boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, November 25, 2012

Isu SKSES - Terima Kasih,,, Terima Kasih Dato Seri Zambry .!

Dalam tempoh seminggu yang lalu aku ada terima gambar yang diadd dalam wall Fb aku, kisah mengenai SK Simpang Empat Stiawan yang akan ditutup mengikut jadual yang dirancangkan,,, 
Kesian sahaja yang boleh aku katakan, pihak SKSES terpaksa menumpang belas ehsan di sekolah Menengah Ahmad Boestaman... itu yang mampu PPD Manjung lakukan,,, 
Dimana Zambry selaku Menteri Besar perak yang juga Ketua UMNO Bahagian Lumut... haprak...hampeehh...  


Namun nak dijadikan cerita, dengan kuasa Allah S.W.T, ada pulak pihak-pihak yang masih mempertahankan SKSES,, Petang tadi, baru aku nak lelap mata lepas balik makan kenduri kahwin, tup-tup hp berbunyi, Hadie call bagi tau ada demo kat SKSES, nak tak nak pakai baju, capai apa yang patut, stast motor aku pi terjah ke SKSES..

Bila aku sampai bukan demo, rupa-rupanya geng-geng India ramai yang tak puas hati dengan isu tanah sekolah yang nak dijual itu... ambik ko Zambry.... 




Kehadiran mereka dicatit... 

Aku pun turut tandatangan, ada yang kata kalau t/t boleh dapat RM500... BR1M.. 

Ha ha ini salah sorang taiko depa,, siapa saja sampai ia suruh tanda tangan, hangpa kenai siapa dia ni,, nak cari spare-part kereta potong, pi cari dia...


YB Kulasegaran tenaga penggerak utama, bekas pelajar Sekolah ni..

Ketua Cabang PKR Lumut,, beliau yang berusaha keras untuk mendapat kembali sokongan kaum India..

95% kaum India Bro.. 

Ha ha baru terselit sorang Cina... hangpa kenal kan..

Upacara nak dimula,,, dinyalakan lampu dulu

Pemakaian kalung kepada patung Ghandi,, siap sembah...fanatk puak-puak ni,, padanlah mereka mempertahankan...

rPenuh dalam dewan... 

 Semangat bro ni berucap..




Haha ha ini saja rupa melayu,, ada 3 orang... 

Waktu Pak haji Imran sampai,, ada habuan untuk dia,, 

Tak berupaya orang tua ni nak nolong...

Kat dalam penuh, kat luar pun ramai...



Pengiraan berapa ramai yang hadir...

Ramai juga,, mengikut kiraan 1018 orang, termasuk dengan aku...


Aku tak fahammm....



Apa yang aku nampak,,, isu ni,,, kalau kena gaya boleh jadi macam isu Makhal Sakti PRU12,, bro, kalau pandai main cerita,, PRU13 dah nak hampir dah,, Insya Allah, Kerusi DUN Pasir Panjang rasanya dapat dipertahankan... 

Terima Kasih Dato Zambry ,, 


2 comments:

  1. Tuan Manjung Mari

    Mohon tukar font begini "t". tidak nampak mcm salib.

    Salah satu tipu helah Yahudi

    Dari
    X Fasa 2D

    ReplyDelete
  2. yang bodohnya 4 ekor melayu la banggang, klu sekolah melayu nak tutup ada ke si keling dgn cina nak dtg? bodoh mcm lembu syarizat ko ni manjungmari.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari