boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, December 11, 2009

Isu Rumah Ibadat - Ambik Kau Tok Mufti & KP Jakim

Salam Sejahtera...

‘‘Saya juga berasa kesal sesetengah pihak termasuk Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Wan Mohamed Sheikh Abd. Aziz dan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) telah membuat kenyataan dan dakwaan tanpa membaca keseluruhan teks kenyataan saya,” katanya. baca Selanjutnya DI SINI

Itulah ungkapan dari YB Nga Kor Meng AP Taiping. Aku bab KP Jakim aku tak mau sentuh sangat, kerana aku cuma kenal dia waktu beliau sebagai Penolong Pengarah Kanan Dakwah di Pusat Islam tahun 1985 dulu, waktu tu aku kena kursus Siri Kefahaman Islam di Pusat Islam selama seminggu, di sini aku kenak beliau kerana beliau ada slot untuk berkursus waktu tu.

Cuma Tok Mufti, mufti negeri aku pulak tu, terlalu gopoh mengeluarkan kenyataan tanpa siasatan yang lebih adil, menteng-mentanglah Nga Kor Meng tu duduk dalam DAP, tu yang melenting sangat tu, kalau Nga tu ahli MCA atau Gerakan aku ingat senyap sunyi sepi la.... ingat lagi tak Timbalan Pengerusi Gerakan WP suruh Mufti Perak letak jawatan dalam isu murtad, senyap Tok Mufti, pemuda UMNO senyap, nasib baik ada pemuda PAS yang dok pertahan dia.

Tok Mufti, jangan kalut sangat sangat..., kalau bab pembangkang saja cepat sangat melatah... kan malu orang bukan Islam dah kondem kita, aku tak pandai nak komen isu-isu masjid ni.. tapi bila aku baca blog sahabat aku ni ada juga kebenarannya mengenai isu masjid di Malaysia, hangpa baca kat SINI.


2 comments:

  1. Siapa lebih hina, Tok mufti negeri kau atau Nga koh meng? Kau ni kan nga pun kau boleh sokong? aku tak faham betul la. Nga pada mulanya memang pertikai pasal pembinaan masjid, tapi bila dah kecoh, nga susun la ayat kasi "baik punya ayat" dan tembaklah balik sesiapa yang berkenaan. ni pun kau buta mata,hati,telinga ... hei orang tua dah hampir nak mampos, bila kau nak pecah perut ha?

    ReplyDelete
  2. Bila hang nak minta maaf dengan hj Annual Bakri ni. Saynotomunafiqeen dah dua tia hari tak update blog dia.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari