boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, September 23, 2013

Malang buat pemandu malaysia di Jalanraya...

Sebagai pengguna jalan yang memandu kenderaan, semestinya kenderaan dikenakan cukai jalan selain daripada berinsuran kenderaan.


Pemandu boleh bertoleransi jika berlaku kecemasa di jalanraya, seperti ambulan dan bomba, begitu juga keselamatan seperti kenderaan polis dan tentera,,, silakan.. 

Tetapi bila baca berita Klik Sini

Tak tahulah aku, kenderaan pembesar negara ni bayar cukai jalan atau tidak,, mereka nak bawa laju, dijalan raya,, Saman AES pun tak perlu nak risau..dah tentu tak kena,, pandulah seberapa laju selagi yang boleh,, sebab pemandu biasa semua dah kena halau ketepi oleh polis trafik...

Jangan sampai kenderaan pembesar bergelimpangan atas jalan raya,, apa kah rakyat akan berhenti kereta tolong membantu....

Buat lah apa pun, selagi kamu berkuasa.... 




6 comments:

  1. Hahaha...aku malas nk gelak, ttp tergelak juga dgn komen bhai MM...bhai, apakah didlm pakatan rakyat langsung tidak mmberi keistimewaan kpd pemimpin atau vip pr....tak perlu kot isu2 yg camni pun nk hilight...sbb mb/km termasuk sultan kelantan serta selangor pun rakyat dibwh pr beri penghormatan...

    Adakh nizar bunting gajah (11 bln) serta exco dulu tak dpt keistimewaan dari rakyat negeri perak...bhai siapa pun dari parti mana pun kita sbgi rakyat akan beri penghormatan. ..bkn rakyat malaysia jew, seluruh rakyat didunia ni fhm kedudukan pembesar atau vip...kecuali rakyat yg dungu dan keras kepala yg snggup 'menghalang'kenderaan pembesar@vip@ raja....dan2 aku teringat kisah rakyat disebuah negeri yg halang kenderaan diraja dgn cara....hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beri laluan kepada pembesar adalah perkara biasa disemua negara didunia.
      Yang tak biasa adalah.
      1. Tian chua lari bila langgar orang di pahang dulu.
      2. Bila bas nuar hampir melanggar orang naik motor dan tak ikut lampu isyarat.
      3.bila pegawal peribadi nuar ancam menggunakan pistol kat orang ramai.
      4. Penunggang super bike buat jalan raya macam mak bapak dia punya. Kena bagi laluan kat mereka.

      Delete
  2. Bhai MMM...aku dngr bekas calon pas pergi ke bangkok utk bg sembah hormat kpd chin peng di bangkok tu...jgn sembah benda lain dah lah kt bangkok tu...camana agak rupa mat sabu dgn kemampusan chin peng...

    Pas tak nak buat tabung khas utk waris chin peng ke...kena buat bhai, sbb kesian waris chin peng yg ada kt setiawan tu...betulke ada org ckp nizar tu anak saudara chin peng isk isk ...chin peng lbh bernilai dari tentera yg terkorban pertahankn negara termasuk di lahat datu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang pas tu pegi naik keretapi dari hadyai.
      Soalannya
      1. Apa yang dia buat kat hadyai tu.?
      2.kenapa dia pegi naik keretapi. ?Mungkin nak elak orang tau kot.
      3.Adakah mereka akan pegang lilin macam nizar?.
      4.Pegang lilin tu dosa ke?
      5.Pejuang Lahat datu pr kata satu sandiwara. Chin peng mati sandiwara ke?.
      6.pejuang Lahat Datu pr kutuk . Chin peng pulak mereka agung kan.

      Kalau kena kat keluarga anda , APA PENDAPAT ANDA?

      Delete
  3. Ni cete bab lngar lari ke bab AES ni...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari