boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, September 5, 2013

Siapa ketua Kongsi Gelap jadi Ketua Bahagian Politik ?

Aku duk ingat bila isu minyak petrol/diesel naik dua kupang, isu ketua kongsi gelap akan terpadam,,, rupanya tidak,, padam sehari dua sahaja,, hari ini isu ni timbul balik..

Tukang bawa cerita, ni aku ras amemang berwibawa,, boleh dipercayai,,, baca kisahnya Klik Sini
tapi biasalah,,, bila isu begini timbul,, awai-awai lagi pihak polis dah cover liner....

Cuma aku teringat balik masa PRU13 yang lalu,, bila dah isu Ketua Kongsi Gelap masuk politik,, rasanya berlaku sama seperti di Kerusi Dun Pasir Panjang, seorang calon bebas,, aku memang tak kenal,, tetapi bila masa penamaan calon, aku ada didepan pintu nak masuk ke Dewan penamaan calon,, 
memang semasa ketibaan calon bebas tu,,, fuiyo,, memang brutal sungguh,, tak teringat apa lagi,,, selepas itu,, para penyokong parti terpaksalah menunggu lebih masa dari sepatutnya,, untuk pengumum dari Pegawai SPR,,, sebabnya calon bebas inilah...

Keesokannya, bila jumpa kawan India,, pecah tembelang,, calon bebas ni ketua gangster yang aktif,,, macam mana dia boleh bertanding jangan tanya aku,, tanya Pegawai SPR yang juga bertugas... Bukan seorang kawan India yang cerita kisah tu,, 3-4 orang lagi cerita yang sama.....

Jadi tak hairanlah kalau Ketua gangster masuk politik,,, yang aku duk hairan, bagaimana Ketua Kongsi Cerah, ni lagi celaka,,,tak cukup naik 2 kupang harga minyak Ron95, eeihh naik lagi ROn 97 pula,,, 

Kononnya nak jana ekonomi negara,,, hak tuiih,,, kalau dah depa sendiri duk perabih duit rakyat,, nak jana apa,,, tunggu saja negara ni bangkrup,,,baru orang umno ada akai,,,
tak reti-reti lagi,,,asyik duk masuk ke perut hasil subsidi dan bantuan,, maka benak hati..., buta perut,,, akai taruh kepala lutut.. 
 


2 comments:

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari