan siap-siap kelulusan mestilah bidang agama sahaja. nak bg clear lg tulis juga sesiapa yang ada ijazah selain bidang agama tidak layak pohon jadi ahli PAS. So.. mudahlah kami yg bukan ahli agama ni faham. majlis syura patut ketengahkan cadangan saya ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...klu mat syabu nk tulis apa dlm borang tu...ulamak dah tentu bukan...hmmm professional...hmm... arrghhh...hmmm adussss fenin2 mau klu setakat spm atau stpm dlm golongan apa pula...kuli, macai, hamba abdi...

      Delete
    2. setuju. Biar sape nak jadi ahli PAS, mesti berlatarbelakangkan pengajian agama. Yg lain2 yg bukan dri pengajian agama...lu org hanya layak jadi penyokong je atau join je kelab penyokong PAS sebaris dgn yg bkan islam. hahaha...Harap2 selepas muktamar ni, kesemua ulamak2 yg menang bergaya dan selepas tu 'mampu' bergaya. seterusnya akan terpilih menjadi calon pru tanpa byk halangan. hahaha...yg bkn dri golongan ustaz dan ulamak, lu org tukang gantung poster dan bendera walaupun lu org seorang doktor MBBS, loyar,engineer...hahaha...sori, xde tempat utk lu dlm barisan kepimpinan PAS!.

      Delete
  7. masaalahnya ulama ni jenis nak bersekongkol denga umporno .... buwekkkkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak...klu dah bunting pastu alah tk yah lh nk layan blog...dah g muntah dulu...akak jaga jew anak yg dlm perut tu...

      Delete
    2. payah kalo berfikir guna buku lali dan siku..er...ke juragan xberfikir lansg mase drop komen?mklom..organ xde..haha...

      Delete
  8. sikit-sikit menang pilihanraya.....
    matlamat memang nak menang
    tapi menang dengan islam
    sapa lebih fakeh...
    kalau syiah pun masih tak faham
    ....
    yang kafir ummul mukminin aishah pun rasa tak ada apa-apa
    macam mana... fakehnya...

    ReplyDelete
  9. Mairlah kita bersama sama memastikan the so called ulamak angkat diri ini tidak mendapat tempat dalam pilihanraya akan datang. Pilih calon pas yang bukan ulamak. Tolak yg menamakan diri mereka ulamak. Pinggirkan mereka. Kalau barisan kepimpinan selepas muktamar ini dipenuhi dengan ulama. Kita akan pasti golongan ini menjadi jaguh dalam parti aje bukan nasinal. Kita tolak mereka dalam pilihanraya umum nanti. Sg Limau akan menjadi bukti pertama diatas keangkuhan geng ulama duri dalam daging pas ni. Kepada golongan profesional di sungai limau ayuh kita bukti kejayaan dalam politik islam bukan disebabkan golongsn ulalamak apatah lagi yang jelas berjinak dengan umno seperti al takriti dan zaharudin tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat mana ya aku pernah perkataan ulamak angkat diri nih?

      Bunyi macam Dr. M jek?

      Delete
  10. Kita memerlukan ulamak untuk memimpin. Soalnya ulamak fe'el macamana kita nak letakkan kepercayaan? Kalau baru 5-6 bulan jadi YB dah angkuh dan perjuangan takat diatas pentas berceramah tentang hukum-hukum agama dan bercerita tentang perjuangan Islam di zaman silam, itu bukan ulamak namanya. Kerana tidak "Fakeh" dengan keadaan dunia hari ini. Nak ketepikan yang bukan agama? Kamu kena ingat jugak, kamu yang berilmu agama bukan hebat sangat pun!!!! Takder pengalaman perjuangan kerana asyik berkuliah dan berceramah. Jika kamu angkuh, saya akan katakan: Khalas Akhi!!!

    ReplyDelete
  11. Salam, siapa sekarang yang cuba pisahkan Islam dari kehidupan. Kehadiran ramai dari golongan bukan ahli agama dalam pas adalah usaha meningkatkan ketaqwaan, namun kini, golongan ulama ini cuba mengasingkan pas dari golongan profesional. Lupakah golongan ini yang Pas xmampu bediri tanpa gabungan ulama dan orang biasa. Jangan sampai golongan ayam ini menjatuhkan pergerakkan yang disusun ini atas dasar mahukan jawatan...nampaknya golongan ulamak ayam ini lebih menumpukan kuasa dan harta....ayammm ayam

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari