boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, May 30, 2009

Kisan Semalam dan Pagi ini...

Salam Sejahtera....

Petang semalam adalah satu hari yang cukup menggembirakan aku, kerana rumah aku ada insan yang cukup aku hormati dan sayangi iaitu blogger Dr Wahab Arbain telah sudi menjejak kakinya ke rumah aku.. Terima kasih Dr kerana sudi mari ziarah saya...

Sempat jugalah kami berbual keadaan isu semasa dan banyak perkara dan maklumat yang aku dapat dari Dr Wahab...tapi sayang sikit kerana bini aku kerja petang, lewat baliknya.. kesian orang rumah Dr Wahab kerana tak ada regu dia nak berbual..cuma sesekali Dr Wahab merujuk kepadanya sesuatu untuk mensahih kan sesuatu cerita dengan lebih tepat. 

Walau apa pun bini aku balik hampir jam 7 ptg... dapat juga bertemu dengan Dr Wahab dan isterinya.. walaupun pertama kali bini aku bertemu isteri Dr Wahab, alhamdullillah bila dah sama fikrah dan jemaah, kemesraan dengan serta merta mudah terjalin.

Tapi sayang terlalu pendek masa yang aku rasakan, jam 7.20 ptg Dr Wahab dah nak balik ke Kapar Selangor... tak sempat aku nak ajak makan malam kat rumah, cuma yang sempat aku sediakan goreng pisang dan kueh apam balik... buat kopi O terlebih kopi pulak kata bini aku.. minta maaf ya Dr ... ..

Jam 10 40 lebih aku SMS kat Dr Wahab.. tanya dah sampai ka belum.. risau juga.. sebab Dr tak biasa lalu jalan Lumut Teluk Intan...sekejap saja dah sampai jawapan balik... Alhamdulillah, Dr Wahab dah selamat sampai ke rumahnya.. Lega rasa hati...
Dr.. lain kali kalau nak hantar anak ke Kuala Kangsar kalau dari Kapar saya rasa adalah lebih dekat Dr melalui Jalan semalam ke Manjung dan selepas tu Dr ikut jalan ke hala Bruas dan ambik hala ke Manong terus ke Kuala Kangsar... ikut itu lagi dekat dan jalan tak sibuk...saya agak dalam 280 km lebih kurang... nanti waktu Dr nak hantar anak balik ke Kuala boleh cuba jalan itu.. sampai kat Manjung singgah dulu lagi sekali kat rumah saya...nanti saya tunjukkan jalan...

Tengahmalam tadi pulak aku terjaga , angin cukup kuat malam tadi.. tetapi hujan tak setara mana pun... pagi ni waktu aku nak mai kerja.. hati kecil yang ada sedikit ingatan jahat... tetapi sayang bila alu sampai sampai ditempat tu masih macam biasa... cuma ada lah mamat-mamat yang dok lap kerusi yang basah dek hujan semalam... harapan jahataku  biarlah khemah-khemah yang berdiri megah tu runtuh... rupanya Allah menyayangi lagi mereka... walaupun mereka bertindak zalim terhadap rakyat negeri Perak.

Dan aku yakin dan percaya apa yang berlaku ke atas rakyat negeri Perak ini ada hikmat dan kemenangan yang lebih besar dari memerintah negeri Perak...aku pasti.......

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari