boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, November 3, 2010

Ustaz-ustaz, apakah hukum keatas saudara kita ini...

Salam sejahtera...

Hangpa tentu kenal siapa manusia dalam gambar ini...

Sila kenyataan ini.... walaupun PAS mendakwa ia adalah zakat, tetapi di mata undang-undang, wang yang diberikan oleh siapapun kepada pengundi yang boleh mengubah undi mereka, dianggap rasuah mengikut Perkara 10 Akta Kesalahan Pilihan raya 1954.

Bolehkah satu cabang dari Rukun Islam yang kita lakukan dianggap rasuah.... Zakat yang dismapaikan oleh TGNA adalah berlandaskan kepada hukum, iaitu muallaf atau saudara baru sebagai seoarng yang layak tergolong dalam golongan asnaf yang 8 kumpulan.

Apa pun sekali hujah-hujah yang akan disampaikan, tetapi bila ada suara yang menyamakan perkara rukun Islam dengan satu perbuatan yang jelik aduhai... bertaubatlah... istifgfar dan mengucaplah dua kalimah syahadah semulalah...

Berita berkaitan DISINI.

5 comments:

  1. Hukum telah berubah ke? Islam tak sempurna lagi ke? Berat tu menyamakan zakat dengan rasuah. Ia berkaitan dengan akidah. Semua boleh berlaku kerana FULUS dan PANGKAT tuan, "Al-fulusi fiddunnia, wal manfusi fil-akhiroh"!!!

    ReplyDelete
  2. Tuan...

    Itu pasal aku suruh dia mengucap semula... kalau tidak mati esok tak payah sembahyang jenazah,,, don don don cheng aja la,,,

    ReplyDelete
  3. aku kagum dengan kebijaksanaan Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat... Inilah contoh orang2 yang mendapat Hidayah dan Petunjuk dari Allah S.W.T... mari kita doakan semoga Allah S.W.T terus memberi barokah dan kemenangan kepada golongan yang berusaha mendaulatkan Hukun Allah di bumi malaysia ini.

    Mari kita menjadi cerdik untuk memilih jalan2 untuk ke Syurga Allah tidak seperti mereka2 yang sesat lagi menyesatkan manusia itu yang memilih jalan2 untuk ke neraka jahannam... merekalah orang2 yang sesat dan tidak mendapat petunjuk Allah... NAUZUBILLAH!!!

    ReplyDelete
  4. Agtahgfirullahalazim..sampai macam ni sekali cara nak menghalalkan apa yang mereka lakukan.

    ReplyDelete
  5. alah ko pas gak zakat la....alah ko ore rasuah..

    amik guna ayt quran hok mana nak jah..yolo sungguh la serupo dgn nor derih oyt...

    acu kena ko puak2 umno hok wat gni..mapuh pas oyt rasuah...hahahahahah

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari